بلایی که چیپس و پفک بر سر کودکان می آورد

بلایی که چیپس و پفک بر سر کودکان می آورد

 یک متخصص طب سنتی گفت: چیپس و پفک عامل ابتلای کودک به یبوست است‌.
علی اصغر زنده‌دل، متخصص طب سنتی، در شبکه دو سیما، گفت: معمولا طفلی که شیر مادر می‌خورد، دچار یبوست نخواهد شد. تناسب پروتئین و چربی در شیر مادر به قدری برای کودک متعادل است که جلوی این موضوع را می‌گیرد. به همین جهت، شیر مادر یک غذای بسیار مفید برای کودک است.

وی افزود: در طب سنتی اگر تعداد دفع بچه کاهش یابد یا این فرایند برایش دردناک و سخت باشد، می‌گوییم به یبوست مبتلا شده است. یبوست در کودکان معمولا دورانی کوتاه دارد که با راهکارهای خیلی ساده توسط مادران قابل حل است. لذا این فرایند بیشتر از درمانی بودن، مهارتی است.

زنده‌دل اظهار داشت: بچه‌ها در زمان‌های خاصی، استعداد به خصوصی برای ابتلا به یبوست دارند. به عنوان مثل، زمانی که مادر شیرهای کمکی را به برنامه غذایی کودک اضافه می‌کند، احتمال یبوست بالاست. در کنار آن، هر نوع تغییر در وضعیت روحی و روانی کودک، مانند زمانی که برای اولین بار به مدرسه می‌رود، می‌تواند موجب بروز یبوست شود.

وی در ادامه گفت: یبوست رابطه مستقیم با حس روانی کودک دارد. زمانی که احساس کودک نسبت به موقعیتی دچار تغییر کند، احتمال ابتلا با یبوست بیشتر می‌شود. این موضوع با عواملی می‌تواند شدت بگیرد. بی‌تحرکی کودک یکی از این عوامل است.

زنده‌دل همچنین گفت: مواد معدنی که شکل‌دهنده تمام عناصر اصلی در بدن ما هستند، در میوه وجود دارند. وقتی کودک عادت به خورردن میوه نداشته باشد، این منبع سرشار را از دست می‌دهد و این موجب یبوست می‌شود.

وی افزود: اگر مادر یک قاشق مرباخوری گلاب را به برنامه غذایی کودک اضافه کند، تاثیرات مثبت آن را خیلی زود مشاهده خواهد کرد. گلاب باعث می‌شود که عرق کودک خوشبو شود و بوی بد دهانش در اول صبح از بین برود. همچنین جذب گلاب باعث حرکت مطلوب روده‌ها و افزایش قدرت روانی کودک می‌شود.

وی همچنین گفت: وجود چیپس و پفک و تنقلاتی از این دست در برنامه غذایی کودک نیز از عواملی است که یبوست را به همراه خواهد داشت. همچنین چیپس به واسطه خشک و نمکی بودن، رطوبت را از بدن کودک جذب می‌کند که این خود مشکلاتی به همراه خواهد داشت.

اخبارسبک زندگیسلامت
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی