راهنمای جامع مدل لباس مناسب تیپ‌های مختلف بدنی با تصویر

ظاهر افراد می‌تواند تا حدود زیادی مشخص کننده تیپ شخصیتی و درونی فرد باشد، از این رو بسیاری از افراد به ویژه خانم‌ها سعی می‌کنند تا ظاهر جذابی داشته باشند. داشتن تیپ مناسب نیازمند شناخت فرم بدن است که در این مقاله می‌خواهیم به نوع انتخاب لباس بر اساس فرم بدن اشاره داشته باشیم. اگر بخواهید در مورد فرم بدن و انتخاب بهترین تیپ اطلاعات بیشتری کسب کنید، کافی است تا پایان خمراه ما باشید.

راهنمای مدل لباس مناسب تیپ‌های مختلف بدنی

لباس زنانه برای فرم های مختلف بدنی

شکل بدن آقایان و خانم‌ها بر اساس ساختار اسکلتی و ژنتیک تعیین می‌شود و با یکدیگر متفاوت است. هر فرم بدنی دارای یک جذابیت خاص است که باید به صورت کامل شناخته شود. فرم بدنی در طول زندگی بنا به دلایل مختلف دست خوش تغییرات زیادی می‌شود. در این بخش قصد داریم تا انواع فرم بدنی را معرفی کرده و نوع تیپ مناسب برای آن را بازگو کنیم:

فرم بدن مثلثی معکوس

فرم بدنی مثلثی

در فرم بدن مثلثی معکوس که در بسیاری از خانم‌ها دیده می‌شود، شانه به نسبت سایر بخش‌ها به ویژه باسن دارای عرض بیشتری هستند. افراد زیادی در جهان دارای این فرم بدنی بوده که از مهم‌ترین آنها می‌توان به آنجلینا جولی اشاره کرد. انتخاب لباس مناسب بر اساس فرم بدنی باعث می‌شود تا جذابیت استایل افزایش پیدا نماید. کسانی که دارای این فرم بدنی هستند بهتر است لباس‌های دارای یقه قایقی، یقه آویزان، یقه شال بزرگ و طرح‌های بزرگ را انتخاب کنند. برای انتخاب شلوار مناسب در نظر گرفتن طرح‌های درشت می‌تواند مناسب و کاربردی باشد.

فرم بدن مستطیلی

فرم بدن مستطیلی

کسانی که دارای فرم بدنی مستطیلی شکل هستند، در بخش بالا تنه و پایین تنه سایز یکسانی دارند که در این افراد کمر قوس خاصی ندارد. این فرم بدن با نام فرم بدن ورزشی شناخته می‌شود که افراد زیادی در جهان دارای فرم بدن مستطیلی هستند. از مهم‌ترین این افراد می‌توان به کیت هادسون اشاره کرد. اگر بتوانید برای انتخاب لباس مناسب، خطای دید در بخش کمر ایجاد کنید باعث جذابیت استایل خود خواهید شد. استفاده از کمربند برای کسانی که دارای این فرم هستند بسیار کاربردی است به همین دلیل بهتر است از لباس‌هایی که دارای خطوط عمودی هستند استفاده نکنید. بهره‌گیری از شلوارهای گشاد به همراه کمربند باعث افزایش جذابیت خواهد شد.

فرم بدن گلابی شکل

فرم بدن گلابی

در نقطه مقابل فرم بدن مثلثی شکل، برم گلابی شکل قرار گرفته است. در این فرم در بخش پایین، عرض بیشتری به نسبت شانه‌ها دیده می‌شود.از افراد مشهوری که دارای فرم بدن گلابی شکل است می‌توان به کیم کارداشیان اشاره کرد. کسانی که دارای این فرم هستند باید بتوانند رنگ‌های روشن برای قسمت بالایی بدن خود انتخاب کنند. بهره‌گیری از لباس‌های دارای یقه پهن نیز مانند انواع یقه‌های قایقی برای کسانی که دارای فرم گلابی شکل هستند بسیار مناسب است. توجه داشته باشید که پوشیدن پیراهن بلند برای این فرم بدن مناسب نیست.

فرم بدن ساعت شنی

فرم بدنی ساعت شنی

یکی از محبوب‌ترین فرم‌های موجود در جهان، فرم بدن ساعت شنی است که بخش باسن و سرشانه با یکدیگر مساوی است که این امر باعث ایجاد کمر باریک می‌شود. از جمله کسانی که در جهان دارای فرم بدن ساعت شنی هستند می‌توان به بیانسه و مرلین مونرو اشاره کرد. در این فرم می‌توان لباس‌هایی را انتخاب کرد که گودی کمر را به شکل کامل نمایش دهد. پوشیدن انواع لباس‌های گشاد یک گزینه نامناسب برای فرم بدن ساعت شنی است. در هنگام انتخاب شلوار نیز انتخاب انواع شلوارهای جیب‌دار باعث جلوگیری از پهن نشان دادن باسن خواهد شد که مناسب است. برای قسمت بالاتنه نیز بهره‌گیری از لباس‌های یقه گرد توصیه نمی‌شود. کسانی که دارای فرم بدن شنی هستند برای افزایش استایل خود می‌توانند انواع دامن‌های کوتاه را انتخاب کرده و از اکسسوری‌های کاربردی مانند کمربند بهره‌مند شوند.

فرم بدن  دایره‌ای شکل

فرم بدنی دایره ای

فرم بدن دایره‌ای شکل با نام مدل سیبی نیز شناخته می‌شود که در قسمت بالایی فرد دارای پهنای بیشتری به نسبت پایین تنه است. افرادی که دارای فرم بدن دایره‌ای شکل هستند معمولا پاهای بسیار باریکی دارند. فرم بدن دایره‌ای به گونه‌ای است که انتخاب لباس با سختی‌های زیادی همراه است. در هنگام انتخاب لباس بهتر است از رنگ‌های ساده برای بلوز و تاپ خود استفاده کنید. اگر بخواهید جذابیت ظاهرتان حفظ شود بهتر است از خرید لباس‌های تنگ در قسمت بالاتنه اجتناب کنید. انتخاب لباس گشاد برای بالاتنه به همراه دامن تنگ توصیه می‌شود. همچنین کسانی که دارای فرم بدن دایره‌ای شکل هستند بهتر است از شلوار جین راسته استفاده کنند.

سخن پایانی

در نظر گرفتن فرم بدن می‌تواند تا حدود زیادی باعث افزایش جذابیت ظاهر و استایل افراد شود. خانم‌هایی که به استایل خود اهمیت می‌دهند بهتر است قبل از خرید نهایی لباس، شناخت خود را نسبت به فرم بدن خود افزایش دهند تا بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند. فرم بدن شما کدام است و اگر بخواهید لباس مناسب خریداری کنید، از چه شیوه‌ای استفاده خواهید کرد؟

مد و زیبایی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی