بهترین رنگ نور مخفی سقف (لیست جذاب ترین طرح ها)

1 دیدگاه

نور مخفی ها دارای انواع طرح ها و رنگ های مختلفی هستند، می توان گفت بهترین رنگ نور مخفی سقف رنگ آفتابی آن است که در طرح های سقف لانه زنبوری کاربرد دارد و یکی از علت های جذابیت این طرح جدید بودن آن می باشد.

شما برای شیک کردن محیط زندگی خود می توانید از دکوریجات مختلف از جمله طرح نور مخفی روی سقف بهره بگیرید، این وسایل بودج چندانی نیاز ندارند، مثلا قیمت یک شومینه برقی لوکس یا آباژور های مدرن چندان بالا نیست. در این مقاله به صورت ویژه به بررسی طرح های مختلف نور مخفی روی سقف ها پرداخته ایم، شما با کمک این سبک ها به سادگی می توانید دیزاین خانه خود را مدرن و لوکس نمایید.

انواع طرح نور مخفی سقف

نور مخفی ها دارای انواع متفاوتی هستند و بهتر است در انتخاب آن برای مکان هایی همچون پذیرایی توجه بیشتری شود زیرا این وسایل نسبتا گران می باشند. امروزه در ساختمان های جدید می توانید انواع شومینه گازی کنج را در کنار رقص های نور در سقف خانه های مشاهده کنید. در این بخش ما انواع نور مخفی سقف برای خانه هایی با متراژ متفاوت شرح داده ایم:

  • نور مخفی سقف طرح لانه زنبوری
  • نور مخفی خطی یا مستقیم
  • ترکیب نور مخفی با بقیه نور ها
  • نور مخفی سقف هالوژنی
  • نور مخفی سقف به شکل دور تا دور

نور مخفی سقف طرح لانه زنبوری

همان طور که از اسم آن پیداست، طراحان دکوراسیون داخلی برای ایجاد و راه اندازی نور مخفی، از لانه زنبور ایده گرفته اند. در کنار این سبک شما می توانید از پرطرفدارترین طرح کاغذ دیواری نیز استفاده کنید.

این طرح نور مخفی سقف، از جدید ترین و زیباترین مدل های نور مخفی است. شما می توانید با اجرای این طرح در مکان های مختلف، همچون مکان های تجاری، فروشگاه ها و انواع ساختمان ها جز اولین نفراتی باشید که زیبایی شگرفی به محیط اطراف خود می دهید.

نور مخفی خطی یا مستقیم

از نور مخفی های خطی در سقف راهرو ها و اتاق خواب ها می توان استفاده کرد. این نوع نور مخفی، همان طور که گفته شده است به صورت خطی راه اندازی و نصب می شود. برای راه اندازی نور مخفی طرح خطی، شما می توانید از هالوژن ها، چراغ های خطی و ریسه های رنگی استفاده کنید.

در اکثر مواقع از این نور مخفی در رنگ های سفید و آفتابی (زرد) استفاده می شود که جزیی از بهترین رنگ نور مخفی سقف راهرو یا اتاق خواب می تواند باشد.

ترکیب نور مخفی با بقیه نور ها

از ترکیب نور مخفی با بقیه مانند نورهای هالوژنی و چراغ های رنگی دیگر، در فضا های بزرگ می توان بهره گرفت. علت ترکیب این دو، به دلیل کافی نبودن حجم نور مخفی در فضا های بزرگ می باشد.

طرح نور مخفی سقف هالوژنی

نور مخفی سقفی هالوژن، به دلیل حجم نور کم و نور یکنواختی که تولید می کند اصلا باعث خستگی و خیره شدن چشم نمی گردد. امروزه از هالوژن ها به عنوان نور مخفی در سقف پذیرایی و آشپزخانه استفاده می شود.

پیشنهاد می دهیم که از نور مخفی سقف هالوژن در پذیرایی خود بهره بگیرید. با توجه به اینکه در پذیرایی انواع وسایل دکوری از جمله شومینه وجود دارد؛ این نورهای کوچک، نمایی زیبا را در سالن نشیمن شما ایجاد می کنند.

نور مخفی سقف به شکل دور تا دور

در فضاهایی همچون پذیرایی خانه ها یا اماکن تجاری، از نور مخفی سقف به شکل دور تا دور استفاده می نمایند. علت استفاده این نوع نور مخفی، شکل مربعی یا مستطیل بودن پذیرایی است. می توان از این نور مخفی به صورت دور تا دور سقف استفاده کرد تا زیبایی بی نظیری برای شما فراهم کند و زیبایی سقف را دو چندان نماید.

برای نور مخفی سقف پذیرایی کدام مدل بهتر است؟

در نورپردازی سقف پذیرایی، متناسب با مستطیل با مربعی بودن سقفتان می توانید از مدل های هالوژنی و طرح نور دورتا دور بهره بگیرید. امروزه برای نور مخفی سقف در پذیرایی، حساسیت های بالایی در نظر می گیرند به دلیل اینکه لوازمی که در سالن نشیمن قرار دارد، باید به بهترین شکل ممکن نورپردازی شوند.

با این حال استفاده از نور مخفی پذیرایی به صورت دور تا دور در سقف یکی از بهترین گزینه ها می باشد. این طرح بسیار ایده آل بوده و نوری دلنشین به پذیرایی شما می دهد.

بهترین رنگ نور مخفی سقف پذیرایی

امروزه رنگ های متنوع در کنار چراغ ها و نور های مخفی تولید شده اند. اما شاید برای شما سوال باشد که بهترین رنگ نور مخفی سقف پذیرایی چه رنگی است؟ جواب این سوال بستگی به پذیرایی و وسایل استفاده شده در آن دارد. برای مثال در کنار پرطرفدارترین طرح کاغذ دیواری که رنگ سفید دارد، بهتر است از نور آفتابی (زرد) استفاده شود یا اگر محیط شما دارای فضای رنگی تیره است، نور مخفی رنگ سفید جوابگو محیط شماست.

نور مخفی سقف اتاق خواب

نور مخفی سقف اتاق خواب، به دلیل فضا کوچک اتاق خواب بهتر است طرح و رنگی انتخاب شود که باعث خستگی چشم نشود. برای همین طراحان دکوراسیون داخلی، از طرح نور مخفی سقف لایت، با حجم نوری کمتر از پذیرایی برای آن استفاده می کنند.

با تفاسیری که گفته شد در انتخاب نور مخفی برای اتاق خواب، شرایط متنوعی وجود دارد همچون سلیقه، نوع کاغذ دیواری و یا وسایلی که در اتاق خواب استفاده شده است.

نور مخفی سقف آشپزخانه

در آشپزخانه ها مکان های مختلفی وجود دارد که شما بتوانید از نور مخفی استفاده کنید. از انواع مکان هایی که شما می توانید در آشپز خانه نور مخفی استفاده کنید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سقف آشپزخانه
  • سقف بالای کابینت ها
  • سقف بالای کانتر آشپزخانه
  • فضا بین اپن آشپزخانه و شلف بالای آن

در مواردی که بالا ذکر شد می توانید از نور مخفی استفاده کنید، تا فضای دلنشین تر و جذاب تری داشته باشید. بهترین رنگ نور مخفی سقف آشپزخانه بهتر است نور آفتابی (زرد) باشد.

در کجا بهتر است از نور مخفی استفاده کنیم؟

ما در این مقاله سعی کردیم در مورد بهترین رنگ نور مخفی سقف در طرح های مختلف آن صحبت کنیم. باید یادآور شد که تنها طرح نور مخفی سقف مهم نیست، بلکه بهترین رنگ نور مخفی استفاده شده در آن نیز اهمیت دارد.

اگر قصد استفاده از این طرح ها را در محیط خانه خود دارید، دقت داشته باشید که در فضای اتاق خواب باید از نور ملایم تری بهره بگیرید و نورهای غلیظ تر را در پذیرایی به کار برید. همچنین این نور بهتر است متناسب با وسایل موجود در این فضاها انتخاب شود.

انتهای رپورتاژ أگهی/

دکوراسیونکسب و کار
رپورتاژ
 

1 دیدگاه.

  • کوروش بزرگ
    2024-02-14 20:26

    درود به شما میشه این نظر بدهید رو از رو صفحه بردارید

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی