بهترین روغن‌ها برای مراقبت از پوست در فصل زمستان و بهار

به گزارش ساناپرس، باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: پوست و مو در تابستان به مراقبت ویژه‌ای نیاز دارد که با استفاده از گروهی از روغن‌های طبیعی می‌توان این مهم را به انجام رساند.

 برخی از روغن‌های طبیعی مانند روغن اسطوخودوس، بابونه و برخی دیگر گیاهان دارویی، از مزایای سلامتی مهمی برخوردار هستند که استفاده از آن‌ها در فصل تابستان ضروری است.

روغن‌های طبیعی برای درمان آفتاب سوختگی

روغن اسطوخودوس به دلیل داشتن خواص تسکین دهنده، برای آفتاب سوختگی و عفونت‌های پوستی، به ویژه در فصل تابستان یک محصول محبوب و مفید است. روغن بابونه نیز یکی از بهترین روغن‌ها برای درمان آفتاب سوختگی است، زیرا پوست خشک را مرطوب و به طور طبیعی نرم می‌کند.

روغن‌های معطر برای گزش حشرات

روغن درخت چای در برابر گزش حشرات بسیار مفید است. همچنین می‌توان برای پاکسازی خانه و جلوگیری از ورود پشه‌ها به آن، مقداری از این روغن را در خانه پخش کرد.

روغن‌های طبیعی برای افزایش سطح انرژی

هوای گرم باعث احساس خستگی و کمبود انرژی می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود از روغن معطر گیاه بادرنجبویه که از برگ و ساقه گیاه بادرنجبویه استخراج می‌شود استفاده کنید تا دوباره انرژی را بازیابی کند.

روغن نعناع یکی دیگر از محصولات است که قادر است انرژی بدن را شارژ کند، علاوه بر این که یک درمان طبیعی عالی برای سردردهایی است که ممکن است در اثر گرمای هوا ایجاد شود.

اخبارسبک زندگیسلامت
پربازدیدپوست
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی