فوری/ تعطیلی مدارس / فردا شنبه ۱۸ آذر مدارس این استان ها در کشورمان تعطیل می شود

1 دیدگاه

به گزارش ساناپرس، فوری/ تعطیلی مدارس / فردا شنبه ۱۸ آذر مدارس این استان ها در کشورمان تعطیل می شود
در این خبر به توضیحاتی درباره تعطیلی مدارس قزوین پرداخته شده است. طی روز‌های گذشته با افزایش شاخص آلودگی هوا مدارس و ادارات برخی استان‌ها تعطیل شد.

براساس بررسی های خبرنگار ما تاکنون خبر رسمی مبنی بر تعطیلی مدارس قزوین فردا شنبه ۱۸ آذر ماه ۱۴۰۲ اعلام نشده است.

در صورت اعلام تعطیلی مدارس فردا شنبه قزوین، این خبر برورسانی می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: بارش های پراکنده برای پاره ای از مناطق استان و در ساعات پایانی فردا شنبه پیش بینی می شود.

ندا مشاطان اظهار کرد: براساس نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، وضعیت جوی استان برای امروز پایدار و پدیده خاصی پیش بینی نمی شود.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه برای فردا /شنبه/ وزش باد و بارش های پراکنده ای در برخی مناطق استان پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: وضعیت جوی برای روزهای یکشنبه و دوشنبه آرام و آسمان صاف و آفتابی خواهد بود.

مشاطان تصریح کرد: در شبانه روز گذشته آوج با صفر درجه و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۲ تا ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود است.

تعطیلی مدارس در دیگر استان ها

طی روز‌های گذشته با افزایش شاخص آلودگی هوا مدارس و ادارات برخی استان‌ها تعطیل شد.

حامد یزدی مهر، بعد از ظهر جمعه از صدور هشدار سطح زرد پایداری هوا در استان تهران خبر داد و اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی انباشت آلاینده‌ها از امشب جمعه تا روز یکشنبه ۱۹ آذر تداوم خواهد داشت.

یزدی مهر با بیان اینکه پایداری هوا، عدم وزش باد قابل ملاحظه، انباشت آلاینده‌های هوا به ویژه ذرات آلودگی را در پی خواهد داشت، گفت: به همه شهروندان و ساکنین مناطق تهران، اسلامشهر، پاکدشت، پیشوا، قدس، ری، شهریار، رباط کریم، قرچک، ملارد، ورامین و جنوب شهرستان پردیس و افراد سالمند و کودکان و بانوان باردار و افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای، ناراحتی‌های قلبی و ریوی و تنفسی هستند اکیداً توصیه می‌شود در مواقع بروز آلودگی هوا از ترددهای غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران افزود: شهروندان توجه داشته باشند که ورزش کردن در فضای باز در مواقع هشدارهای آلودگی هوا مطلقاً انجام نشود چرا که در طول فعالیت هوازی هوای بیشتری داخل ریه فرستاده شده و در نتیجه تنفس عمیق‌تر شده و ذرات آلودگی هوا مستقیم وارد سیستم تنفسی می‌شود لذا از همه عزیزان و ورزشکاران می‌خواهیم که در مواقع آلودگی هوا خود را تحت تأثیر آلاینده‌ها قرار ندهند و در اماکن سرپوشیده ای که دارای تهویه مناسب است فعالیت کنند.

وی در ادامه بر ضرورت مصرف مایعات به ویژه شیر و آبمیوه‌های طبیعی در مواقع آلودگی هوا تاکید کرد و گفت: مصرف مایعات در هوای آلوده اثرات آلاینده‌ها بر ریه را کاهش می‌دهد.

یزدی مهر بر لزوم استفاده بیشتر مردم از وسایل حمل و نقل عمومی نیز تاکید و اظهار کرد: مردم حتی المقدور سعی کنند از تردد با خودروهای تک سرنشین اجتناب کنند.

مدارس اصفهان فردا شنبه ۱۸ آذر تعطیل نیست؟
با اعلام مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با توجه به تداوم شرایط آلودگی هوا، ورزش‌های همگانی، برنامه صبحگاه و زنگ ورزش مدارس در فضای باز انجام نشود.
با افزایش شاخص‌های آلودگی هوا طی روز‌های گذشته شایعاتی مبنی بر تعطیلی مدارس استان اصفهان در روز شنبه ۱۸ آذر مطرح شده بود.

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درخصوص مصوبات کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای استان، گفت: باتوجه به عبور امواج ناپایدار در سطح فوقانی، تخلیه بخشی از آلایندگی‌ها و بررسی فاکتورهای جوی، فردا هجدهم آذرماه، فعالیت تمامی مقاطع تحصیلی و دانشگاه‌ها به روال سابق بازخواهد گشت.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود با توجه به تداوم شرایط آلودگی هوا، ورزش‌های همگانی، برنامه صبحگاه و زنگ ورزش مدارس در فضای باز انجام نشود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: همچنین اردوهای دانش‌آموزی نیز لغو و به زمان دیگری موکول می‌شود.

شیشه فروش ضمن اشاره به گروه‌های حساس، سالمندان و بیماران، افزود: این افراد از تردد غیرضروری در شهر خودداری کنند همچنین توصیه می‌شود همه افراد در حلقه‌های ترافیکی از ماسک استفاده و موارد بهداشتی را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه عملیاتی که منجر به افزایش آلاینده‌ها شود از جمله خاکبرداری، بتن‌ریزی، سوزاندن بقایای گیاهی و …ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: شهرداری‌ها نیز از دستگاه‌های دمنده برای تنظیف معابر استفاده نکنند و مکلف هستند ناوگان حمل و نقل عمومی را نیز تقویت کنند.

شیشه فروش در خصوص اجرای طرح زوج و فرد نیز اظهار کرد: این طرح در شهر اصفهان از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۳:۰۰ و ۱۶:۰۰ تا ۲۱:۰۰ اجرایی خواهد شد.

وی متذکر شد: تمامی واحدهای صنعتی در شعاع ۵۰ کیلومتری نیز موظف شدند فعالیت خود را کاهش دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان عنوان کرد: کارگروه همچنان بر روند اجرای مصوبات نظارت خواهد داشت و باتوجه به شرایط جوی آینده و میزان غلظت آلاینده‌ها تشکیل جلسه خواهد داد و مصوبات نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

اخبارجامعه
پربازدیدتعطیلی مدارس
 

1 دیدگاه.

  • محمد طاها
    2023-12-09 12:54

    باید مدارس را تعطیل کنند

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی