نیاز صنعت حمل و نقل ریلی به سیلندر لکوموتیو تامین شد

به گزارش روز چهارشنبه گروه علم وآموزش ایرنا، امین علایی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه محصول تولیدی این شرکت یک محصول استراتژیک است، گفت: این محصول با توجه به نیاز صنعت ریلی کشور طراحی و ساخته شده و تاکنون بیش از ۸هزار قطعه به‌صورت چدنی و کرومی به مشتریان تحویل داده شده است.

وی بیان کرد: ساخت سیلندر موتور لکوموتیوها پس از انجام فرآیندهای بسیار پیچیده به تولید انبوه رسیده است. این قطعه کاربردی جزو قطعات نیروی محرکه موتور لکوموتیو محسوب می‌شود. این قطعه به‌واسطه احتراقی که داخلش صورت می‌گیرد، باعث روشن شدن موتور می‌شود.

علایی ادامه داد: این محصول در صنعت نفت و کشتیرانی نیز کاربرد دارد، اما عمده استفاده آن در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است. این قطعه توسط مهندسان ایرانی کاملاً بومی‌سازی شده و این شرکت تنها تولیدکننده آن در خاورمیانه است. این محصول نسبت به نمونه آمریکایی خود ارتقا پیدا کرده است و قیمت پایین و به‌صرفه، در دسترس بودن، خدمات پس از فروش و گارانتی از مزیت‌های این محصول نسبت به نمونه خارجی خود محسوب می‌شود.

یک‌میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی در سال

به گزارش معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، این فناور اظهار داشت: این محصول سالیانه حدود یک‌میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی به همراه داشته است. در حال حاضر ۲۳ نفر به‌صورت مستقیم و ۱۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم در این شرکت مشغول فعالیت هستند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تاکید کرد: حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باعث رشد و پیشرفت شده است. مزایا و حمایت‌هایی که مجموعه معاونت علمی به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌کند، کاملاً واقعی و کارساز است.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی