خطوط قرمزرنگی که روی کف خیابان ها اسپری شده نشانه چیست؟

شاید شما هنگامی که در خیابان راه می روید متوجه خطوط زرد رنگ در وسط آن و برخی از خطوط سفیدرنگ  در طرف آن شده باشید. این خطوط رنگی که به نظر می رسد که با اسپری در جاده ها یا پیاده رو رنگ شده نشانه چیست؟ باید بدانید که هر یک از این خطوط با رنگ های خاص معنی متفاوتی دارند.

اگر این خطوط مانند رنگ نشانه ها و چراغ ها قرمز باشند، زمانی که آنها را می بینید، باید توجه عمیق تری داشته باشید. این به این دلیل است که قرمز به این معنی است که خطوط برق مهم، کابل ها یا کانال ها در این نزدیکی وجود دارد. خطوط اسپری قرمزرنگ به طور معمول در یک منطقه در آغاز کار یا حین حفاری از خط لوله ها مراقبت می کند، به طوری که به آنها آسیب نرسد. به همین دلیل در این مناطق باید با احتیاط عمل کرد زیرا به احتمال زیاد یک کار برقی در حال انجام است.

“رنگ قرمز” یکی از تعداد انگشت شمار رنگ هایی است که به عنوان بخشی از استاندارد ملی آمریکا برای “ایمنی” در نظر گرفته شده است. “رنگ نارنجی”،  نشان دهنده ارتباطات مخابراتی، زنگ هشدار یا کابل های سیگنال است. “رنگ زرد” نیز برای گاز طبیعی، روغن، بخار، نفت یا سایر مواد قابل اشتعال در نظر گرفته شده است. “علائم سبز” نیز برای فاضلاب و تخلیه، آب آشامیدنی است. “رنگ بنفش” برای خطوط آبیاری یا امکانات ناشناخته و “رنگ سفید” برای محدودیت های پیشنهادی حفاری یا مسیرها است. این در حالی است گاهی اوقات پرچم های کوچک نیز در کنار خطوط نقاشی شده نیز استفاده می شود.

بنابراین در هنگام عبور از خیابان با دقت به این رنگ ها نگاه کنید و اگر آنها قرمز بودند، در محیط اطراف آن توجه و دقت بیشتری به خرج دهید.

آموزشاخبارجامعهجهانحوادث
پربازدیدویژه
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی