بیوگرافی مرجان گلچین

مرجانه دلدار گلچین معروف به مرجانه گلچین در تاریخ 2 اسفند 1347 در رشت به دنیا آمد، او بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان است. مرجانه گلچین علاوه بر بازیگری تجربه دوبله و گویندگی را نیز دارد. او نوازنده تار است و صدای بسیار زیبایی هم دارد، مرجانه گلچین در عالم خوانندگی برای بانوان هم فعالیت کرده است.

 

پدر مرجانه گلچین ترک زنجانی و افسر ارتش بوده که در دوران کودکی مرجانه گلچین درگذشت. مادر خانم بازیگر گیلانی و خانه دار است. مرجانه گلچین فرزند آخر خانواده است و 3 برادر و 2 خواهر بزرگتر از خود دارد. منیژه گلچین نام یکی از خواهران اوست که همچون خودش هنرمند است و در دنیای بازیگری و موسیقی فعالیت دارد. درواقع او مشوق مرجانه گلچین در دوران نوجوانی اش برای ورود به سینمای ایران بود.

   02

مرجانه گلچین در نوجوانی به هنرستان موسیقی رفت و پس از 4 سال تحصیل در رشته تخصصی نوازندگی تئاتر فارغ التحصیل شد. او همچنین مدرک کارشناسی کارگردانی سینما از دانشگاه سوره دارد. مرجانه گلچین وقتی با مشکل تحصیلش در ایران روبه رو می شود، تصمیم می گیرد که مهاجرت کند و درنتیجه حدود 10 سال در خارج از ایران زندگی کرد. او از سال 1374 تا 1383 در انگلستان که خواهر و برادرش سال ها در آنجا ساکن بودند زندگی کرد و از دنیای بازیگری فاصله گرفت اما علاقه خانم بازیگر به زادگاهش و دلتنگی که برای مادرش داشت سبب شد که به ایران برگردد. مرجانه گلچین پس از بازگشت به ایران در سریال کلانتر بازی کرد.

مرجانه گلچین درباره مهاجرتش گفت: «درسم را در رشته کارگردانی در دانشگاه سوره ادامه دادم. البته برخلاف میلم؛ چون دلم می خواست که بازیگری بخوانم اما متاسفانه به حد نصاب نرسید. بعد از این بود که تصمیم گرفتم برای همیشه از ایران بروم چون برادرهایم آنجا زندگی می کنند. همین کار را هم کردم؛ اما راستش دلم برای ایران و کار و دوستانم تنگ شد. شهر زادگاه من رشت است و ماهی یک بار هم که شده باید برای دیدن مادرم به آنجا بروم. من خیلی این شهر را دوست دارم.»

از ازدواج تا طلاق مرجانه گلچین
مرجانه گلچین همسر سابق کریم آتشی، کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس سینما بود. او در سال 1375– 1374 با کریم آتشی ازدواج کرد و در سریال گریز و سقوط به کارگردانی همسرش نیز بازی کرد اما با مخالفت همسرش برای بازیگری مواجه شد و این رابطه به جدایی و طلاق رسید. ظاهرا همسر سابق او کریم آتشی پیش از ازدواج با خانم بازیگر درباره اینکه دوست ندارد او به بازیگری بپردازد با او صحبت کرده بود و مرجانه گلچین هم شرط او را پذیرفته بود. در هر حال دلیل جدایی مرجانه گلچین از همسرش مشخص نیست ولی شاید اینکه او به عرصه بازیگری برخلاف میل همسرش برگشت دلیل این جدایی بوده باشد. مرجانه گلچین اکنون مجرد است.

کریم آتشی همسر سابق او متولد 5 فروردین 1343 در شهر ری و فارغ التحصیل دکترای علوم سیاسی و کارشناسی مهندسی عمران است. او از سال 1387 به بعد فعالیتی در سینمای ایران نداشت اما در تاریخ 19 شهریور 1399 خبر درگیری و شلیک مرگبار او به همسایه اش بسیار داغ شد.

فرزند مرجانه گلچین
مرجانه گلچین و کریم آتشی در دوران زندگی باهم صاحب فرزندی نشدند. مرجانه گلچین در پاسخ به اینکه چرا مادر نشده می گوید: دلیل این تصمیم این بود که من عاشق کارم بودم و این با مسئولیت مادری در تضاد است. بچه رسیدگی و پرستاری می خواهد و من نمی توانم به بهانه کار فرزندم را رها کنم.

شروع بازیگری مرجانه گلچین
مرجانه گلچین در 9 سالگی و در سال 1356 توسط منیژه خواهرش که بازیگر تئاتر بود برای بازی در مجموعه ای به نام اخلاق در خانواده به غلامحسین لطفی معرفی شد و با این سریال برای نخستین بار مقابل دوربین رفت. بعد از آن به تئاتر کودکان روی آورد و تجربیات زیادی را در عالم بازیگری کسب کرد.

 

اخباربازیگران و هنرمندان
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی