آغاز دور جدید ثبت نام زمین رایگان دولتی

جزییات واگذاری یک میلیون قطعه زمین رایگان اعلام شد. مجید جودی، معاون مسکن روستایی و بازسازی بنیاد مسکن در حاشیه نمایشگاه آبادیران در جمع خبرنگاران با اشاره به واگذاری یک میلیون قطعه زمین به محرومان روستایی و همچنین متقاضیان برای مهاجرت معکوس اظهار داشت: سهم واگذاری زمین در دو سال ١۴٠٢ و ١۴٠٣ یک میلیون قطعه زمین است که تا کنون ۶٠٠ هزار زمین در سامانه بارگذاری شده که تا کنون ٨۵ هزار قطعه زمین به افراد واجد شرایط یعنی محرومان ساکن در روستا و افرادی که مهاجرت معکوس به روستا داشتند، واگذار شده‌است.

ایلنا نوشت: وی تاکید کرد: این اراضی به صورت رایگان یعنی اجاره ٩٩ ساله به واجدان شرایط ارایه می‌شود و این واگذاری‌ها در راستای محرومیت‌زدایی و ساخت مسکن محرومان و طبق تفاهم‌نامه با بنیاد مستضعفان و دستگاه‌های حمایتی تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی بلاعوض علاوه بر تسهیلات مسکن روستایی به دهک‌های یک تا ۴ پرداخت می‌شود.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: مقاوم‌سازی و بازسازی واحدهای مسکن روستایی یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های بنیاد مسکن بوده است و در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان تا کنون حدود ۷۰ درصد از واحدهای مسکونی مقاوم سازی و نوسازی شده است‌ که‌ به همین دلیل در سیل اخیر واحدهای کمتری دچار خسارت شدند.

جودی افزود: برای واحدهای که در سیل اخیر دچار خسارت شده‌اند علی الحساب تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی قرض الحسنه و ۱۰۰ میلیون تومان هم بلاعوض در نظر گرفته‌ایم که پس از تصویب پرداخت خواهد شد.

پرداخت وام مسکن روستایی

همچنین رضا حمیدی، مدیرکل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به روند پرداخت وام مسکن روستایی گفت: از بهمن سال گذشته که سقف وام به ٣۵٠ میلیون رسید تا به امروز تقریبا ٢٨٠ هزار متقاضی برای دریافت وام به بانک عامل معرفی که ١٨٠ هزار فقره به مرحله انعقاد قرارداد رسیدند.

وی ادامه داد: متاسفانه شعب بانکی استانی که تراز آنها منفی است روند کُندی در پرداخت تسهیلات دارند.

مدیرکل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن تاکید کرد: مردم از بین وام ٣۵٠ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی و وام ۵۵٠ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن اخذ وام ٣۵٠ میلیون تومانی را ترجیح می‌دهند چراکه سود آن بسیار کمتر است.

حمیدی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه بنیاد تا کنون چه میزان وام بلاعوض پرداخت کرده است، گفت: از سال ٩۴ تا کنون بنیاد مسکن ١١ هزار میلیارد تومان وام بلاعوض برای مسکن محرومان پرداخت کرده‌ و در این مدت زمان از محل تفاهمنامه با دستگاه‌های متعدد ٢۵٠ هزار واحد مسکن برای محرومان ساخته و تحویل شده‌است

سیدرضا مرتضوی ضمن اشاره با آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهم‌طح محور کاشان – اردهال افزود: بهسازی محور قم – کاشان و نطنز – اصفهان یکی از مطالبات مردمی است و از سوی دیگر یکی از محورهای مهم تردد کشور محسوب می‌شود و به دلیل مشکلات حقوقی امکان سرمایه‌گذاری وجود نداشت و از ابتدای دولت‌ پیگیری صورت گرفت و مقرر شد شرکت راهداری کشور ظرف یک ماه آینده تجهیز کارگاه و عملیات اجرایی آغاز شود.

استاندار اصفهان ضمن اشاره به اقدامات خوب در زمینه واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت ابراز داشت: پیشرفت‌های خوبی در شهرستان کاشان در زمینه اجرای طرح جوانی جمعیت صورت گرفت و 88 قطعه زمین به واجدان شرایط بر اساس قرعه‌کشی صورت گرفته اختصاص پیدا کرد.

وی ضمن اشاره به انتخابات به عنوان یک رویداد بزرگ و عهد و میثاق مجدد مردم با نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: حسب قانون با شهادت شهدای خدمت برای برگزاری انتخابات باشکوه برنامه‌ریزی صورت گرفته و ما نیز در مجموعه استانداری و مناطق زیرمجموعه زمینه خوب و پایدار برای برگزاری انتخابات ایجاد کردیم.

مرتضوی تصریح کرد: از مردم سراسر کشور و استان اصفهان درخواست داریم برای آشنایی با شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری اقدامات لازم را انجام دهند و انتخاب اصلح داشته باشند و مردم را نیز برای حضور و مشارکت پرشور در انتخابات دعوت کنند.

تاکنون طبق اعلام دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی نزدیک‌ به ۷۴ هزار و ۶۵۸ قطعه زمین به مشمولان طرح جوانی جمعیت در سراسر کشور تخصیص و واگذار شده است .

شرایط دریافت زمین رایگان

براساس این گزارش تاکنون طبق اعلام دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی نزدیک‌ به ۷۴ هزار و ۶۵۸ قطعه زمین به مشمولان طرح جوانی جمعیت در سراسر کشور تخصیص و واگذار شده است و با واگذاری ۶۰۰ قطعه دیگر در استان فارس این عدد به ۷۵ هزار و ۲۵۸ قطعه خواهد رسید.

بیشترین واگذاری زمین در ۳ استان یزد، خراسان جنوبی و هرمزگان بوده است و طبق تفکیک استانی تخصیص و واگذاری زمین به مشمولان طرح جوانی جمعیت شامل ۹ هزار و ۳۱۵ قطعه در یزد، ۶ هزار و ۷۷۱ قطعه در خراسان جنوبی، ۶ هزار و ۴۰۰ قطعه در هرمزگان، ۶ هزار و ۱۱۸ قطعه خراسان رضوی، سه‌هزار و ۵۷۶ قطعه در خوزستان، سه‌هزار و ۴۱۶ قطعه در کرمان جنوب، سه‌هزار و ۱۰۲ قطعه در کرمانشاه، سه‌هزار و ۱۰۰ قطعه در تهران، ۲ هزار و ۳۸۷ قطعه در بوشهر، ۲ هزار و ۳۵۴ قطعه در کهگیلویه و بویراحمد و ۲ هزار و ۲۷۸ قطعه در کرمان است.

همچنین، ۲ هزار و ۱۴۸ قطعه زمین در اصفهان، ۲ هزار و ۷۲ قطعه در البرز، یک‌هزار و ۹۸۴ قطعه در قم، یک‌هزار و ۸۹۰ قطعه در چهارمحال و بختیاری، یک‌هزار و ۸۱۵ قطعه در لارستان، یک‌هزار و ۷۵۲ قطعه در آذربایجان شرقی، یک‌هزار و ۳۹۱ قطعه در مرکزی، یک‌هزار و ۲۹۸ قطعه در همدان، یک‌هزار و ۲۸۱ قطعه در قزوین، یک‌هزار و هشت قطعه در سیستان و بلوچستان و ۹۵۱ قطعه در ایلام زمین به مشمولان طرح جوانی جمعیت اختصاص یافته است. در استان فارس نیز یک‌هزار و ۹۴۷ قطعه واگذار شده و به زودی ۶۰۰ قطعه دیگر نیز واگذار خواهد شد.

در استان گلستان ۷۵۷ قطعه زمین، سمنان ۷۵۴ قطعه، اردبیل ۶۲۱ قطعه، آذربایجان غربی ۵۸۸ قطعه، شاهرود ۵۸۲ قطعه، مازندران ۵۲۳ قطعه، ایرانشهر ۵۱۱ قطعه، کردستان ۴۵۵ قطعه، زنجان ۴۰۳ قطعه، لرستان ۴۰۳ قطعه و خراسان شمالی ۲۲۷ قطعه زمین به مشمولان طرح جوانی جمعیت تخصص و واگذار شد.

گفتنی است طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی واگذاری زمین به مشمولان طرح جوانی جمعیت در این وزارتخانه تا پایان دولت هم‌زمان با اجرای طرح نهضت ملی مسکن تداوم دارد.

اخباراقتصاد
پربازدید

آخرین اخبار

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی