۳۲ بازی زامبی‌کشی برتر تاریخ بازی‌های ویدیویی

بازی‌های سبک زامبی در حال حاضر طرفداران بسیاری دارند. تنوع زیادی هم در این دسته حضور دارد. گیمرها ارتباط خاصی با این سبک بازی برقرار کرده‌اند. به نوعی دوام آوردن در دنیایی بیگانه بسیار برای گیمرها لذت بخش است. به همین علت است که هر هفته شما با یک عنوان جدید در این سبک روبه‌رو خواهید بود.

تاریخ بازی‌های این سبک هم به اندازه‌ی سابقه‌ی بازی‌های ویدیویی است. اولین بازی زامبی-محور در سال ۱۹۸۴ عرضه شد. نام آن زامبی زامبی (Zombie Zombie) است و توسط شرکت Quicksilva ساخته شد. از آنجا بود که داستان این سبک شروع شد و همچنان ادامه دارد. بعد از آن بود که ولفنشتاین عرضه شد.

سپس عناوین بزرگی مثل رزیدنت اویل پا به دنیای بازی‌های ویدیویی گذاشتند. تا سال ۱۹۹۵ زامبی‌ها چندان جدی گرفته نمی‌شدند. رزیدنت اویل از این نظر اهمیت داشت که دیدگاه همه افراد را نسبت به این موجودات عوض کرد. بعد از ۸ عنوان اصلی در این مجموعه به همراه بازسازی‌های متعدد، می‌توان گفت که رزیدنت اویل محبوب‌ترین مجموعه ترسناک است.

یک سال پس از عرضه رزیدنت اویل، بازی خانه مردگان (House of the Dead) عرضه شد. این بازی هم در زمینه آرکید توانست موفقیت بسیار خوبی کسب کند. عنوان بزرگ بعدی در سبک زامبی، دد رایزینگ (Dead Rising) بود. این عنوان برای نسل ۷ عرضه شده و توانست توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند.

پس از این عنوان، بازی‌های مختلفی مثل لفت فور دد (Left for Dead)، آخرین ما (The Last of Us) و واکینگ دد تلتیل (Telltale’s Walking Dead) ساخته شدند. استفاده از زامبی‌ها در فیلم‌های هالیوودی مرسوم شد. به همین دلیل باعث شد تا به یکی از عناصر پراستفاده در سبک ترسناک شوند.

به همین دلیل نمونه‌های بسیار زیادی در این سبک وجود دارند. مشکل اینجاست که تنها تعداد کمی ارزش زمان شما را دارند. به ازای هر عنوان مثل آخرین ما، صدها عنوان بی‌ارزش وجود دارد. به همین دلیل است که برای انتخاب باید دقت کرد.

همچنین یک عنوان به سبک زامبی که کیفیت بالایی داشته باشد، به‌ندرت عرضه می‌شود. حال با این ذهنیت با ما همراه باشید. در این متن با قصد داریم تا بهترین عناوین سبک زامبی را به شما معرفی کنیم. دقت کنید که از هر مجموعه تنها یک عنوان در این لیست وجود دارد تا تنوع حفظ شود. دقت کنید که برخی عناوین حاضر، تنها برای پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان یا کنسول‌های قدیمی‌تر عرضه شده‌اند. با این حال با قابلیت اجرای بازی‌های قدیمی (Backwards Compatibility) روی کنسول‌های نسل جدید هم اجرا خواهند شد.

۳۲. فورتنایت: دنیا را نجات بده (Fortnite: Save The World)

سازنده: شرکت اپیک گیمز (Epic Games)
ناشر: شرکت اپیک گیمز
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴

بهترین بازی زامبی

بخش داستانی فورتنایت از نسخه‌هایی بود که چندان از آن استقبال نشد.

به طور کلی می‌توان گفت که این بازی به‌شدت بامزه است. هدف اصلی فورتنایت در ابتدا با چیزی که الان هست متفاوت بود. به دلیل اینکه از آن استقبال نشد. ساخت این بازی چندین سال طول کشید. با این حال کمی ضعیف‌تر از انتظارات طرفداران عمل کرد. بخش داستانی فورتنایت، چیزی بین لفت فور دد و ماینکرفت (Minecraft) است. با این حال بسیار جذاب است.

اکثر افراد فورتنایت را به خاطر بخش چند نفره و بتل رویال آن می‌شناسند. با این حال بخش کوآپ آن به نام دنیا را نجات بده هم وجود داشت! در بخش دنیا را نجات بده تمرکز زیادی روی ساخت و ساز است. به دلیل اینکه یکی از راه‌های حفاظت شما در برابر زامبی‌ها همین است. از طراحی زامبی‌ها هم نمی‌توان گذشت. به دلیل اینکه بسیار بامزه هستند.

۳۱. چگونه زنده بمانیم ۲ (How to Survive 2)

سازنده: شرکت ۵۰۵ گیمز
ناشر: شرکت ۵۰۵ گیمز
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان

بهترین بازی زامبی

این بازی با داشتن عناصر استراتژی توانست طرفداران این سبک را به خود جذب کند.

بازی چگونه دوام آوردن ۲ بدون نقص نیست. با این حال با وجود این مشکلات، همچنان یکی از بهترین عناوین در سبک زامبی است. همان اول کار متوجه خواهید شد که این بازی برای شما است یا نه. اگر از آن خوشتان بیاید، اوقات خوبی را تجربه خواهید کرد. زمانی که با دوستان آن را بازی کنید، بهتر هم خواهد شد.

مانند بسیاری از بازی‌های این سبک، شما باید دوام بیاورید. همچنین در یک جزیره دور افتاده هستید. البته دقت کنید که این بازی در بسیاری از مواقع به شدت دشوار است. به‌خصوص اینکه شما باید برای دوام آوردن با دقت منابع خود را مدیریت کنید. ولی با کمی بازی کردن و عادت کردن به سیستم بازی، از آن لذت خواهید برد.

۳. فرارکنندگان: مردگان متحرک (The Escapists: The Walking Dead)

سازنده: تیم ۱۷ (Team 17)
ناشر: تیم ۱۷
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان

بهترین بازی زامبی

ترکیب فرار کننده و مردگان متحرک به نظر چیز جالبی نمی‌رسد. به دلیل اینکه مردگان متحرک یک موضوع بسیار مهیج دارد اما فرار کننده محتوای خاصی ندارد. با این حال زمانی که شما از مشکلات بگذرید، بازی فرارکننده: مردگان متحرک بهترین تجربه اکشن را به شما ارائه می‌دهد.

طرفداران سری فرار کننده در جریان روند کلی هستند. به این حالت که شما داستان را تعیین کرده، برنامه‌ریزی می‌کنید و اجرا می‌کنید. تعداد دشمنان روند بازی را به‌شدت دشوار می‌کند. پس شما باید تلاش کنید که ریک گرایمز (Rick Grimes) و همراهانش را از خطرات موجود نجات دهید. این بازی مکان‌های بسیاری از سریال را دارد. به همین علت طرفداران مردگان متحرک هم از آن لذت خواهند برد.

۲۹. زامبی‌های خونین (Bloody Zombies)

سازنده: پاو پرینت گیمز (Paw Print Games)
ناشر: اِن دریمز (nDreams)
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان

بهترین بازی زامبی

ظاهر کارتونی این بازی امکان دارد شما را منحرف کند!

زامبی‌های خونین به احتمال زیاد ناشناخته ترین نمونه در این لیست است. با این حال شما نباید از آن بگذرید. اگر کسی تا به حال خیابان‌های خشم (Streets of Rage) را بازی کرده باشد، قطعا از زامبی‌ها خونین هم لذت خواهد برد.

این بازی حالتی دو بعدی است و زامبی‌های بسیاری دارد. این زامبی‌ها به‌تدریج قوی‌تر شده و تعدادشان هم بیشتر خواهد شد. این دشواری بازی، از لذت آن می‌کاهد. با این حال اگر یک همراه داشته باشید، کار شما راحت‌تر خواهد شد.

شاید بسیاری از افراد نام این بازی را نشنیده باشند، با این حال این بازی یکی از بهترین تجربه‌های این سبک را به شما ارائه خواهد داد.

۲۸. جزیره مردگان (Dead Island)

سازنده: تکلند (Techland)
ناشر: دیپ سیلور (Deep Silver)
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، ایکس‌باکس ۳۶۰، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۳ و پلی‌استیشن ۴

بهترین بازی زامبی

این بازی نتوانست به اندازه‌ای که از آن انتظار می‌رفت، عمل کند. به دلیل اینکه یکی از بهترین تریلرهای ممکن را داشت. به طور کلی روند بازی با چیزی که در تریلر وجود داشت بسیار فرق می‌کرد. با این حال طرفداران زیادی از سبک خاص این بازی خوششان آمد.

در زمان عرضه این بازی باگ‌های بسیاری داشت. با این حال توانست با آپدیت‌های متعدد مشکلات را پشت سر بگذارد. جزیره‌ی مرده، به سبک جهان باز و اول شخص بود. این بازی به نوعی یک حالت آزمایشی برای عنوان بعدی تکلند بود. نکته اینجا بود که این بازی بیشتر بامزه بود تا اینکه ترسناک باشد! همچنین شما می‌توانید آن را روی کنسول‌های نسل جدید هم تجربه کنید.

شماره‌ی ۲ این بازی هم چندین سال است که در حال ساخت است. البته هنوز اطلاعات زیادی از آن موجود نیست.

۲۷. دیگر در جهنم جا نیست (No More Room in Hell)

سازنده: تیم جای دیگری در جهنم نیست
ناشر: لور گیمز (Lever Games)
پلتفرم‌ها: کامپیوتر

بهترین بازی زامبی

این بازی مشابه لفت فور دد (Left 4 Dead) است. البته همچنان ارزش تجربه را دارد. جای دیگری در جهنم نیست، نسبت به لفت فور دد سرعت کمتری دارد. با این حال همچنان هیجان بازی بسیار زیاد است. شاید بتوان گفت که بازی چیزی دقیقا مشابه بازی Dawn of the Dead است. با وجود سختی‌های خود همچنان جذابیت بسیاری دارد.

نکته اینجاست که عنوان جای دیگری در جهنم نیست، رایگان است. همچنین با دوستان هم قابل تجربه است. میزان گلوله به طور کلی در این بازی کم است. پس انتظار داشته باشید که در مواقعی مجبور شوید از مشت برای دفاع از خود استفاده کنید. همچنین جای دیگری در جهنم نیست، پرداخت درون برنامه‌ای ندارد.

دنباله‌ی آن چند سال است که در حال ساخت است. پس باید صبر کرد و دید که دنباله این عنوان می‌تواند مانند شماره ۱ جذاب باشد یا نه.

۲۶. ددلایت (Deadlight)

سازنده: تکیلا ورکس (Tequila Works)
ناشر: دیپ سیلور
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، ایکس‌باکس ۳۶۰، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴

بهترین بازی زامبی

این بازی توضیح بسیار ساده‌ای دارد. در اصل ددلایت همان This War of Mine است که زامبی دارد.

یک بازی دوام آوری و دو بعدی است که حتی عناصر تصمیم‌گیری دارد. با این حال در مواقعی کمی خسته‌کننده است. قهرمان داستان بازی، رندال (Randall) است. زامبی‌ها هم به‌شدت علاقه به کشتن آن دارند. پس شما باید از هر چیزی استفاده کنید تا دوام بیاورید.

بخش اصلی بازی ددلایت داستان آن است. رندال در تلاش است تا به یک منطقه امن برسد. جایی که در آن خانواده‌اش حضور دارند. ددلایت از نمونه‌هایی است که مانند بازی‌های زامبی دیگر، چندش‌آور نیست. به همین دلیل است که دوست داشتنی است. این بازی یک هسته بسیار قوی و قابل درک دارد. به این حالت که تجربه‌ای را به شما ارائه خواهد داد که در هیچ جای دیگر وجود ندارد. ددلایت ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

۲۵. استابز زامبی (Stubbs the Zombie)

سازنده: واید لود گیمز (Wideload Games)
ناشر: اسپایر (Aspyr)
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ

بهترین بازی زامبی

بسیاری از افراد با این بازی خاطره دارند. در اصل بازی استابز زامبی برای کنسول ایکس‌باکس اولیه ساخته شد. این عنوان در نسل ۶ نتوانست موفقیت خوبی کسب کند و جایگاه خود را پیدا کند. با این حال استابز یکی از جالب‌ترین کرکترهای اصلی موجود است. حتی با وجود اینکه غذای اصلی‌اش مغز است و درباره‌ی آن صحبت می‌کند.

استابز در سال ۱۹۳۳ کشته می‌شود. سپس در دهه ۵۰ میلادی دوباره زنده شده و برای بقا باید مغز انسان‌ها را بخورد. این شرایط یکی از بهترین دنیاها را در بازی‌های سبک زامبی می‌سازد. شما باید در اطراف شهر گشته و طعمه بعدی خود را پیدا کنید. البته اگر عنصر بامزگی در بازی وجود نداشت، شاید اصلاً موفق عمل نمی‌کرد.

اگر تا الان شما این عنوان را بازی نکرده‌اید، استابز زامبی ارزش تجربه را دارد. البته دقت کنید که امکان دارد این عنوان به شما حس به روز بودن را ندهد.

۲۴. زامبی (ZombieU)

سازنده: یوبیسافت (Ubisoft)
ناشر: یوبیسافت
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و وی یو (Wii U)

بازی ZombiU

از همان ابتدای عرضه، بازی زامبی نتوانست موفقیت خوبی روی کنسول وی یو کسب کند. با این حال در سال ۲۰۱۵ با عرضه شدن روی دستگاه‌های دیگر توانست تا حدی این ضرر را جبران کند. مهم نیست که شما کدام نسخه از بازی را تجربه کنید، با این حال این عنوان یکی از نادیده گرفته شده‌ترین عناوین تاریخ است.

داستان در لندن جریان دارد. جایی که توسط طاعون از بین رفته و بسیاری از انسان‌ها تبدیل به زامبی شده‌اند. شما باید تلاش کنید تا در مأموریت‌های مختلف نور را پیدا کرده و خود را نجات دهید. این بازی می‌توانست استفاده بهترین از شرایط محیطی و موقعیت خود بکند. همچنین فرصت زیادی را از دست می‌دهد. با این حال زامبی یکی از خاص‌ترین بازی‌ها در زمینه دوام آوری است که جایگاه مخصوص خود را در قبل گیمرها دارد.

۲۳. اره برقی آبنبات چوبی (Lollipop Chainsaw)

سازنده: Grasshopper Manufacture
ناشر: برادران وارنر
پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۳ و ایکس‌باکس ۳۶۰

بهترین بازی زامبی

اره برقی آبنبات چوبی برای چیزی که هست عذرخواهی نمی‌کند. این بازی به‌راحتی پرچم خود را بالا گرفته و هویت خود را نشان می‌دهد. یک بازی اکشن بزن و بکش که قرار است مغز شما را برای ساعت‌ها درگیر کند. اگر این بازی شما را جذب نکند، قطعا چیز دیگری شما را مجذوب نخواهد کرد.

اره برقی آبنبات چوبی، داستان جولیت را دنبال می‌کند. یک دختر دبیرستانی که باید در میان زامبی‌های اطراف خود دوام بیاورد. در ادامه دوستان او هم به جولیت ملحق شده و در مبارزه به او تا حدی کمک خواهند کرد. یکی از دوستان او به نام نیک، تنها سرش باقی مانده است. به همین دلیل شما می‌توانید از او به‌عنوان سلاح استفاده کنید.

به طور کلی این بازی بسیار مفرح و جالب است. شما باید این نکته را در نظر بگیرید که هدف اصلی بازی هم همین است. همچنین لیاقت ساخت یک بازسازی را هم دارد.

۲۲. زمین قتل ۲ (Killing Floor 2)

سازنده: شرکت تریپوایر (Tripwire Interactive)
ناشر: شرکت تریپوایر
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان

بهترین بازی زامبی

این بازی در اصل شباهت‌های بسیاری با لفت فور دد دارد. تنها تفاوت اینجاست که اثر موسیقی متال در آن کاملا مشخص است. زمین قتل یکی از دیوانه‌وارترین و زیباترین عناوین شوتر موجود است. این بازی در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و طرفداران خاصی را پیدا کرد. اگر شما علاقه‌ای به مجموعه ندای وظیفه (Call of Duty) ندارید ولی قسمت زامبی را دوست دارید، زمین قتل ۲ مخصوص شماست.

شما در این بازی با موجودات مختلفی روبه‌رو خواهید شد. از زامبی‌های کوچک و ناتوان گرفته تا زامبی‌های عظیم الجثه که به جای دست شمشیر دارند! شما می‌توانید این عنوان را با دوستان خود هم تجربه کنید.

توضیح اینکه چه چیزی زمین قتل ۲ را جذاب می‌کند کمی دشوار است. در اصل لذت کشت و کشتار در آن به اوج خود می‌رسد. زمین قتل ۲ از چیزهایی است که نهایت دیوانگی شما را به اطرافیانتان نشان می‌دهد.

۲۱. وضعیت فروپاشی (State of Decay)

سازنده: آندد لب (Undead Lab)
ناشر: مایکروسافت
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، ایکس‌باکس وان و ۳۶۰

بهترین بازی زامبی

وضعیت فروپاشی یکی از نادیده گرفته شده‌ترین عناوین موجود است. این بازی یک مخلوط بسیار خوب از ارتباط میان افراد و دوام آوردن است. قطعا مانند عناوین دیگر وضعیت فروپاشی هم مشکلاتی دارد. با این حال این بازی‌ای تا این حد زندگی آخرالزمانی را برای ما شبیه‌سازی نکرده است. دنباله‌ی آن هم چندان نتوانست موفقیت زیادی کسب کند.

یکی از نکات قوت این بازی یافتن جایگاه مقدس خود در بازی است. از طرفی شما باید سعی کنید تا آن را در دنیای بازی گسترش دهید. همچنین می‌توانید افراد مختلف را به آن دعوت کنید. به طول کلی بازی دشوار است. به شما هم فرصت استراحت نخواهد داد. حال اگر شما یک تیم خوب درست کنید، قطعا در برابر مشکلات استقامت خواهید کرد.

در اصل چیزی که شما را در این بازی جذب خواهد کرد، تلاش برای راضی نگه داشتن افراد و البته زنده نگه داشتن آنان است.

۲۰. ملت مرده (Dead Nation)

سازنده: هاوسمارک (HouseMarque)
ناشر: SIE
پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۳، پلی‌استیشن ویتا

بهترین بازی زامبی

به هیچ عنوان این بازی بالغ‌ترین یا موفق‌ترین بازی این لیست نیست. با این حال جایگاه قابل احترامی را دارد. آن هم به خاطر یک فاکتور ساده است. بامزه است. محیط اکثر عناوین این سبک تاریک و ناراحت کننده است. به همین دلیل کاربران نیاز دارند تا جایی باشد که به‌راحتی بتوانند زامبی بکشند!

این چیزی است که ملت زامبی به بهترین نحو انجام می‌دهد. در اصل شما زیاد نیازی به فکر کردن در این بازی ندارید. اسلحه خود را برداشته و زامبی‌ها را از بین ببرید. تعداد اسلحه‌ها زیاد است؟ بله. آیا آرامش خواهیم داشت؟ قطعا نه خیر. همچنین میزان زیادی انفجار و جنگ در کل بازی وجود دارد که تجربه آن را بسیار مهیج می‌کند.

هاوسمارک از آن زمان پیشرفت زیادی در زمینه بازی سازی کرده است. با این حال همچنان عناوین قدیمی این شرکت هم زیبا هستند.

۱۹. دِیزی (DayZ)

سازنده: شرکت بوهیمیا (Bohemia Interactive)
ناشر: شرکت بوهیمیا
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان

بهترین بازی زامبی

دیزی به محبوبیتی که در نظر داشت نرسید. به دلیل اینکه شرکت بوهیمیا تلاش بسیاری کرد تا آن را زود عرضه کرده و نتوانست چندان موفق عمل کند. با این حال دوران بد این بازی گذشت. اگر شما به سبک جست و جو و فرار از دشمنان علاقه دارید، این بازی مخصوص شماست.

نکته اینجاست که دیزی کم‌کم شما را غرق در خود می‌کند. حتی امکان دارد شما اصلا متوجه این اتفاق هم نشوید. به طور کلی سرعت این بازی بسیار کم است و لحظات اکشن هم در آن چندان مهیج نیست. ولی نکته اینجاست که زمانی که هیجان بازی بالا می‌رود شما به شدت می‌ترسید.

قطعا این عنوان برای همه نیست. با این حال طرفداران این بازی از آن بسیار لذت می‌برند. به همین دلیل است که برای مدت زیادی است که زنده است. البته در نظر داشته باشید که بهتر از آن را روی کامپیوتر تجربه کنید.

۱۸. سه‌گانه ارتش زامبی (Zombie Army Trilogy)

سازنده: ربلیون (Rebellion)
ناشر: ربلیون
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴

بهترین بازی زامبی

ترکیب بین اسنایپر الیت و دنیای زامبی‌ها باعث شد این بازی طرفداران زیادی پیدا کند.

اگر شما مجموعه اسنایپر الیت را دوست داشته باشید، قطعا از این بازی هم لذت خواهید برد. در اصل هدف اصلی این بازی همکاری با دوستان و کشتن تعداد زیادی زامبی است. البته شما به مقدار زیادی هم می‌توانید سر به سر دوستان و دشمنان خود بگذارید.

نکته جالب اینجاست که زامبی‌های این بازی نازی (Nazi) هستند. به همین دلیل طنز بازی چند برابر می‌شود. همچنین سه‌گانه ارتش زامبی، دو داستان جانبی دارد که یکی از آن‌ها به داستان بازی خاتمه می‌دهد. محتوای موجود در این بازی بسیار زیاد است. به حدی که شخصیت‌های اصلی عناوین دیگر هم در این بازی حضور دارند.

این بازی یکی از نزدیک‌ترین عناوین به لفت فور دد است. با وجود اینکه این جمله در این مقاله بسیار تکرار شد ولی بازهم ارتش زامبی نزدیکی زیادی به لفت فور دد دارد.

۱۷. گیاهان در برابر زامبی‌ها: مبارزات گلخانه‌ای ۲ (Plants vs. Zombies Garden Warfare 2)

سازنده: پاپ کپ گیمز (PopCap Games)
ناشر: الکترونیک آرتز
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴

بهترین بازی زامبی

گیاهان در برابر زامبی‌ها آن‌قدر عنوان متفاوتی است که اصلا فراموش می‌شود که در این سبک است. شما باید گیاهان را طوری بچینید که مانع از عبور زامبی‌ها بشوند. این گیاهان از دهان خود چیزهایی را خارج کرده که به دشمنان شلیک می‌کنند. بازی گیاهان در برابر زامبی‌ها به‌شدت عجیب است. البته در این بازی رویکرد سازنده کمی متفاوت بوده و بیشتر حالت شوتر سوم شخص دارد!

با این حال این عنوان توانست موفقیت بسیار خوبی کسب کند. همچنین این بازی به شدت جدی بوده و با سبک خاص خود مخاطبان بسیاری را جذب کرد. از طرفی محتوای زیادی هم دارد. دشواری بازی هرگز بیش از حد نمی‌شود. به همین دلیل گیاهان در برابر زامبی‌ها همواره لذت بخش است. تنوع بازی هم نسبتا خوب بوده و شما را خسته نخواهد کرد.

اگر شما نمی‌خواهید یک بازی چندش آور را تجربه کنید، گیاهان در برابر زامبی‌ها مخصوص شماست.

۱۶. جنگ جهانی زی (World War Z)

سازنده: شرکت سیبر (Saber Interactive)
ناشر: خانه تمرکز (Focus Home)
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان

بهترین بازی زامبی

هیچ کس انتظار موفقیت این بازی را نداشت. در اصل این بازی ترکیبی از فیلم و کتابی به همین نام است. به نوعی می‌توان گفت که جنگ جهانی زی به شما تجربه لفت فور دد را به حالت سوم شخص می‌دهد.

قطعا این بازی لایق جایزه نیست ولی با این حال مفرح است. به همین دلیل برای اوقات فراغت گزینه‌ی خوبی است. به طور کلی سیستم حمله در این بازی خوب است. همچنین تعداد زامبی‌ها به شدت زیاد است و شما را به راحتی ساعت‌ها درگیر خواهد کرد. از طرفی کشتن زامبی‌ها با یک اره برقی یا ماشین گان (Machine Gun) بسیار لذت بخش است. درست است که مانند لفت فور دد نیست ولی بهتر است به آن نگاهی بیاندازید. بخش چند نفره آن هم تا حد زیادی جالب بوده و تمرکز آن بیشتر روی کشتن بازیکنان دیگر است.

۱۵. رد دد ریدمپشن: کابوس نامیرا (Red Dead Redemption: Undead Nightmare)

سازنده: راکستار (Rockstar)
ناشر: تیک تو (Take-Two Interactive)
پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۳ و ایکس‌باکس ۳۶۰

بهترین بازی زامبی

نکته‌ی جالب اینجاست که بسیاری از افراد این بسته الحاقی را بیشتر از عنوان اصلی دوست داشتند.

کابوس نامیرا در اصل یک بسته الحاقی برای بازی رد دد بود. به این حال آن‌قدر خوب بود که همواره به‌عنوان یک بازی جدا از آن یاد می‌شود.

در اصل این بازی تنها یک ظاهر جدید برای رد دد نیست. بلکه به طور کلی تغییراتی اساسی در عنوان اصلی ایجاد کرده است. به همین علت یک تجربه بسیار جالب و مفرح را به شما ارائه خواهد داد. میزان مهمات شما در این بازی کم است. همچنین تعداد دشمنان بسیار زیاد است. به همین دلیل شما باید به هر نحوی که شده تیرهای خود را حفظ کنید. شخصیت اصلی بازی هم تغییرات زیادی کرده و به طور کلی ظاهر و رفتار خاص خود را دارد.

جالب می‌شد اگر ما شاهد چیزی مشابه این بازی برای رد دد ۲ بودیم. البته تا الان که محتوایی به اینگونه برای آن عرضه نشده است.

۱۴. راه مرگ به کانادا (Death Road To Canada)

سازنده: راکتکت گیمز (RocketCat Games)
ناشر: راکتکت گیمز
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و سوییچ

بهترین بازی زامبی

ظاهر این بازی امکان دارد که شما را گول بزند. به دلیل اینکه دو بعدی است و به هر حال نمی‌تواند به اندازه عناوین ۳ بعدی ترسناک باشد.

اگر شما به دنبال یک بازی جدی درباره‌ی دنیای آخرالزمانی هستید، راه مرگ به سمت کانادا برای شما نیست. کرکترهای این بازی به‌شدت جالب هستند ولی از طرفی طنز آن هم خاص است. همچنین تنوع زیادی از مأموریت‌های دشوار در آن وجود دارد.

ایده بازی هم راحت است. آن‌قدر دوام بیاورید تا به کانادا برسید. در میانه راه شما با همراهان بسیاری روبه‌رو خواهد شد که به شما کمک خواهد کرد. از طرفی یک تیم هم خواهید ساخت. جاده مرگ مشکلات بسیاری دارد. همچنین بازی نسبتا سختی است. به همین علت بامزگی بازی نمی‌تواند این‌ها را حل کند.

اگر تعداد زامبی‌ها که به شما حمله می‌کنند، زیاد باشد، شما قطعا خواهید مرد. نکته اینجاست که اگر ببازید هم باید کل مسیر را دوباره از اول بازی کنید.

۱۳. زامبی‌ها همسایه‌های من را خوردند (Zombies Ate My Neighbours)

سازنده: لوکاس آرت (LucasArts)
ناشر: کونامی (Konami)
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، سوییچ و ایکس‌باکس وان

بهترین بازی زامبی

از عناوین قدیمی عرضه شده در سبک زامبی این بازی است.

این بازی زمانی ساخته شد که کونامی هنوز عناوین خوبی تولید می‌کرد. از طرفی لوکاس آرت هم در دنیای بازی‌سازی حضور داشت. زامبی‌ها همسایه‌های من را خوردند تأثیر بسیاری در دنیای گیمینگ داشت.

در اصل این بازی برای کنسول SNES و جنسیس (Genesis) معرفی شد. بازیکنان باید با یک حمله زامبی‌ها در محله خود مقابله می‌کردند. شما در نقش یک کودک بازی‌ می‌کنید. حال این بازی به شما مهمات بسیاری داده تا در دنیای آن دوام بیاورید. این بازی ترکیبی بین تنها در خانه (Home Alone) و دد رایزینگ است.

متأسفانه این عنوان نتوانست موفقیت چندانی در زمینه فروش کسب کند. ولی بعدا در کنسول‌های نسل ۸ عرضه شد و توانست اصالت خود را به گیمرهای جدید نشان دهد.

۱۲. ۷ روز تا مردن (۷ Days To Die)

سازنده: فان پیمپس (Fun Pimps)
ناشر: فان پیمپس
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان

بهترین بازی زامبی

این بازی دوام آوری در دنیای زامبی مدت زیادی در حال ساخت بود. به حدی که زمان عرضه کنسول‌های نسل ۸ را رد کرده و بعد از آن‌ها عرضه شد.

به هر حال یک دلیلی وجود دارد ک بسیاری از طرفداران از مشکلات زمان ساخت و پس از عرضه این بازی می‌گذرند. از دیدگاه کلی این بازی بسیار خوب است. با وجود اینکه هسته کلی آن ساده است. یعنی شما باید هر شب با زامبی‌ها بجنگید. در این بازی شما باید چند حالت مختلف را بیاموزید. از طرفی سازندگان هم تعداد مکانیک و اسلحه جدید در بازی قرار دادند که تغییرات زیادی در آن ایجاد کرد.

اگر شما مشکلات این بازی را در نظر نگیرید. همچنین به ۱۰ سال در حال ساخت بودن هم توجه نکنید، ۷ روز تا مردن یک تجربه بسیار خوب را به شما ارائه می‌دهد. البته از نسخه کنسولی این بازی استقبال زیادی نشد. به همین دلیل از آن دوری کنید.

۱۱. دد رایزینگ ۲: غیر رسمی (Dead Rising 2: Off the Record)

سازنده: کپکام
ناشر: کپکام
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی‌استیشن ۳، پلی‌اسیشن ۴، ایکس‌باکس وان و ۳۶۰

بهترین بازی زامبی

اینکه کدام بازی دد رایزینگ در این لیست قرار بگیرد، سؤال دشواری بود. قطعا شماره ۴ این مجموعه جایی در این لیست ندارد. شماره ۳ هم تا حدی خوب بود اما ۱ و ۲ توانستند به بهترین نحو حالت دد رایزینگ را اجرا کنند.

دد رایزینگ ۲ از این نظر اهمیت دارد که گیم‌پلی بازی در آن به‌شدت بهبود داشته است. همچنین داستان بازی هم تا حدی بهتر شد. فرنک (Frank) دوباره به ماجراجویی بازگشته و در نقش Chuck Greene در یک دنیای گسترده قرار می‌گیرد.

به طور کلی مجموعه دد رایزینگ سبکی قدیمی در زمینه زامبی دارد به همین علت شاید برای برخی از افراد خسته کننده باشد. با این حال شماره ۲ با استفاده از اسلحه‌های جدید و بامزه به همراه قابلیت‌های بیشتر برای فرنک، یکی از بهترین بازی‌های زامبی تاریخ است.

۱۰. ارگان تریل (Organ Trail)

سازنده: مردانی که کلاه‌های بسیاری می‌پوشند (The Men Who Wear Many Hats)
ناشر: مردانی که کلاه‌های بسیاری می‌پوشند
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی‌استیشن ۴، ویتا، موبایل

در بازی Oregon Trail اتفاقات مختلف زیادی ممکن است روی دهد که یکی از آن‌ها حمله زامبی‌هاست.

به احتمال زیاد شما حتی اسم ارگان تریل را هم نشنیده‌اید. با این حال این بازی یکی از بهترین داستان‌ها را در این سبک دارد. طراحی هنری این بازی هم بیشتر به حالت کارتونی بوده و عمق داستان را می‌پوشاند. با این حال ارگان تریل یک الماس پنهان در سبک زامبی است.

حدود ۱۰ ثانیه طول خواهد کشید که شما بفهمید این بازی برای شما است یا نه. این بازی به شدت حالت بامزه داشته و چندان هم از لحاظ طراحی جذاب نیست. با این حال حالت قدیمی آن باعث می‌شود تا شما به تجربه آن جذب شوید.

همچنین این بازی در زمینه طراحی ریسک بسیاری می‌کند. چیزی که شما در شرکت‌ها امروزی زیاد مشاهده نمی‌کنید.

۹. پروژه زامبوید (Project Zomboid)

سازنده: ایندی استون (Indie Stone)
ناشر: ایندی استون (Indie Stone)
پلتفرم‌: کامپیوتر

بهترین بازی زامبی

این بازی به مدت زیادی است که در حالت آزمایشی قرار دارد. ساخت پروژه زامبوید بسیار آهسته است. با این حال هسته این بازی بی‌نظیر بوده و یکی از بهترین عناوین سبک دوام آوری است. اگر شما تنها به فکر تجربه دنیای آخرالزمانی هستید، پروژه زامبوید مخصوص شماست.

نکته جالب اینجاست که شما می‌توانید سناریو این بازی را شخصی‌سازی کنید. همچنین مکانیک‌های این عنوان هم تا حد زیادی واقعی هستند. پروژه زامبوید نگاهی به سختی‌های دوام آوردن در دنیای مردگان می‌اندازد.

این بازی یک تجربه بسیار جالب و خاص است که قطعا طرفداران سبک زامبی از آن لذت خواهند برد.

۸. میلیاردها از آن‌ها وجود دارد (They Are Bilions)

سازنده: نومانتین گیمز (Numantian Games)
ناشر: نومانتین گیمز
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان

بهترین بازی زامبی

این بازی در واقع همان فورتنایت است که ظاهر آن تغییر کرده و تعداد دشمنان آن چندین برابر شده است. نکته اینجاست که در این بازی تنها یک زامبی می‌تواند تمام نقشه‌های شما را نابود کند. هدف شما این است که در تمام موج‌های زامبی‌ها دوام بیاورید. این به حالتی است که تعداد این موجودات گاهی بسیار زیاد می‌شود. مهم نیست که شما چقدر زمان برای آماده شدن بگذارید، وقتی که با تعداد زامبی‌ها روبه‌رو شوید، قطعا به تصمیمات خود شک خواهید کرد.

برای آماده شدن شما باید کامل اطراف را بپوشانید. سعی کنید بهترین دفاع را آماده کرده و حتی این‌ها هم ممکن است کافی نباشد. حتی امکان دارد یک عدد زامبی وارد ساختمان شما شده و با مبتلا کردن یک فرد به طور زنجیره‌ای همه افراد را نابود کند. این بازی هم همچنان مشکلاتی دارد ولی یکی از بهترین عناوین سبک زامبی است.

۷. روزهای رفته (Days Gone)

سازنده: سونی بند (Bend)
ناشر: Sony Interactive Entertainment
پلتفرم: پلی‌استیشن ۴ و کامپیوتر

بهترین بازی زامبی

این بازی در ابتدا تنها برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر شد سپس برای کامپیوتر هم عرضه شد.

در اصل نام زامبی‌ها در این بازی فریکر (Freaker) است. با این حال ما این عنوان را در لیست قرار دادیم. روزهای رفته در سال ۲۰۱۶ در مراسم E3 معرفی شد. تریلر این بازی همه را متعجب کرد. سپس اخبار زیادی از آن منتشر نشد تا اینکه در سال ۲۰۱۹ عرضه شد. نکته اینجاست که در زمان عرضه نقدهای نسبتا خوبی دریافت کرد.

بازیکنان نظر متفاوتی نسبت به منتقدان دارند. به دلیل اینکه از نظر آنان این بازی یکی از بهترین عناوین تک نفره پلی‌استیشن ۴ است؛ زیرا در این بازی انواع بسیاری زامبی وجود دارد. همچنین میلیون‌ها راه برای از بین بردن آن‌ها هم وجود دارد. قطعا شما اولین روبه‌روییتان با موج زامبی‌ها را فراموش نخواهید کرد. نکته جالب اینجاست که زمانی این اتفاق خواهد افتاد که شما اصلا متوجه نخواهید شد.

در کنار آن روزهای رفته داستان خیلی خوبی دارد. شخصیت اصلی آن هم ارزش گذاشتن وقت را دارد. به دلیل اینکه او نه تنها به‌عنوان یک دوام آورنده بلکه به‌عنوان یک انسان هم رشد زیادی می‌کند.

۶. خانه مرده (The House of the Dead)

سازنده: سگا
ناشر: سگا
پلتفرم‌ها: دستگاه‌های آرکید، کنسول‌ها، کامپیوتر، موبایل

بهترین بازی زامبی

این بازی از نمونه‌های قدیمی در سبک زامبی است. در اصل در زمانی که بازی‌های آرکید رایج بودند، این عنوان یکی از نمونه‌های مهم بود. این بازی مجموعه‌ای را آغاز کرد که حتی بعد از ۲۰ سال هم همچنان محبوبیت بسیاری دارد. نکته اینجاست که عنوان اول به این دلیل در لیست قرار دارد که حالت نوستالژی دارد.

در اصل خانه مرده برای یک بازی آرکید بسیار خاص است. به دلیل اینکه سیستم بازی به شدت وابسته به تصمیمات بازیکن است. اگر شما انتخاب اشتباهی بکنید، ممکن است جانتان را از دست بدهید. همچنین این بازی شما را مدام به چالش می‌کشد تا انتخاب‌های سختی را انجام دهید. نکته جذاب این بازی دیالوگ‌های زیبای آن و سبک بسیار خاص آن است. چیزی که باعث شد در میان تمام عناوین موجود بدرخشد. زنده باد عناوین قدیمی!

۵. فصل ۱ واکینگ دد تلتیل (Telltale’s The Walking Dead Season 1)

سازنده: تلتیل گیمز (Telltale Games)
ناشر: تلتیل
پلتفرم‌ها: تقریباً روی هر دستگاهی که وجود دارد منتشر شده است!

بهترین بازی زامبی

به طور کلی انیمیشن تلتیل سبک خاص خود را دارد و به همین دلیل است که میان نمونه‌های این لیست بسیار جایگاه منحصربه‌فردی دارد.

داستان این بازی با احساسات شما بازی خواهد کرد. امکان دارد شما در شرایطی‌هایی گریه بکنید که اصلا فکرش را نمی‌کردید. تلتیل برای مدت زیادی است که عناوین داستانی می‌سازد. همچنین این سبک طرفداران بسیاری هم پیدا کرد. نکته اینجاست که هیچ کدام نتوانستند به اندازه فصل ۱ واکینگ دد افراد را مجذوب کنند.

این بازی بر اساس سریالی به همین نام ساخته شد. نکته اینجاست که واکینگ دد تلتیل برای افرادی که علاقه به زامبی کشی دارند، عنوان مناسبی نیست. به جای آن این بازی بیشتر به سمت تصمیم‌گیری و داستان پیش می‌رود. یعنی باید در آن تصمیمات دشواری در زمینه خانواده و چیزهای دیگر بگیرید. شما باید خود را در دنیای داستان این بازی رها کرده و بگذارید خود این بازی شما را به پیش ببرد.

۴. آخرین ما (The Last of Us)

سازنده: ناتی داگ
ناشر: Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن ۳ و ۴

بهترین بازی زامبی

هسته این بازی ارتباط میان جوئل و الی است. با این حال یکی از بهترین داستان‌های تاریخ بازی‌های ویدئویی را بیان می‌کند.

این بازی هم شاید دقیقا در سبک زامبی نباشد. در اصل بازی ناتی‌داگ زامبی ندارد. بلکه دشمنان انسان‌هایی هستند که بیمار شده‌اند. با این حال این‌قدر این بازی خوب است که نمی‌توان در لیست قرارش نداد.

گیم‌پلی آخرین ما تا حد زیادی نوآورانه است. با این حال نقطه قوت این بازی گیم‌پلی نیست. نقطه قوت آخرین ما داستان آن است. یک داستان که در عین سادگی، آنچنان پیچیده است که شما را به فکر فرو می‌برد. رابطه میان جوئل (Joel) و الی (Ellie) یکی از نکات کلیدی است. حتی می‌توان گفت که هسته بازی هم همین است. شما با دشمنان بسیاری در این بازی روبه‌رو می‌شوید اما بهبود رابطه میان این دو است که در دنیای سرسخت آخرین ما شما را ترغیب به ادامه بازی می‌کند.

آخرین ما یک شاهکار تمام عیار است. عنوانی که نشان می‌دهد لزومی ندارد تا برای ساخت یک بازی ترسناک لزوما زامبی کشی را اولویت قرار دهید.

۳. لفت فور دد ۲ (Left for Dead 2)

سازنده: ولو (Valve)
ناشر: ولو
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، ایکس‌باکس ۳۶۰

بهترین بازی زامبی

لفت فور دد ۲ آن‌قدر خوب بود که دیگر نیازی به ساخت شماره ۳ نبود! در حقیقت شماره ۲ هم چندان تفاوتی با شماره ۱ ندارد. تنها چند نقشه و تکنیک جدید به بازی اضافه شده است. با این حال این بخش‌های اضافه شده باعث شدند تا تجربه بازی بهتر شود. با اینکه حدود ۱۰ سال از عرضه این بازی می‌گذرد، همچنان یکی از محبوب‌ترین عناوین استیم است.

تمرکز لفت فور دد روی حالت همکاری و کوآپ (Co-Op) است. بازیکنان باید با یکدیگر متحد شده تا در برابر لشکر زامبی‌ها زنده بمانند. زامبی‌ها به هر حالتی برای شما خطرناک هستند. به همین دلیل شما باید سریع باشید و درست تصمیم بگیرید. کلیت بازی ساده است ولی با این حال بسیار در سبک زامبی مؤثر بوده است.

همچنین شرایطی در این بازی وجود داشته که بسیار ترسناک است و در حافظه شما حک خواهد شد.

۲. دایینگ لایت: دنباله (Dying Light: The Following)

سازنده: تکلند
ناشر: برادران وارنر
پلتفرم: کامپیوتر، پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان

بهترین بازی زامبی

این بازی با اضافه کردن عنصر پارکور هیجان خود را چندین برابر کرد.

سازندگان این بازی همان سازندگان بازی جزیره مرده هستند. آن‌ها در سال ۲۰۱۵ با یک عنوان در سبک زامبی بازگشتند که از عناوین قبلی یک سر و گردن بهتر بود. همچنین به طرز عجیبی نادیده گرفته شد. دایینگ لایت تمرکز زیادی روی پارکور داشت. به همین دلیل با بقیه عناوین موجود تفاوت بسیار زیادی داشت.

همچنین در ادامه بسته‌های الحاقی زیادی هم برای این بازی عرضه شدند. در کنار آن نسخه Enhanced Edition هم عرضه شد که شامل تمامی بسته‌های الحاقی به همراه یک نقشه جدید بود.

محتوای بازی بسیار زیاد و راضی کننده بود از طرفی به خاطر سبک متفاوت هم توانست طرفداران بسیاری را جذب کند. شماره ۲ این بازی هم چندی پیش عرضه شد که نتوانست نظر مثبت منتقدان را در زمان عرضه بدست بیاورد. با این حال هنوز راه زیادی در پیش دارد و امکان دارد در ادامه بهبود پیدا کند.

۱. رزیدنت اویل ۲ (Resident Evil 2)

سازنده: کپکام
ناشر: کپکام
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی‌استیشن ۱، نینتندو ۶۴ و گیم‌کیوب

بهترین بازی زامبی

قطعا مجموعه رزیدنت اویل از مهم‌ترین مجموعه‌های موجود در سبک ترسناک است. از طرفی در کنار وجود عناوین بسیار مهم این مجموعه تأثیر بسیار زیادی هم در دنیای گیمینگ داشته است.

این بازی آن‌قدر خوب بود که افراد زیادی منتظر عرضه بازسازی آن در سال ۲۰۱۹ بودند. این بازی به راحتی پتانسیل بسیار زیاد مجموعه را به دنیای گیمینگ نشان داد. همچنین یکی از بهترین اتمسفر و گیم‌پلی را میان نمونه‌های موجود داشت.

رزیدنت اویل ۲ مانند شماره ۱ بازیکنان را به شهر راکون (Raccoon City) برد. با وجود اینکه چند سال بعد از شماره ۱ عرضه شد، همچنان بسیار ترسناک بوده و توانسته بود اصالت شهر راکون را حفظ کند. تجربه بازی اصلی در حال حاضر بسیار دشوار است. به دلیل اینکه بسیار قدیمی شده و واقعا تحمل برخی چیزها در آن دشوار است. با این حال حتی در حال حاضر ارزش یک بار امتحان را دارد. به دلیل اینکه یادآوری از پیشرفت در دنیای گیمینگ است.

اگر یک تجربه خوب از رزیدنت اویل ۲ می‌خواهید، بازسازی آن در دسترس است. این بازی یکی از بهترین عناوین بازسازی شده است. بازسازی رزیدنت اویل ۲ اصالت خود را حفظ کرده ولی با این حال بخش‌های زیادی را به آن اضافه کرده است.

***

در این لیست سعی شد تا اکثر عناوین موجود در سبک زامبی با توجه به سلایق مختلف ذکر شود. از بازی‌های بامزه و مفرح گرفته تا نمونه‌های جدی که ذهن شما را درگیر خواهند کرد. در اصل سبک زامبی یک سبک جداگانه نیست و زیر مجموعه ترسناک قرار می‌گیرد. با این حال عنصر زامبی، این موجود ترسناک که در اصل مرده‌ای است که زنده شده، سال‌ها است که یکی از جنبه‌های مهم در دنیای گیمینگ است. عناوین بسیاری هم تلاش کردند تا از آن به بهترین نحو استفاده کرده و به‌عنوان یک عنصر مهم در زمینه داستان بازی‌ها است. در اصل اینکه کدام بازی برای شما است، کاملا بستگی به سلیقه‌تان دارد. برخی تنها به دنبال کشتن این موجودات هستند. از طرفی برخی هم به دنبال یک داستان گیرا به همراه خشونت ملایم هستند. به همین دلیل اگر تصمیم به انتخاب یکی از بازی‌های بالا کردید، حتما توضیحات آن را بخوانید. به دلیل اینکه امکان دارد از انتخاب خود پشیمان بشوید. البته این جمله آخر درباره‌ی ۵ نمونه‌ی برتر صدق نمی‌کند!

در انتها باید گفت که نظر شما چیست؟ آیا به نظر شما عنوانی هست که جایش در این لیست طولانی خالی باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: CulturedVultures.com

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی