راهنمای خرید شوینده‌های خانگی از دیجی‌کالا

دیجی‌کالا در طول یکی دو سال اخیر، سعی کرده است برای راحت‌تر شدن خرید مواد شوینده مجموعه‌ای از شوینده‌های مختلف را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

به دوره‌ای رسیدیم که می‌توانیم بگوییم کم و بیش، سر ماه باید به خرید لوازم ضرروی منزل فکر کنیم؛ لوازمی که قرار است در طول ماه در خانه استفاده شوند و یک خانواده به آن‌ها نیاز دارد. به غیر از غذا، انسان هم مانند دیگر موجودات زنده، توجه زیادی به پاکیزگی دارد. پرندگان لانه‌ی خود را تا حد ممکن از زباله‌ها پاک می‌کنند یا بسیاری از موجودات، سعی می‌کنند بدن خود را چه با شست و شو در آب و چه با استفاده از اعضایی مثل زبان، پاک نگه دارند. انسان حتی پایش را از دیگر موجودات فراتر می‌گذارد. لباس به عنوان پوشش اصلی و فعلی انسان، همانند بدن دیگر موجودات نیاز به پاک شدن دارد. محیطی هم که انسان در آن زندگی می‌کند، باید تمیز باشد.

تمیز بودن لباس و خانه، محیطی بهتر برای زندگی انسان فراهم می‌کند. امروزه به لطف شوینده‌های مختلف، می‌توانیم هر بخش خانه یا لباس‌های مختلف خود را پاک کنیم.

شوینده‌ها انواع مختلفی دارند و هر کدام یکی از نیازهای ما را برطرف می‌کنند. با توجه به این که پاکیزگی بخش مهمی از زندگی اجتماعی انسان است، باید حواس‌مان به شوینده‌هایی که در خانه داریم باشد.

دیجی‌کالا در طول یکی دو سال اخیر، سعی کرده است برای راحت‌تر شدن خرید مواد شوینده مجموعه‌ای از شوینده‌های مختلف را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. شوینده‌ها انواع مختلفی دارند و ما هم با در نظر گرفتن این تنوع و نیاز افراد، تلاش کرده‌ایم تا این دسته‌ها را به بهترین شکل ممکن برای‌تان معرفی کنیم.

مایع ظرفشویی

اگر بگوییم مایع ظرفشویی یکی از مهم‌ترین شوینده‌هایی است که باید همیشه در خانه داشته باشید، چندان بیراه نگفته‌ایم. در راستای همان صحبتی که در بالا کردیم، می‌دانیم که غذا یکی از نیازهای اساسی انسان است. از قید هر چیزی که بخواهیم بزنیم، به عنوان یک موجود زنده نمی‌توانیم غذا را کنار بگذاریم. و یک موضوع را نباید فراموش کنیم، این که در حال حاضر تا می‌توانیم باید به فکر سلامتی خود باشیم و ظروف پاک، نقش مهمی در این موضوع دارند.

مواد شوینده‌ی مخصوص ظرفشویی، فقط هم مایع ظرفشویی نیستند. امروزه مواد مختلفی را به عنوان شوینده استفاده می‌کنیم. از قرص‌های مختلف ماشین‌های ظرفشویی گرفته تا ژل یا مایع‌های مختلفی که در این نوع دستگاه‌ها قرار می‌دهیم. حواس‌مان باید به جرم داخل کتری هم باشد که به لطف جرم‌گیر می‌توانیم آن‌ها را هم از بین ببریم.

در کنار مایع ظرفشویی و قرص ماشین ظرفشویی، مواد شوینده‌ی دیگری هم ممکن است به کارتان بیایند؛ مثل براق کننده‌های مختلف. خودتان بد نیست نگاهی به انواع مختلف مایع ظرفشویی بیندازید.

پیشنهاد می‌کنیم به جای این که مایع ظرفشویی کوچکی تهیه کنید، یک مایع ظرفشویی چند کیلویی تهیه و آن را در طول ماه استفاده کنید.

تمیز کننده‌ی سطوح

امروزه برای پاک کردن سطوح مختلف، انتخاب‌های مختلفی مقابل‌مان داریم. می‌توانیم به سطحی که می‌خواهیم آن را تمیز کنیم نگاهی بیاندازیم و یک پاک کننده مختص آن بگیریم. بدون شک در نظر گرفتن سطحی که می‌خواهیم تمیز کنیم و تهیه‌ی یک تمیز کننده برای همان کار،‌ بهترین نتیجه را می‌دهد.

انواع مختلفی از تمیز کننده‌های سطوح را می‌توانیم پیدا کنیم. برای مثال پاک کردن مایکروویو نیازمند تمیز کننده‌ی مختص خود است یا سطوح مختلف آشپزخانه مثل کابینت‌ها هم نیازمند مواد خاص خود هستند. برای پاک کردن سرویس‌های بهداشتی تمیز کننده‌ای جداگانه نیاز داریم و برای چوب هم حتما باید سراغ تمیز کننده‌ی مخصوصی را بگیریم. سطوح آلومینیومی و براق برخی گازها را هم فراموش نکنیم که بدون شوینده‌ی خاص، احتمال از بین رفتن آن‌ها کم نیست.

با این حال، شاید مهم‌ترین نوع پاک کننده‌ی سطوحی که در خانه نیاز داریم و بد نیست در ابتدای ماه به خرید آن فکر کنیم، یک پاک کننده‌ی چند منظوره است. یک پاک کننده‌ی چند منظوره به ما اجازه می‌دهد زمانی که می‌خواهیم یک سطح را تمیز کنیم، سریع و بدون دغدغه از آن استفاده کنیم. البته بدون شک یک تمیز کننده‌ی چند منظوره آن طور که باید کار یک تمیز کننده‌ی مخصوص را انجام نمی‌دهد؛ ولی کسانی که چندان وسواس ندارند را راضی می‌کند.

مایع دستشویی

می‌دانستید شست و شو با صابون، منظورمان از نوع خشک و جامد آن است، چندان هم که تصور می‌کنید پاک و تمیز نیست؟ البته از نظر علمی نمی‌گوییم، چون تصور نمی‌کنیم آن باکتری روی سطح صابون بتواند آسیبی به ما بزند، بلکه از نظر روانی می‌گوییم. به همین دلیل هم سال‌هاست که افراد بیشتر به استفاده از صابون مایع یا همان مایع دستشویی روی آورده‌اند.

برخلاف صابون، دست (یا هر جای دیگر) کسی پیش از شما به مایع دستشویی نخورده است؛ پس می‌توانیم مطمئن باشیم که حداقل با شوینده‌ی تمیزتری طرف هستیم. صابون‌های مایع انواع مختلفی دارند و امروزه می‌توانیم انواعی را پیدا کنیم که آنتی‌باکتریال یا ضد چربی هستند. این که مایع‌های دستشویی هم‌چنین رایحه‌های بیشتر و متنوع‌تری از صابون جامد دارند به کنار، شاید موضوع به صرف بودن استفاده از صابون مایع مهم‌ترین عامل در خرید آن‌ها باشد.

به شما قول می‌دهیم که صابون‌های مایع بسیار دیرتر از صابون خشک و جامد تمام می‌شود؛ البته ما کودک شما را که ظرف مایع دستشویی را به دست می‌گیرد و تا خرتناق آن را در میاورد، در نظر نگرفته‌ایم و حالت معمول استفاده‌ی آن را می‌گوییم. اگر در مملکت ما مشغول زندگی باشید، احتمالا زمانی که مایع دستشویی خانه‌ی شما به یک سوم پایانی‌اش می‌رسد، ظرف آن را با آب پر و یک ماه دیگر هم از آن استفاده می‌کنید. احتمالا هنوز هم بهتر از صابون معمولی دست‌هایتان را پاک می‌کند.

صابون مایع هم‌چنین یک نوع جدیدتر به اسم «فوم دستشویی» دارد که از ظرفش به جای مایع، کف بیرون می‌زند. اساسا با این کار،‌ کار خود را سریع‌تر و ساده‌تر می‌کنید. البته به جای این موضوع، بهتر است به میزان مصرف بسیار کمتر فوم دستشویی اشاره کنیم؛ معمولا حتی اگر تمام تلاش خودتان را هم به کار گیرید، فوم دستشویی تمام نمی‌شود.

شوینده رخت

مواد شوینده‌ی رخت و لباس آن‌قدر مهم هستند که باید سر ماه، از وجود آن‌ها در خانه مطمئن شوید. تنوع مواد شوینده‌ی لباس حتی از شوینده‌های سطوح هم بیشتر است؛ هر چه باشد کابیت منزل را هر روز با خود بیرون از خانه و به سرکار و داخل جامعه نمی‌برید. شست و شوی لباس، آن هم با در نظر گرفتن این موضوع که کمترین آسیب به آن وارد شود، کار ساده‌ای نیست. در همین راستا هم قبل از شستن لباس خود، به لیبل داخل آن نگاه بیاندازید. اگر لباس شما لیبل شست و شو ندارد، احتمالا آن لباس نه برای شرکت سازنده‌اش مهم بوده و نه برای شما مهم است، در نتیجه هر بلایی می‌خواهید سر آن بیاورید.

لیبل داخل لباس شما، اینکه آیا می‌توانید آن را به داخل ماشین لباسشویی بیاندازید یا باید آن را با دست بشویید را برای‌تان مشخص می‌کند. از اینجای کار به بعد، نیاز به شوینده‌ی مخصوص دارید.

یا باید پودر رخت شویی تهیه کنید، یا سراغ پودر لباسشویی بروید. در این میان اگر می‌خواهید از پوشیدن لباس لذت هم ببرید، یک مایع نرم کننده‌ی لباس هم بگیرید و داخل تشت لباسشویی یا ماشین لباسشویی خود بریزید.

لباس‌های سفید نیازمند مواد شوینده‌ی مخصوص خود هستند. لباس‌های رنگی را نباید با هر شوینده‌ای بشویید و لباس‌های سیاه هم باید با مایع شوینده‌ی مخصوص شست و شو شوند. پیشنهاد می‌کنیم خودتان اول یک نگاه به لباس و ابزار شست و شوی که در اختیار دارید بیاندازید، سپس از بین محصولات شوینده‌ی لباس یکی را انتخاب کنید.

شامپو فرش

اگر در خانه‌ی خود فرش و قالی به زمین می‌اندازید، بهتر است همین حالا دست به کار شوید و آن‌ها را جمع کنید که جایگزین کردنشان در وضعیت امروز، اصلا ممکن نیست؛ مخصوصا که اگر بخواهید فرش را برای شست و شو به بیرون دهید، باید حتی بیشتر از هزینه‌ی خریدشان برای شستن یک فرش پیاده شوید. البته در صورتی که می‌خواهید چیزی از فرش‌تان باقی بماند، وگرنه اگر با قیمت‌های پایین بخواهید فرش خود را بشویید، باید قید رنگ و جنس و ریشه‌های آن را بزنید.

در حال حاضر بهترین کار برای شست و شوی فرش، استفاده از شامپو فرش است. مطمئنا هر سال که فرش خود را برای شست و شو نمی‌فرستید و قرار هم نیست هزینه‌های سنگین شست و شوی فرش را تحمل کنید، در نتیجه تنها راه مقابل شما برای شستن فرش، خرید یک شامپو فرش و دست به کار شدن خودتان است.

اگر یک فرزند، یا یک حیوان خانگی داشته باشید که از در و دیوار بالا می‌روند و هنوز هم فرق بین دستشویی و فرش گران‌قیمت شما را درک نمی‌کنند، وجود یک شامپو فرش در منزل شما ضروری است. با یک شامپو فرش به راحتی می‌توانید آن قسمت فرش‌تان را که کمی کثیف شده، تمیز کنید. نهایتا هم می‌بینید آن قسمتی که تمیز کرده‌اید، از دیگر بخش‌های فرش تمیزتر شده است، در نتیجه مجبور می‌شوید کل فرش را یک دور با شامپو فرش بشویید.

شامپو فرش فقط هم به درد تمیز کردن فرش نمی‌خورد و مبل را هم با شامپو فرش می‌شویند. در نتیجه به طور کلی خرید یک شامپو فرش را فراموش نکنید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه از سوپرمارکت اینترنتی دیجی‌کالا خرید کنیم؟

سبک زندگی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی