ساره امیری وزیر جدید آموزش و پرورش امارات کیست؟

به گزارش ساناپرس، در این خبر درباره اینکه ساره امیری وزیر جدید آموزش و پرورش امارات کیست؟ پرداخته شده است.

ساره امیری وزیر جدید آموزش و پرورش امارات کیست؟
ساره امیری به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش امارات متحده عربی منصوب شد.

نخست وزیر امارات متحده عربی روز یک‌شنبه ۲۴ تیر این خبر را در پستی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد. خانم امیری پیشتر رئیس آژانس فضایی و شورای دانشمندان این کشور بوده است. خانواده خانم امیری، اهل سیستان‌وبلوچستان، پس از انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ از ایران به امارات مهاجرت کردند.

منصب‌ها و مسئولیت‌ ها

ساره امیری پس از تحصیل، مدیریت سیستم‌های پیشرفته در «مرکز فضایی راشد بن محمد» را در اختیار گرفت. او از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ رئیس بخش توسعه و پژوهش‌های این مرکز هم بود. امیری در سال ۲۰۰۹ در تیم برنامه‌ریزی سیستم کنترل از راه دور ماهوارهٔ «دبی‌ست ۱» مشغول به فعالیت بود و همین نقش را در راه‌اندازی ماهوارهٔ «دبی‌ست ۲» بر عهده داشت.

طبق حکمی که محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی و نخست‌وزیر امارات برای ساره امیری صادر کرده، افزون بر پست وزیر علوم پیشرفته این کشور، ریاست تیم اکتشاف مریخ و رئیس شورای دانشمندان این کشور است. شورای دانشمندان امارات در سال ۲۰۱۶ تأسیس شده‌است.

ساره امیری در دسامبر ۲۰۱۵ در گفت‌وگویی فعالیت در امور فضایی را به عنوان یکی از آرزوهای همیشگی خود توصیف کرده‌بود:

نخستین روز در مرکز فضایی بن راشد نمی‌دانستم این نخستین قدم من به سمت تحقق آرزوی همیشگی‌ام است. این قدم، من را به کشف فضا و تجربهٔ کار کردن با ماهواره‌ها نزدیک کرد. نخستین روزی که وارد محل کارم شدم، فهمیدم که باید به خودم متکی باشم و هیچ فرد با تجربه‌ای آن‌جا نیست که کار را به من یاد بدهد. تمام اعضای تیم نخستین بار بود که با بخش فنی ماهواره کار می‌کردند. همه فکر می‌کردند این‌که گروهی از جوانان که بزرگ‌ترین‌شان ۲۷ ساله است بتوانند ماهواره‌ای طراحی کرده و به فضا پرتاب کنند

اخبارسیاسی
پربازدید

آخرین اخبار

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی