نقد و بررسی صندلی ماساژ iRest مدل SL-A80

آیا تابه‌حال پیش آمده از کسی بخواهید قولنج‌ کمرتان را بشکند؟ یا مثلا از یکی از آشنایان سبک‌وزن خواهش کنید روی پا و دست و کمرتان آهسته پیاده‌روی کند تا خستگی‌ از تن‌تان در برود؟ این‌ها راه‌حل‌های خشنِ قدیمی هستند و در عین کارایی در اکثر اوقات، گاهی هم نتیجه‌ی معکوس می‌دهند. در طرف مقابل، عده‌ای هم هستند که در چنین مواقعی پیش ماساژور می‌روند و درمان مشکل‎شان را از متخصص طلب می‌کنند. این موارد از دیرباز تا همین امروز وجود داشته‌اند و به احتمال زیاد، تا پایان عمر بشر هم به قوت خود باقی خواهند ماند. اما از آن‌جایی که زمانه پیشرفت کرده و اختراعات جدیدی به دنیا معرفی شده، برای درمان خستگی و کوفتگی بدن هم چاره‌ی جدیدی اندیشیده شده ‌است. صندلی‌های ماساژ، جدیدترین دستگاه‌هایی هستند که به کمک آن‌ها می‌توان خستگی روزانه را از تن به در کرد و برای یک روز جدید آماده شد. با نقد و بررسی صندلی ماساژ  SL-A80 آی‌رست (iRest) همراه ما باشید.

       ‌

صندلی فرست کلاس

صندلی آی‌رست مدل SL-A80 ابعاد بزرگی دارد و تقریبا به اندازه‌ی یک مبل دو نفره جا می‌گیرد. شمایل صندلی، یادآور صندلی‌های First Class هواپیما است و حتی می‌توان گفت به‌مراتب از آن صندلی‌ها راحت‌تر و دوست‌داشتنی‌تر است. تمام بدنه‌ با یک چرم بسیار مرغوب پوشانده شده که باکیفیت بودن‌اش کاملا بارز است. یک‌دست بودن چرم و دوخت‌های ظریفی که تکه‌های چرم را به هم وصل می‌کند همه نشانگر دقت بالای سازنده به کیفیت هستند و نمی‌توان هیچ عیب و ایرادی به آن گرفت.

صندلی ماساژ

با تخت کردن کامل صندلی، حالتی شبیه به آزادی حرکتی یک فضانورد به وجود می‌آید و به حالت جاذبه صفر (Zero Gravity) نام‌گذاری شده‌است.

کل صندلی روی یک شاسی فلزی سوار است و روی شاسی با یک لایه‌ پلاستیک پوشانده شده‌. استحکام خوبی در قرارگیری خود صندلی روی زمین وجود دارد و پس از نشستن روی آن متوجه هیچ‌گونه ناپایداری نمی‌شوید. دو بازوی قرار گرفته در چپ و راست دستگاه را می‌توان جدا و مجددا سر جای خود اسمبل کرد. این اقدام باعث می‌شود انتقال دادن صندلی به فضاهای کوچک هم امکان‌پذیر شود و بتوان صندلی را از درهای کوچک درون آپارتمان رد کرد؛ اقدامی به‌شدت پسندیده‌ در طراحی که خیلی‌ها از آن استقبال خواهند کرد. از آن‌جا که این صندلی در پنج رنگ مختلف تولید شده، در استفاده از پلاستیک‌ها به هماهنگی رنگ بین چرم و پلاستیک توجه شده ‌است. مثلا چرم قرمز با جزییات مشکی همراه شده و چرم سفید دارای پارچه‌ و پلاستیک خاکستری است. در قسمت تکیه‌گاه پشت، دو لایه بالشتک وجود دارد که به‌صورت چسبی روی هم سوار می‌شوند. یعنی در صورت صلاحدید و با توجه به نیاز می‌توانید کمی از برآمدگی زیر گردن کم کنید تا استفاده‌ی راحت‌تری از دستگاه داشته ‌باشید. استراحتگاهی که برای پا در نظر گرفته شده، به‌صورت فنری باز و بسته می‌شود و بدِ قضیه اینکه در نقطه‌ی موردنظرِ مصرف‌کننده قفل نمی‌شود؛ یعنی اگر بعد از فشار دادن پای‌تان در این محل، کمی پاهای‌تان را شل کنید جاپایی به محل خود برمی‌گردد. این منطقه تا ۲۳ سانتی‌متر باز می‌شود و امکان استفاده‌ی افراد قدبلند هم از صندلی فراهم می‌شود. محل استراحت پا و پشتی صندلی را می‌توان در زاویه‌ی دلخواه تنظیم کرد. وقتی‌که جای پا و پشتی صندلی در بازترین حالت خود قرار بگیرند، حالتی نزدیک به تخت‌خواب به وجود می‌آید. این حالت قرارگیری، جاذبه‌ی صفر (Zero Gravity) نام‌گذاری شده و با تخت کردن کامل صندلی، حالتی شبیه به آزادی حرکتی یک فضانورد را به انسان القا می‌کند؛ واقعا راحتی این حالت را نمی‌توان با کلمات توصیف کرد.

a

حداکثر وزنی که برای استفاده از دستگاه مشخص شده ۱۲۰ کیلوگرم است.

در قسمت‌های استراحتگاه دست، دو طرف شانه‌ها و محل قرارگیری پاها از یک لایه‌ی پارچه‌ای استفاده شده و درون آن با استفاده از بالشتک‌های هوا پر شده ‌است. بالشتک‌ها با مکانیزمی مشابه ایربگ (Airbag) خودرو باد می‌شوند و بدن مصرف‌کننده را در بر می‌گیرند. در قسمت‌های کناری که شانه‌ها مماس با آن‌ها قرار می‌گیرند، دو دریچه‌ وجود دارد که یکی برای پخش موزیک است و دیگری برای آزادسازی یون اکسیژن منفی. در استفاده‌ی خانم‌ها و آقایان از صندلی ماساژ محدودیتی وجود ندارد و هر کسی در هر سن و جنسیتی می‌تواند لحظاتی سرشار از آرامش را برای خود رقم بزند. با وجود اینکه SL-A80 اسکلت محکمی دارد و چهارستون‌اش قرص است، حداکثر وزنی که برای استفاده از دستگاه مشخص شده ۱۲۰ کیلوگرم است. این حقیقت با توجه به حداکثر عرض قابل نشستن درون صندلی منطقی است؛ اما ای‌کاش افراد بیشتر و با محدوده‌ی وزنی گسترده‌تری می‌توانستند از صندلی استفاده کنند.

b

کنترل صندلی به وسیله‌ی یک ریموت کنترل انجام می‌شود که دارای تعدادی دکمه و یک نمایشگر است. در این نمایشگر، نقاطی که در حال ماساژ گرفتن هستند با رنگ قرمز نمایش داده می‌شوند و تعیین نقاط مورد نظر برای ماساژ به‌سادگی تمام انجام می‌شود. ریموت به‌وسیله‌ی یک سیم کلفت به پشت صندلی وصل می‌شود و هنگامی‌که بی‌استفاده است، در یک کیسه کنار صندلی قرار می‌گیرد. این کیسه‌ شبیه کیسه‌های شکم کانگوروها است و در دل چرم ایجاد شده ‌است.

بریم ماساژ!

با وصل کردن دستگاه به برق و فشردن دکمه‌ی پاور، صندلی به‌صورت ریلی به جلو و عقب جابجا می‌شود و این اولین نشانه‌ی شروع به کار آن است. دستگاه به‌محض روشن شدن، طول بدن را اسکن می‌کند و با توجه به فشاری که از جانب نقاط مختلف بدن به صندلی وارد می‌شود، میزان فشار و باد شدن کیسه‌های هوا را به گونه‌ای تنظیم می‌کند تا هنگام نشستن روی صندلی حس خوبی داشته ‌باشید. به این ترتیب در ماساژ گردن، همواره فشار مورد نظر بر نقطه‌ی درستی وارد می‌شود. SL-A80 دارای ۸ نوع ماساژ اتوماتیک است و هر ماساژ به‌صورت متوسط ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

c

در ماساژهای اتوماتیک، دستگاه را به حال خود رها می‌کنید تا آن‌چه را که یاد گرفته روی بدن‌تان اجرا کند. مدت هر ماساژ ۲۰ دقیقه است.

حال اگر پس از گذشت ۲۰ دقیقه حس کردید هنوز نیاز به ماساژ دارید، می‌توانید زمان را از ۵ تا ۲۰ دقیقه‌ی دیگر افزایش دهید. بیشتر از این مقدار ماساژ گرفتن واقعا مفید که نیست هیچ، ممکن است برای بدن و عضلات ضرر هم داشته ‌باشد. ماساژها شامل چرخشی کمر، کششی کمر، موجی نشیمن‌گاه، کیسه‌ی هوای نشیمن‌گاه، کششی عضلات و مفاصل پا، کیسه‌ی هوای ساق پا و کیسه‌ی هوا و رولینگ در کف پا می‌شوند. برای ماساژهای اتوماتیک می‌توانید دستگاه را به حال خود بگذارید تا آن‌چه یاد گرفته را روی بدن‌تان اجرا کند. به‌علاوه این امکان را هم دارید که در هنگام اجرای برنامه‌ی اتوماتیک، خودتان تغییراتی در برنامه ایجاد کنید تا آن‌طور که مایل هستید ماساژ بگیرید. در انتها هم برنامه‌‌‌ی شخصی‌‌شده‌ی خودتان را روی حافظه‌ی دستگاه ذخیره کنید تا امکان استفاده از تنظیمات مشابه در دفعات بعدی فراهم باشد. دو پروفایل برای انجام این کار در اختیار شما است؛ چیزی در سبک پروفایل‌های مختلف صندلی که در خودروهای سواری مدل‌بالا وجود دارد و هر راننده می‌تواند هنگام نشستن روی صندلی زاویه‌ و جایگاه صندلی مخصوص به خود را لود می‌کند.

5210ba54-22ad-41a9-a7bd-1f9c572bb5d1

وجود برنامه‌هایی که ماساژهای مالشی (مشت‌ومال)، ضربه‌ای، شیاتسو (با نوک انگشت)، سه‌بعدی و ترکیبی (شامل مالشی و ضربه‌ای) را شبیه‌سازی می‌کنند واقعا خوب است. وقتی یک دستگاه صندلی ماساژ SL-A80 تهیه می‌کنید، این ماساژهای حرفه‌ای را دریافت خواهید کرد: ماساژ Fengchi در ناحیه‌ی گردن برای درد گردن و دندان، ماساژ Jianjin در قسمت پایین گردن برای گردن و کتف، ماساژ Xinshu در میانه‌ی کمر برای قلب، ماساژهای Ganshu و Shenshu در قسمت‌های پایینی کمر برای درد کبد و کلیه‌ها، ماساژ Neiguan برای مچ دست‌ها، ماساژ Shousanli برای آرنج، ماساژ Zusanli برای ساق پا و معده و نهایتا ماساژ Yonquan برای کف پا. همه‌ی این‌ ماساژها باعث بهتر جاری شدن خون درون رگ‌ها می‌شود و زندگی شاداب‌تری را به شما هدیه می‌دهد. در پشت چرم صندلی، تعدادی غلتک‌های لرزاننده وجود دارد که روی بازوهایی سوار شده‌اند. بازوهای ماساژدهنده ۵ سرعت مختلف دارند و می‌توان فاصله‌ی بین آن‌ها را در ۵ عرض مختلف تنظیم کرد. غلتک‌هایی که برای ماساژ در بازوها به کار رفته‌اند هم در راستای محور عمودی جابجا می‌روند و هم حرکت افقی انجام می‌دهند. حرکت افقی غلتک‌‌ها به صورتی است که انگار یک ماساژور حرفه‌ای در حال باز کردن دست‌هایش پشت کمر شما است. در قسمت‌های کف دست و بازوها، کتف و شانه، کمر، باسن، ساق پا و روی پا تعدادی کیسه‌ی هوا قرار دارد و تعدادشان مجموعا به ۷۸ عدد می‌رسد. کیسه‌های هوا با توجه به حالت‌های مختلف ماساژ پر و خالی می‌شوند تا عملکردی شبیه به ماساژ واقعی شبیه‌سازی شود. توزیع کیسه‌ها به‌صورت ۴ کیسه‌ در پشتی صندلی، ۴ کیسه‌ی برای نشیمن‌گاه، ۴ کیسه‌ برای قسمت بالایی بازو، ۲۸ کیسه‌ برای بازو، ۲۰ کیسه برای ساق پا و ۱۸ کیسه برای کف پا است.

پشت غلتک‌های ماساژ، تعدادی آهنربا برای مغناطیس‌درمانی (Magnetic Therapy) قرار گرفته ‌است که با قرار دادن بدن در یک میدان مغناطیسی، نوعی انرژی را به بدن انسان انتقال می‌دهند. این صندلی دارای برنامه‌ی ماساژ کششی (Waist Stretch) برای برطرف کردن خستگی عضلات پا و کمر است.

d

در برنامه‌های کششی، بخش‌های خاصی از بدن به‌وسیله‌ی کیسه‌های هوا در نقطه‌ی خاصی ثابت می‌شوند و با استفاده از بازوهای ماساژ، به نقطه‌ی مورد نظر فشار وارد می‌شود. کیفیت عملکرد این برنامه واقعا خوب است و باور نمی‌کنید یک دستگاه مکانیکی بتواند ماساژهای کششی را با این کیفیت اجرا کند! در قسمت پشتی کمر و ساق پا، گرم‌کننده‌های اینفرارد قرار گرفته‌اند که تا ۴۰ درجه گرم می‌شوند و با گرمادهی از نواحی پشت کمر و ساق پا، دردهای عضلانی را تسکین می‌دهند. گرم شدن تاثیر مستقیمی در اثرگذاری ماساژ دارد و در آرام کردن بعضی دردهای خاص مفید واقع می‌شود. تعدادی غلتک در کف پا وجود دارد که برآمدگی‌هایی روی خود دارند و با گردش باعث ایجاد راحتی در کف پا می‌شوند. از آن‌جایی که در این نوع ماساژ بر نقاط مورد توجه در طب سوزنی تاکید شده، گردش خون بهتری در رگ‌ها حاصل می‌شود. این غلتک‌ها درست مثل یک ماساژور حرفه‌ای کف پا را ماساژ می‌دهند و حس راحتی و خلاص شدن از خستگی را به کمال می‌رسانند.

e

امکان پخش موزیک در حین ماساژ هم فراهم شده‌ است. برای پخش موزیک می‌توان با استفاده از ورودی AUX یا بلوتوث، موزیک را به دستگاه انتقال داد. دو اسپیکر در دو طرف شانه‌ها قرار گرفته‌اند و صدا را با کمترین فاصله به سمت گوش می‌فرستند. یک اپلیکیشن iOS هم برای صندلی طراحی شده که امکان کنترل کامل صندلی از طریق گوشی هوشمند را امکان‌پذیر می‌کند. با این اپ هم می‌توانید صندلی را کنترل کنید و هم موزیک موجود در موبایل را با اسپیکرهای صندلی پخش کنید.

اپلیکیشن صندلی ماساژور

واقعا راحتی بیشتر از این امکان‌پذیر است؟ استفاده از SL-A80 آن‌قدر لذت‌بخش است که نمی‌توان آن‌را با هیچ لذت دیگری تاخت زد! قسمت‌هایی از دستگاه که در تماس مستقیم با پوست بدن قرار دارند را می‌توان به‌صورت دوره‌ای از جای خود خارج کرد و پس از شست‌وشو مجددا سر جای‌شان قرار داد. این قسمت‌ها که در بالشتک‌های دور کردن، مچ و بازوی دست و کف و ساق پا قرار دارند به‌وسیله‌ی زیپ سر جای خود محکم می‌شوند و از این رو، باز و بسته کردن‌شان خیلی راحت است.

بخریم یا نه؟

بیایید با هم رک صحبت کنیم: ما همه کار می‌کنیم و خستگی ناشی از کار هم اجتناب‌ناپذیر است. خستگی را اگر دفع نکنید، نمی‌توانید در بازه‌های طولانی به فعالیت ادامه دهید؛ بدن به استراحت نیاز دارد و نمی‌تواند همچون یک ماشین مکانیکی دایما کار کند. اصلا چرا تنها صحبت را به کار محدود کنیم؟ کوفتگی بدن بعد از باشگاه و انجام فعالیت‌های سنگین ورزشی را چکار می‌کنید؟ بالاخره باید برای همه‌ی این مشکلات راه‌حلی وجود داشته ‌باشد. صندلی ماساژ SL-A80 حاضر به یراق، این کار را برای‌تان انجام و اجازه می‌دهد در حین ماساژ ریلکس کنید تا خستگی کاملا از تن و بدن زدوده شود. فکرش را بکنید که از شر دنیای کسل‌کننده به منزل‌تان پناه می‌برید و یک صندلی ماساژ باکیفیت آن‌جا منتظر است تا زندگی دوباره‌ای به شما هدیه دهد. ولی حیف که برای داشتن همیشگی این لذت باید هزینه کرد؛ آن هم چه هزینه‌ای! داشتن صندلی ماساژ SL-A80 مساله‌ی باید یا نباید نیست؛ بلکه مساله‌ی امروز یا فردا است. شک به دل‌تان راه ندهید.

Digi_Buy_Label5

سلامت
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی