اولین تصاویراز موتورسیکلت پرنده /عکس

موتورسیکلت‌های پرنده، نیروی رانش کافی برای حمل دو سوار، حتی سه سوار را هم دارند. اما اگر Speeder مجوز FAA را دریافت کند، به حمل یک مسافر محدود می‌شود. میمن می‌گوید: «Speeder در نهایت می‌تواند مافوق صوت شود.

Speeder یک موتورسیکلت پرنده طراحی شده توسط کمپانی Jetpack Aviation است که کمی با اولین پرواز قانونی در آسمان فاصله دارد. هنگامی که این وسیله توسط FAA تأیید شود، می‌توان سوار شدن بر یک موتور خیابانی که پرواز می‌کند را تجربه کرد.

دیوید میمن، مدیر عامل Jetpack Aviation می‌گوید: «ما در حال کار بر روی یک گواهینامه صلاحیت پروازی ویژه برای گواهی آزمایشی هستیم. دریافت این گواهینامه بیشتر از حد انتظار طول می‌کشد.»

اولین موتورسیکلت پرنده جهان چه زمانی وارد بازار می‌شود؟

در حالی که طرح اصلی دارای چهار توربین بود، محصول نهایی دارای هشت توربین است که دو عدد در هر گوشه موتور، برای تامین ایمنی از طریق افزونگی وجود دارد. این توربین‌ها به Speeder تقریباً ۱۳۶ کیلوگرمی اجازه می‌دهند تا ۲۷۰ کیلو را حمل کند.

نمونه اولیه Speeder P۲ در حال آزمایش در تاسیسات این شرکت در کالیفرنیا است. اگرچه تا زمانی که این وسیله گواهینامه FAA را نداشته باشد، نمی‌تواند به طور رسمی پرواز کند؛ اما تا دو سال دیگر می‌تواند این گواهی را دریافت کند. نمونه اولیه در خصوص بلند شدن و فرود تست شده است. همچنین در هوا شناور شده و پرواز رو به جلو را امتحان کرده است. این شرکت یک مدل مشکی از این موتور پرنده را در مقیاس کامل و شیک، در رویداد‌ها به نمایش می‌گذارد. میمن می‌گوید: «این وسیله برای خلبانی طراحی شده است که شکل ظاهر آن بر روی زمین شبیه به موتورسیکلت است.»

یک نسخه بدون سرنشین این محصول نیز به منظور استفاده نظامی به عنوان یک هواپیمای باری در حال توسعه است که می‌تواند با سرعت ۶۵۰ کیلومتر در ساعت در ارتفاع ۱۲۰ متری از سطح زمین پرواز کند. میمن می‌گوید: «آن‌ها مانند پهپادها، اما برای مأموریت‌های نجات جان هستند که می‌توانند به نقاط مختلف پرواز کنند.»

تمرکز بر نسخه نظامی ابتدا راهی برای تأمین هزینه تست‌های طولانی مدت آن قبل از اینکه این هواپیما‌ها در نهایت به موتور سیکلت پرنده یا همانطور که Jetpack Aviation آن را «وسیله نقلیه پرنده خودکار» می‌نامد، تبدیل شود.

در قالب موتورسیکلت خلبانی، Speeder به طور بالقوه می‌تواند به سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت برسد، اگرچه حتی بهترین موتورسواران برای ماندن در این سرعت با مشکل مواجه خواهند شد. بنابراین، این شرکت یک گاورنر برای موتور‌ها و یک محدود کننده ارتفاع دارد.

Speeder از فناوری fly-by-wire مانند جت‌های جنگنده برخوردار خواهد بود. کنترل‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که ساده و محدود به سوئیچ‌های روی دسته‌ها، شبیه به یک بازی ویدیویی باشند. میمن می‌گوید: «هنگامی که Speeder از زمین بلند می‌شود، تا حدود ۲ متر بالا می‌رود و شناور می‌شود و کنترلر پرواز داخلی آن منتظر دستورات خلبان می‌ماند.» بخش کنترل به چندین حسگر متصل است که تشخیص می‌دهد جت کجا برود و از چه موانعی برای جلوگیری از برخورد باید اجتناب کند. او می‌گوید: «اگر ساختمان یا درختی در جلو باشد، به‌طور خودکار شناسایی می‌شود.»

موتورسیکلت‌های پرنده، نیروی رانش کافی برای حمل دو سوار، حتی سه سوار را هم دارند. اما اگر Speeder مجوز FAA را دریافت کند، به حمل یک مسافر محدود می‌شود. میمن می‌گوید: «Speeder در نهایت می‌تواند مافوق صوت شود.»

یک بدنه محافظ شبیه به یک ماشین مسابقه‌ای به سبک فرمول ۱ می‌تواند ایمنی لازم برای افزایش سرعت تا ۴۰۰ کیلومتر در ساعت را برای این موتورسیکلت پرنده، فراهم کند. میمن می‌گوید: «با بال‌های کوچک، این وسیله می‌توانست نزدیک به یک ساعت پرواز کند.»

در حالی که تا صدور گواهینامه هنوز فاصله است، میمن در نمایشگاه هوایی اقیانوس آرام تابستان گذشته، حجم تقاضا‌ها برای این محصول را مشاهده کرد. او می‌گوید: «ما یک Speeder داخل چادر VIP داشتیم و افراد زیادی جلو می‌آمدند و می‌گفتند: من به لامبورگینی یا بنتلی دیگر نیاز ندارم. من آن را میخواهم.»
این شرکت پیش‌فروش Speeder را با قیمت اولیه ۳۸۱،۰۰۰ دلار آغاز کرده است.

اخبارجهانفناوری
پربازدیدموتور
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی