پیکان با تغییر شکل به بازار خودرو می‌آید/ عکس

4 دیدگاه

پیکان با تغییر شکل به بازار خودرو می‌آید/ عکس

حدود ۴۰ سال پیش طرحی جالب درباره زرهی کردن پیکان مطرح شد، اما چندان با توفیق همراه نبود و عملیاتی نشد.جایگاه پیکان برای مردم ایران با تمام خودروهایی که خیابان‌های کشور را در تمامی این سال‌ها گز کرده اند، متفاوت است. خودرویی که آنقدر در دل مردم جا باز کرده بود که هر کس بنابر سلیقه‌اش آن را به شکل و شمایل خاصی در می‌آورد.

اقتصادنیوز نوشت: مانند حدود ۴۰ سال پیش که خبری درباره زرهی کردن پیکان در روزنامه اطلاعات منتشر شد. طرحی که البته چندان هم مورد اقبال قرار نگرفت. این روزنامه در تاریخ یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۶۳ در مطلبی در این باره نوشت: «به دنبال درخواست تنی چند از شخصیت ها، موضوع زرهی نمودن اتومبیل پیکان در جلسه شورای معاونین وزارت صنایع سنگین مطرح شد و مقرر شد تا کارشناسان گروه خودرو در سازمان گسترش، بررسی های لازم را انجام داده و نتیجه را متعاقبا اعلام نمایند.»

اطلاعات همچنین آورده است: «نشریه خبری وزارت صنایع سنگین ضمن اعلام این خبر، گزارش کامل جلسات شورای معاونین وزارت صنایع سنگین که بالاترین نهاد مشورتی و تصمیم گیری این وزارتخانه است و با شرکت وزیر، قائم مقام، معاونین و مشاورین وزارت صنایع سنگین تشکیل می شود را منتشر کرد.»

در بخش دیگر این مطلب، آمده است: «بر طبق این گزارش، شورای معاونین وزارت صنایع سنگین در طی چهار جلسه در دی ماه سال جاری، ضمن بررسی مسئله زرهی نبودن اتومبیل سواری پیکان، درباره خدماتی که باید به دارندگان موافقت اصولی داده شود، ریشه کن کردن بی سوادی در واحدهای تحت پوشش، تبدیل اتومبیل های شورلت و پاژرو که در اختیار معاونت هاست به اتومبیل پیکان و تعیین هیات کارشناسان متعهد جهت اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی در محدوده وزارت صنایع سنگین، در مورد برخی از مسایل اجرایی و رفاهی آن وزارتخانه نیز تصمیماتی اتخاذ کرد.»

Untitled

اخباراقتصادجامعهجهانچند رسانه ای
پربازدید
 

4 دیدگاه.

  • مجید سوزوکی
    2024-04-30 20:27

    پیکان لوازمش انگلیسی
    بود ولی ببینید تولید پیکان با لوازم چینی
    چی پوخی بشه.
    پیکان جدید تولیدی از
    تهی مغزان اسکل.

  • پیکان باز
    2024-04-30 20:28

    از اول نباید حذفش می‌کرد. باید ارتقا می داد .
    بزارید یه مثال بزنم تا همگی متوجه منظورم بشین .
    دنیا زمانی متوجه پیشرفت‌های موشکی ایران شد که با هر بار رونمایی از یک موشک جدید تغییری در ظاهر موشک دیده نشد ولی اگر از موشک‌های با ظاهر و طراحی های مختلف رو نمایی می کرد می دونستن همه اش از کشورهای دیگه خریداری شده وتکنولوژی و طراحی اش مال کشورهای دیگه اس و همش بلوفه . تو بحث صنعت خودرو هم همینه اگه همون پیکان با همون ظاهر رو ارتقا میداد و کم کم تکنولوژیش رو بروز می کرد می تونستیم بگیم صنعت خودرو سازی مون هم داره پیشرفت میکنه .

  • علی مکانیک
    2024-04-30 20:28

    بنام خدا … 💚🌻 سلام‌ … یه پیکانی تولید کنید که سه گانه سوز باشه ( یعنی گازی و برقی و بنزینی ) که این تولیدتون صداش تو کل دنیا مثل بمب ببیچه … 💣💣🙃🙃😄😄😄
    من خودم یه پیکان دارم 💞 من نه پیکان بازم ، نه پیکان پرست … ولی خدایش پیکان و وانت نیسان ها ماشینهای خوب و با برکتی از آب در اومدن ✊✊
    من اگه پیکان برقی رو تولید کنن شاید باز پیکان بخرم … 🍎🍎🍎💚💚
    به هر حال همگی موفق باشید 🤚🌷 یاعلی 💚

  • هادی ده پهلوان
    2024-05-03 12:14

    این برنامه عاله

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی