علامت قوطی باز شده روی لوازم آرایشی چیست؟ (فرمول قسمت ۲۳)

علائمی که روی برچسب محصولات بهداشتی و آرایشی قرار دارد، اطلاعات زیادی مثل زمان انقضای محصول، مقدار، قابل بازیافت بودن ظرف محصول و… را در مورد محصولی که استفاده می‌کنیم به ما نشان می‌دهند. بین تمام این علائم یک علامت وجود دارد که اطلاعات مهمی را درباره‌ی تاریخ انقضای لوازم آرایشی و بهداشتی نشان می‌دهد ولی بسیاری از افراد معنی آن را نمی‌دانند یا به آن بی‌توجهی می‌کنند. در این قسمت از فرمول معنی علامت Period After Opening یا «بهترین زمان مصرف پس از باز شدن در محصول» را به شما توضیح می‌دهیم؛ علامت قوطی باز شده به همراه یک عدد که به ما نشان می‌‌دهد محصولی که در دست داریم تا چند ماه بعد از باز شدن قابل مصرف است. در این علامت حرف M مخفف کلمه «ماه» در زبان انگلیسی است که در کنار یک عدد قرار می‌گیرد.

با توجه به نوع محصول این عدد متغیر است. برای مثال ممکن است روی یک شامپو ۲۴M یا روی یک ریمل ۶M را مشاهده کنید. در حقیقت این عدد تاریخ انقضای لوازم آرایشی و بهداشتی نیست ولی نشان‌دهنده‌ی بهترین زمان مصرف محصول پس از باز شدن در آن است؛ یعنی پس از باز شدن در محصول، حتی اگر هنوز تاریخ انقضای محصول فرا نرسیده باشد، بعد از گذشتن این زمان کیفیت محصول افت پیدا می‌کند یا ممکن است محصول خراب شود.

همه‌ی تولید کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی موظف هستند که روی محصولات خود برچسبی با اطلات دقیق، کامل و خوانا بزنند. علائم روی محصولات نه تنها به مصرف کننده در خرید کمک می‌کند، بلکه اطلاعات مورد نیاز جهت مصرف و نگهداری محصولات را به او می‌دهد. توجه به علائم و توضیحات روی لیبل محصول در انتخاب محصولات بهداشتی و آرایشی بسیار مهم است و نمی‌توان به محصولاتی که این اطلاعات را در اختیار مصرف کننده قرار نمی‌دهند، اعتماد کرد.

بیشتر بخوانید:
۱۴ ماده مضر در لوازم آرایش که باید از آن‌ها دوری کنید

شما به علائم روی محصولات توجه می‌کنید؟ کدام علامت تاثیر بیشتری در خرید شما می‌گذارد و معنی کدام علائم را نمی‌دانید؟

مد و زیبایی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی