ببینید: نبرد مرگبار مار پیتون با تمساح غول پیکر

در بهار امسال، پیتون‌ها و تمساح‌ها بر سرفصل‌های اخبار فیلد و استریم تسلط داشتند. چه کسی است که مطالعه و تماشای اخبار و ویدئوهای خزندگان غول پیکر را دوست نداشته باشد؟

این ویدیو که در سال 2009 گرفته شده است، مرگبارترین خزندگان جهان، یعنی پیتون‌ها و تمساح را نشان می دهد که در حال نبرد با هستند. این فیلم حماسی توسط یک عکاس حیات وحش، “هایکو کیرا”، که با نام اوجاترو نیز شناخته می شود، ثبت شده است. کیرا نبرد بین گونه ها را در مکانی نامشخص در نزدیکی پارک ملی اورگلیدز فلوریدا  ثبت کرد.

کیرا در توضیحات ویدیو می نویسد: «شکارچیان برتر مانند کروکودیل های آمریکایی و تمساح های آمریکایی به طور منظم انواع خزندگان از جمله پیتون ها را شکار می کنند. با این وجود، یک مار پیتون برمه ای کاملاً رشد کرده می تواند به طول بیش از 20 فوت برسد و تبدیل به یک طعمه بسیار خطرناک شود.»

در این مورد، این نبرد چیزی شبیه به بن بست رسیدن است و هیچ خزنده دیگری را نمی خورد. اما همیشه اینطور نیست. در سال 2022، یک دانشمند تمساح 5 فوتی را از معده یک مار پیتون 18 فوتی خارج کرد.

گففتنی است؛ پیتون ها بومی آسیا هستند. آنها به طور ناخواسته در دهه 1970 به آمریکا منتقل شدند و از آن زمان تکثیر شدند و گونه های بومی را در طول مسیر ویران کرده اند. بر اساس گزارش نیویورک تایمز، اکنون ده ها هزار مار پیتون مهاجم در اورگلیدز وجود دارد. از طرف دیگر تمساح ها بومی ایالت فلوریدا هستند. طبق گزارش کمیسیون حفاظت از ماهی و حیات وحش فلوریدا، تقریباً 1.3 میلیون تمساح در فلوریدا وجود دارد.

اخبارجهانچند رسانه ایحوادث
پربازدیدویژه
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی