قیمت خرید و نصب آسانسور چقدر است؟

امروزه شرکت‌ها و برندهای متنوعی در سراسر جهان تولید تجهیزات مختص آسانسور را انجام می‌دهند. آسانسورها رایج‌ترین ابزارهای تسهیل جا به جایی هستند، که تقریبا در اکثر اماکن خصوصی و عمومی به طور روزانه وظیفه‌ی انتقال کاربران را به عهده دارند. انتخاب طرح و تجهیزات مناسب برای حفظ سلامت و امنیت افراد امری ضروری به شمار می‌رود.

قیمت خرید و نصب آسانسور

عوامل متعددی در تعیین قیمت خرید آسانسور دخیل هستند. برخی از این عوامل بدین شرح‌اند:

-ظرفیت: آسانسورها در ظرفیت‌های مختلف و برای جا به جایی وزن‌های متنوعی طراحی و تولید می‌شوند. ظرفیت آسانسور بر اساس مساحت آن تعیین می‌شود؛ که باید طبق عواملی مانند تعداد طبقات و کاربری در طول روز مشخص شود.

-نوع: آسانسورها براساس نیروی محرکه و قدرت به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. علاوه بر این می‌توان آن‌ها را مطابق با نیازهای خاص مشتری برای کاربری در شرایط خاص مانند بیمارستان‌ها طراحی کرد. از این رو قیمت انواع موتور و سایر تجهیزات آسانسورها نسبت به هم متفاوت خواهند بود.

-ابعاد: براساس نیازهای سازه یا مشتریان، ابعاد مختلفی از آسانسورها طراحی و تولید می‌شود. علاوه بر این استاندارهایی مشخص برای تعیین ابعاد و تعداد آسانسورها بر اساس تعدا طبقات ساختمان وجود دارند ؛که همگی می‌توانند بر قیمت خرید آسانسور تاثیرگذار باشند.

-ضمانت و بیمه: تجهیزات و قطعات اورجینال می‌توانند گارانتی‌های سالانه به همراه داشته باشند که در صورت خرابی می‌توان آن‌ها را تعویض کرد. علاوه بر این دریافت بیمه و گواهی‌های لازم برای حوادث و خسارت‌های مالی یا جانی نیز نیازمند پرداخت هزینه‌های مشخصی است.

-طرح و شکل: یکی دیگر از عواملی که بر قیمت آسانسورها تاثیر می‌گذارند، شکل ظاهری آن‌هاست. طرح‌های لوکس برای ساختمان‌های تجاری و هتل‌ها از زیبایی و جزئیات بسیاری برخوردارند که به طبع هزینه‌ی آسانسور را هم افزایش می‌دهد.

انواع آسانسور

در هنگام خرید آسانسور آشنایی با انواع آن از اهمیت خاصی برخوردار است. انواع آسانسور براساس نحوه‌ی تولید و انتقال نیرو به چند دسته‌ی زیر تقسیم می‌شوند:

آسانسور کششی

این نوع از آسانسورها از سیم بکسل یا طناب‌های فلزی برای جا به جایی کابین استفاده می‌کنند. سیم از یک سمت به وزنه‌ی تعادل و از سمت دیگر به کابین متصل است و با کمک موتور الکتریکی به چرخش در می‌آید. از آسانسور کششی بیشتر در ساختمان‌هایی با ارتفاع زیاد استفاده می‌شود. از ویژگی‌های برجسته‎ی این نوع می‌توان به داشتن سیستم فرمانی ساده اشاره کرد. همچنین نصب و راه اندازی آن‌ها نیز نسبتا سریع است. با این حال آسانسور کششی فضای زیادی اشغال می‌کند و هزینه‌ی نصب بالایی دارد. علاوه بر این در صورت قطعی برق نیز ممکن است دچار مشکل شود.

آسانسور کششی گیرلس

این دسته از آسانسورها یکی از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین بالابرهای موجود در بازار هستند که برای نصب و راه اندازی به موتورخانه و موتور گیربکس نیاز ندارند؛ از این رو نصب آن‌ها بسیار آسان‌تر است. علاوه بر این راندمان آسانسور گیرلس در برابر مصرف انرژی آن بسیار بالا است. این آسانسورها برای ساختمان‌های مسکونی و با فضای محدود بسیار مناسب هستند. چرا که هزینه‌ی نگهداری و تعمیر تجهیزات آن‌ها نسبتا پایین است.

آسانسور هیدرولیک

آسانسورهای هیدرولیک از یک پیستون برای کنترل جا به جایی کابین استفاده می‌کنند. این پیستون در زیر کابین نصب می‌شود. این نوع از آسانسورها برای ساختمان‌های کم ارتفاع مناسب هستند. علاوه بر این برای تولید انرژی به موتورخانه نیاز دارند که می‌توان آن را در بالای چاهک ایجاد کرد. این آسانسور در دو نوع با چاهک و بدون چاهک عرضه می‌شود. در طراحی و نصب این آسانسورها توجه به نکاتی مانند ظرفیت و اوج ترافیک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

آسانسور مغناطیسی

آسانسورهای مغناطیسی از سیستم عملکردی بسیار متفاوت و خاصی برخوردارند. در این آسانسورها از آهن رباهای مغناطیسی استفاده می‌شود که در دیواره‌‌ها و کف آن قرار داده می‌شوند. سپس با اتصال جریان برق به سیم پیچ‌های آهنی، جا به جایی کابین انجام می‌گیرد. آسانسور مغناطیسی از امنیت بسیار بالایی برخوردار است که به طبع هزینه‌ی نصب و راه اندازی آن را هم افزایش می‌دهد.

آسانسور هیبریدی

این دسته از آسانسورها از دو سیستم کششی و هیدرولیکی برای جا به جایی کابین استفاده می‌کنند. پیستون توسط موتور به حرکت در می‌آید و از ترکیب سیم بکسل و پیستون برای حرکت کابین کمک گرفته می‌شود. در این آسانسور سیم بکسل از یک طرف به کابین متصل می‌شود و با بالا پایین رفتن، کابین را جا به جا می‌کند.

برندهای محبوب آسانسور

برندهای متنوعی در زمینه‌ی تولید تجهیزات آسانسور فعالیت می‌کنند؛ برخی از برترین برندها عبارت‌اند از:

برند ویتر (Wittur)

یکی از تولید کنندگان بزرگ موتورهای گیرلس آسانسور، شرکت ویتر آلمان است. موتورهای ویتر از کیفیت بسیار بالایی دارند و مطابق با استانداردهای بین‌المللی طراحی و تولید می‌شوند. از این رو برای انواع ساختمان‌ها مناسب به شمار می‌روند. علاوه بر این موتورهای گیرلس این شرکت از راندمان بسیار بالا، صدا و مصرف انرژی کم، قدرت بالا و سیستم ترمز ایمن برخوردار هستند.

برند کنی (Canny)

شرکت کنی با بهره‌گیری از استاندارهای بین‌المللی در طراحی و تولید آسانسورها، بازار جهانی را به خود اختصاص داده است. هدف این شرکت تولید آسانسورهای ایمن، کارآمد، متناسب با نیاز مشتریان و سازگار با محیط زیست است. این برند در میان ده برند برتر در زمینه‌ی آسانسور و پله برقی قرار دارد. شرکت کنی 4 برج تست دارد که آسانسورهای بلندترین برج آن با ارتفاع 288 متر، با سرعت 10 متر بر ثانیه در حال ارائه‌ی خدمات هستند. این برند با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ و با کیفیت‌ترین مواد، آسانسورهایی قابل اطمینان در زمینه‌های مختلف خانگی، تجاری، باربری و همچنین آسانسورهای ویژه‌ی بیمارستان، پارکینگ و صنعتی تولید می‌کند.

آسانسور آتیس، ضمین کیفیت و امنیت

امروزه آسانسور به یکی از تجهیزات ثابت اماکن خصوصی و عمومی تبدیل شده است. انتخاب تجهیزات و قطعات با کیفیت و مطابق با استانداردهای بین‌المللی در خرید آسانسور، برای حفظ امنیت کاربران امری ضروری به شمار می‌رود. آسانسورها براساس نحوه‌ی تولید و کاربرد در انواع و ابعاد مختلفی عرضه می‌شوند. آسانسور آتیس با بیش از دو دهه تجربه در صنعت آسانسور و پله برقی، به کارگیری نیروهای متخصص و نمایندگی برندهای معتبر، نقش بسزایی در زمینه‌ی نصب وفروش قطعات آن در سراسر کشور دارد. شرکت آتیس در کوتاه‌ترین زمان ممکن، با کیفیت‌ترین محصولات را مطابق با استانداردهای اروپا و ایران ارائه می‌دهد. همچنین آتیس پروژه‌های متنوعی در زمینه‌های صنعتی، بیمارستانی، مسکونی و… اجرا کرده است، که بازدید از آن‌ها می‌تواند به شما را در انتخاب تیم تخصصی خود کمک کند. آتیس عضو سندیکای آسانسور و پله برقی است و استاندارهای ملی، گواهی‌های مربوطه و همچنین پروانه‌ی طراحی و مونتاژ را نیز در اختیار دارد.

سبک زندگیکسب و کار
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی