آپدیت One UI 4.1 برای سری گلکسی S10 و نوت ۱۰ عرضه شد

سامسونگ بالاخره فرایند انتشار آپدیت رابط کاربری One UI 4.1 را برای گوشی‌های سری گلکسی S10 و گلکسی نوت ۱۰ (پرچم‌داران سال ۲۰۱۹) آغاز کرد.

سامسونگ قرار است آپدیت رابط کاربری One UI 4.1 را با تعداد زیادی قابلیت‌های نرم‌افزاری راهی گوشی‌های خود کند. گوشی‌های بسیار زیادی واجد شرایط دریافت این آپدیت هستند و بسیاری از آن‌ها هم فعلا آن را دریافت کرده‌اند. البته گوشی‌های سری گلکسی S22 شرکت کره‌ای که به‌تازگی نیز راهی بازار شده‌اند، به طور پیش‌فرض از این رابط بهره می‌برند اما سایر گوشی‌ها نظیر سری گلکسی S21، نوت ۲۰، سری S20، نوت ۱۰ و S10 به عنوان پرچم‌دار شرکت کره‌ای قرار است به ترتیب این آپدیت را دریافت کنند.

فعلا به نظر می‌رسد نوبت به دارندگان سری گلکسی S10 و نوت ۱۰ رسیده تا بدین ترتیب طعم آپدیت جدید را به احتمال بسیار زیاد به عنوان آخرین آپدیت نرم‌افزاری خود بچشند. گوشی‌های یادشده با اندروید ۹.۰ به عنوان سیستم‌عامل پیش‌فرض و رابط کاربری One UI 1.5 راهی بازار شدند و طبق سیاست قدیمی سامسونگ قرار بود با دریافت اندروید ۱۱ به کار خود پایان دهند اما دیدیم که اینطور نشد چرا که شرکت تصمیم گرفت گوشی‌های پرچم‌دار عرضه شده از سال ۲۰۱۹ به بعد خود را به مدت ۳ سال از لحاظ نرم‌افزاری و ۴ سال از لحاظ امنیتی پشتیبانی کند.

البته این سیاست هم اکنون تغییر کرده به گونه‌ای که از سال ۲۰۲۱ به بعد، تمام گوشی‌های قدرتمند شرکت کره‌ای شامل میان‌رده‌های پریمیوم و پرچم‌دارها به مدت ۴ سال آپدیت نرم‌افزاری و ۵ سال آپدیت امنیتی دریافت می‌کنند. اما این سیاست شامل سری گلکسی S و نوت ۱۰ نمی‌شود و این محصولات با دریافت اندروید ۱۲ که پیش‌تر برای آن‌ها منتشر شده بود و نهایتا همین آپدیت نرم‌افزاری به کار خود پایان خواهند داد.

گوشی‌هایی که در حال حاضر برای دریافت این آپدیت واجد شرایط شده‌اند شامل گلکسی S10، گلکسی S10 پلاس، S10 5G و گلکسی S10e و گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس می‌شوند. این آپدیت جدید هم مبتنی بر اندروید ۱۲ است و به همین خاطر از لحاظ سیستم‌عاملی، تغییر خاصی نخواهند داشت ولی رابط از آن‌جایی که اندکی جدیدتر شده، قابلیت‌های خوبی را با خود به همراه دارد.

گلکسی S10 آپدیت One UI 4.1

این آپدیت برای گوشی‌های سری گلکسی نوت بسیار حجیم است (۱٫۰۴۹ گیگابایت) و تغییرات خوبی را در زمینه‌ی مولتی تسکینگ به این محصولات اضافه می‌کند. شماره‌ی فریم‌ور این آپدیت هم N976BXXU7HVC6 است که شامل بسته‌ی امنیتی ماه مارس هم می‌شود. این آپدیت برای گوشی‌های سری گلکسی S10 هم شامل بسته‌ی امنیتی یادشده می‌شود.

اینکه نامی از گوشی‌های گلکسی نوت ۱۰ لایت و S10 لایت نبرده‌ایم به این خاطر نیست که این گوشی‌ها واجد شرایط دریافت آپدیت One UI 4.1 نیستند. در واقع این گوشی‌ها در سال ۲۰۲۰ راهی بازار شدند و به همین خاطر هفته‌ی گذشته و به همراه سری گلکسی نوت و S20، آپدیت یادشده برایشان عرضه شد. البته هنوز این آپدیت برای تمام کاربران گوشی‌های یادشده منتشر نشده ولی در عین حال شاید شنیده باشید که فرایند انتشار آن آغاز شده باشد. نگران نباشید، این تأخیرها طبیعی است و قطعا شما هم طی یک یا دو هفته بعد از اعلام انتشار آپدیت برای محصولی مشابه محصول خود، آن را دریافت خواهید کرد.

یکی از جذاب‌ترین اتفاقاتی که در این آپدیت جدید رخ داده این است که شرکت کره‌ای بالاخره به کاربران امکان کنترل تنظیمات مربوط به سرویس بهینه‌سازی گیم یا همان GOS را می‌دهد که پیش‌تر شنیدیم عملکرد گوشی را در اجرای ۱۰ هزار اپلیکیشن و بازی مختلف کند می‌کرد. البته یا کنترل آن در آپدیت جدید به دست کاربر خواهد بود و یا اینکه این لیست بلندبالایی که در ابتدا درون آن قرار داشت کاهش پیدا کرده و فقط به یک سری بازی‌ها محدود شده است. همچنین امکان اضافه کردن رم مجازی به رم اصلی گوشی نیز با این آپدیت به گوشی‌های شرکت کره‌ای اضافه می‌شود که طی آن می‌توانید از بین ۴ مقادیر مختلف، حداقل ۲ و حداکثر ۸ گیگابایت رم از حافظه‌ی داخلی خود به حافظه‌ی رم اصلی اضافه کنید تا در مولتی تسکینگ شاهد بهبود عملکرد گوشی باشید.

منبع: GSMArena

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی