معرفی بازیگران سریال جیران / عکس+نقش+بیوگرافی

سریال جیران از جمله سریال‌های جذابی است که برای شبکه نمایش تدارک دیده شده است. کارگردان این مجموعه حسن فتحی است و احسان جوانمرد نیز از جمله نویسندگان این مجموعه به شمار می‌رود. گفتنی است که کار تولید این سریال در سال 98 استارت زده شد و ضبط آن در در منطقه خوانسار و گلپایگان در سال 1400 به اتمام رسید. حال اجازه دهید در این بخش از سایت سانا پرس درباره‌ی این سریال که به دوره‌ی قاجار بر می‌گردد، توضیحات بیشتری را ارائه دهیم.

آشنایی کلی با مجموعه جیران

همانطور که گفتیم ساخت این سریال در سال 98 و به کارگردانی آقای فتحی استارت زده شده و تهیه کنندگی جیران نیز بر عهده اسماعیل عفیفه بوده است. همچنین بازیگران بسیار سرشناس این سریال که نمایش آن از طریق پخش اینترنتی فیلیمو بوده است موضوع داستان را بسیار هیجان‌انگیز کرده‌ است. گفتنی است که قسمت اول سریال جیران در 24 بهمن 1400 از فیلیمو به نمایش گذاشته شد هر چند پخش قسمت‌های بعدی به دلایل مختلف حداقل چند هفته به تعویق افتاد. این سریال منتقدان خاص خودش را دارد و نظرات مختلفی برای آن منتشر شده است.

خلاصه سریال جیران

این سریال در ژانر عاشقانه‌ی تاریخی در نظر گرفته شده است که تقریباً 6 سال از زندگی شاه قاجار ناصرالدین شاه را به تصویر کشیده است. همانطور که می‌دانید این پادشاه چهارمین پادشاه قاجار است که ماجرای سریال نیز به پس از مرگ امیرکبیر و میرزا آقاخان نوری بر می‌گردد. در این سریال ناصرالدین شاه با یک دختر روستایی به نام خدیجه وارد رابطه‌ی عاشقانه می‌شود که از جمله دلایل این امر ظاهر زیبای خدیجه مخصوصاٌ چشمان درشتش بود. اصلاً به همین منظور خدیجه، جیران نام گرفت. در این داستان پر فرازو نشیب بازیگران سرشناسی حضور دارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

معرفی بازیگران سریال جیران

معمولاً سریال‌های تاریخی دارای بازیگران حرفه‌ای‌تر است و از این رو سریال جیران نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. چهره‌های معروف سینما از جمله بهرام رادان، پریناز ایزدیار، امیرحسین فتحی، مهدی پاکدل، ستاره پسیانی، غزل شاکری، سمیرا حسن پور، مهدی کوشکی، مرتضی اسماعیل کاشی، فاطمه مسعودی فر، الهام نامی و… در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند. حال اجازه دهید در خصوص بیوگرافی بعضی از هنرمندان این سریال صحبت کنیم.

بیوگرافی بازیگران سریال جیران

حال پس از آشنایی مختصر با اسامی بازیگران سریال عاشقانه و تاریخی جیران به معرفی مختصر بعضی از بازیگران این سریال خواهیم پرداخت:

·       بیوگرافی بهرام رادان

این بازیگر 43 ساله و متولد 8 اردیبهشت 58 است. اولین تجربه بازیگری رادان با فیلم شور عشق و آغاز محبوبیت این بازیگر با فیلم سنتوری بوده است. آقای رادان دوره‌ی حرفه‌ای بازیگری را در آموزشگاه هیوا گذارند و از افتخارات بازیگری ایشان نیز می‌توان به دریافت سیمرغ بلورین نقشاول فیلم شمعی در باد و البته سنتوری اشاره کرد. ضمناً گفتنی است که بهرام رادان یک خواهر و یک برادر دارد و در حال حاضر در رابطه با یک طراح مد به نام مینا مختاری است.

·       بیوگرافی پریناز ایزدیار

این بازیگر 36 ساله یک صدا پیشه‌ی توانمند نیز بوده و با فیلم زمانه به شهرت رسید. خانم ایزدیار متولد هشتمین روز از شهریور ماه 64 هستند. از افتخارات بازیگری پریناز می‌توان به دریافت سیمرغ بلورین نقش اول زن از جشنواره 34 فیلم فجر  اشاره کرد. این بازیگر اهل بابل دارای تحصیلات لیسانس گرافیک بوده که توانسته است با فیلم ماه در سایه پا به تلویزیون بگذارد. از آثار این بازیگر باتجربه می‌توان به عناوینی مانند ابد و یک روز، 360 درجه، ملاقات خصوصی و… اشاره کرد.

·       بیوگرافی امیرحسین فتحی

این بازیگر جوان 29 ساله متولد 10 مهر 1372 و از قضا فرزند دوم حسن فتحی کارگردان بنام کشور است. امیرحسین، دوره‌ی بازیگری‌اش را در مالزی به اتمام رسانده است و با سریال دیدنی شهرزاد به محبوبیت رسید. موسیقی از جمله علاقه‌مندی‌های این بازیگر است که همیشه با آن ارتباط خوبی برقرار کرده است. این بازیگر در حال حاضر مجرد هستند.

·       بیوگرافی مهدی پاکدل

برادران پاکدل در سینمای ایران حضور فعال دارند که مهدی پاکدل از جمله موفق‌ترین آنهاست. این بازیگر متولد 10 تیر 59 بوده و از آثار تلویزیونی جذاب پاکدل می‌توان به سریال ستایش اشاره کرد. این بازیگر در حال حاضر متأهل است و همسر ایشان رعنا آزادی ور نام دارد. از جمله آقار مهدی پاکدل نیز می‌توان به چهارراه استانبول، تنگه ابوقریب، نرگس مست، خانه کاغذی و… اشاره کرد.

·       بیوگرافی ستاره پسیانی

این بازیگر در سال 1364 متولد شده است و دختر بازیگر نام‌آشنای کشور آتیلا پسیانی است. از افتخارات بدست آمده توسط خانم پسیانی می‌توان به تندیس بهترین بازیگر زن در جشنواره 36 فجر اشاره کرد. همچنین این بازیگر در سی و نهمین جشنواره فیلم برنده برنده دیپلم افتخار بازیگرنقش اول زن در فیلم یدو شده است. ضمناً گفتنی است که از جمله آثار سینمایی وتلویزیونی این بازیگر می‌توان به علفزار، مجوز خروج، بعد از اتفاق، همه بچه‌های من و مواردی از این دست اشاره کرد.

·       بیوگرافی غزل شاکری

این بازیگر که در حوزه‌هایی مانند طراح صحنه و لباس ایرانی فعالیت می‌کند در 22 اسفند 56 متولد شده است. اولین حضور این خانم بازیگر در سال 66 با فیلم ماهی بوده است و محبوبیت ایشان نیز پس از پخش مجموعه‌ی شهرزاد و بانوی عمارت به اوج خود رسید. از جمله آثار غزل شاکری نیز می‌توان به سازهای ناکوک، زمانی یک زن، سارا وآیدا و… اشاره کرد.

·       بیوگرافی سمیرا حسن پور

این بازیگر در 16 آذر 63 متولد شده و فارغ التحصیل رشته نمایش است. از سریال‌های دیدنی که خانم حسن پور در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به چاردیواری، پایتخت و… اشاره کرد. گفتنی است که این بازیگر در جشنواره سی و دومین فیلم فجر کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین بوده است. خانم حسن پور متأهل هستند و همسر ایشان آقای سامان سالور نام دارند.

·       بیوگرافی مهدی کوشکی

این بازیگر40 ساله که در حوزه‌هایی مانند نمایش نویسی، کارگردانی و… فعالیت می‌کند در 8 مرداد 60 متولد شده است. رشته تحصیلی آقای کوشکی نمایش با گرایش ادبیات بوده و تا به حال توانسته است در فیلم‌های سینمایی مختلفی مانند حبس مجرد، منصور، یقه سفیدها و… به ایفای نقش بپردازد.

اخباربازیگران و هنرمندان
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی