7 قدم برای جلوگیری از ایجاد موی خشک و وز

خشکی مو

امروزه محصولات بسیار زیادی برای مراقبت از مو تولید شده اند که استفاده از آن ها مزایای زیادی برای سلامت مو دارد اما با وجود محصولات متعدد، باز هم بیش از نیمی از افراد با مشکل خشکی و وزی مو دست و پنجه نرم می کنند. موی خشک و وز یک مشکل آزار دهنده است که رفع آن نیاز به صبر و تلاش مداوم دارد. اگر شما هم موهای خشک و وزی دارید و عمل شانه زدن موهایتان سخت و طافت فرسا شده است، پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

ویژگی های مو خشک و وز چیست؟

زمانی که مو رطوبت خود را از دست بدهد و توانایی تامین مجدد آن را نداشته باشد، موها خشک می شوند. رطوبت، یک عامل مهم در زیبایی مو به شمار می رود و در صورت نبود آن، موها کدر، مات و وز می شوند که در تمامی افراد اعم از بانوان و آقایان رخ می دهد اما خشکی مو در آقایان به دلیل کوتاهی مکرر مو، کم تر اتفاق می افتد. در ادامه، به بررسی علل به وجود آمدن خشکی مو خواهیم پرداخت.

دلایل خشک شدن موها

مو یک عضو بسیار حساس در بدن است که نیاز به مراقبت مداوم و مستمر دارد تا در بهترین و ایده آل ترین حالت خود باشد اما برخی از دلایلی که عدم توجه به آن ها می تواند سبب خشک و وز شدن مو شود شامل:

  • آب و هوای گرم و خشک
  • انواع بیماری ها
  • ژنتیک
  • استفاده از محصول نامناسب
  • شستن بیش از حد موها
  • قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید
  • استفاده زیاد از اتو و سشوار
  • رنگ کردن زیاد از حد مو

خوشبختانه رفع مشکل خشکی و وزی مو با استفاده از محصولات مناسب، امکان پذیر خواهد بود و اگر موی شما خشک و وز است، انجام ترفند های زیر در بهبود و جلوگیری از ایجاد این مشکل بسیار کمک کننده می باشد.

راه های جلوگیری از ایجاد موی خشک و وز

1.     شستشوی به اندازه موها

مراقبت از مو

بسیاری از افراد به صورت روزانه موهای خود را شستشو می دهند و آسیب بسیار زیادی به این عضو وارد می کنند. استفاده روزانه از مواد شوینده، چربی و رطوبت مورد نیاز موها را از بین می برد و سبب خشک و وز شدن موها می شود. برای پیشگیری از وقوع چنین مشکلی، ابتدا شستشوی موها را تا حد امکان کاهش دهید و در صورتی که موهای چربی ندارید از شامپو فری سولفات برای شستشو موهای خود استفاده کنید تا موهای نرم و لطیفی داشته باشید.

1.     دوش آب سرد

دوش آب سرد مزایا و فواید بسیار زیادی دارد. آب سرد درکاهش التهاب، تسکین درد و کاهش سطح استرس تاثیر زیادی دارد و با بستن فولیکول مو، سبب حفظ رطوبت شده و از خشکی مو جلوگیری می کند. استفاده از آب گرم برای شستشو، تار موها را دچار شکستگی می کند که در نهایت باعث وز شدن مو می شود.

2.     روغن تراپی

روغن مو کمک شایانی به درمان مشکلات مو می کند. ماساژ موها توسط روغن باعث افزایش رشد، جلوگیری از خشکی و وزی مو، نرم کنندگی و رطوبت رسانی مو می شوند. روغن های گیاهی مو مانند آرگان، نارگیل، بادام و زیتون حاوی مواد مغذی هستند که پس از 3 الی 4 مرتبه استفاده، تاثیرات حیرت انگیزی روی موهایتان خواهند گذاشت.

روغن های گیاهی سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدان هستند که نقش یک محاظ روی لایه بیرونی مو را ایفا می کنند و اجازه صدمه و آسیب دیدن را به تارهای مو نمی دهند. علاوه بر موارد درمانی، روغن ها می توانند سبب درخشش و براقیت بیشتر مو نیز شوند.

3.     استفاده از ماسک های مرطوب کننده

مرطوب نگه داشتن مو تنها راه جلوگیری از وز شدن آن است؛ بنابراین استفاده از ماسک مو مرطوب کننده، راه نجات موهای خشک و وز خواهد بود. ماسک های مو به دو گروه داخل و بیرون حمام تقسیم بندی می شوند که استفاده از آن ها پس از استحمام، موهای شما را سالم و شاداب نگه می دارد.

سعی کنید در هنگام خرید ماسک مو، ماسکی تهیه کنید که حاوی مواد مغذی و روغن های گیاهی باشد تا تاثیر فوق العاده ای روی موهایتان بگذارد. اگر موهای خشک و آسیب دیده ای دارید، توصیه می شود هفته ای 2 الی 3 مرتبه از ماسک های رطوبت رسان به جای انواع نرم کننده ها استفاده کنید.

4.     خشک شدن موها با هوای آزاد

کشیدن سشوار جهت خشک کردن مو روش مرسومی است که بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند اما از آسیب هایی که به مو وارد می کند آگاه نیستند. حرارت سشوار رطوبت مو را از بین می برد و در صورت استفاده مداوم و مستمر، سبب خشکی و وزی مو می شود.

پیشنهاد می شود برای جلوگیری از وز شدن موها، رطوبت موهایتان را به آرامی با حوله بگیرید و سپس اجازه دهید موهایتان توسط هوای آزاد خشک شود. همچنین پس از خشک شدن مو، از محصولات حالت دهنده مو (اسپری دو فاز و شیر مو) استفاده کنید.

اگر پس از استحمام، وقت کافی برای خشک شدن موهایتان در فضای آزاد را ندارید و باید موهایتان را سشوار کنید، ابتدا از روغن مو یا اسپری دو فاز که حفاظت کننده مو در برابر حرارت هستند، استفاده کنید و سپس موهایتان را به وسیله سشوار خشک کنید.

1.     موهایتان را قبل از رفتن به رختخواب ببافید.

بافتن موها در وهله اول ممکن است یک کار غیر ضروری به نظر برسد اما تاثیر به سزایی در سلامت موهایتان خواهد داشت. بسیاری از بانوان در طی روز موهایشان را باز نگه می دارند یا توسط کش و کلیپس به طور محکم آن ها را می بندند. محکم بستن مو سبب شکستگی و آسیب به این عضو می شود و باز نگه داشتن آن ها هنگام خواب باعث فشرده شدن تارها می شود که در نهایت امر، موها خشک و وز می شوند. علاوه بر این بافتن موها در طی شب در کاهش ریزش مو نیز تاثیر گذار خواهد بود.

2.     موهایتان را نوک گیری کنید.

موخوره یک عارضه است که از انتهای مو شروع می شود و به سمت ساقه حرکت می کند. موخوره سبب شکستن موها شده و ظاهر نامنظمی را ایجاد می کند. یکی از دلایل مهم و اصلی در وز شدن موها ایجاد موخوره است که باید برای حذف آن ها سریعا اقدام کرد.

از آن جا که موخوره از انتها مو ایجاد می شود، راحت ترین راه کوتاه کردن مو است. کوتاه کردن مو نه به معنای کوتاهی کلی موها، بلکه تنها موهایتان را به اندازه یک بند انگشت کوتاه کرده و یا به اصطلاح نوک گیری کنید. این کار سبب جلوگیری از پیشروی موخوره می شود و موهایتان را سالم، نرم و بدون آسیب نگه می دارد.

جمع بندی

خشکی مو یک مشکل رایجی است که بیشتر افراد درگیر آن هستند و برای درمان آن، از خرید محصولات گران قیمت نیز نمی گذرند؛ در حالی که تنها با تغییر سبک زندگی می توانند از شر این مشکل خلاص شوند. اگر دچار خشکی مو هستید و با رعایت نکات بالا تغییری در روند ترمیم و بازسازی موهایتان احساس نکردید، با پزشک خود مشورت کنید تا راه هایی را با توجه به شرایط مخصوص به خودتان به شما پیشنهاد کند.

شما می توانید تمام محصولات مراقبت از مو را با ضمانت اصالت کالا با مراجعه به فروشگاه ونوسی شو به آدرس اینترنتی https://venusisho.com/ تهیه کنید.

انتهای رپورتاژ آگهی/

کسب و کارمد و زیبایی
رپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی