دولت برای حقوق بازنشستگان چه برنامه ای دارد / افزایش حقوق صحت دارد؟

13 دیدگاه

به گزارش ساناپرس؛ در پی ابلاغ رسمی ابطال مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از سوی محمدباقر قالیباف، حال جلسات متعدد برای تصویب میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در حال برگزاری است.

علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، در خصوص روند افزایش حقوق بازنشستگان به خبرنگار خبرآنلاین گفت:” در بحث افزایش دستمزد بازنشستگان پیشرفت داشته ایم و جلساتی در حال برگزاری است و امروز نیز جلساتی برگزار می‌شود و انشاالله که به زودی این قضایا به اتمام خواهد رسید.”

در این باره ولی اسماعیلی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس به تسنیم گفت: با توجه به این ابلاغ رسمی، دولت یک هفته مهلت دارد تا برای بازنشستگان غیر حداقل بگیر افزایش ۳۸ درصدی را منظور کند.

وی در این گفتگو یادآور شده است که در رابطه با مستمری بگیران حداقلی بگیر تغییری صورت نخواهد گرفت و مبلغ دریافتی آنها مطابق همان مصوبه پیشین خواهد بود.

برای مستمری بگیران حداقلی بگیر سازمان تامین اجتماعی دولت موافقت خود را با افزایش ۵۷ درصدی حقوق بازنشستگی اعلام کرد و در نتیجه مستمری این افراد به میزان ۵٫۸ میلیون تومان شد.

برای بازنشستگان سایرسطوح یا همان غیر حداقل بگیران قرار بود طبق پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی افزایشی ۳۸ درصدی به علاوه رقم ثابت ۵۱۵ هزار تومان صورت بگیرد اما دولت این افزایش را به ۱۰ درصد تقلیل داد و در عوض برای صاحبان حقوق بازنشستگی زیر ۱۰ میلیون تومان رثابت ۶۵۰ هزار تومان درنظر گرفت.

نتیجه این اقدام دولت، اعتراض بازنشستگان غیر حداقل بگیر سازمان تامین اجتماعی بود، این اعتراض با مکاتبه رئیس مجلس و پادرمیانی معاون اول رئیس جمهور خاموش نشد و حتی به قیمت استعفای وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی منجر شد.

به دنبال این اتفاق بود که هیات تطبیق مقررات مجلس شورای اسلامی، بررسی این موضوع را در دستور کار خود قرار داد و در نهایت به ابطال این مصوبه رای داد.

اخباراقتصاد
بازنشستگانپربازدید
 

13 دیدگاه.

  • ناشناس
    2022-07-29 09:59

    مسخره شو درآوردین .هنوز دارین چونه زنی میکنید .لعنت به این دولت بیسواد.گند بزنه همچین سیستمی که برای حقت باید التماس کنی

  • ناشناس
    2022-07-29 10:14

    طرف مذاکرات برجام ما بازنشستگان نیستم هر جور شده جیب ما را میخوای بزنی

  • ناشناس
    2022-07-29 10:49

    این‌دولت‌غده‌سرطانیه‌که‌بلای‌جون‌ملت‌شده
    رئیس‌دولتی‌که‌لباس‌ائمه‌را‌پوشیده‌در‌رسانه
    ملی‌آشکارا‌دروغ‌میگه‌ننگ‌براین‌دولت‌به‌حساب
    مردمی
    ۵ماه‌از‌سال‌گذشت‌ولی‌بازمشستگان‌کاری‌‌بلا‌تکلیفن

  • باز نشسته
    2022-07-29 11:00

    پس کی این حقوق تصویب میشه مجلس یک هفته مهلت داده حقوق جواب گوی تورم نیست دلشان برای بازنشستگان نمی سوزد

  • دولت از مواضع خودش کوتاه نمی اید چون با افزایش قانونی دیگر نمی تواند دست در جیب بازنشسته ی تامین اجتماعی کند چانه زنی ها همگی بر سر همین موضوع است و تورم و دیگر موضوعات همگی بهانه است

  • میرشفیعی
    2022-07-29 11:34

    2 سال پیش ما هم شاغل بودیم چطور کارگران دولتی را 38 درصد دادند و برای بازنشستگان که پول وسرمایه خودشان است دست دولت تو جیب آنها است مگر قانون کارگری فرقی کرده که یک عده بیسواد بی مغز که شلوارشان را نمیتوانند بالا بکشند تصمیم مسخره میگیرند خب کارگرانی که در سالهای بعد بازنشست میشوند اختلاف حقوق آنها که 38 درصد شده با ما را کی میخواهد پاسخگو باشدحق قانونی مارا کی میخواهد پاسخگو باشد من که پشیمان از خدمات جوانی خود برای اینها میباشم ومطمئن باشند که اجازه نمیدهم فرزندانم قدمی برایشان بردارند من دین خودم واجدادم از حضرت آدم تا نتیجه هایم تا دنیا است دادم چه به این مملکت چه از نظر شرعی ودینی نماز وروزه وخمس همه را خریدم برن خوش باشند اینها هم زیر دینم تا ابد باشند که اگر به آخرت ایمان داشته باشند که جوابگوی من هستند واگر هم ایمان ندارند که هیچ وبازنشستگان عزیز هر نوع فرمولی بجز قانون مصوب شورای عالی کار مردود و مستوجب اعتصاب میباشد گول نخورید

  • ناشناس
    2022-07-29 11:37

    جون هرکی دوست دارین حقوق هارادرست کنین بااین حال نمی تونیم زندگی کنیم توان خریدمان صفره صفره شده است پول برای نون خریدن نداریم

  • زهرا
    2022-07-29 11:38

    جون هرکی دوست دارین حقوق هارادرست کنین بااین حال نمی تونیم زندگی کنیم توان خریدمان صفره صفره شده است پول برای نون خریدن نداریم

  • دولتی که نتونه برا بازنشستها تصمیم بگیره اونم پولی که مال خودش هست برا ملت تصمیم میگیره دیگه انتظار بهتر نداریم ۵ ماه میگذره هیچ کاری نکردن خدا خودش ازشون نگذره

  • کدام دولت بچه بازی است فقط گیر دادن به مو ۶ماه از سال گذاشته هنوز شخصی بازی در آوردن نه دولت قبول دارن نه مجلس را همه را مسخره کردن

  • ناشناس
    2022-07-29 12:53

    دولتی که سواد اقتصادی و اجتماعی ندارد یعنی دولت سیزدهم‌ یعنی بلای جان مردم دروغگو ترین دولت جهان هستی بی شرفترین دولت که از لباسش هم خجالت نمیکشد بابا آن لباس حضرت پیغمبر است پوشیدی در آن لباس دروغ نگو دروغکی سه بار دستور رسیدگی به حقوق بازنشستگان ندهید مردم را از دین فراری نکنید خودتان لامذهب هستید دیگر بچه های مارا نیز لا مذهب و لی دین نکنید دیگر بس است چقدر دروغ چقدر مردم فریبی چقدر بی سوادی چقدر ظلم بس کنید

  • ناشناس
    2022-07-29 12:54

    ?افزایش حقوق بازنشستگان چه خبر؟/ خبر مهم برای بازنشستگان تامین اجتماعی

    ?احتمالا هفته آینده، محمدهادی زاهدی وفا، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با رونمایی از فرمول جدید افزایش حقوق بازنشستگان، به صورت رسمی پایان اختلاف به وجود آمده میان بازنشستگان تامین اجتماعی و دولت را اعلام کند.

    ?به گزارش تجارت‌نیوز، مهلت یک هفته‌ای دولت برای اصلاح مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی روز گذشته خاتمه یافت اما این مصوبه هنوز تغییر نکرده‌است. با این حال به نظر می‌رسد که پرونده این افزایش در هفته پیش‌رو برای همیشه بسته شود.

    ?هفته پیش، رئیس مجلس شورای اسلامی، به صورت رسمی موضوع ابطال بخشی از مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را به دولت ابلاغ کرده‌بود. به صورت مشخص محل ایراد مجلس افزایش ۱۰ درصدی مستمری بازنشستگان غیر حداقلی‌بگیر بود که با ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی مغایرت داشت.

    ?انتظار می‌رفت هیات دولت در جلسه دیروز خود، مصوبه بحث‌برانگیز افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را اصلاح کند. با وجود این، چنین اتفاق نیفتاد اما در مقابل، دولت وارد مذاکره با بازنشستگان تامین اجتماعی شد.

    ?مذاکراه دولت در مورد حقوق بازنشستگان
    این مذاکره میان سرپرست وزارت رفاه، مدیران سازمان تامین اجتماعی با اعضای کانون‌های بازنشستگان تامین اجتماعی و با هدف یافتن راهی برای اصلاح مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان انجام شده است.

    ?از جزئیات این جلسه اطلاعات زیادی منتشر نشده، کلیت آن اما تمایل دولت برای اصلاح هرچه زودتر مشکل به وجود آمده است. آنهم به طریقی که برخلاف دفعه قبل، این بار رضایت عموم بازنشستگان تامین اجتماعی را جلب کند.

    ?از قرار معلوم برای اصلاح این مصوبه چند سناریو وجود دارد که نتیجه هرکدام از آنها با مقداری اختلاف به خواسته بازنشستگان نزدیک است.

    ?احتمال افزایش حقوق بازنشستگان/ رئیسی به نامه قالیباف واکنش نشان داد؟
    بازنشستگان گوش به زنگ باشند
    از مجموع این وقایع چنین برمی‌آید که در ابتدای هفته پیشرو، محمدهادی زاهدی وفا، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با رونمایی از فرمول جدید افزایش مستمری‌ها، به صورت رسمی پایان اختلاف به وجود آمده میان بازنشستگان تامین اجتماعی و دولت را اعلام کند.

    ?در صورتی که این اتفاق بیفتد، نوبت هیات دولت است تا با تصویب این پیشنهاد، مصوبه قبلی خود را اصلاح کند.

    ?براین اساس قابل انتظار خواهد بود که از پایان ماه مرداد، حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برمبنای مصوبه جدید محاسبه و پرداخت شود.
    https://t.me/bazneshastegantaminejtemaee

  • کاری کردین که دیگه هیچکس باورتون نداردظلمی که شماهادرحق وحقوق وزندگی ماکردین بخدامریضی پوستی دارم روزبروزهم بدترمیشه پول ندارم برای دکترودارو حالا شرمنده ی زن وبچه شدیم بکنار فقط سپردمتون بخدا واگذارتون خداباشه چون من حقم جلوی چشم داره پایمال میشه وهیچ دادرسی نیست بجزخداخدایی چوبش صداندارد(باسی وسه سال ونیم سابق انهم کارباموادشیمیایی سرطان زا حالا دریافتی بنده پنج میلیون وسیصده ایامیشه زندگی کردبخدای واحد قسم دیگه اززندگی وزنده موندمون بیزارمون کردین

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی