خانه‌های سبز هابیتی، از رویا تا واقعیت

شرکت Green Magic Homes با خانه‌های از پیش ساخته‌ی سبزش، رویای خانه‌های هابیتی را محقق ساخته است.

خریداران می‌توانند سازه‌های مختلف این خانه را مطابق سلیقه‌ی خودشان به هم متصل کنند.

حتما شما هم وقتی اولین قسمت فیلم ارباب حلقه‌ها را دید مجذوب آن خانه‌های سبز و نقلی هابیت‌ها شدید و دل‌تان می‌خواست شما هم در یکی از همین خانه‌ها زندگی می‌کردید. شاید رسیدن به چنین خواسته‌ای چندان هم دور از دسترس نباشد. ساخت چنین خانه‌هایی برای افراد عادی سخت و چالش‌برانگیز است. اما شرکت «خانه‌های جادویی سبز» (Green Magic Homes) خانه‌های پیش‌ساخته‌ای را ارایه می‌دهد که ساختار ماژولار (یعنی ساختاری متشکل از چند قسمت مختلف که ماژول نام دارند) آنها شباهت زیادی به خانه‌های هابیت‌ها دارد.

خریداران می‌توانند سازه‌های مختلف این خانه را مطابق سلیقه‌ی خودشان به هم متصل کنند. پس از آن برای سبزینگی نمای آن، کافی است خاک و بذر روی آنها اضافه شود. چنین خانه‌هایی به خصوص برای محیط مرطوب شمال بسیار مناسب هستند. چون گیاهان سبز این خانه‌ها در آب و هوای شمال خوب رشد می‌کنند.

خانه‌های سبز، علاوه بر این که زیبا و تمیز هستند، یک مزیت خوب هم دارند. خاکی که سطح آنها را پوشانده، کاربرد یک عایق عالی را دارد و باعث می‌شود که خانه در زمستان گرم و در تابستان خنک بماند. قوس کناره‌های پنجره و در کمی بیرون می‌زند تا روی آنها با خاک پوشانده نشود.

خانه‌های سبز از آرک‌های پلیمریِ غنی‌شده با فیبر (FRP) تشکیل شده‌اند که به هم‌دیگر متصل می‌شوند. این قسمت‌ها به هم متصل شده به انواع مختلف اتاق و ماژول تبدیل می‌شوند. این اتاق‌ها هم به نوبه‌ی خود به شکل‌های مختلفی به هم وصل شده و یک خانه‌ی کامل را تشکیل می‌دهند. خریداران می‌توانند مطابق میل خودشان ماژول‌ها را به هم متصل کنند. خاکی که روی این خانه‌ها اضافه می‌شود، کمک می‌کند که قسمت‌های مختلف به هم فشار داده شوند و میزان استحکام خانه افزایش یابد.

جدیدترین ماژول این شرکت Wikiki نام دارد که به یک واحد ۳۷.۵ متری تبدیل می‌شود و می‌تواند کاربرد یک اتاق مهمان، استودیوی هنر یا هر چیزی را که بخواهید داشته باشد. آماده کردن این خانه، برای سه نفر، سه روز طول می‌کشد و به هیچ مهارت خاص یا تجهیزات سنگینی هم نیاز ندارد.

green-magic-homes-3 green-magic-homes-5 green-magic-homes-6 green-magic-homes-12 green-magic-homes-13 green-magic-homes-14

منبع: Green Magic Homes

سبک زندگی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی