اولین محصول برندهای معروف؛ مکس فکتور

«مکس فکتور» در سال ۱۸۷۲ در شهری از روسیه که امروز متعلق به هلند است به دنیا آمد تا معنی زرق و برق را با محصولات آرایشی و بهداشتی خود، تا چندین دهه به دنیا نشان دهد. اولین محصول مکس فکتور (Max Factor) زمانی تولید شد که او کرم‌های گریم بر پایه گریس (Grease Paint) که در فیلم سازی آن زمان استفاده می‌شد را دید و آن‌ها را «ترسناک» توصیف کرد و برای راه کار، کرم گریس منعطف (Flexible Grease Paint) را در سال ۱۹۱۴ به عنوان اولین محصول برند مکس فکتور تولید کرد. کرم جدیدی که آقای فکتور تولید کرده بود در برابر گرمای شدید چراغ‌های صحنه‌ فیلمبرداری آن زمان آب نمی‌شد و بازتاب نور کمتری از صورت بازیگر منعکس می‌کرد.

کرم پودر مکس فاکتور

در سال ۱۹۲۸ اولین پماد لب (Lip Pomade) یا همان برق لب امروزی را برای ستاره‌های سینمای سیاه و سفید ساخت و بعد از چند سال اولین پنکیک آرایشی را وارد بازار کرد. پنکیک مکس فکتور نه تنها به استانداردی برای گریم در صنعت فیلم‌های رنگی تبدیل شد، بلکه انقلابی در صنعت محصولات آرایشی بود! فکتور به دلیل ارتقاء دادن گریم بازیگران سینما در سال ۱۹۲۸ برنده اسکار بهترین گریم شد. اما نکته جذاب‌تر این بود که لوازم آرایش مکس فکتور نه فقط در هالیوود و برای بازیگران سینما، بلکه برای همه خانم‌ها قابل استفاده بود در بازار برای فروش عرضه شده بود.

ریمل ماکس فاکتور

مکس فکتور چندین سالن آرایشی با نام‌های جذاب تاسیس کرد که در آ‌ن‌ها خدمات ویژه‌ای برای آرایش ارائه می‌شد. شعار آن‌ها “Make-up for the stars and you” به معنی آرایش برای ستاره‌های سینما و شما بود.

در سال ۱۹۳۸ مکس فکتور فوت شد اما کمپانی بزرگ او مسیری که شروع کرده بود را ادامه و در هر دهه اختراع جدیدی در صنعت محصولات آرایشی انجام داد. رفته رفته لاین محصولات این برند گسترش پیدا کرد؛ از محصولات آرایشی خاص برای صنعتی که در آن زمان به نام «آرایش دکوراتیو» می‌شناختند تا اولین کرم پودر و اولین کانسیلر استیک بازار و لوازم آرایش ضد آب. در دهه ۱۹۷۰ میلادی این کمپانی سری محصولات آرایشی طبیعی را راه اندازی کرد.

امروزه بعد از گذشت یک قرن، این کمپانی به معروف‌ترین برند در لیست برندهای درجه یک لوازم آرایش تبدیل شده است و شخص مکس فکتور با لقب «پدر آرایش مدرن» شناخته می‌شود.

مکس فاکتور اصل

مد و زیبایی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی