پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی یارانه بگیران / مشمولان جدید این وام مشخص شدند + شرایط

به گزارش ساناپرس؛ پرداخت وام با حساب یارانه سرپرستان خانوار تاکنون فقط در یک مرحله اجرا شده است اما حالا اخبار جدید حاکی از پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی به سرپرستان خانوارهای یارانه‌ بگیر است. ماجرای پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی به سرپرستان خانوارهای یارانه‌ بگیر چیست؟ این تسهیلات به چه کسانی و با چه شرایطی پرداخت می‌شود؟

حساب یارانه سرپرستان خانوار در فهرست وثائق بانکی مورد معتبر قرار دارد اما قرار نیست بانک‌ها به اعتبار ماهانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان یارانه معیشتی به کسی وام ۱۰ میلیون تومانی پرداخت کنند. انتشار یک انبوه پیامک جعلی در روزهای گذشته و دست به دست شدن آن در شبکه‌های اجتماعی، یکباردیگر، همگان را نسبت به ترفندهای خلاقانه کلاهبرداران اینترنتی هوشیار کرد.

کلاهبرداران اینترنتی این بار با کلیدواژه وام ۱۰ میلیونی به یارانه بگیران ، دامی را برای دسترسی به اطلاعات شهروندان طراحی کردند. در این پیامک خبر از از پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی به سرپرستان به میان آمده است، تسهیلاتی که بازپرداخت آن قرار است به صورت به‌صورت ماهانه باشد و فقط کافی است تا سرپرستان خانوار مشخصاتی مانند کد ملی اعضای خانوار و شماره تماس خود را ارسال کنند.

البته خبر پرداخت چنین تسهیلاتی به سرپرستان خانوار، روز گذشته (شنبه، نهم مهرماه) از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها تکذیب شد. تسنیم در این رابطه نوشت: پیگیری‌ها حاکی از آن است سازمان هدفمندی یارانه‌ها برنامه‌ای برای پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی به یارانه‌بگیران اعلام نکرده است.

طیبه حسینی در توضیحاتی تکمیلی راجع به این قضیه به تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر سازمان هدفمندی یارانه‌ها تنها در ۲ حوزه فعالیت دارد. یکی ثبت درخواست متقاضیان یارانه جدید و دیگری اعلام وضعیت یارانه‌بگیری شهروندان از طریق سامانه رفاهی.

وی ادامه می‌دهد: خبر پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی صحت ندارد، این یک ترفند جدید کلاهبرداری است و پلیس فتا بارها در این رابطه هشدار داده است.

وی یایدآور شد اساسا سازمان هدفمندی یارانه‌ها در موقعیتی نیست که بخواهد چنین تسهیلاتی را پرداخت کند، این سازمان تنها مسئولیت دارد تا مطابق لیست اعلامی وزارت رفاه و دستور پرداخت سازمان برنامه، یارانه معیشتی را ماهانه به حساب شهروندان واریز کند.

پرداخت وام 10 میلیونی به یارانه بگیران
از زمان آغاز پرداخت یارانه نقدی در انتهای دهه ۸۰ تنها یک نوبت به اعتبار این واریزی ماهانه به یارانه‌بگیران تسهیلات بانکی پرداخت شده است.سال ۹۹ و چند ماه پس از شیوع پاندمی کرونا، دولت به حساب سرپرستان خانوار وام یک میلیون تومانی واریز کرد و قرار شد تا این بازپزداخت این تسهیلات، به صورت تدریجی از محل یارانه‌های واریزی صورت بگیرد.

این اولین و آخرین باری بود که چنین تسهیلاتی به یارانه بگیران پرداخت شد، از آن زمان به بعد اخباری در رابطه با اینکه بانک‌ها می‌توانند حساب یارانه شهروندان را به عنوان وثیقه قبول کنند منتشر شد که با توجه به رویه سخت‌گیرانه بانک‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات، بعید است چندان کاربردی داشته باشد.

از سوی دیگر در ادامه برنامه‌های تیم اقتصادی دولت سیزدهم در خصوص اعطای تسهیلات بدون ضامن به شهروندان، در روزهای گذشته بانک مرکزی کارمزد وام‌های قرض الحسنه زیر ۱۰ میلیون تومانی را صفر اعلام کرد.

به نظر می‌رسد که مجموع این اخبار و نقل قول‌ها باعث شده است تا کلاهبرداران با این ترفند سراغ شهروندان بیایند.

اخباراقتصاد
پربازدیدیارانه
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی