اپل روی مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی کار می‌کند که ممکن است سال ۲۰۲۳ عرضه شود

بر اساس یک گزارش جدید، اپل روی مک‌بوک ایر مبتنی بر نمایشگر ۱۵ اینچی کار می‌کند که ممکن است در سال ۲۰۲۳ راهی بازار شود. طبق این گزارش، اگرچه در سال ۲۰۲۳ به احتمال زیاد شاهد رونمایی از این مدل خواهیم بود ولی هنوز در مورد تاریخ دقیق معرفی آن نمی‌توانیم با قاطعیت صحبت کنیم.

این نخستین باری نیست که شایعه‌ای در مورد مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی منتشر می‌شود و مثلا سال گذشته خبرگزاری بلومبرگ هم چنین شایعه‌ای را مطرح کرد. البته در آن زمان، خبرگزاری بلومبرگ نوشته بود که اپل در ابتدا قصد داشته چنین مدلی را تولید کند اما در نهایت مدیران این شرکت تصمیم گرفته‌اند این پروژه را کنار بگذارند. اما حالا بر اساس افشای اطلاعات جدید، به نظر می‌رسد اپل تصمیم گرفته توسعه‌ی این مدل را از سر بگیرد.

همچنین بر اساس ایمیل‌های داخلی اپل که در جریان شکایت شرکت Epic منتشر شدند، این شرکت حتی در سال ۲۰۰۸ هم قصد داشته مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی تولید کند ولی در نهایت بر سر تولید مدل ۱۳ اینچی به توافق رسیده‌اند. در رابطه با مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ هم طی ماه‌های گذشته گزارش‌های زیادی منتشر شده است. در ابتدا به نظر می‌رسید در انتهای ۲۰۲۱ یا اوایل ۲۰۲۲ شاهد رونمایی از مک‌بوک ایر جدید خواهیم بود ولی اخیرا خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده که باید در نیمه‌ی دوم ۲۰۲۲ انتظار معرفی این لپ‌تاپ را داشته باشیم.

مک‌بوک ایر

گفته می‌شود نسل جدید مک‌بوک ایر اگرچه از طراحی نسبتا متفاوت و بدنه‌ی مبتنی بر رنگ‌های جذاب‌تر بهره می‌برد، ولی بار دیگر با نمایشگر ۱۳ اینچی روبرو خواهیم شد. همانطور که احتمالا می‌دانید، قرار است این لپ‌تاپ با چیپست M2 راهی بازار شود. در رابطه با چیپست M2 استفاده شده در مک‌بوک ایر جدید هم گزارش‌های زیادی منتشر شده و در کل قرار نیست رقیب قدرتمندی برای M1 پرو و M1 مکس باشد بلکه نسبت به تراشه‌ی M1 از پردازنده و پردازنده‌ی نسبتا قدرتمندتری بهره می‌برد. مدتی قبل اعلام شد که اپل هر ۱۸ ماه یک بار نسل جدید این تراشه‌ها را معرفی خواهد کرد و این یعنی در سال ۲۰۲۳ شاهد معرفی M2 پرو و M2 مکس خواهیم بود که گویا مبتنی بر فناوری ساخت ۳ نانومتری شرکت TSMC هستند.

مدت‌ها قبل برخی کارشناسان اعلام کردند که دیگر وقت آن رسیده اپل طراحی و اندازه‌ی مک‌بوک ایر را تغییر دهد. بعد از مهاجرت این لپ‌تاپ به تراشه‌ی اختصاصی این شرکت، شمار بیشتری از کاربران که قبلا از لپ‌تاپ‌های ویندوزی استفاده می‌کردند، به بهره‌گیری از آن روی آورده‌اند. حالا با استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر و طراحی جذاب‌تر، این لپ‌تاپ می‌تواند سروصدای بیشتری راه بیندازید و به رقیب جذاب‌تری برای لپ‌تاپ‌های ویندوزی تبدیل شود.

منبع: MacRumors

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی