بهترین مانیتورهای گیمینگ زیر ۱۰ میلیون تومان (فروردین ۱۴۰۱)

در این بخش از راهنماهای خرید دیجی‌کالا مگ، به سراغ بهترین مانیتورهای گیمینگ زیر ۱۰ میلیون تومان بازار رفته‌ایم که می‌توانند انتخاب‌های مناسب و باکیفیتی برای شما باشند.

خرید یک مانیتور گیمینگ متناسب با سلیقه، علاقه و به خصوص سیستمی که در اختیار داریم، شاید کار راحتی نباشد. این مسئله وقتی سخت‌تر می‌شود که باید با توجه به یک بودجه به خصوصی، این انتخاب را انجام دهیم. اگر جزو کسانی هستید که می‌خواهید حداکثر تا ۱۰ میلیون تومان برای خرید مانیتور گیمینگ هزینه کنید، در این راهنمای خرید تمام سعی خود را کردیم تا بهترین گزینه‌های موجود در بازار را در سایزها و برندهای متنوع به شما معرفی کنیم.


مانیتور ۲۳.۸ اینچی شیائومی مدل Mi Desktop 1C

قیمت: حدود ۴,۵۰۰,۰۰۰ تومان

بهترین مانیتورهای گیمینگ زیر ۱۰ میلیون تومان

سایز صفحه نمایش و نسبت تصویر ۲۳.۸ اینچ | ۱۶:۹
نوع پنل IPS
رزولوشن Full HD | 1920 x1080
زمان پاسخگویی ۶ میلی‌ثانیه
نرخ تازه‌سازی تصویر ۶۰ هرتز
قابلیت همگام‌سازی انطباقی (Adaptive-Sync)
پورت‌ها یک پورت HDMI
یک پورت VGA
اسپیکر ندارد
سایر امکانات پوشش مات ضد انعکاس
گواهی TUV

در چند سال گذشته برند شیائومی سعی کرده تا دست به تولید هر ابزار الکترونیکی و حتی غیر الکترونیکی بزند و در هر حوزه‌ای بتواند محصولی باکیفیت و درخور عرضه کند. یکی از این محصولات نمایشگر یا مانیتور است. در اینجا ما مانیتور ۲۳.۸ اینچ شیائومی مدل Mi Desktop 1C را داریم که با طراحی بسیار مینیمال و کیفیتی استاندارد، به یکی از گزینه‌های خوب بازار تبدیل شده است.

اگر با بودجه‌ای کمتر از ۵ میلیون تومان، به دنبال مانیتوری استاندارد برای کار یا انجام بازی‌ می‌گردید، شیائومی Mi Desktop 1C تمام استانداردهای لازم را برای راحتی چشمان‌تان و نمایش تصاویری زنده و واقعی در خود جای داده است. استفاده از فیلتر طول موج آبی که گواهی TUV را برای این محصول به ارمغان داشته، می‌تواند شما را تا ساعت‌ها پای این نمایشگر بدون خستگی نگه دارد.

این مانیتور رزولوشنی معادل ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد و نرخ تازه‌سازی تصویر در این نمایشگر ۲۳.۸ اینچی ۶۰ هرتز است. با توجه به اندازه و البته، برچسب قیمتی که نمایشگر Mi Desktop 1C شیائومی دارد، این مشخصات منطقی است.

نسبت کنتراست ۱ به ۱۰۰۰ این نمایشگر و نسبت تصویر ۱۶:۹ آن، قابلیت ارائه تصاویری استاندارد از لحاظ اندازه و دقت را دارند. البته که به کارگیری پنل IPS در این مانیتور امتیازی بزرگ است و خیال کاربر را از لحاظ زاویه دید و کیفیت، روشنایی و دقت راحت کرده است.

همان‌طور که گفتیم، طراحی این مانیتور بسیار مینیمال و ساده است که همین قضیه سبب شده تا ما با محصولی که تنها ۲.۷ کیلوگرم وزن دارد طرف باشیم. سه طرف مانیتور دارای حاشیه‌هایی بسیار باریک است تا فضای بیشتری به صفحه‌نمایش اختصاص پیدا کند. این حاشیه‌ها به قدری باریک هستند که می‌توان چند مانیتور را چسبیده به یکدیگر قرار داد و یک تصویر واحد ایجاد کرد.

پایه‌های این مانیتور هم طراحی ساده‌ای دارند اما مستحکم هستند و به خوبی روی میز جای می‌گیرند. همچنین به واسطه اتصال خوب پایه‌ و نمایشگر، می‌توان زاویه دید را به صورت عمودی تغییر داد. در مجموع، اگر به دنبال مانیتوری باکیفیت اما با بودجه محدود هستید، این محصول شیائومی می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی شما باشد.


مانیتور ۲۳.۸ اینچی شیائومی مدل Mi Desktop 1C

قیمت: حدود ۵,۵۰۰,۰۰۰ تومان

بهترین مانیتورهای گیمینگ زیر ۱۰ میلیون تومان

سایز صفحه نمایش و نسبت تصویر ۲۷ اینچ | ۱۶:۹
نوع پنل IPS
رزولوشن Full HD | 1920 x1080
زمان پاسخگویی ۶ میلی‌ثانیه
نرخ تازه‌سازی تصویر ۷۵ هرتز
قابلیت همگام‌سازی انطباقی (Adaptive-Sync)
پورت‌ها یک پورت HDMI
یک پورت VGA
جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون
اسپیکر ندارد
سایر امکانات پوشش مات ضد انعکاس
گواهی TUV

آیا می‌توان در محدوده بودجه ۵ میلیون تومان هم یک مانیتور ۲۷ اینچ با کیفیت خرید؟ پاسخ این سوال را شیائومی با مانیتور Mi Desktop 27 Inch می‌دهد. یک مانیتور با طراحی ساده و مینیمال همچون نسخه ۲۳ اینچ که از کیفیت تصویر و ساخت بسیار خوبی برخوردار است.

این مانیتور بزرگ و مناسب شیائومی که از پنل IPS باکیفیت استفاده کرده، مناسب برای افرادی است که می‌خواهند ساعت‌ها مشغول بازی یا کار باشند. طیف رنگی گسترده sRGB این مانیتور که ۱۰۰ درصد است، برای تماشای واضح‌تر و دقیق‌تر تصاویر به خوبی پیاده‌سازی شده است. نرخ نوسازی تصویر نیز در این مانیتور به ۷۵ هرتز می‌رسد که نوید تصاویری روان‌تر را به مخاطب می‌دهد.

مانیتور Mi Desktop 27 شیائومی دارای رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۶:۹ عریض است. در طراحی این مانیتور سعی شده تا فضای گسترده‌ای به نمایشگر تصویر اختصاص پیدا کند و به همین خاطر، شاهد لبه‌های بسیار باریک در این محصول هستیم. همچنین استفاده از پنل IPS، زاویه دید گسترده‌ای را به مانیتور داده و در هیچ زاویه منطقی، افت کیفیت و تغییر نور را مشاهده نمی‌کنید.

طراحی مینیمال این مانیتور که ضخامت آن در باریک‌ترین حالت ممکن به ۷.۵ میلی‌متر می‌رسد، ظاهری شیک و فوق‌العاده به محیط کار یا بازی شما می‌دهد. پایه‌های این مانیتور مانند برادر کوچک‌ترش ساده اما مستحکم طراحی شده و اتصال آن به نمایشگر به ساده‌ترین شکل ممکن انجام شده است. همچنین قابلیت تغییر زاویه دید عمودی در این مانیتور هم تعبیه شده است.

قطعا این مانیتور به خاطر اندازه ۲۷ اینچی، طراحی مینیمال و کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای که در رزولوشن فول‌ اچ‌دی ارائه می‌دهد، به خاطر برچسب قیمتی مقرون‌به‌صرفه و عالی آن می‌تواند به یکی از گزینه‌های جذاب برای افراد مختلف،‌ به خصوص کسانی که بودجه‌ای محدود دارند تبدیل شده است.


مانیتور ۲۷ اینچی ام‌اس‌آی مدل PRO MP271P

قیمت: حدود ۶,۶۰۰,۰۰۰ تومان

خرید مانیتور ۲۷ اینچی ام‌اس‌آی مدل PRO MP271P از دیجی‌کالا

سایز صفحه نمایش و نسبت تصویر ۲۷ اینچ | ۱۶:۹
نوع پنل IPS
رزولوشن Full-HD | 1920×۱۰۸۰
زمان پاسخگویی ۵ میلی‌ثانیه
نرخ تازه‌سازی تصویر ۶۰ هرتز
قابلیت همگام‌سازی انطباقی (Adaptive-Sync)
پورت‌ها یک پورت HDMI
یک پورت VGA
اسپیکر دو عدد
سایر امکانات پایه قابل تنظیم و قابلیت چرخش مانیتور به همه سمت

برند ام‌اس‌آی هم یکی دیگر از تولیدکنندگان خوب مانیتور در کنار سایر سخت‌افزارهای کامپیوتری است که محصولات پرطرفدار و محبوبی را در بازه‌های قیمتی مختلف به بازار عرضه کرده است. یکی از مانیتورهای خوب و به صرفه بازار از برند ام‌اس‌آی، مدل Pro MP271P است که پاسخگوی هر کسی می‌تواند باشد.

این مانیتور ۲۷ اینچی از حاشیه‌های اندک صفحه‌نمایش بهره می‌برد و تلفیق رنگ‌های خاکستری و مشکی در آن جلوه‌ای چشم‌گیر به آن بخشیده‌اند. پشت بدنه‌ دستگاه هم طوری طراحی شده که اثر انگشت روی آن نمی‌ماند. پایه هم بسیار مستحکم و البته بسیار زیباست و به‌طور کامل با سایر عناصر بدنه‌ دستگاه سازگاری دارد. این مانیتور تلفیقی از طراحی مدرن، کلاسیک و ارگونومیک است. برای اینکه کارایی این مانیتور را بالاتر ببرند پورت‌هایی در پشت دستگاه قرار دارند و به‌سادگی می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت.

ام‌اس‌آی در این مانیتور از پنل IPS با کیفیت استفاده کرده و رزولوشن صفحه نمایش ۲۷ اینچی این نمایشگر به ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل می‌رسد. نور پس‌زمینه LED با میزان روشنایی ۲۵۰ کاندلا بر متر مربع است که نور کافی برای کار در محیط‌های سرپوشیده اداری روشن را هم دارد. ابعاد مانیتور PRO MP271P به قدری بزرگ است که به هنگام استفاده از نرم‌افزارهای طراحی راحتی خاصی را در آن حس می‌کنید. ام اس آی از یک روکش مات برای صفحه‌نمایش استفاده کرده است می‌تواند مانع بسیار خوبی برای بازتاب نور محیط در مانیتور باشد که معمولاً عامل آزاردهنده‌ای در محیط‌های اداری با تعداد زیادی چراغ روشن در اتاق‌های کار است.

یکی از نکات جالب مانیتور Pro MP271P ام‌اس‌آی، پایه‌ آن است. به واسطه این پایه، شما می‌توانید مانیتور را تا ۱۸۰ درجه بچرخانید و به شکل عمودی هم مورد استفاده قرار دهید. همچنین این مانیتور از نرخ پاسخگویی ۵ میلی‌ثانیه بهره می‌برد که در نوع خود و با توجه به برچسب قیمتی، قابل قبول است.

در این مانیتور ۶ میلیون تومانی ام‌اس‌آی ما شاهد یک پورت HDMI و یک پورت VGA هستیم. اما چیزی که جالب است، وجود دو اسپیکر در این مانیتور است که می‌تواند تا حدی شما را از وجود اسپیکر بی‌نیاز کند اما با این حال نباید به کیفیت معمولی اسپیکرهای این مانیتور قناعت کرد.

در مجموع، مانیتور PRO MP271P ام‌اس‌آی یک نمایشگر معمولی اما باکیفیت است که در بازه قیمتی ۶ میلیون تومان، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های Full-HD با سایز صفحه نمایش ۲۷ اینچ و نرخ نوسازی تصویر ۶۰ هرتز باشد.


مانیتور ۲۷ اینچی سامسونگ مدل Odyssey G3

قیمت: حدود ۷,۵۰۰,۰۰۰ تومان

خرید مانیتور ۲۷ اینچی سامسونگ مدل Odyssey G3 از دیجی‌کالا

بهترین مانیتور گیمینگ زیر ۱۰ میلیون تومان بازار

سایز صفحه نمایش و نسبت تصویر ۲۷ اینچ | ۱۶:۹
نوع پنل VA
رزولوشن Full HD | 1920 x1080
زمان پاسخگویی ۱ میلی‌ثانیه
نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۴۴ هرتز
قابلیت همگام‌سازی انطباقی (Adaptive-Sync) FreeSync – G-SYNC
پورت‌ها یک پورت HDMI
یک پورت VGA
یک پورت Display
جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون
اسپیکر ندارد
سایر امکانات حالت بازی
حالت عمودی

شاید بتوان گفت که مانیتور گیمینگ Odyssey G3 سامسونگ در بازه‌ قیمتی زیر ۱۰ میلیون تومان، پادشاه نمایشگرها است. این مانیتور ۲۷ اینچ عریض که از پنل VA برای نمایش تصویر بهره برده، دارای نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۴۴ هرتز است که تجربه‌ای عالی را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک مانیتور گیمینگ،‌ قطعا مدت زمان پاسخگویی آن است که در مانیتور گیمینگ سامسونگ Odyssey G3 به فقط ۱ میلی‌ثانیه می‌رسد. رزولوشن تصویر این مانیتور هم ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است که با توجه به نرخ تازه‌سازی بالا، زمان پاسخگویی حداقلی و برچسب قیمتی ۷.۵ میلیون تومانی کاملا منطقی و کافی است.

سامسونگ سعی کرده تا بتواند این مانیتور گیمینگ اقتصادی را از هر لحاظ پیشرفته و جذاب کند. استفاده از فناوری FreeSync Premium ای‌ام‌دی در این مانیتور، شاید چیزی نبود که اصلا در این بازه قیمتی انتظارش را می‌کشیدیم. به موجب این فناوری، دیگر خبری از پارگی تصویر و جا ماندن فریم در تصاویر و به خصوص بازی‌های پرسرعت نیستیم. البته این مانیتور به صورت غیررسمی هم از قابلیت G-Sync انویدیا پشتیبانی می‌کند که با این حساب، با پکیجی کامل رو به ‌رو هستیم.

سامسونگ در طراحی این مانیتور مثال‌زدنی کار کرده است. کلا سری مانیتورهای گیمینگ Odyssey سامسونگ از طراحی بدنه و ارگونومی جذابی برخوردار هستند و این مورد، حتی در مدل اقتصادی Odyssey G3 نیز دیده می‌شود. شکل و شمایل پایه مانیتور بسیار مستحکم و حرفه‌ای کار شده و ویژگی خوب آن، قابلیت تنظیم به جهت‌ها و ارتفاع دلخواه هست. حتی شما می‌توانید مانیتور را به صورت عمومی استفاده کنید.

مانیتور Odyssey G3 سامسونگ در بخش پورت‌ها هم سعی کرده کامل ظاهر شود. یک پورت HDMI در کنار پورت Display و VGA، کاملا می‌تواند نیاز کاربر را برای هر نوعی از اتصال برطرف کند.


مانیتور ۲۸ اینچی ایسوس مدل VP28UQGL

قیمت: حدود ۷,۶۰۰,۰۰۰ تومان

خرید مانیتور ۲۸ اینچی ایسوس مدل VP28UQGL از دیجی‌کالا

بهترین مانیتورهای گیمینگ زیر ۱۰ میلیون تومان

سایز صفحه نمایش و نسبت تصویر ۲۸ اینچ | ۱۶:۹
نوع پنل TN
رزولوشن ۴K | 3840×۲۱۶۰
زمان پاسخگویی ۱ میلی‌ثانیه
نرخ تازه‌سازی تصویر ۶۰ هرتز
قابلیت همگام‌سازی انطباقی (Adaptive-Sync) FreeSync
پورت‌ها دو پورت HDMI
یک پورت Display
جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون
اسپیکر ندارد
سایر امکانات حالت بازی

با اینکه این روزها داشتن هرتز بالا در مانیتورها به یک اصل مهم تبدیل شده، اما هنوز هم رزولوشن بالا و نمایش باکیفیت‌تر بافت‌ها، طرفداران خود را دارد و همین قضیه سبب می‌شود تا بسیاری هر طور که شده به رزولوشن‌های بالاتر دست پیدا کنند. اگر بودجه شما برای خرید مانیتور حدود ۷ تا ۸ میلیون است و رزولوشن برایتان اهمیت بالایی دارد، ایسوس مانیتور VP28UQGL را که یک نمایشگر ۲۸ اینچ ۴K است را پیشنهاد می‌کند.

این مانیتور گیمینگ که پنلی از نوع TN دارد، دارای زمان پاسخگویی کمتر از ۱ میلی‌ثانیه است و رزولوشن ۴K آن در نسبت تصویر ۱۶:۹، دارای نرخ تازه‌سازی تصویر ۶۰ هرتز است. توجه داشته باشید که به هیچ‌وجه نرخ تازه‌سازی تصویر ۶۰ هرتز نکته منفی محسوب نمی‌شود مگر در شرایطی که شما سیستمی قدرتمند داشته باشید و نرخ فریمی که از بازی‌ها دریافت می‌کنید،‌ بیش از ۶۰ فریم بر ثانیه باشد.

در صورتی که نرخ فریم بر ثانیه گیم‌هایی که انجام می‌دهید، بیش از نرخ رفرش تصویر باشد، شما قادر نخواهید بود تا صد درصد تاثیرگذاری FPS خروجی بازی را مشاهده کنید. برای مثال، اگر مانیتوری نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز داشته باشد و شما یک بازی را با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه اجرا کنید، به این معناست که هم در یک ثانیه، ۱۲۰ فریم از بازی به نمایش در می‌آید و هم پیکسل‌های مانیتور در هر ثانیه ۱۲۰ بار رفرش یا نوسازی می‌شوند. حال اگر مانیتور ۶۰ هرتز باشد، با اینکه کارت گرافیک در هر ثانیه ۱۲۰ فریم را به سمت مانیتور می‌فرستد، اما نمایشگر نمی‌تواند بیش از ۶۰ بار در ثانیه پیکسل‌ها را نوسازی کند.

پس با این حساب مانیتور ایسوس VP28UQGL با رزولوشن ۴K، یک گزینه عالی برای کسانی است که بودجه‌ای در بازه ۷ تا ۸ میلیون تومان در اختیار دارند و نرخ فریم بازی‌هایی که از سیستم خروجی می‌گیرند، نهایتا به ۶۰ فریم بر ثانیه می‌رسد.

نرخ پاسخگویی یک میلی‌ثانیه‌ای این مانیتور گیمینگ ایسوس هم یکی دیگر از مزیت‌های آن است. البته استفاده از پنل TN که نسبت به IPS از کیفیت پایین‌تری برخوردار است را می‌توان جزو نکته‌های منفی آن دانست، اما وجود فناوری‌هایی مانند FreeSync انویدیا، تا حد زیادی می‌توانند به بهبود تجربه گیمینگ در این مانیتور کمک شایانی کنند.

مانیتور ایسوس VP28UQGL دارای دو ورودی HDMI، یک پورت Display و جک ۳.۵ میلی‌متری است. متاسفانه در این مانیتور خبری از پورت USB نیست که با توجه به سایر امکانات و برچسب قیمتی، توجیح‌پذیر است.

در مجموع اگر به دنبال تجربه ۴K بازی‌ها روی یک مانیتور ۲۷ اینچ ۶۰ هرتز هستید و نمی‌خواهید هزینه زیادی کنید، این مانیتور ایسوس می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

 


مانیتور ۲۷ اینچی ال‌جی مدل ۲۷GL650F-B

قیمت: حدود ۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان

خرید مانیتور ۲۷ اینچی ال‌جی مدل ۲۷GL650F-B از دیجی‌کالا

بهترین مانیتور گیمینگ زیر ۱۰ میلیون تومان بازار

سایز صفحه نمایش و نسبت تصویر ۲۷ اینچ | ۱۶:۹
نوع پنل IPS
رزولوشن Full-HD | 1920×۱۰۸۰
زمان پاسخگویی ۱ میلی‌ثانیه
نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۴۴ هرتز
قابلیت همگام‌سازی انطباقی (Adaptive-Sync) G-SYNC
پورت‌ها دو پورت HDMI
یک پورت Display
دو پورت USB
جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون
اسپیکر ندارد
سایر امکانات حالت بازی
قابلیت تنظیم زاویه و ارتفا مانیتور

یکی دیگر از برندهای نام‌آشنا و باکیفیت تولید نمایشگر، به خصوص مانیتورهای گیمینگ ال‌جی است. در بازه قیمتی زیر ۱۰ میلیون تومان ما میزبان یکی از باکیفیت‌ترین مانیتورهای گیمینگ بازار به نام ۲۷GL650F-B هستیم که از مشخصات و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای برای گیمرها برخوردار است.

این مانیتور حرفه‌ای و خوش‌ساخت ال‌جی دارای صفحه نمایش ۲۷ اینچی سوار شده روی پنل IPS است که رزولوشنی معادل ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل در اختیار دارد. نسبت کنتراست این مانیتور ۱۰۰۰:۱ و نسبت تصویر آن ۱۶:۹ است. به خاطر استفاده از پنل IPS، ما شاهد زاویه دید گسترده ۱۷۸ درجه‌ای در این مانیتور گیمینگ ال‌جی هستیم.

ال‌جی از لحاظ پورت و ورودی چیزی کم نگذاشته و علاوه بر دو پورت HDMI و یک پورت Display، دو پورت USB نیز در این مانیتور تعبیه کرده است. همچنین جک ۳.۵ میلی‌متری برای اتصال هدفون هم در این مانیتور جای داده شده است.

متناسب بودن نسبت کنتراست و نسبت تصویر در کنار زمان پاسخگویی ۱ میلی‌ثانیه‌ای و نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز، سبب شده تا ما در بازی‌های سریع و فیلم‌های اکشن پرسرعت، شاهد تصاویری روان باشیم و بهترین تجربه ممکن را از آن‌ها کسب کنیم.

نقطه قوت مانیتور ۲۷ اینچی گیمینگ ال‌جی، استفاده از فناوری G-Sync انویدیا است. این فناوری سبب می‌شود تا جلوی بریده بریده شدن تصویر گرفته شود و عملیات هماهنگی فریم‌ها و رفرش‌ریت به بهترین شکل ممکن انجام شود. رزولوشن این مانیتور فول اچ‌دی است که این قضیه در کنار نرخ ۱۴۴ هرتزی نوسازی تصویر، ترکیب خوبی از کیفیت را به مخاطب ارائه می‌دهد.

مانیتور گیمنگ ال‌جی مدل ۲۷GL650F-B در بازه قیمتی ۹ تا ۱۰ میلیون تومان یکی از بهترین‌های بازار است. وجود پورت‌های کامل، طراحی بدنه نسبتا زیبا و ساده در کنار پایه‌هایی مناسب برای تنظیم ارتفاع و زاویه دید، نرخ نوسازی تصویر ۱۴۴ هرتزی و وضوح و کیفیت خوب تصاویر و همچنین پشتیبانی از فناوری G-Sync انویدیا، این مانیتور را به یکی از گزینه‌های مناسب برای گیمرها تبدیل کرده است.


مانیتور ۲۳.۸ اینچی ایسوس مدل ROG STRIX XG248Q

قیمت: حدود ۹,۵۰۰,۰۰۰ تومان

خرید مانیتور ۲۳.۸ اینچی ایسوس مدل ROG STRIX XG248Q از دیجی‌کالا

بهترین مانیتورهای گیمینگ زیر ۱۰ میلیون تومان

سایز صفحه نمایش و نسبت تصویر ۲۷ اینچ | ۱۶:۹
نوع پنل TN
رزولوشن Full-HD | 1920×۱۰۸۰
زمان پاسخگویی ۱ میلی‌ثانیه
نرخ تازه‌سازی تصویر ۲۴۰ هرتز
قابلیت همگام‌سازی انطباقی (Adaptive-Sync) FreeSync
پورت‌ها دو پورت HDMI
یک پورت Display
دو پورت USB 3.0
جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون
اسپیکر ندارد
سایر امکانات حالت بازی
AURA Sync

اگر بودجه‌ای که برای خرید مانیتور گیمینگ در نظر گرفته‌اید به ۱۰ میلیون تومان می‌رسد و از قضا، سرعت یا هرتز مانیتور برایتان از الویت بالایی برخوردار است، ایسوس یک مانیتور ۲۴ اینچ بسیار زیبا با نرخ نوسازی تصویر ۲۴۰ هرتز عرضه کرده که می‌تواند گزینه جذابی برای شما باشد.

یکی از مهم‌ترین پارامترهای موفقیت در بازی‌های پرسرعت مانند شوترهای اول شخص رقابتی و حتی مسابقات و نبردهای آنلاین، دید دقیق در تحرکات پرسرعت است که اگر این قضیه با یک نمایشگر ۲۴۰ هرتز همراه باشد، می‌توان میزان موفقیت شما را در بازی به طرز شگفت‌انگیزی افزایش دهد.

مانیتور XG248Q سری ROG برند ایسوس، در کنار نرخ تازه‌سازی تصویر ۲۴۰ هرتزی، زمان‌ پاسخ‌دهی کمتر از یک میلی‌ثانیه و استفاده از تکنولوژی‌هایی مانند Extreme Low Motion Blur، تصویری بسیار شفاف و گیم‌پلی واضح و واقعی را برای شما به نمایش می‌گذارد. همچنین بهره‌گیری از تکنولوژی G-Sync انویدیا باعث می‌شود تا جلوی بریده بریده شدن تصویر گرفته شود و عملیات هماهنگی فریم‌ها و رفرش‌ریت به بهترین شکل ممکن انجام شود.

سری ROG ایسوس همواره در کنار داشتن ویژگی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مناسب، از ظاهر گیمینگ و مدرنی برخوردار بوده‌اند و این قضیه در مورد مانیتور XG248Q نیز صدق می‌کند. نمایشگر در قسمت پشت دارای نقش و نگار‌های چشم‌نواز است و در قسمت اتصال به پایه مستحکم و مدرن، نوار نورپردازی RGB به چشم می‌خورد. همچنین در بخش زیرین پایه، یک پروجکتور وجود دارد که لوگو مانیتور را روی محوطه میز کامپیوتر به نمایش می‌گذارد و جلوه بسیار زیبایی را به ست‌آپ گیمینگ شما می‌دهد.


مانیتور ۲۷ اینچی خمیده سامسونگ مدل Odyssey G5

قیمت: حدود ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

خرید مانیتور ۲۷ اینچی خمیده سامسونگ مدل Odyssey G5 از دیجی‌کالا

سایز صفحه نمایش و نسبت تصویر ۲۷ اینچ | ۱۶:۹ | خمیده
نوع پنل VA
رزولوشن ۲K | 1440×۲۵۶۰
زمان پاسخگویی ۱ میلی‌ثانیه
نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۴۴ هرتز
قابلیت همگام‌سازی انطباقی (Adaptive-Sync) FreeSync – G-SYNC
پورت‌ها یک پورت HDMI
یک پورت Display
جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون
اسپیکر ندارد
سایر امکانات حالت بازی

روی مرز ۱۰ میلیون تومان، مانیتوری خوش‌قیمت، پیشرفته و با امکانات و کیفیت فوق‌العاده‌ای از برند سامسونگ قرار دارد که می‌تواند نیازهای یک گیمر حرفه‌ای را هم پاسخگو باشد. مدل Odyssey G5 سامسونگ، مانیتوری ۲K خمیده با برچسب قیمتی عالی در انتظار شما است!

اگر به دنبال یک مانیتور گیمینگ تمام و کمال هستید و بودجه‌تان برای خرید به اندازه ۱۰ میلیون تومان است، برند معتبر سامسونگ محصولی از خانواده نمایشگرهای گیمینگ خود به نام Odyssey G5 را معرفی می‌کند. این مانیتور که از پنل VA خمیده در سایز ۲۷ اینچ بهره می‌برد، رزولوشنی معادل ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل در اختیار دارد که اصطلاحا به آن ۲K می‌گویند.

از ویژگی خمیده بودن صفحه این مانیتور بگوییم. صفحه خمیده مانیتور ادیسه G5 سامسونگ میدان دید بیشتری را به مخاطب می‌دهد و انجام بازی در این نمایشگر را لذت‌بخش‌تر می‌کند. همچنین این مانیتور دارای حالت Eye Saver است که باعث می‌شود چشمان کاربر در هنگام استفاده طولانی مدت از مانیتور آسیب نبیند و دچار خستگی نشود.

نرخ پاسخگویی، یکی از پارامترهای بسیار مهم در مانیتورها، به خصوص نمایشگرهای گیمینگ است. ما در مانیتور گیمینگ ادیسه G5 سامسونگ نرخ پاسخگویی ۱ میلی‌ثانیه‌ای را تجربه می‌کنیم که حداقلی‌ترین نرخ موجود است. همچنین این قضیه، وقتی در کنار نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۴۴ هرتزی (۱۶۵ هرتز در صورت استفاده از پورت دیسپلی)، تجربه‌ای دل‌نشین و بی‌نقص را از بازی‌ها را شاهد خواهیم بود.

سامسونگ سعی کرده تا بتواند این مانیتور گیمینگ را از هر لحاظ پیشرفته و جذاب کند. استفاده از فناوری FreeSync Premium ای‌ام‌دی در این مانیتور، شاید چیزی نبود که اصلا در این بازه قیمتی انتظارش را می‌کشیدیم. به موجب این فناوری، دیگر خبری از پارگی تصویر و جا ماندن فریم در تصاویر و به خصوص بازی‌های پرسرعت نیستیم. البته این مانیتور به صورت غیررسمی هم از قابلیت G-Sync انویدیا پشتیبانی می‌کند که با این حساب، با پکیجی کامل رو به ‌رو هستیم.

شاید یکی از معدود نکات منفی این مانیتور، طراحی بسیار ساده پایه‌های آن باشد. برخلاف مانیتور Odyssey G3 که یک مدل ارزان‌تر است و دارای پایه‌های مستحکم و با قابلیت تغییر زاویه، ارتفا و حتی حالت افقی و عمودی بود، پایه‌های Odyssey G5 هیچ ویژگی خاصی ندارند و نمایشگر را به صورت ثابت نگه‌ می‌دارد.

با این حال، اگر به دنبال یک مانیتور گیمینگ ۲K و ۱۴۴ تا ۱۶۵ هرتز هستید که سایز ۲۷ اینچ خمیده هم داشته باشد، ادیسه G5 سامسونگ با برچسب قیمتی حدود ۱۰ میلیون تومان می‌تواند یکی از گزینه‌های به صرفه و باکیفیت شما باشد.

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی