توری های حصاری ساختمان

انواع توری های حصارکشی  ساختمان

یکی از دغدغه های کلیه افراد، محافظت و نگهداری از ساختمان است. حال این ساختمان محل سکونت باشد یا باغ و مزرعه. برای نگهداری و حصار کشی ساختمان ها روش های مختلفی وجود دارد.

همینطور برای ساخت حصارهای ساختمانی نیز یکسری تجهیزات و مصالح مختلف تولید و ساخته می شود. هر کدام از این مصالح در جنس ها و کیفیت های گوناگون تولید میشوند تا افراد بتوانند به راحتی نسبت به شرایط، بودجه و نیاز خود خرید کنند.

در زیر به برخی از این موارد اشاره میکنیم:

توری حصاری:

توری حصاری،  یک توری دارای روزنه های لوزی شکل است. این توری معمولا از جنس فلزی می باشد. مقاومت و دوام بسیار بالایی در برابر عوامل محیطی و طبیعی دارد.

توری حصاری در سایز های مختلف تولید میشود و شما به راحتی می توانید با توجه به نیاز و کاربری آن را تهیه کنید. این محصول ظاهری مناسب داشته و باعث نمی شود که محیط شما زشت شود. بیشتر حصارهای ساختمانی و مزروعی اطراف ما، از توری حصاری هستند. این توری در جنس های مختلف و با روکش های مختلف تولید میشود.

از انواع این توری میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1.توری حصاری گالوانیزه : این نوع از توری حصاری، از مفتول های گالوانیزه که دارای روکش فلز روی هستند تولید میشود و مقاومت بالایی در برابر خوردگی، زنگ زدگی و.. دارد.

2.توری حصاری پلاستیکی : این نوع توری از پلاستیک بسیار مرغوبی تهیه میشود اما بهتر است در مکان هایی که رطوبت بالاست زیاد از این محصول استفاده نشود.

3.توری حصاری با روکش pvc

هر کدام از این توری ها با توجه به کاربرد و شرایط محیطی استفاده میشوند.

توری حصاری گالوانیزه سال هاست در کشور ایران تولید میشود، تولید کنندگان توری حصاری این محصول را در فرمت های درخواستی شما تولید میکنند. شرکت فولاد راه ساخت امیر بزرگترین تولید کننده این محصول در شرق کشور است شما می توانید هر کدام از سوالات خود در رابطه با این محصول را با این مجموعه مطرح کنید.

توری پرسی:

توری پرسی نیز یک نوع توری گالوانیزه می باشد. این توری، مانند توری حصاری بسیار مقاوم بوده و ظاهری مناسب دارد. توری پرسی به توری مشبک یا مشبک نیز شهرت دارد. این توری در انواع مختلف سفارشی قابل تولید است. توری پرسی با مفتول های گالوانیزه موج دار ساخته میشود. مقاومت قابل توجهی در برابر ضربه، زنگ زدگی و خوردگی دارد.

برای تولید توری پرسی نیازی به جوشکاری صرفا نیست و بدون این فرآیند نیزمی توان آن را ساخت.توری پرسی در مکان های مختلفی کاربرد دارد. از این توری در امور ساخت و ساز سازه ها نیز زیاد استفاده میشود.با توری پرسی حفاظ های راه پله های اداری و مسکونی را نیز تولید میکنند.گاهی برای ساخت حفاظ پنجره ها و درب های ساختمانی نیز از توری پرسی استفاده میکنند.

توری مرغی :

توری مرغی یک نوع توری گالوانیزه است که روزنه ها یا چشمه هایی منظم به صورت شش ضلعی دارد.توری مرغی کاربردهای زیادی در ساخت و سازهای ساختمانی دارد که باعث محبوبیت گسترده آن شده است.

از این نوع توری نیز به دلیل بافت منظم و دوام بالا گاهی در ساخت حصارهای مسکونی و یا مزروعی استفاده میشود. البته کاربرد گسترده این محصول در ساخت سقف های ساختمانی می باشد.در واقع ساخت حصار توسط این توری در اولویت های بعدی کاربری آن قرار می گیرد.

برای محافظت از مزارع نیز می توان توری مرغی یا توری حصاری و یا توری پرسی را استفاده کرد. این توری ها توسط پایه های فلزی در اطراف مزارع یا باغ ها نصب میشوند. محافظت از مناطق مهم امنیتی مانند فرودگاه ها و یا مناطق نظامی مانند پادگان ها نیز توسط توری های گالوانیزه انجام میشود.

توری فرنگی:

توری فرنگی ظاهری شبیه به توری مرغی دارد. اما روزنه های آن کمی ظریف تر هستند. از توری فرنگی نیز جهت جلوگیری از ریزش مصالح ساختمانی در زمان ساخت استفاده میشود.

این توری نیز معمولا از جنس گالوانیزه تهیه میشود. بسیار بادوام و مقاوم است. بافت منظم این توری باعث میشود که ظاهر خوبی داشته باشد. از طرفی قیمت بسیار بالایی نداشته و به همین دلیل در مزارع نیز گاهی افراد از این توری جهت محافظت استفاده میکنند. اما در مناطق مسکونی کاربرد زیادی ندارد.

مش جوشی:

این توری یک شبکه منظم است که گاهی از مفتول و گاهی از میلگرد تهیه میشود. دوام و مقاومت آن نیز مانند سایر توری های گالوانیزه بالاست. برای تولید این توری نیز کیفیت مواد اولیه بسیار مهم است. از مش جوشی گاها برای ساخت محافظ های اطراف محیط های حساس و امنیتی استفاده میشود.

مش جوشی ظاهری مناسب داشته و شما به راحتی می توانید در مکان های در معرض دید عموم نیز از این محصول استفاده کنید. مش جوشی معمولا چشمه هایی به شکل مربع یا مستطیل دارد. از آن در فونداسیون های ساختمانی نیز جهت افزایش مقاومت بتن استفاده میشود.

توری خارجی بخریم یا ایرانی ؟

توجه داشته باشید که اکثر توری هایی که در بالا اشاره کردیم از نوع گالوانیزه هستند. این توری ها به دو روش گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد تهیه میشوند.

در روش گالوانیزه گرم محصول یک پوشش خیلی خوب از فلز روی پیدا میکند. به همین علت است که دوام و مقاومت بسیار مطلوبی دارد. اما در روش گالوانیزه سرد این پوشش ضعیف تر بوده و دوام و مقاومت محصول نهایی کمتر است.

در ایران اکثر توری های گالوانیزه به روش گرم تولید میشوند. به همین علت است که توری ها دارای دوام و مقاومت بالاتری نسبت به نوع خارجی یا چینی هستند.

به همین دلیل توصیه میکنیم برای خرید توری ها با یک متخصص مشورت کرده و با توجه به نیاز خود سعی کنید حتما توری گالوانیزه ایرانی از نوع مرغوب را تهیه کنید.

قیمت توری ها:

قیمت روز توری های گالوانیزه به عوامل زیادی بستگی دارد. از جمله مهم ترین این عوامل نرخ روز ورق گالوانیزه و فولاد می باشد. زیرا پایه و اساس تولید همه این محصولات در وهله اول فولاد و بعد نیز ورق های گالوانیزه می باشد. نوسان قیمت های روز تاثیر مستقیم در خرید و قیمت محصولات بعدی دارد.

نرخ تمام شده محصول بعلاوه میزان کار بر روی آن، هزینه حمل و نقل و نیروهای انسانی همه در نهایت تعیین کننده قیمت اصلی آن می باشند.

کسب و کار
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی