کُردها کاخ بشار اسد را تصرف کردند؟

به گزارش ساناپرس، کُردها کاخ بشار اسد را تصرف کردند؟

روزنامه العربی الجدید درباره جزئیات این ابتکار عمل نوشت: این ابتکار که توسط اداره خودمختار در ۱۸ آوریل طی یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر رقه اعلام شد، شامل ۹ نکته از جمله به رسمیت شناختن تمامیت ارضی سوریه، ضرورت به رسمیت شناختن حقوق مشروع اجزای جامعه آن، اتخاذ الگوی خودمختاری در سراسر کشور و توزیع عادلانه منابع در میان تمام مناطق سوریه است.

کُردها کاخ بشار اسد را تصرف کردند؟

به گزارش منیبان، روزنامه العربی الجدید درباره جزئیات این ابتکار عمل نوشت: این ابتکار که توسط اداره خودمختار در ۱۸ آوریل طی یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر رقه اعلام شد، شامل ۹ نکته از جمله به رسمیت شناختن تمامیت ارضی سوریه، ضرورت به رسمیت شناختن حقوق مشروع اجزای جامعه آن، اتخاذ الگوی خودمختاری در سراسر کشور و توزیع عادلانه منابع در میان تمام مناطق سوریه است.

طبق این گزارش، از جمله نکات تاکید شده دیگر در این ابتکارعمل، آمادگی دولت برای پذیرش آوارگان و پناهندگان در مناطق تحت کنترل خود و مبارزه با تروریسم و همچنین خروج نیروهای ترکیه از خاک سوریه است.

کردهای سوریه همچنین از کشورهای عربی، سازمان ملل و تمامی نیروهای فعال در سوریه خواسته‌اند یک “نقش مثبت و موثر” در این کشور ایفا کنند که راه حل مشترک میان آنها و دولت سوریه و همچنین مخالفان را تضمین کند.

العربی الجدید در ادامه درباره اهداف نیروهای دموکراتیک سوریه از مطرح کردن این ابتکارعمل نیز نوشت: اهداف این ابتکارعمل چندگانه است، از جمله مهمترین آنها رزرو جایی در میز مذاکرات برای دستیابی به راه حل برای بحران سوریه است، چراکه کردها نمی‌خواهند قطار حل و فصل بحران سوریه بدون حضور آنها در آن حرکت کند.

طبق این گزارش، هدف دوم نیز این است که قسد درصدد است قبل از تحمیل یک راه حل به آن، به عنوان طرفی ظاهر شود که «عمل گرا» بوده و با تحولات به شیوه‌ای پیشگیرانه برخورد می‌کند.

العربی الجدید در ادامه آورده است: هدف سوم این است که نیروهای دموکراتیک سوریه در تلاش هستند تا هرگونه توافق آتی میان طرف‌های راه‌حل سوریه را که در آن قسد حذف یا قربانی شود، مسدود کند. بنابراین به جای اینکه طرف‌های دیگر علیه آن توافق کنند، برای برهم زدن این امکان تلاش می‌کند و برای جلوگیری از چنین توافقی چاره‌ای جز حضور به عنوان طرف اصلی راه حل ندارد.

این رسانه همچنین نوشت: می‌توان گفت که پس‌زمینه ارائه این ابتکارعمل در ترس و نگرانی قسد از این مساله نهفته است که فضای باز منطقه‌ای به روی دمشق به ضرر آن تمام شود؛ چراکه نیروهای قسد احساس می‌کنند همزمان با تحرکات سه‌جانبه ترکیه، روسیه و ایران در قبال دولت سوریه، آمریکا و اروپا هیچ نقش جدی و فعالی را ایفا نمی‌کنند.

طبق این گزارش، نیروهای دموکراتیک سوریه نگران این مساله هستند که مواضع روسیه، ایران و سوریه علیه آن متحد شود و معتقد هستند که چشم‌پوشی‌ها و امتیاز دهی‌های ترکیه در این باره با هدف دستیابی به یک هدف و آن ناکام گذاشتن طرح قسد برای خودمختاری است./ ایسنا

اخبارسیاسی
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی