با لیمو ترش کل خونتو تمیز کن | ترفندی که سه سوته کل خونه تمیز میکنه !

با لیمو ترش کل خونتو تمیز کن | ترفندی که سه سوته کل خونه تمیز میکنه !

با استفاده از لیموترش می‌توانید نظافت خانه را بهبود دهید. در ادامه چند ترفند کاربردی با لیمو ترش را برای شما آورده‌ایم:

با لیمو ترش کل خونتو تمیز کن |  ترفندی که سه سوته کل خونه تمیز میکنه !

با استفاده از لیموترش می‌توانید نظافت خانه را بهبود دهید. در ادامه چند ترفند کاربردی با لیمو ترش را برای شما آورده‌ایم:

1. شستشوی سطوح

با ترکیب آب و عصاره لیمو، می‌توانید سطوح مختلفی از جمله کابینت‌ها، پنجره‌ها، صفحات فلزی و … را به راحتی شستشو دهید. از آنجایی که لیموترش خاصیت ضدعفونی کننده دارد، می‌تواند باعث حذف باکتری‌های مضر شود.

2. پاکسازی لکه‌های موکت:

اگر روی موکت شما لکه‌هایی از قهوه، شربت و یا سایر نوشیدنی‌ها وجود دارد، با استفاده از عصاره لیموترش و آب می‌توانید آن را از بین ببرید. با ترکیب آب و عصاره لیمو، به دلیل خاصیت اسیدی آن، می‌توانید لکه‌های سخت را به راحتی حذف کنید.

3. پاکسازی و ضدعرق کننده برای چندین نوع سطح:

با ترکیب آب و عصاره لیمو، می‌توانید برای پاکسازی و ضدعرق کردن انواع سطوح مانند سینک، دستگیره‌ها، میزآشپزخانه و … استفاده کنید. همچنین لیموترش می‌تواند بوی نامطبوع را از بین ببرد.

توجه داشته باشید که در هنگام استفاده از لیموترش، باید آن را به مقدار مناسبی برای جلوگیری از خراب شدن سطح استفاده کنید و بهتر است قبل از استفاده، اثر آن را در یک قسمت کوچک تست کنید.

4. تمیز کردن ظروف آشپزخانه:

با استفاده از لیموترش، می‌توانید ظروف آشپزخانه را به راحتی تمیز کنید. برای این کار، یک قاشق غذاخوری عصاره لیموترش را به آب داغ اضافه کنید و سپس ظروف را در این محلول خیس کنید. پس از چند دقیقه، با آب شستشویی بشویید.

5. تمیز کردن لوازم طلا و جواهرات:

با ترکیب عصاره لیموترش و آب، می‌توانید لوازم طلا و جواهرات خود را تمیز کنید. برای این کار، لوازم را در محلول آب و عصاره لیمو قرار دهید و به مدت چند دقیقه صبر کنید. سپس با آب شستشویی بشویید و با دستمال نرم خشک کنید.

6. ترمیم لکه های لباس:

با استفاده از لیموترش، می‌توانید لکه‌های سخت روی لباس‌ها را به راحتی ترمیم کنید. برای این کار، یک قاشق غذاخوری عصاره لیموترش و یک قاشق مایع ظرفشویی را در یک لیوان آب مخلوط کنید. لباس را در این محلول خیس کنید و به مدت چند دقیقه صبر کنید. سپس با آب شستشویی بشویید.

7. از بین بردن بوی نامطبوع:

با استفاده از لیموترش، می‌توانید بوی نامطبوع را از بین ببرید. برای این کار، لیموترش را در داخل یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و در جایی که بوی نامطبوع وجود دارد، قرار دهید. بعد از چند ساعت، بوی نامطبوع از بین خواهد رفت.

این ترفندها فقط چند نمونه از کاربردهای متنوع لیموترش برای نظافت خانه هستند. به یاد داشته باشید که همیشه قبل از استفاده از لیموترش، راهنمایی های صحیح استفاده و نکات ایمنی را مطالعه کنید.

8. تمیز کردن قاب های عکس:

با استفاده از لیموترش، می‌توانید قاب های عکس خود را به راحتی تمیز کنید. برای این کار، یک قاشق غذاخوری عصاره لیموترش و یک لیوان آب را مخلوط کنید. سپس با دستمال نرم و خشک، قاب های عکس را تمیز کنید.

9. تمیز کردن دستگیره درب‌ها:

با استفاده از لیموترش، می‌توانید دستگیره‌های درب‌ها را به راحتی تمیز کنید. برای این کار، یک قاشق غذاخوری عصاره لیموترش را با آب مخلوط کنید و با دستمال نرم دستگیره را شستشو دهید.

10. پاک کردن اجاق گاز:

با ترکیب آب و عصاره لیمو، می‌توانید سطح اجاق گاز را به راحتی تمیز کنید. برای این کار، یک قاشق غذاخوری عصاره لیموترش را با آب مخلوط کنید و سپس با دستمال نرم، سطح اجاق گاز را تمیز کنید.

11. پاک کردن و ضدعفونی کردن حمام:

با استفاده از لیموترش، می‌توانید حمام خود را به راحتی تمیز کنید و در عین حال باعث حذف باکتری‌های مضر شوید. برای این کار، یک قاشق غذاخوری عصاره لیموترش را با آب مخلوط کنید و سپس با دستمال، سطح حمام را تمیز کنید.

12. تمیز کردن روکش صندلی‌ها:

با استفاده از لیموترش، می‌توانید روکش صندلی‌های خود را به راحتی تمیز کنید. برای این کار، یک قاشق غذاخوری عصاره لیموترش را با آب مخلوط کنید و سپس با دستمال نرم، روکش صندلی را تمیز کنید.

با این ترفندهای کاربردی با لیموترش، می‌توانید نظافت خانه را به راحتی و با صرف هزینه کمتری انجام دهید. همچنین برای حفظ ایمنی، قبل از استفاده از لیموترش، همیشه دستکش پوشیده و در محیطی خوب تهویه شده استفاده کنید.

اخباررژیم و تندرستیسبک زندگی
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی