چطور بیسکو کیک درست کنیم؟

بیسکو کیک، کیک سابله یا تارت کرم‌دار یکی از دسرهای جدیدی است که اخیرا بین شیرینی‌پزها بسیار محبوب شده. ویژگی بیسکو کیک این است که می‌توانید به هر شکلی که بخواهید آن را تهیه کنید؛ از حروف الفبا گرفته تا اعداد و شکل‌های هندسی. طرز تهیه بیسکو کیک ساده است و تنها حدود نیم ساعت زمان می‌برد. البته بعد از آماده شدن دسر باید آن را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و طعم بهتری بگیرد. تزئینات بیسکو کیک خیلی متنوع است و تقریبا با هر چیزی که دوست داشته باشید می‌توانید آن را تزئین کنید. یکی از محبوب‌ترین تزئینات برای کیک سابله میوه‌های تازه، خصوصا توت فرنگی و تمشک است، اما شما می‌توانید از انواع شکلات، اسپرنکل، پاستیل و گل‌های شکری استفاده کنید. با این قسمت از آموزش آشپزی تصویری دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا طرز تهیه بیسکو کیک عددی را یاد بگیرید و از هنر خود لذت ببرید.

طرز تهیه بیسکو کیک

مواد لازم برای بیسکو کیک

  • پودر قند: سه چهارم پیمانه
  • آرد سفید: ۲ پیمانه
  • کره: ۱۵۰ گرم
  • تخم مرغ: ۱ عدد
  • خامه‌ی قنادی: ۱ کیلوگرم
  • بکینگ پودر: ۱ قاشق چای‌خوری
  • وانیل: یک‌ونیم قاشق چای‌خوری
  • پاستیل، میوه، چیپس شکلات و اسپرینکل برای تزئین
  • کاغذ روغنی

خرید مواد لازم بیسکو کیک از دیجی‌کالا

طرز تهیه بیسکو کیک

بیسکوکیک چیست

۱.
کره را از یخچال خارج کنید و اجازه دهید به دمای محیط برسد و نرم شود. سپس آن را در مخلوط‌کن ریخته و به مدت ۲ دقیقه با دور تند هم بزنید.

کیک عددی

۲.
پس از ۲ دقیقه، پودر قند را هم به کره اضافه کنید و ۲ دقیقه‌ی دیگر با دور تند هم بزنید تا رنگ آن کرم رنگ شود.

کیک حروف

۳.
تخم مرغ را که از قبل از یخچال خارج کردید و هم‌دمای محیط شده است، به همراه وانیل به مواد اضافه کنید و دوباره با دور تند همزن به مدت ۲ دقیقه هم بزنید.

کیک بیسکوییتی

۴.
آرد و بکینگ پودر را در سه مرحله به مواد اضافه کنید. دقت کنید که در مرحله‌ی اول و دوم بعد از هر بار که آرد را اضافه کردید مواد را با همزن بزنید. قبل از اضافه کردن قسمت سوم آرد، مواد را به ظرف دیگری منتقل و بعد مابقی آرد را اضافه کنید. بعد از اضافه کردن قسمت سوم آرد مواد را با استفاده از کاردک هم بزنید تا خمیر یکدست شود.

خمیر این کیک را نباید به هیچ عنوان با دست ورز داد، چرا که کره‌ی موجود در خمیر با حرارت دست ذوب و باعث سفت شدن خمیر می‌شود.

دسر بیسکو کیک

۵.
وقتی خمیر را خوب هم زدید آن را در یک کیسه‌ی پلاستیکی بریزید. کیسه را ببندید و آن را در بخچال قرار دهید تا به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کند و خنک شود. سپس خامه‌ی قنادی را از فریز خارج کنید تا یخ آن آب و مثل خمیر شود.

در این فاصله به سراغ کاغذهای روغنی بروید و آن‌ها را به شکل دلخواه برش بزنید. دقت کنید که باید از هر شکل ۲ سری تهیه کنید، چون این بیسکوکیک چند لایه است و از هر شکل بیسکوییت ۲ تا احتیاج دارید تا بتوانید آن‌ها را روی هم قرار دهید.

شیرینی بیسکوییتی

۶.
بعد از ۳۰ دقیقه خمیر را از یخچال خارج و آن را به ۴ قسمت تقسیم کنید. هر قسمت را مانند تصویر بین ۲ کاغذ روغنی قرار بدهید و آن را با وردنه پهن کنید. سپس کاغذر را برداشته و عدد یا شکل مورد نظر خودتان را که از قبل با کاغذ روغنی درآورده‌اید روی خمیر قرار دهید و با رولت یا چاقو دور تا دور آن را برش بزنید.

قسمت‌های اضافی خمیر را بردارید و بیسکوییت‌ها را با همان کاغذ روغنی‌ که روی آن قرار داده‌اید درون فر بگذارید. دمای فر را روی ۱۳۰ درجه تنظیم کنید و ۲۵ دقیقه به آن زمان دهید تا دور بیسکوییت طلائی شود و خوب بپزد.

طرز تهیه بیسکوییت کیکی

۷.
در این فرصت خامه‌ی قنادی را که از فریزر بیرون گذاشته بودید، درون یک ظرف ریخته و با دور تند همزن بزنید تا کمی پف کند و فرم بگیرد.

کیک سابله چیست

۸.
بیسکوییت‌ها را از فر خارج کنید و اجازه دهید خنک شوند. سپس خامه را به قیف منتقل کرده و پس از خنک شدن بیسکوییت‌ها، مانند تصویر با استفاده از ماسوره روی آن‌ها را یک لایه خامه بزنید. بعد از این، بیسکوییت‌ها را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید و سپس لایه‌ی بعدی بیسکوییت را روی آن‌ها قرار دهید. لایه‌ی آخر را دوباره خامه بزنید و با میوه‌های فصل، شکلات، پاستیل و المان‌های دیگر تزیین کنید.

دستور پخت و عکس: مریم ابراهیمی

آشپزی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی