تشخیص ایدز با فلش USB

به‌تازگی دانشمندان به روشی جدید برای تشخیص بیماری ایدز (HIV) دست پیدا کرده‌اند. دانشمندان توانسته‌اند یک فلش USB درست کنند که می‌تواند با آزمایش خون افراد، بیماری ایدز را تا ۹۵ درصد درست تشخیص دهد. حتی گفته شده که این فلش در مدت ۳۰ دقیقه می‌تواند جواب آزمایش خون برای تشخیص این بیماری را در اختیار کاربران قرار دهد.

نتیجه‌ی آزمایش تشخیص بیماری ایدز به شکل معمولی چند روز تا یک هفته طول می‌کشد؛ اما این وسیله‌ی جدید به سرعت می‌تواند نتیجه را در اختیار کاربران و پزشکان قرار دهد. روش استفاده از این فلش USB هم بسیار راحت است. تنها کافی است که مقداری از خون را روی قسمت مشخص شده، بریزید. چیپی هم که داخل فلش قرار گرفته متوجه تغییر سیگنال‌های الکتریکی می‌شود. سپس باید این فلش را به کامپیوتر متصل کنید و منتظر جواب بمانید. دانشمندان این روش را روی ۹۹۱ نفر امتحان کرده‌اند و به طور میانگین ۲۱ دقیقه برای به دست آوردن جواب صبر کرده‌اند.

البته این تکنولوژی جدید به‌زودی راهی بازار نمی‌شود؛ اما می‌تواند تحول بزرگی به وجود بیاورد. استفاده از یک فلش USB بسیار راحت است و سرعت به دست آوردن جواب در این روش هم آن‌قدر بالاست که به سرعت می‌توان متوجه این بیماری شد.

‌‌‌‌

منبع: The Verge

‌‌‌‌

telegram_ad2_1

سلامت
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی