سیگنال جدید از بورس / پیش بینی بورس فردا 8 بهمن / بازار بورس افت می کند؟

به گزارش ساناپرس؛ سیگنال جدید از بورس / پیش بینی بورس فردا 8 بهمن / بازار بورس افت می کند؟

چندی پیش پیمان حدادی مدیر صندوق تثبیت بازار سرمایه توئیتی اعلام کرد که مقاومتی که حمایت شد. حدادی در این توئیت به شاخص یک میلیون و 600 هزار واحدی اشاره کرد عددی که برای خیلی از اهالی بازار سرمایه در طول این یکی دو سال اخیر با حواشی کمی همراه نبوده است.

حالا دوباره شاخص بورس تهران به این محدوده رسیده و فاصله کمی با آن دارد. امروز قبل از این که به اخبار روز و حواشی پایان هفته بپردازیم کمی سنت شکنی می کنیم و ابتدا به سراغ تحلیل تکنیکالی شاخص بورس تهران می رویم.

تحلیل شاخص بورس تهران
بازار بورس تهران در جریان معاملات روز چهارشنبه خود با افت سنگینی همراه شد. عدد شاخص کل بورس تهران با افت ببیش از 34 هزار واحدی به رقم 1 میلیون 611 هزار واحدی رسید تا شاخص باز هم به عدد و محدوده یک میلیون 600 هزار واحدی علاقه خود را نشان دهد.

چندی پیش در خصوص الگوی هارمونیک صحبت کردیم و به این موضع اشاره شد که یکی از اهداف این الگو می تواند محدوده 113 درصدی فیبوناچی موج قبلی باشد جایی در حوالی 1 میلیون و 645 هزار واحدی.

شاخص کل بورس تهران در این یکی دو هفته اخیر با ایجاد نوساناتی در این محدوده نشان داد تا به این الگو پایبند است و قرار است مسیر منفی را در پیش بگیرد. اما عده ای از تکنیکالیست ها ( خوش بین ها ) اعتقاد داشتند که شاخص می تواند تا حوالی سقف کانال صعودی ایجاد شده نیز رشد را تجربه کند و به اهداف بالاتری از این محدوده برسد.

اما با رخ دادن واگرایی در سقف در اندیکاتور RSI این احتمال کم رنگ تر شد تا با شکست خط روند صعودی ایجاد شده در همین اندیکاتور این احتمال رسیدن به اهداف بالاتر از بین برود و یا حداقل برای مدتی طولانی به این محدوده و رسیدن به آن فکر نکنند.

اما شاخص بورس تهران در صورتیکه الگوی های مورنیک AB=CD را پذیرفته باشد که ظواهر امر فعلا همین موضوع را نشان می دهد. می تواند تا نسبت ها مشخص شده خود اصلاح را به چشم ببیند. رسیدن به سطح هایی همچون 23 ، 38 و حتی در بدترین حالت می تواند تا 61 درصد موج صعودی ایجاد شده در این چند وقته اخیر برسد.

البته قبل از رسیدن به محدوده یک سطح حمایتی روانی خیلی مهم را دارد و آن هم سطح 1 میلیون 600 هزار واحدی است . شاخص بورس تهران در صورتیکه در این محدوه ها مورد حمایت قرار نگیرد ممکن است تا محدوده های فیبوناچی ذکر شده افت را به چشمم ببیند.

باید دید در هفته آتی بازار سرمایه چه رفتاری را با شاخص بورس تهران خواهد داشت؟ و آیا سطح یک میلیون 600 هزار واحدی باز هم به عنوان سطح حمایتی عمل خواهد کرد؟

اما در مورد خبر های روز باید این طور گفت که تعرفه‌های جدید واردات خودرو به امضای وزیر صمت و وزیر اقتصاد رسیده و قرار است تا در دور جدید واردات، سود بازرگانی علی‌الحساب بین ۶ تا ۳۱ درصد محاسبه شود.

همچنین مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه در نشستی در پارلمان اروپا خواستار از سرگیری تلاش‌های دیپلماتیک برای احیای برجام شد. در فضای مجازی این طور شایعه شده است که گروسی مدعی شد ایران مواد هسته‌ای لازم برای تولید «چندین سلاح هسته‌ای» را انباشت کرده است. و تأکید کرد که ایران هیچ سلاح هسته‌ای نساخته است اما محدودیت‌های موجود در برجام چندین بار نقض شده‌اند.

اما قیمت دلار در تابلوی صرافی‌ها در روز پنج شنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ برابر۴۱۵۰۰ تومان درج شده. این در حالی است که با تغییر سیاست ارزی بانک مرکزی و حذف دلار توافقی از معاملات بازار متشکل ارزی، از روز سه‌شنبه، نرخ فروش ارز به‌صورت اسکناس توسط صرافی‌ها در سایت بازار متشکل معاملات ارز ایران اعلام می‌شود.

اما از فروش خودرو ها توسط شرکت سایپا باید این گونه گفت که علیرغم اینکه قرار بوده از ساعت ١۴ روز سه‌شنبه (۴بهمن ماه) سایت فروش سایپا برای عرضه دو محصول کوییک آر پلاس اتوماتیک و شاهین فعال شود، باز هم سایت فروش این خودرو ساز با مشکل مواجه شد و امکان ثبت نام برای خیلی از اهداف فراهم نشد که ساعتی بعد شرکت اعلام کرد «طرح فروش فوق‌العاده از بخشنامه مذکور پایان یافته است ».

اخبارپول و بورس
بورسپربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی