پایه حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی ٧‎میلیون و ٧٠٠ هزار می‌شود

پایه حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی ٧‎میلیون و ٧٠٠ هزار می‌شود/ اعتبار طرح تامین شد، امانقلیچ شادمهر ،نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال بعد از ۱۲ سال مسکوت بودن رتبه‌بندی معلمان با تخصیص مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان در شهریور اجرا می‌شود. در این رتبه‌بندی پایه حقوق معلمان از ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و سقف آن با توجه به آخرین حکم رتبه‌بندی به ۲۷ میلیون تومان خواهد رسید./ فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، امانقلیچ شادمهر نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی در جمع معلمان شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: بیش از ۱۲ سال است که مسئله رتبه‌بندی معلمان مسکوت بوده و امسال توانستیم این موضوع را در مجلس شورای اسلامی دنبال کنیم.

وی گفت: رتبه‌بندی معلمان از شهریور امسال اجرا می‌شود و برای امسال مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان برای این امر تخصیص یافته که این مبلغ در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این رتبه‌بندی در مرحله نخست به طور احکام استقراری بوده و در سال‌های بعد ارتقاء این احکام انجام می‌شود و معلمان احکام پنجگانه خواهند گرفت.

شادمهر ادامه داد: در این رتبه‌بندی پایه حقوق معلمان از ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و سقف آن با توجه به آخرین حکم رتبه‌بندی به ۲۷ میلیون تومان خواهد رسید.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش در شرایط نامناسب قرار دارد و در حال حاضر در این حوزه ۲۰ نوع مدرسه و ۱۷ نوع احکام وجود دارد که سبب آشفتگی در آموزش و پرورش شده و جذب نیرو را دچار مشکل کرده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سالانه ۵۰ هزار نفر و تا سه سال آینده ۱۵۰ هزار نفر از نیروی فرهنگیان کشور بازنشسته می‌شوند و حوزه آموزش و پرورش ۱۸۷ هزار نیرو کمبود دارد که می‌توان این کمبود را با جایگزین کردن نیروهای خرید خدمات و غیرانتفاعی جبران کرد.

شادمهر ابراز کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده امسال ۵۰۰ نفر در گلستان جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

* توجه به نیروهای خرید خدمات یکی از دغدغه‌های آموزش و پرورش است

کمال‌الدین نظرنژاد مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس در این مراسم گفت: توجه به نیروهای خرید خدمات یکی از دغدغه‌های ما بوده و با توجه به اینکه بیش از ۱۴ هزار ساعت غیرموظف داریم می‌توانیم از نیروهای تازه‌نفس خرید خدمات در این ساعت‌های غیرموظف برای تدریس استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: با توجه به بازنشستگی همکاران فرهنگی در چند سال آتی، نیاز است تعداد ۷۰۰ نیرو در آموزش و پرورش شهرستان جذب شود که جذب نیروهای تحصیل کرده علاوه به همراه داشتن آرامش روانی جامعه از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: از تعداد ۹۱ معلم نمونه انتخاب شده در سطح استان تعداد ۵۷ معلم نمونه از شهرستان گنبدکاووس بوده و از تعداد ۱۲ معلم نمونه استانی ۶ معلم نمونه از این شهرستان انتخاب شدند.

نظرنژاد با اشاره به ساخت تندیس معلمان نمونه توسط هنرجویان هنرستان پسرانه شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: تلاش داریم در کنار تحصیل در هنرستان‌های شهرستان تجربه‌اندوزی هم انجام شود و دانش آموزان در کنار آموزش تحصیلی خود یک حرفه علاقمند را آموزش ببینند تا در زمان فارغ‌التحصیلی وارد بازار کار شوند.

اقتصاد
telegramحقوق
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی