حقوق بازنشستگان بالاخره افزایش یافت / اولین رقم پیشنهادی مشخص شد

183 دیدگاه

به گزارش ساناپرس، ۴ میلیون تومان به حساب بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی وزارت نیرو واریز شد.

حقوق بازنشستگان موضوعی است که مدت‌هاست مطرح است. افزایش حقوق بازنشستگان با مباحثی مانند همسان‌سازی حقوق بازنشستگان همراه بوده است.در همین راستا رئیس فراکسیون کارگری مجلس نیز خواستار تسریع دولت در تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان شده است. انتظار می‌رود دولت هرچه سریع‌تر نسبت به مسئله حقوق بازنشستگان تعیین تکلیف کند.

سخنان رئیس‌جمهور رئیسی درباره ضرورت توجه به معیشت بازنشستگان و توصیه ایشان به مسئولین دولتی برای اتخاذ تصمیمات مؤثر به نفع آنان و ابلاغ و اجرای سریع این تصمیمات، حرکت پسندیده‌ایست که اگر با پشتوانه عملی همراه شود ارزشمند خواهد بود و اگر چنین نشود، نگاه بازنشستگان را به مسئولین دولتی بدبینانه‌تر خواهد کرد.

استفاده از کلمه «بدبینانه» به این دلیل است که متأسفانه تعلل در تصمیم‌گیری درباره افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تأثیر منفی شدیدی بر روح و روان آنان گذاشته و آنها را علیرغم خواست خودشان نسبت به مسئولین بدبین کرده است. اگر دستور جدید رئیس‌جمهور رئیسی در زمان مقرر قانونی عملی و ابلاغ نشود، این بدبینی افزایش می‌یابد و تعبیر «بدبینانه‌تر» مصداق پیدا می‌کند.

مهلت مقرر قانونی برای تصمیم‌گیری دولت درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و ابلاغ آن برای اجرائی شدن از زمان ارسال آن از مجلس به ریاست ‌جمهوری، یک هفته است. به عبارت روشن‌تر، امروز چهارشنبه آخرین مهلت است و انتظار بازنشستگان تأمین اجتماعی اینست که خبر ابلاغ مصوبه دولت را دریافت نمایند.

درباره موضوع افزایش حقوق‌های مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی، چهار نکته مهم وجود دارند که باید مورد توجه قرار گیرند.

اول اینکه انصاف اقتضا نمی‌کرد قشر بازنشسته بیش از ۴ ماه از دریافت حق خود محروم بماند و برای احقاق آن ناچار شود به کف خیابان‌ها برود.

دوم اینکه دولت در حالی برای افزایش حقوق بازنشستگان دچار تردید و یا بهتر بگوئیم مرتکب کوتاهی شد که قرار نیست از جیب خودش چیزی به آنها پرداخت کند. بازنشستگان با پرداخت‌هائی که خودشان و کارفرمایانشان – که بخش خصوصی است – در قالب بیمه تأمین اجتماعی کرده‌اند، در دوران بازنشستگی، مستمری دریافت می‌کنند. سرمایه‌ای که در اختیار سازمان تأمین اجتماعی است، متعلق به خود بازنشستگان است و ربطی به دولت ندارد. آنچه مایه تعجب و تأسف شد این بود که با اینکه سازمان تأمین اجتماعی برای آن دسته از بازنشستگانی که حداقل‌بگیر نیستند میزان مشخصی از افزایش حقوق را در نظر گرفت، دولت آن را نپذیرفت و به میزان زیادی کاهش داد، اقدامی که هیأت تطبیق آن را خلاف قانون تشخیص داد و رئیس ‌مجلس غیرقانونی بودن آن را به دولت اعلام کرد. چنین روشی از دولتی که رئیس آن می‌گوید از دشواری زندگی بازنشستگان خبر دارد و به ضرورت توجه به آنان معتقد است، انتظار نبود به ویژه آنکه پرداختی‌ها از جیب دولت نیست و از اندوخته خود بازنشستگان است.

سوم اینکه این روزها نمایندگان کارگران از عدم تکاپوی افزایش ۵۷ درصدی حقوقشان در سال ۱۴۰۱ به دلیل افزایش بی‌مهار قیمت‌ها سخن می‌گویند. با توجه به گرانی‌های سرسام‌آوری که حتی کارگران شاغل را نیز با افزایش حقوق ۵۷ درصدی دچار مشکل کرده، چگونه از بازنشستگان انتظار دارید با افزایش ۱۰ درصدی روزگار بگذرانند؟
و آخرین نکته اینکه به مقتضای مصوبات هر ساله مربوط به مستمری ‌بگیران، تصمیمی که در زمینه افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ توسط دولت گرفته می‌شود باید قابلیت اجرائی شدن از اول فروردین را داشته باشد. پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی به دولت که به دلیل بی‌توجهی به آن گرفتار پیچ و خم‌های اداری شد و اکنون روی میز دولت قرار دارد، معطوف به اول فروردین بود. انتظار اینست که دولت، همان پیشنهاد را با همان ویژگی‌ها تأیید نماید و دستور اجرای آن از مردادماه را صادر کند و سازمان تأمین اجتماعی معوقات چهار ماه گذشته را نیز به بازنشستگان پرداخت نماید. تکریم عملی بازنشستگان فقط از این طریق میسر خواهد بود.

برای سال ۱۴۰۱ سازمان تامین اجتماعی قصد داشت مستمری بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر خود را به اندازه ۳۸ درصد افزایش دهد، اما با مداخله هیات دولت میزان این افزایش در حد ۱۰ درصد محدود ماند.

اما به دنبال اعتراض بازنشستگان به این موضوع، روز چهارشنبه هفته گذشته محمدباقر قالیباف، رییس مجلس در نامه‌ای مصوبه هیات دولت درباره حقوق بازنشستگان را مغایر با قانون تشخیص داد.

در همین رابطه سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور دیروز در جریان جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی، دستور رسیدگی به حقوق بازنشستگان را داد.

به نظر می‌رسد این دستور رییس دولت سیزدهم واکنشی باشد به ابلاغ رسمی ابطال مصوبات اخیر هیات دولت در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و حق مسکن کارگری که هفته گذشته از سوی محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی صورت گرفت.

او با تاکید بر این‌که بررسی موضوع حقوق بازنشستگان در مسیرهای کارشناسی قرار دارد، بخش‌های مرتبط با این موضوع را مکلف کرد که هر چه سریع‌تر تصمیمات موثر و منطبق با قانون و به نفع معیشت بازنشستگان، در مسیر ابلاغ و اجرا قرار گیرد.

دیروز همچنین سازمان تامین‌ اجتماعی با انتشار اطلاعیه‌ای در زمینه تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان سایر سطوح و متوسط بگیران صندوق این سازمان، از نظر مساعد دولت درباره افزایش حقوق این دسته بازنشستگان خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: با نظر مساعد دولت مردمی، پیشنهاد این سازمان درباره سایر سطوح مستمری‌بگیران سازمان تامین‌اجتماعی، در دستور کار دولت قرار گرفته و به زودی اعلام می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که یکشنبه شب برگزار شد، با گرامیداشت روز تکریم بازنشستگان، از اراده جدی دولت برای حمایت و تقویت معیشت بازنشستگان کشور خبر داد.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت با رعایت عقلانیت در تصمیم‌گیری‌ها خود را مکلف به اجرای عدالت می‌داند، گفت: چنانکه پیش از این هم بارها اعلام شده، دولت به طور کامل در جریان مسائل اقتصادی جامعه و معیشت اقشار مختلف از جمله بازنشستگان قرار دارد و توجه به این مسئله حیاتی و تلاش برای بهبود آن، لحظه‌ای از اولویت‌های اینجانب خارج نشده است.

رئیسی با تاکید بر اینکه بررسی موضوع حقوق بازنشستگان در مسیرهای کارشناسی قرار دارد، بخش‌های مرتبط با این موضوع را مکلف کرد که هر چه سریع‌تر تصمیمات مؤثر و منطبق با قانون و به نفع معیشت بازنشستگان، در مسیر ابلاغ و اجرا قرار گیرد.

در این جلسه علاوه بر بررسی موضوع حقوق بازنشستگان، تصمیماتی نیز درباره الزامات مربوط به اسقاط خودروهای فرسوده اتخاذ شد.

بر این اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن ارائه گزارشی از وضع تولید خودرو، موتورسیکلت و کامیون در کشور، پیشنهاد خود در زمینه حل مشکلات موجود در اجرای طرح اسقاط و جایگزینی خودروهای فرسوده را مطرح کرد.

اعضا پس از بحث و بررسی در این‌باره مقرر کردند دولت در راستای اجرای قانون جدید ساماندهی صنعت خودرو، الزامات اجرا، راهکارهای رفع موانع و مشکلات و نیز تعیین تکلیف این طرح را در قالب لایحه‌ای دو فوریتی به مجلس شورای اسلامی ارائه کند تا هر چه سریع‌تر زمینه اجرای قانون مذکور فراهم شود.

در پایان جلسه نیز گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص تکالیف مندرج در قانون مصوب بودجه کل کشور در راستای اجرای هر چه سریع‌تر قانون واگذاری سهام براساس اولویت‌های گوناگون تعیین شده، مورد بررسی قرار گرفت.

اخباراقتصاد
بازنشستگانپربازدید
 

183 دیدگاه.

  • ناشناس
    2022-07-28 10:42

    به ما می گفتید که شما روحانی را انتخاب کردید حقتان هست شما که رئیسی را انتصاب کردید حق ما دیگه چی هست

  • ناشنس
    2022-07-28 10:59

    از اول انقلاب تا حالا اولین دولت ضد بازنشستگان

  • ناشناس
    2022-07-28 11:04

    حالا مشخص شد مردم بهتر انتخاب می کند تا نظام

  • بازنشسته فرهنگی
    2022-07-28 11:29

    این حرفها برای ما همان حرفهای دولت روحانی است

  • ناشناس
    2022-07-28 11:41

    از آقای قالیباف تقاضا داریم یکبار بار دیگر برای اجرای قانون واجرای مصوبه شواری عالی کار رشادت بخرج بدهند واز اختیارات خود مصوبه شواری عالی کار را به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ نماید ، تا رعایت قانون در جامعه متزلزل نشود

  • امیر
    2022-07-28 12:32

    نتیجه این همه جلسات هیچ و هنوز سر پله اول هستیم، علت عقب افتادگی مملکت همین لج و لجبازی های بچه گانه س، که سر یک و موضوع ساده و قانونی این همه هزینه صرف میشه و اعصاب چهار میلیون نفر بیخود و بی جهت به بازی گرفته میشه،

  • غلام معتمدی
    2022-07-28 12:35

    پنج ماهه فقطآقویون هرروز یه وعده میدن وبعد هیچی. به خدا دیگه دیونه شدیم. بسه دیگه از این وعده های الکی

  • ناشناس
    2022-07-28 12:46

    بترسید از روزی که کاسه صبر بازنشستگان به سر آید. خجالت بکشید از امروز وفردا کردن ودادن حقی که حاصل زحمت خود بازنشستگان وپس انداز چندین ساله آنهاست. چقدر سخته براتون دادن حقشون. خدارو شکر از جیب دولت چیزی نخواستیم

  • محمد مهدی جدی فرد
    2022-07-28 12:50

    خود آقاب ریسی هم در این تعلل دست دارد در ظاهر موافق بازنشسته ها ودر عمل مانع به حق رسیدن آنها هستن یعنی در این مدت چهل وچهار سال از زمان انقلاب دولتی دو رو وریاکارتر ازاین دولت بر سر کار نیامده فساد و اختلاس و ربا و گرانی و تورم و…… در کل کشور به صورت آشکار به چشم مبخوردو این آقایان شکم سیر دولتی دم از مشکل گشای و رفع موانع میزنند و در اصل با اعمال نابخردان تیشه به نظام و ملت میزنند

  • حسینی
    2022-07-28 12:56

    به این دولت بگین خانواده تامین اجتماعی هم در زمان انتخابات هم شما را مورد عنایت قرار خواهیم داد و با تحریم انتخابات جواب این دهن کجی دولت که۵ماهه خون بدل ما کرده رو خواهیم داد و کلا از شما ناامید شدیگ

  • سعید
    2022-07-28 12:57

    به این دولت بگین خانواده تامین اجتماعی هم در زمان انتخابات هم شما را مورد عنایت قرار خواهیم داد و با تحریم انتخابات جواب این دهن کجی دولت که۵ماهه خون بدل ما کرده رو خواهیم داد و کلا از شما ناامید شدیگ

  • بازنشسته
    2022-07-28 12:59

    باسلام اقای جهرمی شرکت نفت ونیرو بابت عید قربان عیدی دادند پس عدالت شما که حرفش را میزنید کجاست شما فقط برای تامین اجتماعی زبون دارید ولی برای بقیه سکوت کردید

  • بازنشسته منتظر
    2022-07-28 13:01

    اول سلام ودوم اینکه بیش از ۴ ماه هست که حقوق بازنشسته ها طبق قانون سازمان تامین اجتماعی وروال همه ساله افزایش نیافته وجالب این جاست که همه جا گفته شده که بفکر این قشر بازنشسته هستند وخدا رحم کرده که چون بفکر هستند ۴ماه شده وهنوز ادامه دارد فکرش را بکنید اگر بفکر نبودند چه می شد بنظر من وبقول ضرب المثل معروف سواره از پیاده خبر ندارد اینهم یک دورانی است می گذرد.

  • ناشناس
    2022-07-28 13:10

    آخه هی میگین 57درصد زیاد شده آخه با اضافه 57درصد تازه حقوق شده5/500تو رو خدا شما با پنج میلیون می تونید زندگی کنید ‌شما ب خدا ی فکری برای مستمری بگیران کارگری باشید با کرایه خونه با بچه‌ای بزرگ چیکار کننن با این گرونی

  • ناشناس
    2022-07-28 13:12

    سلام چرا عاقل کند کاری که باز آرد دوباره کاری آزاد درست تصمیم می گرفتید که نه خود کنه دیگران رابدردسر نیاندازید

  • ناشناس
    2022-07-28 13:45

    دیگه کارشناسی لازم نیست حق قانونی باید داده شودواحتیاجی به مسیرکارشناسی ندارد

  • کاظم
    2022-07-28 13:51

    چرا نه مجلس ونه دولت ونه هیچ مرجعی به فکر بازنشستگان مظلوم کشوری نیستن ۱۰درصد افزایش در مقابل ۵۸ درصد تامین اجتماعی آیا عدالت است وتورم ناشی از آن واختلاف بسیار شدید حقوق ومزایا با بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان کشوری چگونه جبران کنند

  • فاضل
    2022-07-28 13:52

    چرا نه مجلس ونه دولت ونه هیچ مرجعی به فکر بازنشستگان مظلوم کشوری نیستن ۱۰درصد افزایش در مقابل ۵۸ درصد تامین اجتماعی آیا عدالت است وتورم ناشی از آن واختلاف بسیار شدید حقوق ومزایا با بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان کشوری چگونه جبران کنند

  • بازنشسته
    2022-07-28 13:53

    با این کاری که در این چند ماه حکومت خود با این مملکت و ملت کردید، خداوند هم جزایتان را در این دنیا و آن دنیا به شکلی که خودتان هم متوجه نمی شوید، خواهد داد. لعنت خدا بر شما تا قیامت که باید پاسخگو باشید. حق الناس!!!!!

  • فاضل
    2022-07-28 13:54

    ۱۰درصد بازنشستگان کشوری ۵۸ درصد تامین اجتماعی در دولت مدعی عدالت

  • اسدلاه
    2022-07-28 14:10

    اقایون کشوریها مگر وقتی دولت به شماها امکانات ویا اضافه ‌میده تامین اجتمائی ها حرفی میزنند چرا اینقدر حسادت به خرج میدهید هنوز که خبری نیست اگر راست میگید از حق خووتان دفاع کنید

  • بیچاره بازنشستگان تامین اجتماعی پول خودشونه ۵ ماهه دنبالشند

  • حسین اعظامی
    2022-07-28 14:14

    بعد از پنج ماه هنوز نتوانسته است حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را ابلاغ فرمایید تشکر

  • لطفا ۳۸ درصد اعمال شود

  • ناشناس
    2022-07-28 14:17

    با57در صد افزایش حقوقمیشه5500 شما با10 درصد چند میگیری؟؟ با هم برای هم

  • بازنشسته
    2022-07-28 14:17

    حقوق کارگران کارخانجات و معلمان و بازنشستگان 7 الی 8 میلیون تومان ، وحقوق معلمان فوق لیسانس 25سال سابقه کمتر از 7میلیون تومان ، ولی دیپلم و زیر دیپلم تدارکات گاز و برق ،و نفت و پتروشیمی و نیروگاه ها و…..30 میلیون تومان ، عدالت گجاست؟

  • بازنشسته سخت و زیان اور
    2022-07-28 14:19

    حقوق کارگران کارخانجات و معلمان و بازنشستگان 7 الی 8 میلیون تومان ، وحقوق معلمان فوق لیسانس 25سال سابقه کمتر از 7میلیون تومان ، ولی دیپلم و زیر دیپلم تدارکات گاز و برق ،و نفت و پتروشیمی و نیروگاه ها و…..30 میلیون تومان ، عدالت گجاست؟

  • ناشناس
    2022-07-28 14:20

    واقعا بنازم ازاین عدالت این دولت ومجلس که ثابت کردند که هیچی ازعدالت نمی دونن برای بازنشسته های تأمین اجتماعی 57درصدافزایش حقوق ولی برای بازنشسته های. کشوری ولشکری 10درصد،واقعا این عدالت،،،

  • فرانک
    2022-07-28 14:21

    چرا به فکر مستمری بگیران کشوری نیستن خدایا خودت کاری کن با این حقوقی که تا هفته اول هم کفاف سفره غذایی نامیده چه برسه اجاره خونه وگرفتاری هوایی دیگه

  • ناشناس
    2022-07-28 14:29

    اگرتواین کشوربه این میگن عدالت پس معنی عدالت یه چیزدیگه ای هست
    تصمیم ها براساس عقلانیته دیگه
    حق دارید مردم رو می کشونید سرصندوق بعدش جوری تحت فشارشون قرارمی دین ڪه نتونن تڪون بخورن
    به نظرم کار شماها باجنایت فرقی نداره
    من بازنشسته کشوری حقوقم ۸۵۰ هزاراضافه شده
    عدالت شما می تونه بگه چنددرصد تورم رو پوشش میده؟
    خداازتون بگذره ما نمی گذریم

  • نامی
    2022-07-28 14:33

    ای بی شرف دولت این همه‌ بگیر و ببند این بود افزایش ده درصدی کار مندی ولشکری اضافه کنید وخطایی که نصبت به انها گر دید جبران کنید خدا‌شما از روی زمین بر دارد که چهار ماه از سال ما را دلهره تن زن بچه ما را لرزانید خدا دل زن و بچه هاتان را بلزاند

  • ناشناس
    2022-07-28 14:34

    باسلام
    متاسفانه دولت محترم فقط شعار میده ولی عملی درکارنیست اگرهم باشد حق ضعفهای تامین اجتمایی را میخواد پایمال کنه خوبهکه ازجیب دولت نیست مال خودمان را هم روا ندارد

  • یک بازنشسته مریض و بی پول
    2022-07-28 14:38

    خداوند با شماها رحم کنه وبست اگر اعتقاد‌به‌خدا دارید و‌این هم بگم روز ماهم میرسه بترسید از آک روز که مردم گرسنا به خیابان بیایند دیگه ایک ت بمیری از آن تو بمیری‌ها نیست اگر به التماس نه اختیمتان الاک رابری کجاست کا فکر بازتشسته نیست فکر حجاب است فکر محرم عاشورا برای را انداختن خرافات فکر فلسطین لبنان یمک سوریه است دیگه اوک ممه را گول برد خود دادنی اقای رئیسی و دولت جمهوری اسلامی دز اختلاسگر

  • ناشناس
    2022-07-28 14:39

    ای بابا مردم کلا چه انتظاری از دولت دارید دولتی. که هر چه بود دزدید خورد خیال مکنید بورس را کی نابود فقط. فقط. دولت دولت. اسلامی یعنی. همین بعد انتظار دارید به بازنشسته رحم کنند

  • ناشناس
    2022-07-28 14:41

    دولت فکر نکند که ما تعداد اندکی بازنشسته هستیم باید بداند که ما هر نفر بازنشسته را پنج نفر حساب کند بچها ونوها ونتیجها هر چه زودتر حق ما را بدهید

  • شهروند
    2022-07-28 14:43

    بفکر کارمندان باشید فقط ۱۰درصد به حقوق اضافه کردید خودتون با۵میلیون و ۶۰۰میتوانید زندگی کنید درحالیکه برای کارگران ۵۷درصد یعنی ۹میلیون به بالا دریافتی دارند

  • باید به چه کسی گفت بابا بازنشستگان زن دارند وبچه دارند و نوه دارند و عروس دارند داماد تارند تردد آنها زیاد است و درمان دارند فکری بحالشون شود
    یکبار هم شده عمل کنید حرف نزنید
    بترسید از آن روزی که خود شما مسئولین بازنشسته شوید
    ترا بخدا بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی را دریابید
    خدا را بر کار خود ناظر وشاهد بدانید

  • اسمال
    2022-07-28 15:30

    ملت این تنها مشکل بازنشستگان نیست مشکل کل ملت ایران هیچکی نیست به این آقایون بی شرف بگه چرا واسه بمب اتم باید این همه خاری و تحرییم بکشیم شدیم مستعمره روسیه و چین بی شرف سر لجبازی با آمریکا پول ملت باید صرف لبنان و سوریه و یمن بشه که چی جمعیت شیعه بیشتر بشه تا آقا ولی تمام دنیا بشه در عوض مردم تو سطل زباله دنبال غذا بگردن توف به شرفتون

  • ناسناس
    2022-07-28 15:32

    ۵۷دصد تازه شده ۵ تومان بیاید حقوقمان را با شما عوض کنیم شما که ۱۰ میلیون میگیریم ۳۸ درصد اضافه کنن چند میگیریم والا ده درصد هم خیلی ا زسرتون هم زیاده

  • بازنشسته
    2022-07-28 15:35

    درصورت عدم تصویب اینبارباسفره خالی باخانواده میائیم شایدخجالت بکشید

  • بازنشسته
    2022-07-28 15:35

    حق گرفتنی است نه دادنی ماباسفره های خالی باخانواده به خیابون میائیم شماهابفکراین هستیدبازنشستگان خودتون ازشماطلبکاربشن اونم بماربط نداره ماازجیب خودمون دادیم وحق خودمونو میخواهیم ۳۸ و۲۵درصدکه اینم مبلغی نیست حداقل حقوق بایدکمتراز۳۰میلیون تومن نباشه

  • سید محسن
    2022-07-28 15:38

    تا نمایندگان سهامداران در سازمان و شرکت های تابعه نباشند دولت هر غلطی بخواهد با سرمایه مان می کند

  • بازنشسته
    2022-07-28 15:49

    شمارو بخدا که تورو نمی شناسی اگر می شناختند از اول کار می‌توانستید با قانون پیش بروید وکارروتمام کنید هی باز نشسته بابا باز نشسته های کشوری نمیتونن دارو درمان دکترشونو جبران کنن تاکی شرمندگی از خانواده خداوند بانی این کارها و از خانواده اش شرمنده کنه خجالت بکشید شمارو بخدا دانه درشت هارو نمی‌تونید جیک بکنید ولی ضعیف کشی استادید

  • ناشناس
    2022-07-28 15:53

    ۱۰ درصد حقوق رو چیکارش کنیم خیلی زیاده آقای ریسی

  • محمدی
    2022-07-28 15:59

    حقوق همه را به بهانه بازنشستگان تأمین اجتماعی اضافه کردن ولی سازمان تأمین‌اجتماعی که معلوم نیست چه نیتی دارد هرروز اعلان امادگی میکند ولی در عمل ازخودش از هیچ اختیاری ندارد ودوست ندارن چیزی اضافه کند تا حسابشان پر باشه شاید اربابشون درخواست پول کند شرمنده نشه بازنشستگان چه ارزشی دارن اصل ارباب است بس

  • ناشناس
    2022-07-28 16:00

    مردم ایران فقط در زمان رای جزو آمار هستن در مواقع دیگر حقی ندارن وعده های درونی فراوان شنیدیم آیا خودشون میتونن یک روز جای حداقل بگیرها زندگی کنن ?

  • ابوالحسن بزمی بازنشسته تامین اجتماعی
    2022-07-28 16:01

    به خدا قسم یکنفر از آنهائی که باعث عقب افتادن حقوق حقهٔ ما بازنشستگان شده اند شرف ندارند،
    آنهائی که دررأس هرم قدرت بی تفاوت نظاره میکنند هم بیشرفترند،
    ذباله های کثافت ما همه بیماریم وهزینهٔ زندگی ما دوتا سه برابر زندگی یک فرد عادیست توف به وجود به درنخور شما طایفهٔ بی شرفها،
    پس غلط میکنید که صحبت از خدا وپیغمبر ودین وایمان میکنید شماها نمایندگان روسیه وچین کمونیست هستید که هیچ قید وبندی درزندگی ندارند لعن ونفرین خداوند برشما به خواست خدا آه مظلوم پدرجاکش همه شما را درمیاره مطمئن باشید آسیاب همیشه به نوبته می بینم روزی را که شمائی که امروز برخرمرادسوارید وخبرازاحوال ماملت ندارید همانند امروز ما ذجه میزنید،
    خدا بزرگ است وایمان دارم که عادل است

  • بازنشسته تامین اجتماعی
    2022-07-28 16:02

    بیمه شدن تامین اجتماعی به اصولگرا رأی ندهید

  • ناشناس
    2022-07-28 16:05

    شما هم اعتراض کنید تامین اجتماعی ها 5 ماه است بدنبال حق خود هستند آنوقت شما که سکوت کرده بودید آنها دست به تجمع زده بودند…

  • سخنور
    2022-07-28 16:06

    نه تنها دولت که شما خبرنگارها هم بدجور روی روان بازنشستگان اسکی سواری میکنید…نمونه اش الان ،تیتر زدی بالاخره حقوق بازنشستگان زیاد شد….کجا زیاد شده از خدا بی خبرها؟واقعا که دولت جمهوری اسلامی مثل اینکه جط دروغ واذیت کردن مردم هیچ کاری بلد نیست اما بداند که روزگاراین نامردها هم بپایان میرسد

  • علیرضا
    2022-07-28 16:09

    همه اینها حرف است اگر کسی بخواهد کاری را انجام بدهد در جا انجام می دهد و تگریم و دیگر چیزها حرف است

  • بازنشسته بدبخت
    2022-07-28 16:09

    دولت را نمی توان مردمی خواند عملکرد نامطلوب دولت در خصوص بازنشستگان تامین اجتماعی ثابت کرد که دولت به مردم و علی الخصوص بازنشستگان اهمیتی نمی دهد حالا نیز نباید امروز فردا کند دولت چه می فهمد زندگی با گرانی افسارگسیخته یعنی چه… چون خودشان جدا از مردم زندگی می کنند…

  • بازنشسته کارگری تامین اجتماعی
    2022-07-28 16:10

    مگه مجلس نگفت یک هفته به دولت فرصت میدیم که مصوبه شورای عالی کار رو تصویب و ابلاغ کنه در غیر اینصورت خود مجلس دست بکار میشه و به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ میکنه .پس چی شد ؟ دست بردارین از این همه دروغ همه بازنشستگان رو به بازی گرفتن .

  • ناشناس
    2022-07-28 16:12

    امیدوارم جنگ شد دیگر روی حضور بازنشسته ها و بچه هاشون در جنگ حساب باز نکنند . علی برکت الله

  • بازمانده ضعیف
    2022-07-28 16:18

    دقیقا منم همین مشکلات رو دارم اجاره خونه بچه های بزرگ با حقوق ۵۸۰۰ چگونه ۳۵۰۰ اجاره بدم اقساط بانک شارژ ساختمان برق چجوری یکماه روبگذرونم من یک خانم بی طرف وضعیف هستم
    واقعا گاهی میبنم یک خانم ۹۰ ساله همسرش فوت شده چندخانه ازخودش داره وامکانات مجهز وفراهم ماهانه ۱۷میلیون حقوق داره حداقل نصف حقوق که متعلق ب همسرمرحوم ایشان هست قطع بشه خیلی کمک به دیگران خواهد بود

  • محمدتقی فتحی
    2022-07-28 16:21

    هشت سال دولت روحانی کجا به بازنشسته توجه کرد
    خداییش من بازنشسته ام حقوقم هم ۵ تومنه اما الان از وقتی رئیسی اومده کمی حقوق زیاد شد یارانه به خودم و خانومم یه تومن میدن خیلی خیلی اوضاع بهتره خدا خیرش بده الهی

  • محمدتقی فتحی
    2022-07-28 16:22

    هشت سال دولت روحانی کجا به بازنشسته توجه کرد
    خداییش من بازنشسته ام حقوقم هم ۵ تومنه اما الان از وقتی رئیسی اومده کمی حقوق زیاد شد یارانه به خودم و خانومم یه تومن میدن خیلی خیلی اوضاع بهتره خدا خیرش بده الهی

  • محمدتقی فتحی
    2022-07-28 16:22

    هشت سال دولت روحانی کجا به بازنشسته توجه کرد
    خداییش من بازنشسته ام حقوقم هم ۵ تومنه اما الان از وقتی رئیسی اومده کمی حقوق زیاد شد یارانه به خودم و خانومم یه تومن میدن خیلی خیلی اوضاع بهتره خدا خیرش بده الهی

  • محمدتقی فتحی
    2022-07-28 16:24

    هشت سال دولت روحانی کجا به بازنشسته توجه کرد
    خداییش من بازنشسته ام حقوقم هم ۵ تومنه اما الان از وقتی رئیسی اومده کمی حقوق زیاد شد یارانه به خودم و خانومم یه تومن میدن خیلی خیلی اوضاع بهتره خدا خیرش بده الهی

  • ناشناس
    2022-07-28 16:28

    یعنی الان اگر دولت مردمی فقط همون رقم های قبلی را مصوب کند خیلی احمقانه است پس از اینهمه اذیت شدن بازنشستگان بهتر است دولت همت کند و تورم موجود را ملاک بگیرد یعنی ۶۰ درصد را اجرا کند

  • زهرا
    2022-07-28 16:29

    با سلام
    من یک خانم هستم حقوق مستمری میگیرم ۵میلیونو ۸۰۰ مستاجر سه فرزند بزرگ اجاره خونه دارم ماهانه ۳میلیونو ۵۰۰ شارژ ساختمانم ۲۵۰هزارتومان هزینه برق اقساط دارم چگونه یکماه رو بگذرونم انصاف کجا رفته بعدش میبینم یک خانم حقوق بازنشستگی همسرشان را میگیرن
    خانم ۹۰ساله همسرش فوت شده چند خانه داره اجاره میگیره وزندگی مرفع ومجهز حقوقش ماهانه ۱۱میلیون میگیره حداقل حقوق رو نصف کنین سهم هنسر فوت شده رو جدا کنین واسه اینجورافراد تاکمکی به بقیه بشه واقعا بی انصافیه وبی عدالتی ای کاش صدای ما به گوش جناب رئیسی برسد وفکری بحال ماکنند وافزایش بیشتری به حقوق مستمریها بدن
    باتشکر

  • زهرا
    2022-07-28 16:31

    با سلام
    من یک خانم هستم حقوق مستمری میگیرم ۵میلیونو ۸۰۰ مستاجر سه فرزند بزرگ اجاره خونه دارم ماهانه ۳میلیونو ۵۰۰ شارژ ساختمانم ۲۵۰هزارتومان هزینه برق اقساط دارم چگونه یکماه رو بگذرونم انصاف کجا رفته بعدش میبینم یک خانم حقوق بازنشستگی همسرشان را میگیرن
    خانم ۹۰ساله همسرش فوت شده چند خانه داره اجاره میگیره وزندگی مرفع ومجهز حقوقش ماهانه ۱۱میلیون میگیره حداقل حقوق رو نصف کنین سهم هنسر فوت شده رو جدا کنین واسه اینجورافراد تاکمکی به بقیه بشه واقعا بی انصافیه وبی عدالتی ای کاش صدای ما به گوش جناب رئیسی برسد وفکری بحال ماکنند وافزایش بیشتری به حقوق مستمریها بدن
    باتشکر

  • ناشناس
    2022-07-28 16:35

    چرا خبرگذاری از کلمه بدبینانه حراس دارن فورا یه جوری اینو توجیه میکنند بله ما بازنشستگان خیلی بیشتر از بدبینانه بی لیاقت وووو میدانیم حالا شما هر جوری دیگه ای تعبیرش کن چون ترس در وجودتان می‌باشد کسی که شجاع نیست جاش تو …. است نه خبرنگاری

  • جعفر
    2022-07-28 16:35

    ضعیف ترین وپر مدعاترین دولت درطول بعدلز انقلاب همین دولت رئیسی است که هنوز سوزنش توکار کارشناسی گیر کرده و۵ ماهه که میلیونها بازنشسه وخانوادهاشون وچشم به انتظار گذاشته
    از یک دولت شش کلاسی بیشتر ازاین نمیشه توقع داشت با مدرک طلبگی اگر میشد مملکت اداره کرد که امروز حال وروزمون این نبود مملکت ومثل ارث پدرشون احاطه کردن ونمیگذارند چهار نفر اهل فن بیاد این مملکت واز این بی دروپیکری ودرماندگی نحات بده.

  • دقیقاااااا نابودشدیم خداازتون نگذره

  • ناشناس
    2022-07-28 16:41

    حالا معلوم می‌شودکه چه کسانی شکمشان سیراست وبالادستی هستند(نمایندگان)چون جیکشان درنمی اید

  • بی نام
    2022-07-28 16:45

    شتر در خواب بیند پنبه دانه، این همه حرف ازاین نویسنده های بی وجدان است که توگوگل چرت و پرت مینویسندکه شماازاینترنت استفاده کنید. وبخوانیداینها۵ماه است که اینطوری سرمردم کلاه میذارن و بازنشسته هارا به جون هم می اندازن که بی ناموس وبی شرف ترازدولت قیمت گذاراس هستند

  • ناشناس
    2022-07-28 21:17

    تا حکم حقوقی زده نشود تمام این خبرها الکی …

  • رسول
    2022-07-28 21:23

    چرا هرجایی رو نگاه میکنیم مطالب فقط برای بازنشستگان تامین اجتماعی نوشته میشه بقیه چی مه اش کشک ؟آخه طرف با ده یازده سال واریزی بیمه ی آزاد داره حقوق بازنشستگی میگیره درسته که کفاف نمیکنه ولی کشوری ها هم ناقابل سی سال بیمه پرداخت کرده اند بیمه ی در ماتی شون هم که پشیزی نمی ارزه خدا بد نیاره به هیچ بنده ای ولی خوب لااقل بینه ی تامین اجتماعی تمام اقلام دارویی و عینک ودندانپزشکی شون مجانیه ولی بدبخت تامین درمانیها خصوصا آموزش و پرورش که حتی کشیدن دندان هم زیبایی حساب میشه دیگه بدتر از این هم میشه؟ این چه نوع عدالتیه ؟

  • ناشناس
    2022-07-28 21:25

    ??????

  • ناشناس
    2022-07-28 21:29

    آزموده را آزمودن خطاست.

  • رسول
    2022-07-28 21:38

    لامصب اسرائیل هم عرضه نداره یه حمله ای بکنه تا این دولت یه کمی با خودس بیاد و ببینه که دیگه اون جوونهای باغیرت نمونده که جوشونو بگیرن دستشون و مثل خر برن میدان مین که این گداها وگدازهده هاشون مملکت رو بچاپن و ببرن در آمریکا وانگلیس وکاندا به عشق وحالشون برسند و به ریش شهیدان وجانبازان ایثارگران بخندن جوونهای امروزی هرکدوم یه دونه سگ پاکوتاه بغلشون وموهاشون دم اسبی و ابروهاشون اصلاح شده دارن ول ول توخیابونها پرسه میزنن شما هم به همین خیال باشین که حتما با این جونهااوضاع درست میشه !

  • ناشناس
    2022-07-28 21:40

    افزایش قیمتها 200درصد.افزایش حقوق بازنشستگان 10درصد..خوب شد معنی عدالت رافهمیدیم!!!

  • ناشناس
    2022-07-28 21:41

    تف به روتون بیادیخ روز کاه تو پوستتتون می کنیم اون روز نزدیکه کثافتا

  • محمد
    2022-07-28 21:45

    این چه ربطی داره که پیره زن چند تا خونه داره آنهم مثل بقیه پول بیمه داده بایستی به حقش برسه بیا حقوقش نصف کنه بده به دیگری م

  • ناشناس
    2022-07-28 22:09

    تعهد بدون تحصیلات، تحصیلات بدون تخصص مناسب و تخصص بدون تجربه مناسب برابر است با جهل و خودخواهی که دودش به چشم مردم و بازنشستگان می رود.

  • یراالب
    2022-07-28 22:15

    خاک تو سرت همون پنج تومان از سر شما ها زیاده با ده پانزده سال سابقه ادعا هم دارین برین خدا رو شکر کنین از حق ما کندن دادن به گداهایی مثل شما

  • ناشناس
    2022-07-28 22:18

    تو رو خدا دست از این بازیها بردارید ما با این حقوق کم واقعا نمی تونیم زندگی کنیم اخه چرا ی روز خودتونو جای ما نمی زارید تا بفهمید ما با فلاکت داریم روزگار می گذرونیم

  • سید علی
    2022-07-28 22:19

    فقط جیب ک ملتو خواهشا نزنید..

  • محمد
    2022-07-28 22:24

    اقای رییسی به مسیولان دولتی امر کرده که له معیشت بازنشیتگان توجه ویژه داشته باشن و تصمیمات موثر بگیرن و این تصمیمات را بفوریت ابلاغ و اجرا بکنن..سخن جالب و اما ارزش تبلیغاتی هم ندارد. اقای ریسی ای کاش شاهکار جراحی اقتصادی اش را کنار میگذاشت و با این حرکت اشتباه تورم و گرانی را دو برابر کرد. حالا اگه حقوق بازنشسته ها دو برابر هم بشه تازه با تورم و افزایش قیمت ها ؛ برابر میشه!! ماهاست روی ده درصد چونه میزنه و از طرفی با تصمیمات نادرست دمار ازروزگار ملت در میاره..کجای دنیا کشوری با این ثروت در فقر و بدبختی گرفتار سو مدیریت شده؟؟!!!
    از طرفی ما چندین قانون داریم که نیازی به تصمیم جدید نیست. قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون همسان سازی حقوق؟ چرا قانون را اجرا نمی کنن؟؟ از طرفی برای بازنشستگان بهداشت و درمان از تیر ماه ۱۴۰۰ احکام پانزده درصد صادر شده..چه نیازی به تصمیمات جدید هست . همین احکام صادر شده را اجرا بکنن. چرا سازمان برنامه و‌بودجه از تامین اعتبار این احکام طفره میره؟؟ یه ادم کاربلد در کشور نبود ؟؟

  • ناشناس
    2022-07-28 22:28

    چرابازنشستگان تامین اجتماعی 57درصد ولی بازنسشتگان دولتی که سی سال ازشان پول بیمه کسر شده باید 10درصد افزایش یابد

  • ناشناس
    2022-07-28 22:29

    شما سه تومان می گرفتی حالا پنجو پانصد میگیری من با سی ویک سال پارسال چهار وهفتصد می گرفتم حالا شده پنج وسی صد

  • ناشناس
    2022-07-28 22:31

    شما اگه واقعا دلت بحال نظام و ملت میسوزه برگرد ببین چه کسی اموال کشور را به غارت برده ، همه خبر داشتیم که بعد از روحانی هر کسی بیاید بدهکار می‌شود چون خزانه خالی ۳۲ بار اختلاس در دولت روحانی شده حرفی نزدی الان که این آقا داره ماهی ۱۰ میلیون دلار فقط بدهی اون آقا را پرداخت میکنه خوب معلومه که فشار و گرانی باید باشه تا به وضعیت اولی برگردیم . برای ما که ۱۰ درصد اضافه شده حرفی نمی‌زنیم شما که شکر خدا ۵۷ و ۳۸ درصد اضافه شده براتون تازه ناز هم میکنید

  • علیرضا پارسای
    2022-07-28 22:36

    لامذهب به خودتون بیایید وکم فريب بخورید همه چیز را خوردنوبردن

  • بهرام
    2022-07-28 22:38

    سلام . چقدر از سال قبل تا الان حقوقتان افزایش داشته آیا اجناس خوراکی و همه اجناس از سال قبل تا الان سه برابر شده حقوق شما هم سه برابر شده .

  • ناشناس
    2022-07-28 22:45

    تاریشه ظالم زده نشود آش همین است وکاسه همین پس منتظر وعده مسولیین قلابی نباشید

  • محمد
    2022-07-28 22:45

    احمق قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغل هم تراز را دولت روحانی تنطیم و اجرا کرد که حالا دولت رئیسی آن لایحه را از مجلس پس گرفته که اجرا نکنه

  • پرویز حسنی آزاده جانباز عصاب روان
    2022-07-28 22:51

    همه چی ۱۰۰ برابر شد حقوق وظیفه بگیران ارتش جانباز آزاده عضاب روان غیرشاغل فقط ۱۰ درصد ارتش به آزادگان غیرشاغل فقط یک حقوق کم پس ما عضاب روان کجا بریمحق پرستاری نه دارو آزاد دوزد بنیاد شهید انقلاب هست

  • ولی.الله.هاتفی.ازهمدان
    2022-07-28 22:52

    باسلام.مسولین.تامین.اجتماعی.شماکه.می.گوین.۵۷درصد.اضافه.شوده.من.با۳۵سال.پرداخت.بیمه.۲۴درصد
    اضافه.شوده.هی.فریادنزنین.شکمتن.پاره.می.شودشیرتن.خوشک.میشودضعیف.کوشها.شماحقوقتان.ازبیمه.مابازنشتهااست.

  • رحمت
    2022-07-28 22:55

    چرا دروغ میگی؟
    سال گذشته تو دولت روحانی حقوق بازنشستگان ۲۵ درصد اضافه شده اما دولت رئیسی ۱۰ درصد ، تازه هر جنسی تو دولت رئیسی حداقل ۱۰برابر گران‌تر شده

  • ناشناس
    2022-07-28 23:20

    فردا جمعه اعلام میکند. روزهای تعطیل روز پرکاری دولت است!!!!

  • مشخص انسان بیسوادی هستی ونون به نرخ روزخور

  • رمضان عبدی
    2022-07-28 23:36

    ازجون این بازنشستگان چی می خواهندنمی دانم ازقدیم گفتندخرت که ازپل گذشت دیگربازنشستگان رابه حساب نمی گذارندحیف به آن میزمدیریت چنین آدمهای پشت آن میز

  • رمضان عبدی
    2022-07-28 23:37

    ازجون این بازنشستگان چی می خواهندنمی دانم ازقدیم گفتندخرت که ازپل گذشت دیگربازنشستگان رابه حساب نمی گذارندحیف به آن میزمدیریت چنین آدمهای پشت آن میز

  • ناشناس
    2022-07-28 23:37

    اولین دولت دولت رییسی هست ضد بازنشستگان هست

  • ماندانا صداقت
    2022-07-28 23:42

    باسلام .واقعا جای تاسف هست درکشوری مسلمان زندگی می‌کنیم و حضرت محمد می فرماید که تا عرق کارگران خشک نشده دستمزدشان رو پرداخت کنن .حالا واقعا بااین وضع حقوق کارگران و بازنشستگان اینگونه است .آیا واقعا عادلانه است که حقوق یک معلم از ۵ میلیون کمتر باشد .زیر سطح فقر که چه عرض کنم .

  • حسین خ
    2022-07-28 23:45

    شما از صد هزار سارقان بدترید اونا با دیده نشود دوزد ی شما آشکارا جلوي چشم همه دولت و مسوولان. این مطالب که‌ می نویسد همهش توهی وهیچ کدوم صحت ندارند بدونه تحقیق وبرسی هزار تومار مطلب. منم با نوشتن مطالب جیبتون و ..???????عاقبت فریب انشالله این چنین میشه ???؟ شما که بین مردم ودولت فاصله میندازید

  • محسن
    2022-07-29 00:00

    حقوق سایر سطوح رابه تناسب تورم افزایش نمی دهند یارانه سایر سطوح راهم قطع کرده اند وقیمت کالاها هم که ۴برابر شده اسم این تناقضات چه بگذاریم

  • سلام وقت بخیر .بنده دو ساله بازنشسته شدم .سوابقم با 5 سال سختی کار 33 سال شد الان حقوقم با 33 سال سابقه کار شد 9 میلیون توی این کشور هرکس زیر 20 میلیون حقوق بگیره زیر خط فقره مسولان هم الان با وعده وعیدهای دروغ 5 ماهه که همه مارو دارن سر کار میذارن .این مسولین کی قول واقعی دادن که عملی کنن بعد میان دم از عدل علی میزنن .

  • ناشناس
    2022-07-29 00:12

    چرت چرا میگی سالانه برای همه ۱۰ الی ۱۵ درصد اضافه میشه خوب تو هرچقدر حقوقت کمتر باشه درصد کمتری هم میگی هرچقدرم بیشتر باشه حقوقت ۱۰ درثدش بیشتر میشه.بعدشم دلت خوشته که ای نکبت ۱ تومن بهت یارانه داده بعد همچی رو ۳ ۴ برابر کرده وقتی ۲ تا نفهم مثل شما بگن کارش خوبه چه میشه گفت

  • ناشناس
    2022-07-29 00:15

    بروکارکن

  • جوادجیحون
    2022-07-29 00:15

    من بازنشسته وزارت نیروهستم.
    یک ریال ازچهارمیلیون ادعائی شمادریافت نکرده ام ،چرادروغ می گوئید؟

  • ناشناس
    2022-07-29 00:18

    ۱۰ درصد خیلی آقای قالیباف شاید بتونیم از ترکیه برای نوه هامون یه جفت جواب بخریم..

  • اشنا
    2022-07-29 00:20

    سلام میشه بفرمایین برا دونفر یک میلیون یارانه رو چطوری دادن ما هم بریم بگیریم؟
    حرف امسال شما حق چندین هزار بیگناه رو پایمال میکنه

  • مسعود
    2022-07-29 00:22

    بر پدر و‌مادر دروغگو ها لعنت

  • ناشناس
    2022-07-29 00:29

    تورم چند برابر شده؟حقوق بازنشستگان لشگری چقدر زیاد شده؟یک میلیون یارانه مشکل اقتصادتون حل شده ؟خدا رو شکر

  • فاطمه
    2022-07-29 00:30

    گوشت کیلویی 200،برنج 100 پنیر 300….لوازم بهداشتی… بيسکوئيت جات…. لبنیات…. اجاره مسکن…. خوابین؟؟؟

  • ناشناس
    2022-07-29 00:32

    باسلام شب بخیر آقا یان محترم ریاست جمهوری اسلامی ایران آیت‌الله رئیسی و ریاست محترم مجلس شورای اسلامی ونمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ازسال ۱۴۰۰ دولت بی تدبیر قرار بود که برای بازنشستگان نیروهای مسلح افزایش حقوق وطرح همسان سازی اجرای شودهنوز هم خبری نیست و ازسال ۱۴۰۱ هم ۵پنج ماه میگذره هنوز هم هیچ خبری از افزایش حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح وطرح همسان سازی خبری نیست بیزحمت لطفا عنایت فرمایید بفکر بازنشستگان لشکر ی هم باشید انشالله انشالله بتوفیق خداوندبزرگ انشالله با مساعدت شما بزرگواران انشالله هم موارد فوق الذکر مساعدت لازم را مبذول فرمایید والسلام ازطرف بازنشستگان نیروهای مسلح خراسان رضوی

  • زنبیل
    2022-07-29 00:33

    مملکتی که پسر ولایتی شیره ای برای وارد کردن بنز از آلمان هر ماشینی ده هزار دلار پول یاغی گری میگیرد وبه پدر دیوثش میدهد درباغ وویلای پهلوی شیره میکشد مملکتی که رییس جمهورش ازپیش نصب شده واز روی کاغذ نمیتواند بخواند مملکتی که وزیرش سلام را با صاد مینویسد مملکتی که چهارشنبه حجت الاسلام است شنبه میشود آیت شیطان مملکت نیست اینجا یک قلعه است وملت درزندان بسر میبرند فقط به حق حسین امام مهدی ما تتمه زمانش را ایزد منان به ما ببخشد واز دست این بیدین ها ونوکران روس وانگلیس وووووروسپی های دزد سیاسی مارا نجات دهد که حتما میشود چون دین خدا حافظش خودش وامام زمان است طرف دیگر سکه برعلیه اینها شروع شده و قلاده قلاده مثل هاشمی یزدی به زباله دان تاریخ ودروادی برهوت یمن بدرک واصل شده ومیشوند چیزی هست پر رو ها خیلی کون هوا کرده اند حیا از جلو چشمشان رفته مثل زنان شهرنو شده اند باکی ندارند از کس دادن تا چه رسد بگویند کسو

  • ناشناس
    2022-07-29 00:40

    مسخره کردین هی رئیسی گفت قالیباف گفت نتیجه رو بگین خون مردم را به جوش اوردین دیگه

  • فرناز
    2022-07-29 00:45

    چراهمش درمورد باز نشستگان میگید مگه مستمری بگیران آدم نیستن من خودم مستمری بگیرم ماهی ۶ میلیون فقط کرایه خونه میدم سرکارم میرم تا بتونم بقیه مخارجمو دربیارم بازم کم میارم پشتبانی یه دختر فقط همین حقوق مستمری بگیری هستش که از پدرش براش هست تازه هرجاهم میریم سرکار باید بگیم برامون بیمه واریز نکنن چون همین جوب باریکه هم آزمون میگیرن هر۶ماه هم باید امضا بدیم که ازدواج نکردیم

  • الیاس
    2022-07-29 00:45

    دولت مردم فریب فقط دروغگوهای خوبی هستن ماحقمون رامیخوایم مصوبه شورای کار باید اجرا بشه نیمی ازسال گذشت فقط میخوان مارادق مرگ کنند ناراحتی اعصاب گرفتیم دیونه شدیم استرس مریضمون کرد مابازنشستگان مظلوم تامین اجتماعی ازنمایندگان مجلس میخوایم خودشون به ماکمک کنند

  • ناشناس
    2022-07-29 00:48

    حداقل کاری که برای زنان بازنشسته می کنید این است که به زنان بازنشسته ای که شوهران بیکاروبیماردارند حق اولاد وهمسر یاعایله مندی دهید وضعیت این زنان درپرونده اداره تابعه وکارت یارانه مشخص است واقعا حق زنانی که ادرتحکیم خانواده می کو شند بیشتر ازاین است

  • جمشید
    2022-07-29 00:53

    خدا رو شکر تا آخر سال از گرسنگی می‌میریم راحت میشیم

  • جمشید
    2022-07-29 00:55

    دیدگاه ما ارزشی نداره هر چی میگیم تایید نمیشه

  • سلیمی
    2022-07-29 01:02

    حقوق باز نشسته ها را زیاد کنید واقعا درمانده ان

  • دولتی بی کفایتتر بی سوادتر و ظالمتر از دولت آقای رئیسی به ریاست خود بی سواد ایشان نبوده منتظر استیضاح ایشان هستیم اینها چه میفهمند شکم گرسنه وشرمندگی نزد زن وبچه یعنی چه چون شکم خودشان سیراست وفقط تاقبل از گرفتن پست و مقام شعار میدهند همین. .

  • بازنشته لشگری بینواودرمانده
    2022-07-29 01:17

    با این همه هیاهو امسال 10 در صد به حقوق ما باز نشسته لشگری اضاف شده یعنی خدا گواهه 750 تومن به حقوق من اضاف شدولی از طرفی ستون کسورات در فیش حقوق هابالاتر رفت وگرانی وبد بختی های روزانه مان هم بماند.این یعنی چی از این جیب بدی از اون جیب برداری اسمشه بزاری اضافه حقوق.کدام اضافه ما باید تو این شرایط نزدیک به سی ملیون حقوق بگیریم که شرمنده وخجالت زده جلو خانواده وبستگان نباشیم نه 6 تومن حقوق که هفته اول تمامه خجالت بکشید با این اضافه کردن جلو گدایی را گرفته نام پیشکسوت روی ما بر دارید بگید گدایان سرزمین ایران اسلامی تا عرب مانده ما کی هستیم!….

  • خداییش تا ابله هایی مثل شما هستند بایدم اینها هرکاری دلشون میخواد بکنند

  • غلامحسین
    2022-07-29 03:47

    به پشت میز چنان محکم نشستند
    که گوئی خود خدای دیگر هستند(( نعوذ بالله))
    اصلاً انتظار از این دولت مردمی بخاطر ظلم به کارگران،که پیامبر اکرم ص دست پینه بسته ی آنها رو بوسه می زد را نداشتیم،حق خودمان را با بیشترین پرداختی حق بیمه،چرا رو منطق قانونی خودتان،پایمال کردید،۲۵٪ از سال ۱۳۹۸+٪۳۸ درصد سال ۱۴۰۱=۶۳٪در حق ما ظلم شده،دنیایتان اگر زیباست آخرتتان قطعاً به تباهی خواهد بود،انشاالله
    می زد

  • مصطفی قربانی
    2022-07-29 05:38

    آقای رئیس جمهور،مسکن که دوازده ساله شد،هنوزتحویل نشده ،هنوزخیلی جاهای پردیس پنجاه ،شصت درصدکارشده،پولش رامردم یازده ،دوازده سال پیش دادند،از وزیرتان بخواهید صادقانه گزارش کارش رابدهد،تاکی ازوزرا وعمرانی های پردیس وعده ودروغ بشنویم،والله گرفتارشدیم،گرفتاردروغها،حقوق بازنشسته های تآمین اجتماعی ،تورم ،بیماری،ازکارافتادگی ،مردم رادریابید،فناشدیم،همه جوره درفشاریم.چراگوش شنوایی نیست،

  • ناشناس
    2022-07-29 05:39

    خوب بلاخره بااین تفاصیل نتیجه چی شد؟ ما که نفهمیدیم شما خودتون چی دستگیرتون شد؟!!!??

  • ناشناس
    2022-07-29 06:32

    من.

  • ناشناس
    2022-07-29 06:54

    شما که یک نادانی

  • ناشناس
    2022-07-29 06:59

    شمافکرخودت هستی شماسیرباشین دیگه مشگلی نیست

  • ناشناس
    2022-07-29 07:01

    شمافکرخودت هستی شماسیرباشین دیگه مشگلی نیست

  • ناشناس
    2022-07-29 07:01

    شمافکرخودت هستی شماسیرباشین دیگه مشگلی نیست

  • به تو چه
    2022-07-29 08:03

    ای دادرس کجایی مارو خلاص کنی از دست ریسی

  • لعنت

  • به تو چه
    2022-07-29 08:05

    ای دادرس کجایی مارو خلاص کنی از دست ریسی

  • محرم
    2022-07-29 08:32

    ما را به خیر تو محتاج نیست فقط شر مرسان.
    متاسفانه دولت ها با سو مدیریت و بحران سازی خودساخته بلای جان مردم شده اند. در هر جا و همه جا دخالت میکنند و گند میزند به زندگی مردم. کسی نیست به داد مردم مظلوم ایران برسد. قیمت ها هر روز لجام گسیخته افزایش پیدا می کنند و مردم را به جان هم انداخته است. گرانی بیکاری فقر و فساد دامن گیر کشور شده است.

  • مردم
    2022-07-29 08:43

    هر روز بدتر از دیروز.
    حکومتی که شاه آن گدا باشد نتیجه است رونق گدایی است. حالا کجایش را دیدید منتظر باشید تا از گرسنگی زباله گردی کنید.

  • محرم
    2022-07-29 08:45

    ما را به خیر تو محتاج نیست فقط شر مرسان.
    متاسفانه دولت ها با سو مدیریت و بحران سازی خودساخته بلای جان مردم شده اند. در هر جا و همه جا دخالت میکنند و گند میزند به زندگی مردم. کسی نیست به داد مردم مظلوم ایران برسد. قیمت ها هر روز لجام گسیخته افزایش پیدا می کنند و مردم را به جان هم انداخته است. گرانی بیکاری فقر و فساد دامن گیر کشور شده است.

  • ناشناس
    2022-07-29 08:51

    خانواده های بازنشستگان روی مسئولان نظام شناخت بهتری پیدا کردن درانتخابات نشان خواهندداد که همشون دروغگو ومتظاهرهستن تف توگورپدرشون

  • ناشناس
    2022-07-29 09:14

    بابا چقدر وعده سر خرمن می دهید خب یکم عمل کنید حقوق‌ها بایستی مطابق شورای عالی کار باشد ولاغیر

  • بازنشسته
    2022-07-29 09:14

    بابا چقدر وعده سر خرمن می دهید خب یکم عمل کنید حقوق‌ها بایستی مطابق شورای عالی کار باشد ولاغیر

  • ناشناس
    2022-07-29 09:25

    فعلادولت در کشت وگذار شهر همدان بسر میبره و وقت کافی برای تصمیم گیری حقوق بازنشسته ها رو نداره،فکر کنم شب جمعه هاش م فراموش کرده،برو حال کن ولش کن اینها پیر شدن و منتطر مرگ هستن ،انشالله که شما هم پیر شین

  • بازنشسته کشوری
    2022-07-29 09:37

    بله که ده درصد کافی می‌بینید که خودشون نه شب شام میخورم نه صبح صبحانه نهرو اگه وسعشون رسید یه آب‌دوغ خیار اونم کاش ماست داخلش میریختن ،یه قاشق مرباخوری که قدیما یه چیزی میش خرید به اسم مربا

  • داود امامعلیزاده
    2022-07-29 09:42

    فارغ از موضوع : تعللللللللللل در نظام تصمیم گیری که یکی از دلایل اصلی وضعیت نابسامانی جامعه ، که ناشی از عدم اقتدار مدیریتی ست . جامعه را به سمت و سوی انحطاط پیش می برد !!!

  • ناشناس
    2022-07-29 09:57

    طبق مصوبه مجلس مابدتفاوت انتقال سوابق ایثارگران به تامین اجتمایی به عهده دولت است دولت کوتاهی از پرداخت مکند تامین اجتماعی مابدتفاوت که نه بلکه اصل حق بیمه را طلب می کند امور بازنشستگان ارتش درکمال پررویی میگوید اگر اعتراض داشتی حق بیمه به نرخ ۴۰ سال قبل برایتان پرداخت میکنیم. در این میان میان ۵سال و ۳ ماه سوابقم زیر پای مجلس ودولت وارتش وتامین اجتماعی مالیده شد وبنده شدم حداقل بگیر. یکی به یکی بد گفت واو جواب نداد وحی آمد جوابی ده تا بارش سبکتر شود گفت جواب نمیدهم تا عدل تو بر او حاکم شود. ( بترسید از سکوت سوخته دلان که شکایت به درگاه الهی برده اند)

  • احمد
    2022-07-29 10:02

    اولین‌دولت‌بعد‌از‌انقلاب‌که‌بازنشسته‌هارا‌زجر‌کش‌می‌کند‌همین‌دولت‌است‌مهار‌تورم‌رابلد‌نیستند‌اما‌جلوی‌افزایش‌حقوقی‌که‌خودشان‌هم‌نمی‌دهند‌ایستاده‌اند

  • ناشناس
    2022-07-29 10:13

    من فقط یه نظر دارم هر کاری با بازنشستگان تامین اجتماعی میخواهیدبکنید ولی اینو بدونید یه ضرب المثله که میگه این هم نیز بگذرد شما هم روزی تاریخ مصرفتون میگذره اونموقع ببینید برخورد مردم با شما چگونه هست

  • محمد
    2022-07-29 10:16

    چقدر شما دروغ میگویید چهار میلیون تومان را که در اول این خبر نوشته شده پس برای شما باشد

  • چون مسئولین جمهوری اسلامی حقوق نجومی میگیرند و تورم 600 درصدی بهشون فشار نمیاره و تا دم مرگ بازنشسته نمی‌شوند به فکر بازنشسته ها همچنین بازنشستگان کشوری نیستن …خدا ازشون نگذره …

  • ناشناس
    2022-07-29 10:29

    فقط حرف حرف حرف اینها بدرد ما نمیخورد

  • یک نظامی
    2022-07-29 10:34

    در حق بازنشستگان ظلم بسیار می‌شود

  • عبدالله
    2022-07-29 10:39

    سازمان تامین اجتماعی و سازمان بازنشستگی کشوری هردو از منابعی که با کسر از حقوق زمان اشتغال مشمولانش تامین شده اداره میشوند که البته دولت نیز سالانه به این دو دستگاه کمک می کند اگر قرار است حقوق سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی بجای 10 درصد 38 درصد افزایش یابد دولت باید افزایش حقوق بازنشستگان کشوری را نیز از 10 درصد به 38 درصد اصلاح کند چون هیچ تفاوتی بین بازنشستگان وجود ندارد و دولت نباید تبعیضی قائل شود .

  • ناشناس
    2022-07-29 10:41

    چودزدی باچراغ اید گزیده تربردکالارا
    ایندولت وحکومت مجلس وهمه کسانیکه برای سرنوشت مردم تصمیم میگرند.کل ایران دراختیارشان هست هرکاری دلشان میخواهدمیکننداونا چکاربهعجزوناتوانی روزمرگی مادارند.مگروزیکه موقعیتشان به خطر بیفته اونوقته که پای میهن دینداری شهیدوجانبازومدافع حرم درکاره هرروزبرطبل دینداری میکوبند

  • بازنشسته
    2022-07-29 10:54

    نیروی مسلح بازنشسته نداره ،بااین حقوق بخور نمیر میشه زندگی کرد ،یه روز جانمون رو گذاشتم برای وطن حالا این حقوق ماست ،پرچم کشور برام ارزش داره ولی بعد از بازنشستگی میله پرچم نسیب ما شود ،زیر این پارچه که نقش پرچم ایران نقش بسته یک سری دارن سوء استفاده می کنند، به جای موشک برای کودکان پوشک درست کنید ، چون آینده کشور در دست همین کودکان هستش،موشک به دست همین کودکان باید درست بشه ،آهای مسئول با فهم ،افتاد،برای شما مسئولین بی سواد که ملت رو به مسخره گرفتید،

  • بازنشسته لشکری چی؟مردم حق خودشون رو هم باید گدایی کنن.اونا کار کردن که به روزی توی پیری عصای دستشون بشه .الان حق خودشون رو هم باید گدایی کنن.

  • بندی خدا
    2022-07-29 11:00

    آقای هییت دولت و مجلس شورای اسلامی بینی و بین الله بیاین درصد تورم امسال نسبت به سال گذشته مقایسه کنید برنج و ماکارونی و روغن و لبنیات و…. از ۵۰ درصد الی ۱۲۰ درصد افزایش داشته به عبارت دیگه تقریبا تمامی کالاها ۶۵ درصد افزایش قیمت داشته ، آخه این چه عدالت ، انصاف ، هست که فقط ۱۰ درصد حقوق بازنشسته افزایش بدین ، حداقل همون ۳۸ درصدی که حق خودمونه و شما هم مث یک مرد مرد مرد قول دادین ،عمل کنید ، تا خدای نکرده به جنستون شک نکنیم

  • زهرا
    2022-07-29 11:02

    چرادروغ میگین کجا ۴ملیون بحساب بازنشستگان کشوری واریز شد شما به خدا اعتقاد ندارید

  • زهرا
    2022-07-29 11:02

    چرادروغ میگین کجا ۴ملیون بحساب بازنشستگان کشوری واریز شد شما به خدا اعتقاد ندارید

  • ناشناس
    2022-07-29 11:10

    خدا هم از دست شما شاکی عست چون حرفی از دهانت در میاد ارزش نمگذزبد

  • بهمن
    2022-07-29 11:13

    اگه کمک به مردم فلسطین و سوریه و بالا بردن جقوق حزب‌الله لبنان بود سه سوته تصویب میشد و جز افتخارات دولت بود، به قول معروف برای عربها مادرید و برای ملت ایران زن بابا ، هر چند حسن نصرالله گفته ایران هر چی که داره مال ماست و ایرانیان نوکرای ما هستند و فقط باید برای عرب‌های هزار و چهارصدسال ما ضجه بزنند و بر فرق سرشان بکوبند و ایران را جز غنایم خودشان میدانند

  • ناشناس
    2022-07-29 11:20

    هرچقدر هم به حقوق اضافه بشه بازم از تورم گرونی که سر به فلک کشیده است کمتره. یعنی با این تورم گرونی اصلا انگار چیزی به حقوق اضافه نشده، دولتمردان باید خجالت بکشند که فقط دستشون توی جیب ملت هستش و جای تاسف است برای مردم و ایران ثروتمند که ایرانی توش با فقر و سختی روزگار می گذراند.

  • ناشناس
    2022-07-29 11:22

    88th

  • ناشناس
    2022-07-29 11:28

    پس بازنشستگان کشوری چرا افزایش نیافته ؟

  • ایرج
    2022-07-29 11:30

    ملا نصر الدین گاوش فرار کرده بود گوساله اش را میزد ،گفتند چرا این زبان بسته را میزنی ؟گفت این را اگر رها کنی تندتر از آن فرار میکند.حالا مثل دولت مثلا مردمی و خدمتگذار ودولت خائن سابق است.

  • بابا مردم فلج شدن چی میگی توروخدا همه ازهم کثیف ترن

  • ناشناس
    2022-07-29 11:30

    درود بیکران به آقای رئیسی ریس جمهور مهربان و مردمی دستت درد نکنه که مدام به فکر ملتی خدا خیرت بده

  • ناشناس
    2022-07-29 11:31

    درود بیکران به آقای رئیسی ریس جمهور مهربان و مردمی دستت درد نکنه که مدام به فکر ملتی خدا خیرت بده

  • آزاد
    2022-07-29 11:40

    اینهم به .دیدگاه تازه مملکته هر کس برای خودش وزیر نیرو ۴ میلیون به حساب بازنشستگان این وزارت واریز می‌کنه اونی یکی به بازنشسته وام بلند مدت میده یه سازمان دیگه کوفت هم به بازنشسته نداره بده اینو میگن هر کس برای خودش

  • محمد ملک
    2022-07-29 11:41

    دولت فعلا با این خبرهای امیدوارکننده ولی از اساس دروغ ما بازنشستگان اینگونه هرروز امیدوار به فردا کرده وفعلا شش ماه سال را گذراند مااین نسل جوان دولت را درس دادیم بزرگ کردیم مگه میشه ندانیم چه میکنند

  • بیرام
    2022-07-29 11:45

    باید شکایات بازنشستگان تامین اجتماعی به سازمان های جهانی عرضه بشه تا اونها حکم رسیدگی ورفع این ظلم بزرگ بدهند اینجا که نه کسی به فکر هست نه نتیجه ای از این اعتراضات گرفته میشه اقلا دنیا بفهمه چه بر سر این بنده های خدا میره

  • شهرام
    2022-07-29 11:47

    بازنشستگان لشگری زمان جنگ را دریابید !

  • شهرام
    2022-07-29 11:48

    بازنشستگان لشگری زمان جنگ را دریابید !
    خوب شما چه کردید .

  • ناشناس
    2022-07-29 11:53

    انصاف داشته باشین اینقدر بدبین نباشید

  • ناشناس
    2022-07-29 11:54

    من با لیسانس دبیری 11سال پیش بازنشسته شدم و حالا به اندازه یک کارگر صفر که در همان سال بازنشسته شده دریافت نمی کنم

  • پس خوش به حال شما پس شما ظاهرا درزمان کار خودتان راساختید چون خیلیهاازبازنشستگان هستند که نه نیازبه یارانه ونه نیازبه حقوق پس خداراشکر که یک نفرپیداشد که با۵ میلیون زندگی میکند

  • شهرام
    2022-07-29 11:59

    کدوم ۴ تومن رو ریختن . شماره کارت بده من نصفش رو بدم به تو ! اونا یه چیزی گفتن و شما گرفته فرض کردی !

  • ناشناس
    2022-07-30 01:31

    چرا دولت برای پرداخت ۲۵درصدی همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰کوتاهی می کند و جوابگوی مردم نیستند تا چطوری مشکل اقتصادی و تورم افسار گسیخته به آرامش برسند.

  • مهدی کریمی
    2022-07-30 02:18

    وقتی که پول چاپ بشه دیگه فرقی نمیکنه که شما 5تومن بگیری یا 10تومن ،تورم خلق نقدینگی خود به خود دامن همه رو میگیره،اقتصاد این مملکت مریض هست،،مریض سرطانی

  • الهی شکر لاقل اینا زیاد شد

  • پیمان
    2022-07-30 03:20

    بابا تورو خدا بس کنید من خودم کارمند هستم مردم این بازنشسته ها تا 35سال خدمت هم نمیرن آخر سر ی پول تپل میگیرن میرن گیر میدن ک ما بازنشسته ایم بابا آخه تو سی سال خدمت کردی یعنی هیچی نداری چرا آبروی کارمندا رو میبری

  • ناشناس
    2022-07-30 13:18

    مابازنشسته تامین اجتماعی هستیم نه خودمون ونه بقیه فامیل وهمکاراهیچ پولی واریزندپس این که میگن. 4ملیون به بازنشسته دتدن کجاست به کی دادن هرکی گرفته بگه علاوه براین چه دولت ومجلس ونماینده ای که بعد5ماه تاحالایه حقوق بازنشسته روتصویب کنه چرامابایدبین همه مثل توپ به همدیگه پاسمون کنن ازدولت ورییس جمهورومجلس گرفته تاخودنماینده های بازنشسته وخودبیمه تامین اجتماعی همه ماروبه مسخره گرفتن

  • ناشناس
    2022-07-30 13:22

    واقعادرسته

  • محسن تخیری
    2022-07-30 14:03

    این خبر که بازنشستگان وزارت نیرو ۴میلیون شارژشد یک دروغ محظ است ینفر اگر گرفته با فیش نشان بده انقد تبلیغ بی اساس نکنید

  • چرا دروغ میگید کی ۴ تومن اضافه کردید؟ من بازنشسته فولادم. به ما که اضافه نشد

  • ناشناس
    2022-07-30 15:28

    بازنشستگان کشوری را دریابید چرافقط تامین احتماعی چون سرو صدا نکردیم به ما نمی رسند

  • یعقوب
    2022-07-30 16:27

    خجالت هم خوب چیزی هست اما حیف ، خیلی ها قبل از این کلمه خلق شدن

  • ناشناس
    2022-07-30 18:00

    ??????

  • ناشناس
    2022-07-30 18:48

    سلام وعلیکم:چرا حرفی از افزایش حقوق بازنشستگان کشوری(مثل آموزش وپرورش) ومستمری بگیران نیست؟ ۱۰۰بارتاکنون این مطالب تکراری شماراخوانده ام.من یک معلم ابتدائی بازنشسته ام که آخرین حکمم۸/۳۰۰است دریافتی پس ازکسوراتم۴/۲۰۰ هست ویارانه ام هم قطع کردند؛بادوفرزنددانشجوو دبیرستانی و قیمت روغن ۴۰۰۰۰۰تومانی چکارکنم؟ بازنشسته شهریور۱۳۹۶ هستم.اکبرمحمدی(جهرم).

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی