این سبزیجات بدون شک سبب کاهش وزن می شوند!

به گزارش ساناپرس، الف نوشت: تمام کالری‌های مصرفی شما شرایطی مشابه را رقم نمی‌زنند. مواد غذایی مختلف مسیرهای متابولیک مختلف را در بدن طی می‌کنند.

مواد غذایی مختلف می‌توانند آثار بسیار متفاوتی بر گرسنگی، سطوح هورمون‌ها و میزان کالری‌سوزی داشته باشند.استفاده از سبزی‌ها برای کاهش وزن انتخابی هوشمندانه است زیرا کالری کمی دارند، حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف هستند، و به‌واسطه محتوای فیبر و آب خود احساس سیری را تقویت می‌کنند. شما می‌توانید مقدار زیادی از سبزی‌ها را مصرف کنید، بدون اینکه کالری زیادی وارد بدن شود. در ادامه با برخی از بهترین گزینه‌های گیاهی برای کاهش وزن بیشتر آشنا می‌شوید.

فلفل

شاید با دیدن فلفل در این فهرست شگفت‌زده شوید زیرا آنها دارای چنان عطر و طعم قوی هستند که حتی می‌توانند موجب ناراحتی معده در برخی افراد شوند. راز استفاده از فلفل‌ها برای کاهش وزن مصرف آنها به‌صورت خام و در مقادیر کم است. بر همین اساس، از فوایدی که در ادامه به آنها اشاره می‌شود، بهره‌مند خواهید شد.به گفته مرکز تغذیه انسانی در دانشگاه کالیفرنیا، فلفل‌ها به کالری‌سوزی بیشتر در بدن کمک می‌کنند. فلفل‌ها، بدون در نظر گرفتن نوع و اینکه چه رنگی دارند، سرشار از کپسایسین هستند که این ترکیب به افزایش دمای بدن و پیرو آن، بهبود کاهش وزن کمک می‌کند.همواره فلفل‌ها را به شکل خام و در مقادیر اندک مصرف کنید. آنها را به تکه‌های کوچک برش زده و در سالادها استفاده کنید. اندکی فلفل را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

اسفناج

شاید شگفت‌زده شوید، اما اسفناج از اعضای خانواده‌ای است که چغندر و برگ چغندر نیز در آن قرار دارند. اسفناج یک سبزی مقوی است و می‌توان از آن در دستورالعمل‌های غذایی مختلف استفاده کرد. این محصول گزینه‌ای ایده‌آل برای کمک به کاهش وزن نیز است. زیرا، بخش قابل توجهی از اسفناج را آب و پروتئین‌ها تشکیل می‌دهند.اسفناج کربوهیدارت کمی دارد.ساقه‌های اسفناج سرشار از فیبر هستند، از این‌رو، استفاده از آنها بسیار مفید است.میزان مواد مغذی در برگ‌های اسفناج نیز چشمگیر است. به‌طور خاص، اسفناج حاوی ویتامین‌های A، C، E، K، B1، B2 و B6 است و همچنین منبع خوبی برای مواد معدنی آهن، منیزیم، کلسیم محسوب شده و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست.تفت‌دادن یکی از بهترین روش‌ها برای آماده کردن اسفناج و گنجاندن آن در یک رژیم غذایی کاهش وزن است.

گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی یک ماده غذایی ایده‌آل برای سم‌زدایی است. نودادبرتر گوجه‌فرنگی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، بیوفلاونوئیدها، ویتامین‌های A، B، C، B3 و K و مواد معدنی، مانند فسفر، کلسیم، روی، منیزیم، پتاسیم، سدیم، و منگنز است و همچنین گزینه‌ای کم کالری محسوب می‌شود.گوجه‌فرنگی یکی از بهترین گزینه‌های گیاهی است که می‌توانید به رژیم غذایی کاهش وزن خود اضافه کنید.

پیاز و سیر

سیر و پیاز هر دو گزینه‌هایی عالی برای کمک به کاهش وزن هستند، در شرایطی که سلامت کلی انسان را نیز تقویت می‌کنند. سیر و پیاز به نابودی سموم و کاهش چربی اضافه انباشته شده در بدن کمک می‌کنند، عملکرد کبد را تقویت کرده و از سلامت قلبی عروقی محافظت می‌کنند.سیر و پیاز به پیشگیری و کاهش احتباس مایع کمک می‌کنند و همچنین به‌عنوان آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی عمل می‌کنند.مصرف پیاز خام بیشتر ویژگی‌های مفید آن را حفظ کرده و به پاکسازی کارآمدتر بدن کمک می‌کند.

 

 

 

اخبارسبک زندگیسلامت
پربازدیدلاغری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی