وضعیت هواشناسی/ ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه

به گزارش ساناپرس، رئیس‌مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه خبر داد.

صادق ضیائیان با بیان اینکه دوشنبه به تدریج با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطقی از جنوب غرب و غرب و نواحی مرزی شمال غرب بارش باران و برف آغاز می‌شود، به ایسنا گفت: سه‌شنبه گستره فعالیت سامانه کل نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران، شمال فارس و مناطقی از کرمان را در بر خواهد گرفت. همچنین به تدریج از بعدازظهر با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر در شرق اردبیل، گیلان و غرب مازندران بارش آغاز می‌شود. در نوار جنوبی کشور و مناطق گرمسیر رگبار باران، گاهی رعد و برق و ورش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف رخ می‌دهد.
ضیائیان با بیان اینکه در غرب استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بارش شدت خواهد داشت، افزود: چهارشنبه با تداوم فعالیت این سامانه در نوار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد و کاهش نسبی دما همراه با ابرناکی و بارش باران و برف ادامه خواهد داشت. همچنین با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر بارندگی همراه با کاهش نسبی دما در شرق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و در ارتفاعات البرز تشدید می‌شود.
وی ادامه داد: در نوار شمالی کشور تا سه شنبه افزایش نسبی دما و روزهای چهارشنبه و پنج شنبه کاهش دما رخ می‌دهد. همچنین بعدازظهر سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر و خلیج‌فارس مواج هستند.

اخباراقتصاد
پربازدیدهواشناسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی