خبر مهم برای فرهنگیان بازنشسته / پرداختی ویژه‌‎ در راه است

13 دیدگاه

به گزارش ساناپرس؛ خبر مهم برای فرهنگیان بازنشسته / پرداختی ویژه‌‎ در راه است

کمبود معلم در کشور تبعات جدی و گسترده‌ای دارد. این موضوع باعث شده که بسیاری از مدارس در مناطق مختلف کشور با مشکلاتی مانند کمبود کادر آموزشی، کاهش کیفیت آموزش و پرهیز از تحصیل توسط دانش‌آموزان مواجه شوند. همچنین، کمبود معلم می‌تواند به تعطیلی مدارس و تحت فشار قرار دادن معلمان موجود منجر شود. این موضوع نه تنها برای آینده دانش‌آموزان بلکه برای آینده کشور نیز تاثیرات منفی خواهد داشت. برای حل این مشکل، باید تلاش کرد تا شرایطی برای جذب و حفظ معلمان بهبود یابد و از آن‌ها حمایت کرد.

رضا حاجی پور با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ در حوزه آموزش، عنوان کرد: یکی از مصوبات مهم کمیسیون تلفیق برای جبران کمبود معلم در کشور، مجوز فعالیت نیروهای بازنشسته و حق التدریس طبق قوانین مدنظر و تا ۲۴ ساعت در هفته بوده، در حالی که پیش از این بازنشستگان تنها می‌توانستند ۶ ساعت در هفته تدریس داشته باشند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر بازنشستگان مجوزی برای فعالیت نیروهای حق التدریسی، نهضتی‌ها، خرید خدماتی‌ها، نیروهای طرح امین و نیروهایی که به صورت غیر رسمی با آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند، صادر شد تا با این مصوبه مشکل کمبود نیرو در آموزش و پرورش برطرف شود.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، وزارت آموزش و پرورش اجازه دارد تا از بازنشستگان آموزش و پرورش به مدت ۲۴ ساعت در هفته، نیروهای حق التدریسی، نهضتی‌ها، خرید خدماتی‌ها، نیروهای طرح امین و نیروهایی که به صورت غیر رسمی با آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند، برای رفع مشکل کمبود معلم استفاده کند.

حاجی پور تصریح کرد: همچنین در کمیسیون تلفیق مصوب شد که آب، برق و گاز همه مدارس سراسر کشور در صورت رعایت الگوی مصرف، رایگان محاسبه شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: همچنین فوق العاده ویژه‌‎ای برای کارمندان سازمان نوسازی مدارس، کادر اداری آموزش و پرورش، سرایداران و خدمتگزاران، کادر سلامت و کارکنان وزارت کشور به تصویب رسید.

وی یادآور شد: همه مصوبات فوق برای اجرا باید در صحن علنی مجلس به تصویب برسد و مورد تأیید شورای نگهبان قرار گیرد.

اخباراقتصاد
پربازدیدرتبه بندی معلمان
 

13 دیدگاه.

  • محمود
    2024-01-19 09:43

    سه ماه کارکردی.خبری ازدست‌دادن اضافه تدریس نیست.
    ندادید مابازنشستگان کلاسها رارها میکنیم

  • ب.فرهادخانی
    2024-01-19 18:21

    با درود ،
    هرچند بیش از ۲_سوم رفتارها و برنامه ها،چه فردی وچه اجتماعی، درجامعه امروز ما، یاوجود ندارندوخدایی نخواسته اگرهم یه برنامه ویا پیش نویسی هم باشد،غیر عادی و باد آورده ویا از روی دست نفر بغل دستی کپی شده، خلاصه اینکه حساب وکتابی درکار نیست،،اما رسانه های موجود جامعه دیگه نوبرش را آورده اند،وقتی به یه اداره یا سازمان ویا مثلا یه دفتر مشاوره ، ویا هر نهاده دیگر ،نگاه بیندازیم تا به جای یک مدیر ۳،، ۴،،مدیر ،،معاون که شمارش نداره،مشاور که انواع واقسام،،،وخلاصه….،اما عملکرد ، در خوش بینانه ترین و سوپر ترین شان،، در ارزیابی که انجام بشود، کلی به صفر بدهکار میشوند، تا چه رسد به اون بی درب وپیکراش ، که دیگه چیزی برای از دست دادن ندارند،،،
    خدایی بیایید هر فرد به سهم خود،، از ۲۴ ساعت صرف خرابکاری ۱۰ دقیقه به درست اندیشی، ودرستکاری ،ومثل این میلیارد آدمهای کافری که در کنار ما روزگار میگذرانند،، بیندیشیم وخود را فریب ندهیم به خیال اینکه دیگری را داریم فریب میدهیم،،،
    اکنون خود شما یه نگاهی به سرخط(تیتر) خبر تان بیندازید و نگاهی به متن بالا بلند وهکتاری کپی شده از ناکجاآباد تان بیندازید ،،مثل مسافری میماند که از ناآگاهی،تصمیم دارد به اصفهان سفر کند ،درآغاز راه ،جاده کرمان را انتخاب کند و وارد کرمان شود ،واهداف اصفهان خودش را در آنجا جستجو کند،،،
    با ۳پاس، به امید حرکت به سوی خرد،،

  • ناشناس
    2024-01-21 08:26

    باسلام چراازاین همه جوان بیکاربرای تدریس درمدارس استفاده نمی کنید جوانان توانمندماتوخونه نشستن وپدران ومادران فرتوت وخسته از ۳۰ سال کار دوباره دعوت به کارمیشن .محدودیت رشته روبردارید وبذارید همه جوانان فرصت شرکت درآزمون راداشته باشند وبعدازورودبه آموزش و پرورش علمشان بروزرسانی شودودرمراکز ضمن خدمت دوره ببینند.شما رابه خدا جوانان را دریابید

  • هادی
    2024-01-24 15:27

    با سلام و ادب
    پاداش پایان خدمت ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را به خسلب واریز نمایید
    معوقات رتبه بندی هم
    حکم رابه هم اعمال شود
    با تشکر

  • هادی
    2024-01-24 15:28

    با سلام و ادب
    پاداش پایان خدمت ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را به خسلب واریز نمایید
    معوقات رتبه بندی هم
    حکم رتبه بندی هم اعمال شود
    با تشکر

  • یعقوب
    2024-01-24 16:26

    اونایی که پرداختی دارن ، اسم و نشانی از آن ها هیچ جا نمی آید .

  • نظری
    2024-01-24 19:25

    سلام
    مرتب از همسان سازی هست،حقون معلمی که امسال بازنشست شددوبرابرحقوق معلم بازنشسته باهمان مدرک و.‌هست

  • موسی
    2024-01-25 00:10

    حقوق معلمان بازنشسته خیلی با هم فرق دارن . ما بازنشسته ۵ سال قبل نصف بازنشسته پارسال وامسال میگیرم چه خبره . اینقدر تبعیض او بازنشسته اس منم بازنشسته . با یک پست
    منطقه . ومدرک . دولت نا عدالت وشعار تهی

  • ا ح. ف
    2024-01-25 07:46

    سلام بر فرهنگیان عزیز جان. درد دلی با شما عزیزان که در واقع مقصر خود ما هستیم که نمی گوییم وباز گو نمیکنیم (درمثل ناگو را نادان فرض نمایند)
    حال شرح ماجرا: اینجانب فرهنگی…… دربیمارستان امام رضا بیرجند خراسان جنوبی توسط فوق تخصص جناب دکتر…… تحت عمل جراحی قرار گرفتم وایشان جهت دوره ی نقاهت در سه مرحله 48روز استراحت درخواس کردند(مدارک موجود است)
    حال قسمت خنده دار شاید هم باید گفت:(گریه دار)
    باید استراحت صادر شده توسط فوق تخصص را پزشک عمومی درمانگاه فرهنگیان جناب….. تایید نماید وایشان 23روز را تایید نمودورماه قبل25روز از حقوق من پرداخت نشد (مسولین میگویند کمیسیون بررسی وتایید یا عدم تایید را اعلام می نمایید در حالی که خودشان وخدا هم میداند یک پزشک عمومی است. شاید صرفه جویی میکنند! ْْ!!!
    حال باید سرمان را به دیوار بکوبیم وادای فرهنگ و فرهنگی را ر نیاوریم چرا که آخر بی فرهنگیست
    دلم به حال دانش آموزان میسوزد که با این تورم وگرانی معلمی که مریض شده در ماه فقط5روز حقوق گرفته چه تدریس جانانه ای ارائه خواهد داد!!!
    از ماست که بر ماست. باتقدیم بهترین احترام

  • ابوالفضل
    2024-01-25 09:10

    با سلام این همسان سازی اگر بزودی اجرا نشه این آه بازنشسته ها گریبان همه مسئولین رو خواهد گرفت

  • سوسن
    2024-01-25 12:06

    بازنشسته هستم ۵ماهه دارم همکاری میکنم تاکنون هیچ پولی واریز نشده

  • بازنشسته
    2024-01-25 14:41

    سلام مگر بازنشسته سالهای گذشته معلم نبودن نه رتبه نه وهمسازی وحقوقشان نصف با همان مدرک وسابقه این ظلمی است به معلم وفرهنگیان دور اندیش باشید …

  • ناشناس
    2024-01-25 14:46

    سلام

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی