مارماریس یا آلانیا؟ کدام را برای سفر نوروزی انتخاب کنیم

مارماریس بهتره یا آلانیا؟ آیا این سوال برای شما هم تا به حال به وجود آمده است؟ با توجه به اینکه آلانیا و مارماریس هر دو از شهرهای زیبا و ساحلی ترکیه هستند، تعیین اینکه کدام یک برای سفرهای نوروزی مناسب تر می باشند کمی سخت است. چون از بسیاری از جهات مارماریس و آلانیا شبیه به هم هستند، مانند جاذبه های تاریخی و دیدنی و آب و هوا. در ادامه قصد داریم مقایسه کلی میان مارماریس و آلانیا از نظر آب و هوا، مراکز خرید، تفریحات و جاذبه های دیدنی داشته باشیم و در نهایت نتیجه گیری کنیم که برای سفرهای نوروزی کدامیک گزینه مناسب تری خواهند بود؟

نمایی از شهر مارماریس ترکیه

مقایسه مارماریس و آلانیا از نظر آب و هوا

مارماریس و آلانیا هر دو دارای آب و هوای معتدل می باشند و تابستان های گرم و زمستان هایی با بارش و روزهای نه چندان سرد را در آنها شاهد خواهید بود. بر اساس نوع آب و هوای حاکم بر آلانیا و معتدل بودن آن، در فصل تابستان بارندگی نداشته و بیشترین دمای آن تا 27 درجه سانتی گراد است که در آگوست رخ می دهد. زمستان ها نیز دما تا 10 درجه سانتی گراد کاهش پیدا می کند. بر همین اساس می توان گفت، بهترین زمان برای سفر به آلانیا اواخر اسفند تا اواسط خرداد می باشد که آب و هوای بسیار خوبی دارد.

مارماریس نیز آب و هوایی مشابه با آلانیا دارد و در روزهای بهار دمای آن حداقل 16 درجه سانتی گراد خواهد بود که به مرور در خرداد تا 26 درجه سانتی گراد افزایش پیدا می کند. مارماریس نیز در اواخر اسفند تا اواسط خرداد بهترین شرایط را برای سفر دارد.

با توجه به نوع شرایط آب و هوایی و بهترین زمان سفر به این دو شهر، برای سفرهای نوروزی آلانیا و مارماریس هر دو گزینه مناسبی هستند. البته بهتر است برای اوایل بهار لباس گرم همراه داشته باشید تا در تفریحات شبانه و خیابان گردی سرما نخورید.

مقایسه مارماریس و آلانیا از نظر دسترسی

مارماریس یکی از شهرهای کوچک ترکیه می باشد که در جنوب غربی آن واقع شده است. با توجه به اینکه وسعت و جمعیت این شهر کم است، به همین دلیل فرودگاه در آن وجود ندارد. برای دسترسی به این شهر ابتدا باید به یکی از شهرهای اطراف پرواز کنید و سپس در ادامه سفر جاده ای را تجربه کنید. فرودگاه دالامان در 96 کیلومتری شمال مارماریس واقع شده و اغلب گردشگران از آن برای سفر استفاده می کنند. این در حالیست که در آلانیا فرودگاه وجود دارد و از سایر شهرهای ترکیه می توانید مستقیم به آن سفر کنید. فرودگاه آلانیا حدود 30 دقیقه رانندگی تا مرکز این شهر فاصله دارد.

علاوه بر دسترس آسان به آلانیا، یکی از دلایلی که اغلب گردشگران برای سفرهای نوروزی این شهر را انتخاب می کنند، فاصله کم آن با آنتالیا است. آلانیا تنها یک ساعت با آنتالیا فاصله داشته و براحتی می توان از جاذبه های بی نظیر این شهر لوکس و مدرن نیز لذت برد.

 

سواحل مارماریس

مقایسه جاذبه های گردشگری مارماریس و آلانیا

همان طور که اشاره شد، مارماریس و آلانیا هر دو از شهرهای ساحلی ترکیه هستند و جاذبه های تاریخی و طبیعی را در کنار هم دارند. اما واقعیت این است که آلانیا شهر بزرگتری نسبت به مارماریس بوده و تعداد جاذبه های تاریخی و طبیعی آن بیشتر است. این در حالیست که مارماریس سواحل بسیار آرام و تمیز و امنی داشته و بکر بودن طبیعتش دلیل اصلی جذب گردشگرانی از سراسر دنیا بوده است.

جاذبه های گردشگری مارماریس

در یک مقایسه کلی، تعداد جاذبه های تاریخی مارماریس کمتر از جاذبه های طبیعی و سواحل آن است. به همین دلیل می توان گفت، اگر برای سفرهای نوروزی بیشتر بازدید از بناهای تاریخی برایتان اهمیت دارد، آلانیا بهتر از مارماریس خواهد بود. از جمله جاهای دیدنی تاریخی و طبیعی مارماریس می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • ساحل ایچملر
  • ساحل مارماریس
  • ساحل ترنج
  • ساخل خلیج کوملوبوک
  • ساحل کلئوپاترا در جزیره سدیر
  • آبشار تارگوت
  • کوه های مارماریس
  • آرامگاه های صخره ای ساریان
  • جزیره مارینا
  • قلعه تاریخی مارماریس
  • بناهای تاریخی ساریانا
  • قلعه غار نیمارا

جاذبه های گردشگری آلانیا

آلانیا یکی از مهم ترین شهرهای ترکیه در طول تاریخ بوده و در دوره سلجوقیان به بالاترین نقطه توجه خود رسیده است. بعد از اتفاقات بسیار زیاد تاریخی و جنگ های متعدد و روی کار آمدن امپراتوری عثمان، این شهر نیز تحت سلطه این امپراتوری قرار گرفت. نتیجه این جنگ ها و روی کار آمدن امپراتوری ها و حکومت های مختلف در نهایت به جای ماندن آثار تاریخی بسیار ارزشمند است. علاوه بر بناهای تاریخی به دلیل قرار گرفتن آلانیا در حاشیه دریای مدیترانه، طبیعت این شهر نیز بی مانند و چشم نواز است. به طوریکه در حال حاضر با دنیایی از زیبایی های تاریخی و طبیعی در سفر به آلانیا روبرو خواهید بود که برخی از آنها عبارتند از:

  • قلعه تاریخی آلانیا
  • موزه باستان شناسی آلانیا
  • موزه آتاتورک آلانیا
  • کلیسای آیا یورگی
  • ساحل پرتقال
  • ساحل کلئوپاترا
  • ساحل اینکه کوم
  • ساحل اولاش
  • غار داملاتاش
  • آبشار ساپا دره
  • اسکله آلانیا
  • رودخانه دیم چای

با توجه به نوع دیدنی های موجود در این دو شهر، برای بازدید از جاذبه های طبیعی و بکر در سفرهای نوروزی مارماریس بهتر از آلانیا می باشد. این در حالیست که آلانیا تعداد بیشتری از بناهای تاریخی را گرد هم آورده است و به همین دلیل در جذب گردشگران علاقه مند به تاریخ موفق تر بوده است.

شهر آلانیا ترکیه

امکانات تفریحی مارماریس بهتره یا آلانیا؟

انتخاب مقصد سفر بدون توجه به امکانات تفریحی آن اشتباه بوده و به همین دلیل لازم است به مقایسه مارماریس و آلانیا را از نظر این امکانات بپردازیم. در مارماریس و آلانیا با پارک های آبی، غواصی، قایق سواری، ساحل گردی و کلاب های شبانه و تفریحات هیجان انگیز روبرو خواهید بود. با توجه به اینکه آلانیا شهر بزرگی می باشد و تعداد گردشگران آن زیاد هستند، امکانات تفریحی بیشتری نسبت به مارماریس دارد. اما خوبی مارماریس این است که از تمام امکانات تفریحی می توانید در آرامش و فضایی بدور از شلوغی استفاده کنید.

مراکز خرید مارماریس و آلانیا

واقعیت این است که آلانیا و مارماریس هر دو از شهرهای کوچک ترکیه هستند و به همین دلیل به اندازه آنتالیا و استانبول پیشرفت نداشته اند. به طوریکه اغلب مراکز خرید این دو شهر از فضای لوکس فاصله داشته و شبیه به بازارهای سنتی هستند. البته مراکز خرید در آنها وجود دارد اما تعدادشان کم است. در یک مقایسه کلی، مراکز خرید آلانیا از مارماریس بیشتر بوده و به دلیل تعداد زیاد گردشگر قیمت ها در آنها نیز کمی گران تر از مارماریس است.

مگا مال، آلانیوم، کیپا، مرکز خرید چرم دنور، اگتچ و مغازه های منطقه خلیج از جمله مراکز خرید مهم در آلانیا هستند. نتسل مارینا، بازار بزرگ مارماریس، مرکز خرید پوینت، مرکز خرید تانساش و فروشگاه ها و مغازه های ایکملر نیز از مراکز خرید مهمی هستند که در سفر با تور مارماریس نوروز 1402می توانید انتخاب کنید.

خرید تور مارماریس یا تور آلانیا؟

به عنوان یک جمع بندی کلی برای سفرهای نوروزی می توان گفت تور مارماریس و تور آلانیا نوروز 1402 هر دو انتخاب های مناسبی هستند. چون شرایط آب و هوایی خوبی داشته و می توانید لذت ساحل گردی، غواصی، موج سواری و قایق سواری، طبیعت گردی و بازدید از بناهای تاریخی را در هر دو تجربه کنید. آلانیا شهر بزرگتری نسبت به مارماریس بوده و به همین دلیل شلوغ تر است. این در حالیست که مارماریس مقصد اصلی سفر برای افرادیست که آرامش و طبیعت بکر را به شلوغی ترجیح می دهند. به همین دلیل می توان گفت، تعداد گردشگران ایرانی در مارماریس کمتر از آلانیا هستند. این دو شهر از نظر نوع هتل و قیمت نیز تفاوت چشمگیری با یکدیگر ندارند. برای اطلاع از قیمت تور مارماریس و آلانیا می توانید با کارشناسان فروش سپهران تماس بگیرید. با خرید و رزرو تورهای ترکیبی داخلی و خارجی با آژانس مسافرتی سپهران سیر سفری عالی پیش رو دارید. ارزان ترین پکیج های ترکیه مثل تور ترکیه نوروز 1402 تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی نوروز، تور ازمیر یا تور مارماریس نوروز تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور قطر، تور روسیه، تور قشم و تورهای لوکس را می توانید از آژانس سپهران سیر باستان در سایتwww.sepehrantour.com) ) خرید و رزرو کنید.

منبع: سپهران سیر باستان | www.sepehrantour.com
رپورتاژ آگهی

کسب و کارگردشگری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی