اعتبار مدارک دانشگاه های ترکیه در ایران چقدر است؟

سالانه افراد زیادی از سر تا سر جهان به کشور ترکیه مهاجرت کرده و در دانشگاه های این کشور ثبت نام می نمایند. تحصیل در کشور ترکیه دارای مزیت های بسیاری است که این مزیت ها سبب شده اند تا افراد بخواهند در این کشور درس بخوانند. دانشگاه های این کشور سطح علمی بالا و امکانات بسیاری دارند. برخی از این دانشگاه ها مورد تایید اروپا و برخی دیگر مورد تایید وزارت علوم ایران هستند. به همین دلیل، اعتبار مدارک دانشگاه های ترکیه در ایران بسیار زیاد است.

اگر جز افرادی هستید که می خواهید در این کشور درس بخوانید، ممکن است سوال کنید که اعتبار مدارک دانشگاه های این کشور در ایران چقدر است؟ برای یافتن پاسخ این سوال، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه اعتبار مدارک دانشگاهی ترکیه، اسامی دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در کشور ترکیه و هر آن چه که باید در رابطه با این موضوع بدانید را به طور کامل و مفصل برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد.

اعتبار مدارک دانشگاه های ترکیه در کشور ایران

دانشگاه های کشور ترکیه، از نظر علمی در سطح بالایی قرار دارند و امکانات بسیار زیادی نیز دارند. علاوه بر این، مدارکی که این دانشگاه ها به دانشجویان پس از فارغ التحصیلی ارائه می دهند، هم در کشورهای اروپایی و هم در ایران، اعتبار زیادی دارند. در واقع، اکثر افرادی که می خواهند پس از فارغ التحصیلی به کشور عزیزمان ایران بازگردند، سوال می پرسند که آیا مدارک دانشگاهی کشور ترکیه در ایران نیز معتبر هستند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله، مدارک دانشگاه های این کشور در ایران نیز معتبر هستند. اما، برای این امر باید در دانشگاه هایی درس بخوانید که مورد تایید وزارت علوم ایران می باشند. برای آشنایی با این دانشگاه ها در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در کشور ترکیه

لازم به ذکر است تا بدانید که وزارت علوم هر ساله لیستی را ارائه می دهد و دانشگاه های خصوصی و دولتی مورد تایید را در آن معرفی می کند. اگر می خواهید که پس از فارغ التحصیل شدن به ایران بازگردید، بهتر است که با اسامی این دانشگاه ها آشنا شده و در آن ها درس بخوانید. برخی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران، شامل موارد زیر می باشند:

دانشگاه حاجت تپه

دانشگاه حاجت تپه یک دانشگاه دولتی در کشور ترکیه است که در سال 1954 در شهر آنکارا تاسیس شده است. این دانشگاه در بین دانشگاه های ترکیه دارای رتبه 9 و در بین دانشگاه های جهان دارای رتبه 531 می باشد. به همین دلیل، جز یکی از بهترین دانشگاه های کشور ترکیه محسوب می شود. دانشگاه حاجت تپه هم اکنون دارای 50 هزار دانشجو است که حدود 2000 نفر از آن ها را از سر تا سر جهان پذیرفته است. این دانشگاه هم مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران و هم مورد تایید اروپا است و دانشجویان می توانند در مقطع های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه درس بخوانند.

دانشگاه آنکارا

دانشگاه آنکارا، یکی دیگر از دانشگاه های دولتی کشور ترکیه است که توسط خود دولت اداره می شود. این دانشگاه در سال 1946 در آنکارا تاسیس شده است و هم اکنون، مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد. این دانشگاه، دارای دانشکده های بسیاری اعم از: مهندسی کامپیوتر، پزشکی، دندانپزشکی، مهندسی پزشی و …. می باشد. دانشگاه آنکارا هم اکنون دارای 60 هزار دانشجو است که آن ها از طریق قبولی در آزمون یوس، از سر تا سر جهان پذیرفته شده اند. این دانشگاه دارای امکانات بسیاری است که این امکانات سبب شده اند تا اغلب دانشجویان به دنبال پذیرش در آن باشند.

دانشگاه قاضی

دانشگاه قاضی یا غازی، یکی دیگر از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران است که مدرک آن اعتبار بسیار زیادی در ایران دارد. این دانشگاه در سال 1926 در شهر آنکارا تاسیس شده است و هم اکنون دارای 21 دانشکده، 4 مدرسه، 11 موسسه و 79 هزار دانشجو می باشد. دانشگاه قاضی در بین دانشگاه های سر تا سر جهان دارای رتبه 801 و در بین دانشگاه های کشور ترکیه، دارای رتبه 8 می باشد. دانشجویان عزیز برای پذیرش در این دانشگاه باید در آزمون های ورودی آن شرکت کرده و رتبه قبولی را کسب نمایند. در واقع، دانشجویان برای پذیرش هیچ راهی جز قبولی در آزمون های ورودی آن ها ندارند. قبولی در آزمون های ورودی دانشگاه قاضی سخت نیست و کافی است که دانشجویان به خوبی و با دقت مطالعه کنند. علاوه بر این، بهتر است که آن ها با نحوه طراحی سوالات نیز آشنا باشند. برای آشنایی با این موارد، کافی است تا دانشجویان عزیز با یک مرکز مشاور خوب همچون یوس لند در ارتباط باشند.

دانشگاه کوچ

یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین دانشگاه های خصوصی ترکیه، دانشگاه کوچ است. این دانشگاه در سال 1993 در شهر استانبول تاسیس شده است. لازم به ذکر است تا بدانید که تمامی دروس این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شوند. به همین دلیل، باید برای پذیرش در این دانشگاه مدرک تحصیلی زبان خود را ارائه دهید. پذیرش در این دانشگاه از طریق قبولی  دو آزمون sat و ACT  می باشد. دانشگاه کوچ، مورد تایید وزارت علوم ایران است و مدرک آن در کشور عزیزمان ایران اعتبار بسیار زیادی دارد. این دانشگاه در بین دانشگاه های جهان دارای رتبه 451 و در بین دانشگاه های ترکیه دارای رتبه 18 می باشد.

سوالات متداول پیرامون اعتبار مدارک دانشگاه های ترکیه در ایران

  • آیا مدارک دانشگاه های ترکیه در ایران معتبر هستند؟

بله، مدارک دانشگاه هایی که مورد تایید وزارت علوم هستند در ایران اعتبار زیادی دارند.

  • نحوه پذیرش در دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت علوم چگونه است؟

نحوه پذیرش در برخی از دانشگاه های ترکیه از طریق آزمون یوس و در برخی دیگر بدون آزمون می باشد.

  • کدام دانشگاه های کشور ترکیه مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟

ما لیست کاملی از دانشگاه های خصوصی و دولتی مورد تایید وزارت علوم را در مقاله بیان کرده ایم، لطفا مقاله را مطالعه نمایید.

دانشگاه یدی تپه

دانشگاه یدی تپه در سال 1996 در شهر استانبول ترکیه تاسیس شده است و هم اکنون مورد تایید وزارت علوم و بهداشت کشور ایران می باشد. دانشجویان در این دانشگاه دروس خود را به چهار زبان: انگلیسی، ترکی، آلمانی و فرانسوی می خوانند. علاوه بر ایران، این دانشگاه مورد تایید اروپا نیز می باشد و دارای 700 توافق نامه همکارای با دانشگاه های مختلف در سر تا سر جهان می باشد. دانشگاه یدی تپه جز دانشگاه های خصوصی این کشور است و دارای دانشکده های بسیاری همچون: دندانپزشکی، داروسازی، پزشکی و … می باشد.

پذیرش در این دانشگاه از طریق آزمون یوس است اما دانشجویان می توانند در برخی از رشته ها با داشتن شرایطی خاص، بدون آزمون درس بخوانند. یکی از آن رشته ها داروسازی است که دانشجویان با داشتن شرایط و مدارکی خاص می توانند در رشته داروسازی بدون کنکور ترکیه در دانشگاه یدی تپه درس بخوانند.

دانشگاه آتیلیم

دانشگاه آتیلیم یکی دیگر از دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه است که در سال 1997 در شهر آنکارا تاسیس شده است. این دانشگاه در سال 2020-2021 مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران قرار گرفته است و دارای امکانات آموزشی بسیاری می باشد. علاوه بر ایران، این دانشگاه مورد تایید اروپا نیز می باشد و طرفداران بسیاری در سر تا سر جهان دارد. دانشجویان عزیز می توانند در مقطع های تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مختلف در این دانشگاه درس بخوانند؛ لازم به ذکر است که پر طرفدار ترین شاخه تحصیلی برای ایرانیان در این دانشگاه تحصیل پرستاری ترکیه بدون آزمون می باشد.

خلاصه مطلب

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را با لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران آشنا کنیم و بیان کنیم که مدارک تحصیلی این دانشگاه ها در ایران اعتبار بسیار زیادی دارند. به یاد داشته باشید که اگر می خواهید پس از فارغ التحصیلی به ایران باز گردید و مشغول به کار شوید، باید در یکی از این دانشگاه ها درس بخوانید. پس از دریافت مدرک تحصیلی، باید آن را معادل سازی کرده و سپس در ایران مشغول به کار شوید. اگر در این زمینه سوالی دارید و یا به کمک نیاز دارید، می توانید با همکاران ما در یوسلند ارتباط برقرار کنید.

مهاجرت
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی