سایت ثبتنام پیش فروش ایران خودرو باز شد | متقاضیان خرید خودرو ثبتنامی ایران خودرو عجله کنید

اولین فروش ایران خودرو خرداد 1403 بالاخره اعلام شد و مهلت زمانی 10 روزه برای ثبت نام وجود دارد. برخی محصولات به شکل فروش فوق‌العاده به فروش می‌رسد .

ایران خودرو نسخه اتوماتیک و دستی تارا را به شکل فروش فوق العاده و پیش فروش به متقاضیان عرضه می‌کند.

گروه صنعتی ایران خودرو برای تعداد محدودی از متقاضیان با اولویت زمستان ۱۴۰۲ سامانه یکپارچه امکان انتخاب و واریز وجه را فراهم کرده است.

متقاضیان خرید خودرو تارا دستی و اتوماتیک به مدت 10 روز یا تا زمان تکمیل ظرفیت می‌توانند به مراجعه به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به آدرس esale.ikco.ir فرایند واریز وجه را انجام دهند.

ایران خودرو از طریق پیامک زمان فعال‌سازی این بخشنامه را به متقاضیان اعلام می‌کند.

در این طرح تارا دستی با قیمت ۵۸۷ میلیون و ۱۲۶ هزار تومان به شکل فروش فوق‌العاده به فروش می‌رسد و متقاضیان با پیش‌پرداخت ۲۹۳ میلیون و ۵۶۳ هزار تومان می‌توانند آن را به شکل پیش‌فروش نیز خریداری کنند.

در این طرح امکان خرید تارا اتوماتیک با قیمت ۶۸۹ میلیون و ۳۰۹ هزار تومان به شکل فروش فوق‌العاده فراهم شده است.

همچنین ایران خودرو تارا اتوماتیک را با پیش‌پرداخت ۳۴۴ میلیون و ۶۵۴ هزار تومان به فروش می‌رساند.

در این طرح تارا دستی و اتوماتیک در فروش فوق‌العاده با موعد تحویل ۹۰ روزه و در طرح پیش فروش نیز با موعد تحویل آبان ۱۴۰۳ به متقاضیان عرضه می‌شوند.

شرایط انتخاب و واریز وجه مجدد و به تعداد محدود برای متقاضیان خودروی 207 دستی با اولویت تابستان 1403 سامانه یکپارچه، مجدد مطابق جدول پیوست ایجاد شده است. متقاضیان فوق می‌توانند طی مدت 10 روز یا تا زمان تکمیل ظرفیت با مراجعه به سایت فروش اینترنتی به آدرس esale.ikco.ir نسبت به واریز وجه اقدام نمایند.

زمان فعال‌سازی این بخشنامه بر روی سایت esale.ikco.ir بعد از ارسال پیامک از سوی ایران‌خودرو خواهد بود.

توضیحات :

کلیه شرایط عمومی و اختصاصی بخشنامه‌های فراخوان اولویت‌های سامانه یکپارچه فروش خودرو (متقاضیان عادی) در خصوص متقاضیان این بخشنامه لازم‌الاجرا خواهد بود.

برنامه فروش‌های پیش‌فروش ارائه شده در جدول مشمول مصوبه 473 شورای رقابت بوده و در صورت افزایش قیمت محصول در زمان تحویل، بخش معادل پیش پرداخت مشمول افزایش قیمت نمی‌شود.

در صورت تغییر نرخ الزامات قانونی تا زمان فاکتور پرداخت ما به‌التفاوت بر عهده خریدار خواهد بود.


پژو ۲۰۷ یکی از خودروهای محبوب بازار ایران است که ۸ سال بعد از عرضه موفقیت‌آمیز پژو ۲۰۶ توسط ایران خودرو به دست مشتریان رسید و تولید آن به جز وقفه‌ای ۲ ساله از ۹۲ تا ۹۴، همچنان ادامه دارد. این هاچبک جمع و جور که به صورت رسمی پژو 207i نامیده می‌شود، در اصل مدل فیس‌لیفت پژو ۲۰۶ است که در برزیل طراحی شده و در بعضی کشورها با نام پژو ۲۰۶+ فروخته می‌شود. سری اول این خودرو از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ تولید می‌شد و سری دوم آن با تغییراتی از سال ۱۳۹۴ روی خط تولید ایران خودرو قرار گرفت. پژو ۲۰۷ پانوراما با سقف شیشه‌ای از نیمه دوم سال ۹۹ وارد بازار شد. این خودرو توانست در پاییز ۱۴۰۱استاندارد ایمنی عابر پیاده را کسب کند.

مزایا و معایب
+ کیفیت ساخت بالا

+ مصرف سوخت کم

+ امکانات بیشتر از سری اول

– پایداری در پیچ‌های تند

– سفارشی شدن بعضی آپشن‌ها

– قیمت بالای قطعات یدکی

پژو ۲۰۷ فیس‌لیفت مدل ۲۰۶ است و به همین خاطر تعجبی ندارد اگر از همان پیشرانه و گیربکس‌هایی استفاده کند که در هاچبک قدیمی‌تر پژو به کار رفته است.

همه تیپ‌ها و مدل‌های این خودرو با موتور معروف و پرطرفدار ۱.۶ لیتری TU5 عرضه می‌شوند که جعبه دنده دستی ۵ سرعته یا گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته قدرت آن را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. جهت اطلاع اینکه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ هم با همین پیشرانه و گیربکس‌ها تولید و روانه بازار می‌شود.

در چند سال گذشته فهرست امکانات نه‌چندان طولانی پژو ۲۰۷ دستخوش تغییراتی شده. از سال ۹۷ کروز کنترل و رینگ آلومینیومی از لیست آپشن‌های استاندارد ۲۰۷ دستی و رینگ آلومینیومی هم از روی ۲۰۷ اتومات حذف شده است و فقط در خودروهای سفارشی کار گذاشته می‌شود. اما، فرمان برقی جدیدترین آپشن این خودرو است که مشتریان می‌توانند در هنگام خرید سفارش دهند.

از سال ۱۴۰۰ سیستم اطلاعات و سرگرمی پژو ۲۰۷ به‌روزرسانی شده و به جای دی‌وی‌دی پلیر مدل‌های قدیمی، سیستم میرور لینک به کار رفته تا رانندگان بتوانند به راحتی تلفن‌های همراه را به مالتی مدیا وصل کنند.

ترمزهای چهار چرخ ۲۰۷ از همان ابتدا دیسکی بود، اما ترمز دیسکی از چرخ‌های عقب پژو ۲۰۷ پانوراما حذف شده و با پرداخت هزینه‌ای جداگانه می‌توان نصب آنها را سفارش داد.

پژو ۲۰۷ ایران خودرو تفاوت اساسی با پژو ۲۰۶ ندارد و روی همان پلتفرم و با همان بدنه تخم مرغی ساخته شده، اما برای به‌روزتر بودن تغییراتی روی بدنه، به خصوص نمای جلو داده شده و به اصطلاح فیس‌لیفت شده است.

بارزترین و آشکارترین تفاوت ظاهری پژو ۲۰۷ در مقایسه با برادر بزرگترش یعنی مدل ۲۰۶ طرح برجسته چراغ‌های بزرگ و کشیده و هلالی شکل جلو است که چهره‌ای مهیج‌ و جوان‌پسندتر به این هاچبک جمع‌وجور فرانسوی داده و در مدل‌های ۱۳۹۵ به بعد، دی‌لایت نیز به قاب چراغ اضافه شده است. طراحی سپر جلو نیز همان حالت خندان پژو ۲۰۶ را به یاد می‌آورد، با این تفاوت که در مدل جدید لبخندی آشکارتر و نمایان‌تر بر چهره خودرو نشانده شده است.

نمای جانبی پژو ۲۰۷ در مقایسه با ۲۰۶ تغییرات زیادی نداشته و مهم‌ترین تغییر در این قسمت، طراحی مجدد آینه‌های جانبی و اضافه شدن راهنمای LED به آنها است.

در نمای پشت پژو ۲۰۷ نیز تغییراتی در گرافیک چراغ‌های عقب می‌بینیم که در کنار به‌روزرسانی‌های جزیی سپر، حالت جذاب‌تری به نمای پشت ۲۰۷ بخشیده است.

به طور کل با توجه به تغییرات ظاهری این خودرو، طراحی پژو ۲۰۷ توانسته شمار زیادی از هاچبک‌سواران را جلب کند.

طراحی داخلی
هر چند طراحی ظاهری پژو ۲۰۷ همان حالت آشنای ۲۰۶ را حفظ کرده، اما فضای داخلی این خودرو کاملا تفاوت دارد و از داشبردی جدیدتر و فرمان متفاوت‌تری استفاده شده است. طراحی داشبرد پژو ۲۰۷ بعد از گذشت سال‌ها، چندان زیبا و مدرن نیست، با این حال می‌تواند مشتریان بازار کم‌تنوع ایران را راضی کند. وجود نمایشگر لمسی در مدل‌های جدیدتر نیز بر جنبه‌های تکنولوژیک کابین پژو ۲۰۷ افزوده و نمایی مدرن‌تر به کابین بخشیده است.

متریال کابین پژو ۲۰۷ به اندازه قیمتی که برای ماشین می‌پردازید، قابل قبول است. همان طور که ردیف عقب پژو ۲۰۶ تا حدودی کوچک و تنگ بود، سرنشینان صندلی‌های عقب ۲۰۷ هم با محدودیت‌هایی از لحاظ فضای پا و زانوها مواجه می‌شوند. با این حال چهار سرنشین بزرگسال می‌توانند درون کابین این هاچبک جمع‌وجور شهری فرانسوی بنشینند. صندوق عقب نیز فقط ۲۴۵ لیتر گنجایش دارد و اگر دنبال مدل جادارتر می‌گردید، بهتر است پژو ۲۰۷ صندوقدار را امتحان کنید.

طراحی فضای داخلی پژو ۲۰۷ از لحاظ بصری توانسته توجه مشتریان ایرانی را به سوی خود جلب کند. با این حال کیفیت بالایی نداشته و برای اعضای یک خانواده پرجمعیت جادار نیست. در یک کلام‌ می‌توان گفت کابین پژو ۲۰۷ مناسب زوج‌های جوان و خانواده‌های کم‌جمعیت ساخته شده است.

پژو ۲۰۷ اواخر دهه ۸۰ شمسی وارد بازار کشور شد و بعد از یک دهه همچنان روی خط تولید قرار دارد و از همه نظر یک پله از ۲۰۶ بالاتر است. با این حال، خرید خودرو ۲۰۷ برای طرفداران هاچبک‌های کوچک و جمع و جور، بیشتر از پژو ۲۰۶ آب می‌خورد، به خصوص مدل‌های اتوماتیک و پانوراما که ۱۰۰ میلیون تومانی از مدل‌های دستی گران‌تر هستند.