یک خبر جدید برای اعدام علی کریمی / جادوگر بالاخره دم به تله داد!

به گزارش ساناپرس؛ یک خبر جدید برای اعدام علی کریمی / جادوگر بالاخره دم به تله داد!

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس گفت: طرح مجازات افراد معروف و مشهور مختص به افرادی مثل علی کریمی است.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس و یکی از امضاکنندگان طرح «مجازات و تعزیرات بازدارنده درمورد اظهارنظر‌های افراد» که از او به عنوان یکی از طراحان این طرح نیز نام برده می شود، در خصوص این طرح توضیحاتی داد و مدعی شد که جامعه به چارچوب هایی نیاز دارد و فضای جامعه به صورتی است که برخی از افراد در بستر سایبری حرف های نادرستی می زنند و تحریکاتی دارند و امنیت جامعه و مردم را درگیر می کنند.

این نماینده مجلس در توضیح بیشتر خود در این خصوص گفت: ما در مقابل امنیت عمومی مردم مسئولیت داریم. بنابراین باید چهارچوب هایی تنظیم کنیم که اگر فردی حرفی می زند روی حساب و کتاب باشد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس یازدهم افزود: در جنگ ترکیبی اخیر دیدیم که فردی می آید و جعل و دروغ و همه چیز را به هم می بافد و با همین دروغ خود موجب می شود جامعه دچار التهاب، ناامنی و اسیب بر جسم مردم و قتل شود و یا اموال عمومی دچار خسارت می شود و بعد هیچ پاسخگویی ندارد. این که کار درستی نیست. وقتی کسی حرفی می زند و به دنبال حرف او اتفاقی می افتد باید مسئولیت بپذیرد.

وی همچنین با اشاره به نقش سلبریتی ها در ناآرامی های اخیر گفت: انتشار خبر فوت خانم امینی که مشکلی درست نمی کرد یک واقعیت بود و گفته شد، اما اتفاقات پس از آن برنامه ریزی شده بود، کار تشکیلاتی در توییتر انجام می شود و در تلگرام پخت و پز می شود و در اینستاگرام به نادرستی تهییج ایجاد می کند. بالاخره باید کسی پاسخ گوی این موارد باشد. نمی شود که این همه مشکل را برای جامعه درست کرد و سپس به خارج از کشور فرار کرد یا کنار بنشینیم.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه این طرح هنوز تکمیل نیست و نیاز به اصلاح دارد ادامه داد: امروز همه جامعه شناسان و روزنامه نگاران و اصحاب رسانه دعوت می کنیم تا نقد و پیشنهاد خود را برای اصلاح این طرح ارئه بدهند چراکه طرح امروز مقدماتی است و بنا است در کمیسیون قضایی و حقوقی در دستور کار قرار بگیرد. هنوز چیزی مصوب نشده و طرحی پیشنهادی است.

وی با اشاره به اینکه این طرح مختص به افرادی مثل علی کریمی است، ادامه داد: مثلا آقای علی کریمی که در خارج از کشور است باید بداند اظهار نظر نابه جا تبعات دارد و هر کسی که باعث می شود به آزادی دیگران آسیب بخورد باید پاسخگو باشد.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه این طرح به آزادی بیان آسیبی نمی رساند، گفت: اگر در جامعه ای انتقاد نباشد جامعه مرده است. انتقاد حتما باید باشد ولی تحریک و ایجاد آشوب نباید باشد، آتش زدن نباید باشد. اینکه کسی نقد کند مشکلی ندارد، خبرنگار اگر خبری هست باید به اطلاع برساند. این وظیفه است. ولی اینکه تحریک کنند و دروغ و راست را بهم ببافند یا فراخوان بدهند یا کوکتل ساختن را آموزش بدهند پیگرد قانونی دارد.

وی در پایان با بیان اینکه نقد باید در هر شرایطی گفته شود و فضای نقد باز باشد گفت: خود ما طرفدار فضای باز و گفت و گو هستیم اما اینکه کانالی درست شود و دنبال کننده هایی باشند و فردی آن ها را بر علیه دیگر مردم تحریک کند در این صورت فرد باید پاسخگوی مقدار تحریکی که می کند باشد.

اخبارورزش
پربازدیدعلی کریمی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی