کارمند روسی شرکت تسلا را نجات داد

اوایل هفته جاری سازمان FBI جوان ۲۷ ساله روسی را دستگیر کرد که طبق اطلاعات به دست آمده سعی داشت با استفاده از  باج افزار به یک شرکت فناوری در آمریکا حمله کند. طبق اطلاعاتی که FBI در اختیار کاربران قرار داده شرکت مورد نظر تسلا بوده است. در بیانیه‌ای که توسط دپارتمان عدالت آمریکا منتشر شده نوشته شده است ایگور ایگورویچ کریچکو ۲۷ ساله در ماه جولای به آمریکا آمده و با یک کارمند روس در تسلا ارتباط برقرار کرده است.

این کارمند که خود ویزای اقامت آمریکا را نداشته در کارخانه گیگافکتوری تسلا در نوادا مشغول به کار بود. پس از آن که این دو فرد همدیگر را ملاقات کرده‌اند، کریچکو درخواست معامله‌ای را مطرح کرده است. وی به کارمند مورد نظر پیشنهاد یک میلیون دلار داده تا در ازای آن سیستم رایانه‌های شرکت تسلا را با باج افزارهای موجود آلوده کند.

هدف اصلی کریچکو آن بوده که اطلاعات کامل شرکت تسلا را استخراج کند و در صورت عدم پرداخت مبلغ درخواستی از این شرکت تمامی اطلاعات به دست آمده را در اختیار کاربران فضای مجازی بگذارد.کارمند روسی که پیشنهاد فرد را شنیده بود سریعا موضوع را با مسئولان تسلا در میان گذاشت و این شرکت نیز با FBI ارتباط برقرار کرد. به دنبال این مسائل سازمان FBI موفق شد کریچکو را در حین تلاش برای خروج از آمریکا دستگیر کند.

حمله سایبری به تسلا

رواج باج‌گیری از شرکت‌ها در آمریکا

کارمندان FBI اعلام کردند که کریچکو پیش از این هم حملاتی را به شرکت‌های مختلف ترتیب داده است، اما نامی از شرکت‌های مذکور به زبان نیاوردند. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی FBI شرکت دیگری که مورد حمله مشابهی قرار گرفته بود با پرداخت مبلغ ۴.۵ میلیون دلار رضایت کریچکو، کلاهبردار روسی را به دست آورد. اگر کارمند روسی تسلا اطلاعات لازم را در اختیار شرکت قرار نمی‌داد، سرنوشت مشابهی در اختیار ابرقدرت دنیای خودروهای الکتریکی بود.

حملات سایبری با استفاده از باج‌افزارها در آمریکا به کرّات دیده می‌شود به طوری که اوایل ماه شرکت‌هایی مثل کارنیوال و گارمین چنین شرایطی را تجربه کردند. همچنین شرکت Travelex برای جلوگیری از افشای داده‌های خود ۲.۳ میلیون دلار به هکرها پرداخت. طبق اطلاعات FBI طی مدت اخیر مناطقی مثل آتلانتا، بالتیمور و نیواورلانز بیشترین حملات سایبری را داشته‌اند.

2323

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی