چطور لازانیای گوشت درست کنیم؟

لازانیا مثل دیگر غذاهایی که بر پایه پاستا هستند، یک غذای ایتالیایی سنتی است؛ یک غذای گرم که از ورقه‌های لازانیا، گوشت، سس خامه‌ای غلیظ و پنیر فراوان، به صورت لایه لایه تهیه می‌شود. قدیمی‌ترین دستور پخت لازانیا در قرن چهاردهم میلادی نوشته شده است که البته تفاوت‌های زیادی با طرز تهیه لازانیا به شکل امروزی دارد. در دستور پخت قدیمی لازانیا از سوسیس محلی، گوشت قل‌ قلی سرخ شده، تخم مرغ آب‌پز، سس گوشت، سس بشامل و پنیر ریکوتا استفاده می‌شد. دستور پخت این غذای خوشمزه طی سال‌ها مدام دچار تغییر شده است اما بعضی چیزها مثل پنیر فراوان و آویشن همیشه جای خود را حفظ کرده‌اند. در این قسمت از آموزش آشپزی تصویری دیجی‌کالا مگ طرز تهیه لازانیا با گوشت چرخ کرده در فر را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه لازانیا

مواد لازم برای لازانیا

  • ورقه لازانیا: ۴۰۰ گرم
  • پنیر پیتزا: ۶۰۰ گرم
  • گوشت چرخ کرده: ۳۵۰ گرم
  • قارچ: ۴۰۰ گرم
  • رب: ۲ قاشق غذاخوری
  • پیاز درشت: ۱ عدد
  • آرد سفید: یک چهارم پیمانه
  • شیر: ۳ پیمانه
  • کره: ۴۰ گرم
  • نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا، پودر سیر، پودر آویشن، زردچوبه و ادویه مخصوص لازانیا: به میزان لازم

خرید مواد لازم لازانیا با گوشت از دیجی‌کالا

طرز تهیه لازانیا با گوشت چرخ کرده

لازانیا رولی

۱.
برای شروع آرد سفید را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کمی تفت بخورد و بوی خامی آن از بین برود. دقت کنید که آرد نباید تغییر رنگ بدهد. سپس کره را به آرد اضافه کنید و اجازه دهید که کاملا آب شود.

لازانیا اسفناج

۲.
بعد از این که کره آب شد، شیر گرم را به آرامی و مرحله مرحله به ترکیب اضافه کنید. پس از هر بار اضافه کردن شیر ترکیب را خیلی سریع هم بزنید تا آرد گلوله نشود. باید هم زدن را بدون توقف انجام دهید تا سس یکدست شود و به غلظت لازم برسد. در نهایت نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و سس را از روی حرارت بردارید.

لازانیا سبزیجات

۳.
در یک تابه قارچ‌های ورقه شده را با حرارت بالا و کمی روغن تفت دهید و سپس از تابه خارج کنید.

لازانیا لقمه ای

۴.
پیاز را رنده کنید و در روغن تفت دهید تا کمی طلائی شود. سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و آن را تا وقتی که تغییر رنگ دهد تفت دهید.

لازانیا بدون فر

۵.
رب، پودر پاپریکا، پودر سیر، پودر آویشن، زردچوبه و ادویه مخصوص لازانیا را به گوشت اضافه کنید. بعد از کمی تفت خوردن، گوشت را از تابه خارج کنید.

لازانیا بادمجان

۶.
در یک قابلمه آب را جوش بیاورید و ورقه‌های لازانیا را طبق دستور روی جعبه در آن بپزید و سپس آبکش کنید. می‌توانید مانند تصویر پس از آبکش کردن، آن‌ها را در ظرف آب ولرم نگه دارید تا به هم نچسبند.

کف ظرف مخصوص فر یا پیرکس را چرب کنید و یک لایه‌ی نازک سس بشامل بریزید. سپس یک لایه ورقه‌ی لازانیا، یک لایه سس گوشت و قارچ، یک لایه سس بشامل و یک لایه پنیر پیتزا روی آن قرار دهید. این کار را لایه لایه تا زمان پر شدن ظرف تکرار کنید.

تهیه لازانیا در فر

۷.
لایه‌ی آخر را سس بشامل بریزید و روی آن را با یک لایه پنیر رنده شده بپوشانید.

دستور پخت لازانیا گوشت

۸.
روی ظرف را با یک لایه فویل بپوشانید و چند سوراخ برای تبادل هوا ایجاد کنید. فر را از قبل گرم کنید و لازانیا را به مدت ۴۰ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه‌ی سانتی‌گراد قرار دهید. در ۱۰ دقیقه‌ی آخر پخت، فویل آلومینیومی را از روی لازانیا بردارید و گریل فر را روشن کنید تا روی غذا کاملا برشته شود.

دستور پخت و عکس: مریم ابراهیمی

آشپزی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی