اولین نطق وزیر آموزش و پرورش برای معلمان / مقصد نهایی رتبه بندی معلمان مشخص شد

به گزارش ساناپرس، اولین نطق وزیر آموزش و پرورش برای معلمان / مقصد نهایی رتبه بندی معلمان مشخص شد، وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اجریا رتبه بندی معلمان مطابق با قانون، اظهار کرد: ورودی نظام تعلیم و تربیت تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان و پذیرش انجام می‌شود و خروجی این دانشگاه نیز باید علاوه بر صلاحیت معلمی، ۱۲ مهارت از شش ساحت را فراگرفته باشند.

«یوسف نوری» در جریان سفر یک روزه به استان یزد و در جمع معلمان، مدیران مدارس و نمایندگان تشکلهای فرهنگیان این استان در محل پژوهشگاه آیت الله خاتمی اظهار کرد: معلمان در طول تاریخ همواره تاریخ ساز بودند، شهید بهشتی، شهید رجایی و شهید باهنر همگی از معلمان این مرز و بوم بودند که مثلثی در نظام تعلیم و تربیت تشکیل دادند.

وی با بیان این که شهید طهرانی‌مقدم که ما وی را به عنوان پدر علم موشکی می‌شناسیم نیز معلم بود، افزود: زنده یاد شهید کاظمی آشتیانی نیز معلمی بود که در مرکزی با دو اتاق، مرکز رویان که امروز از برترین مراکز سلولهای بنیادی جهان است را شکل داد.

نوری در ادامه تاکید کرد: معلم، کسی است که اگر جایی رفت، تحولی ماندگار ایجاد می‎کند لذا مقام معلمی، یک مقام خدایی و پیامبری است و قطعاً سختی‌ها و ناملایمتی‌های فراوانی به همراه دارد.

وی با اشاره به برخی اقدامات و اصلاحات در حال انجام در نظام تعلیم و تربیت،‌ گفت: رتبه‌بندی در حال اجراست و تاکنون مطابق با قانون اجرا شده است، هرچند با تاخیر ایجاد شده ولی تلاش داریم مصوبه مجلس را در راستای ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت، ایجاد رقابت و ارتقای شایستگی معلمان و نیز اصلاح نظام پرداخت با جدیت دنبال کنیم.

وی به اقدامات صورت گرفته در حوزه انگیزه بخشی به معلمان نیز اشاره و عنوان کرد: مسابقات فرهنگی ورزش معلمان پس از سالها تعطیلی، مجدداً از سر گرفته شد و ۱۴۰ هزار معلم در این رقابتها شرکت کردند که سه هزار نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

وزیر آموزش و پرورش از واگذاری دوره‌های ضمن خدمت معلمان به دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: این مهم رسالت دانشگاه به عنوان یک نهاد علمی است.

وی از اقدامات بنیادی در حوزه آموزش و پرورش کشور را اصلاح ساختاری دانشگاه فرهنگیان خواند و گفت: کلیه ورودی‌های نظام تعلیم و تربیت از طریق دانشگاه فرهنگیان و براساس گزینش انجام ‌شود و خروجی دانشگاه نیز باید صلاحیت معلمی و برخورداری از ۱۲ مهارت از شش ساحت را داشته باشد.

نوری با بیان این که آموزش و پرورش سالهای متمادی با الگوبرداری از غرب به تعلیم و تربیت مشغول بود، گفت: خوشبختانه با تلاشهای مداوم، سند تحول بنیادی آموزش و پرورش تدوین و در حال اجراست.

وی با بیان این که نسخه وارداتی آموزش از غرب که هنوز در دانشگاه‌ها دنبال می‌شود، همانگونه که تلاش داشت خانواده را حذف کنند، اکنون در حالی که تنها دو ماه از بازگشایی مدارس می‌‎گذرد، تلاش دارد مجدداً مدارس را به تعطیلی بکشانند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که تعطیلی سه ساله مدارس کشورمان در جریان کرونا بی‌مانند بوده است، گفت: در حالی دیگر کشورها تنها سه ماه تعطیلی مدارس در کرونا داشتند، ما دانش‌اموزانمان را بدون دفاع در سرزمین فضای مجازی به حال خود رها کردیم لذا در اولین اقدام دستور بازگشایی مدارس را دادیم که برخی به ما خرده گرفتند.

نوری گفت: امروز دشمن شاهد پیشرفت بالای کشورمان در بسیاری از حوزه های علمی است، لذا تلاش دارد به هر بهانه‌ای تعطیلی اموزش را در کشورمان رقم بزند و این در حالی است که آموزش‌های مجازی در بهترین حالت تنها ۵۰ درصد کارایی دارد ولی در عین حال اثرگذاری لازم را نیز ندارد.

اخبارجامعه
پربازدیدمعلمان
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی