دوئل سیاسی ایران و آمریکا / برنده کیست؟

به گزارش ساناپرس، روزنامه مارکا چاپ اسپانیا از دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و آمریکا به عنوان دوئل سیاسی یاد کرد. تیم ملی فوتبال ایران در سومین دیدار از مرحله گروهی جام جهانی فوتبال سه‌شنبه شب در ورزشگاه الثمامه به مصاف تیم ملی آمریکا خواهد رفت. تیم ایران در ۲ بازی نخست خود سه امتیاز و تیم آمریکا ۲ امتیاز کسب کرده‌اند. برنده این دیدار به مرحله حذفی جام جهانی گام خواهد گذاشت. تیم ملی فوتبال ایران که در بازی نخست با نتیجه ۶ بر ۲ مغلوب انگلیس شده بود در بازی دوم ولز را با گرت بیل شکست داد.

آمریکا هم ۲ دیدار خود را برابر ولز و انگلیس با نتیجه تساوی به پایان رساند.

روزنامه مارکا چاپ اسپانیا در گزارشی به تقابل تیم‌های ملی ایران و آمریکا پرداخت و نوشت: این مسابقه تنها یک دیدار ورزشی نیست بلکه یک دوئل سیاسی است که پیش از این نیز در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه تکرار شده بود. در آن بازی ایران موفق شد با نتیجه ۲ بر یک رقیب خود را شکست دهد. در بازی روز سه‌شنبه، تیم برنده راهی مرحله حذفی می‌شود و تساوی نیز ممکن است ایران را برای نخستین بار به مرحله یک‌هشتم نهایی برساند.

در گزارش مارکا به چهار دهه روابط تیره سیاسی ایران و آمریکا اشاره شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: جنگ روانی از روز گذشته آغاز شده و حتی آمریکا آرم «الله» در وسط پرچم ایران را حذف کرد که با اعتراض این کشور روبرو شد. تنش بین ۲ تیم و حواشی این بازی در نشست‌های خبری نیز کاملا مشهود است.

اخبارورزش
ایرانپربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی