چگونه با دمنوش وزن خود را کنترل کنیم

این روزها استفاده از دمنوش برای کاهش وزن بسیار گسترده‌تر از گذشته شده است. با این حال اینکه از چه دمنوشی برای کنترل وزن بکارگیری شود حائز اهمیت است. چای و دمنوش‌ها به سم‌زدایی بدن کمک می‌کنند اما باید توجه داشت که تنها مصرف طولانی مدت آنها نتایج دلخواه را رقم می‌زند. حتماً می‌دانید که این نوع نوشیدنی‌ها با استفاده از گیاهان دارویی تهیه می‌شوند و دارای انواع مختلفی هستند.

در این مقاله قصد داریم به دمنوش‌های چربی‌سوز و لاغری مختلفی اشاره کنیم تا با استفاده از هر کدام بتوانید کنترل وزن مناسبی داشته باشید و سلامت خود را تضمین کنید.

نحوه انتخاب و استفاده از دمنوش کاهش وزن

افرادی که قصد دارند وزن‌شان را با بکارگیری از دمنوش‌ها کنترل کنند، باید به موارد مختلفی توجه ویژه داشته باشند که در ادامه این بخش سعی می‌کنیم به مهم‌ترین آنها اشاره کنیم:

·      انتخاب نوع دمنوش لاغری

دمنوش‌های کاهش وزن در انواع مختلف تهیه می‌شوند و هر کدام دارای خاصیت جداگانه‌ای هستند. علاقه‌مندان می‌توانند با توجه به آنچه در ذهن دارند نسبت به آماده‌سازی دمنوش مناسب اقدام کنند. البته توصیه می‌کنیم برای اینکه در نهایت بتوانید دمنوش مناسب وضعیت جسمی‌تان را تهیه و استفاده کنید حتماً از افراد باتجربه در این زمینه درخواست مشورت نمایید. گفتنی است در حال حاضر دمنوش‌های لاغری زنجبیل، قهوه سبز، چای ماچا و… از بیشترین استقبال روبرو هستند.

·      نحوه تهیه دمنوش کاهش وزن

تهیه دمنوش باید طبق دستورالعمل مناسب انجام شده باشد چرا که تنها در این صورت است که تأثیرگذار است. بنابراین اگر دمنوش خاصی برای کنترل وزن در نظر دارید حتماً نحوه تهیه دمنوش را به طور ویژه بررسی کنید. البته گفتنی است که درست کردن دمنوش با استفاده از گیاهان خاص باید زیر نظر متخصص انجام شود، لذا توصیه می‌کنیم در صورتی که توانایی و تخصص خاصی در این زمینه ندارید به صورت خودسرانه به تهیه دمنوش کاهش وزن اقدام نکنید.

·      استفاده مداوم دمنوش گیاهی

بسیاری از افراد هستند که تنها پس از یک دوره مصرف دمنوش و به علت عدم نتیجه‌گیری مناسب، دست از استفاده از دمنوش بر می‌دارند. پر واضح است که این‌گونه افراد باید بدانند تداوم در مصرف این نوع کنترل کننده وزن به راحتی امکان رسیدن به وزن‌های دلخواه را فراهم می‌کند. توصیه می‌کنیم در این زمینه با کارشناسان متخصص مشورت داشته باشید تا مقدار و زمان مصر دمنوش انتخابی را برای شما عزیزان مشخص کنند تا نتایج مدنظر را زودتر از موعد مشاهده کنید.

معرفی بهترین دمنوش‌های لاغری

در این بخش به بهترین دمنوش‌های کاهش وزن اشاره می‌کنیم که هر کدام اثربخشی و فواید بسیاری دارند و به راحتی می‌توانند کنترل وزن را برای مصرف کنندگان به ارمغان بیاروند. این دمنوش‌ها شامل موارد زیر هستند:

·      دمنوش زنجبیل

افزایش سوخت و ساز بدن سبب کاهش وزن می‌شود که در این زمینه گیاه زنجبیل عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. به طور کلی زنجبیل یک گیاه طبع گرم است و اگر آن را تکه تکه کرده و خشک کنید و سپس در نوشیدنی‌هایی مانند چای استفاده نمایید، بهترین دمنوش لاغری را خواهید داشت. گفتنی است وقتی اشتهای زیادی در روز پیدا کرده‌اید، کافی است این نوشیدنی را استفاده کنید تا به طرز معجزه‌ آسایی اشتهایتان کاهش پیدا کند.

·      دمنوش دارچین

دارچین می‌تواند قندخون را کنترل نماید و در افرادی که با افزایش قندخون روبرو هستند، تعادل را ایجاد خواهد کرد. این موضوع سبب می‌شود تا افت و خیزهای ناگهانی قندخون در بدن رخ ندهد. حتماً می‌دانید که این مشکل منجر به میل کاذب به غذا خوردن می‌شود. دقت کنید برای تهیه دمنوش دارچین کافی است چوب این گیاه را به نوشیدنی‌تان اضافه کنید. البته راه‌های دیگری نیز وجود دارد که توصیه می‌کنیم با افراد متخصص در این زمینه مشورت نمایید.

·      دمنوش هل

در هل فیبر به اندازه کافی وجود دارد، لذا پر واضح است که اگر افراد به مصرف آن روی بیاورند احساس سیری خواهند داشت. همچنین مصرف هل سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد که در نتیجه کاهش وزن را منجر می‌شود. ضمناً ملاتونین موجود در هل که به چند دسته هل سیاه، سفید و سبز تقسیم‌بندی می‌شود بعنوان یک چربی‌سوز طبیعی عمل می‌کند. به طور کلی برای کنترل وزن به راحتی می‌توان از هل بهره‌مند شد که البته اگر به این ماده غذایی حساسیت دارید مصرف آن را با نظر پزشک شروع کنید.

·      دمنوش جینسینگ

جینسینگ انواع مختلف دارد که نوع آسیایی محبوب‌تر است. این ماده غذایی با افزایش سوخت و ساز بدن به خوبی امکان کنترل و کاهش وزن را در افراد ایجاد می‌کند. در واقع جینسینگ سبب از دست رفتن چربی‌های اضافی بدن می‌شود و همچنین تعادل قندخون را نیز بهمراه دارد. توصیه می‌کنیم برای مشاهده نتایج بهتر در زمان مصرف جینسینگ ورزش را نیز شروع کنید.

·      دمنوش مریم گلی

طبع گیاه مریم گلی گرم و خشک است. به طور کلی این گیاه بعنوان یک آرام‌بخش قوی شناخته می‌شود و در اکثر موارد برای لاغری شکم تجویز شده و اثربخشی مناسبی نیز دارد. گفتنی است برگ‌های مریم گلی برای بهبود نفخ معده و درد شکم بهترین انتخاب است. ضمن اینکه دمنوش این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان است که سبب پاک‌سازی بدن و در نتیجه کنترل وزن می‌شود.

·      دمنوش رازیانه

رازیانه از بهترین چربی‌سوزهایی است که احساس گرسنگی را از بین می‌برد. اگر با یک برنامه مناسب از این دمنوش استفاده کنید نتایج فوق العاده‌ای را مشاهده خواهید کرد. البته توصیه می‌کنیم از مصرف بی‌رویه دمنوش رازیانه خودداری کنید. به طور کلی رازیانه هضم و جذب مواد مغذی را بهبود بخشیده و در نتیجه کنترل وزن را نتیچه می‌دهد.

جمع‌بندی

دمنوش‌ها اثربخشی فوق العاده‌ای بر مدیریت و کاهش وزن دارند که امروزه به یکی از بهترین روش‌های درمانی تبدیل شده‌اند. در این مطلب سعی کردیم به بهترین دمنوش‌های لاغری اشاره کنیم با این حال دمنوش‌های چای ترش، گزنه، اسطوخودوس، یرباماته، یونجه و… نیز وجود دارند که هر کدام تأثیرات جالبی بر لاغری دارند.

البته گفتنی است که همه دمنوش‌ها برای بدن به طور کامل مفید نیستند و افرادی که قصد دارند از این روش لاغری بهره ببرند بهتر است قبل از هر گونه اقدام با پزشک معالج‌شان مشورت کنید تا هر گونه ابهام در زمینه مصرف دمنوش انتخابی برطرف شود. از طرفی مشورت با عطاری‌ها که با انواع گیاهان و فوایدشان سر و کار دارند نیز می‌تواند کمک کننده باشد. در صورت تمایل برای مطالعه در مورد سایر کاربردهای دمنوش‌های لاغری بهتر است به رسانه زندگی سانا پرس سر بزنید.

سلامت
دمنوش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی