قابلیت مخفی اپل واچ نام موسیقی در حال پخش را به شما می‌گوید

اگر از ساعت‌های هوشمند اپل واچ استفاده می‌کنید باید بدانید گجت شما از قابلیت بسیار خوبی بهره می‌برد که باعث می‌شود به کمک آن بتوانید نام موسیقی در حال پخش را پیدا کنید.

در اطراف ما کاربران زیادی وجود دارند که به موسیقی‌های خارجی علاقه‌ی زیادی دارند. اما بسیاری مواقع پیش آمده که موسیقی در حال پخش است، از ریتم آن لذت می‌بریم اما نمی‌دانیم نام آن چیست تا بتوانیم آن را روی گوشی یا محصول دیگر خود دانلود کنیم. خوشبختانه راه‌های زیادی برای فهمیدن نام یک موسیقی وجود دارد اما تاکنون شاید خیلی‌ها نمی‌دانستند حتی با ساعت هوشمند اپل واچ هم می‌توانید این کار را انجام دهید.

اپل واچ‌ها قابلیت‌های فراوانی دارند که همین موضوع باعث شده کاربران زیادی به خرید آن تمایل پیدا کنند. در نتیجه این ساعت‌های هوشمند پرفروش‌ترین ساعت‌های هوشمند کنونی شناخته می‌شوند. اما در میان قابلیت‌های خوبی که برای این محصولات در نظر گرفته شده، یک قابلیت وجود دارد که هم جالب است و هم بسیار کاربردی.

احتمالا نام شزم (Shazam) به گوشتان خورده است. اپلیکیشنی بسیار قدیمی ولی پرکاربرد و محبوب که می‌توانید با نصب آن روی گوشی خود، نام موسیقی در حال پخش را دریافت کنید. برای مثال در رستوران، تاکسی یا… حضور دارد و موسیقی پخش می‌شود که دوست دارید آن را روی گوشی خود داشته باشید اما از سویی نمی‌خواهید از افراد حاضر در رابطه با نام آن موسیقی سوالی بپرسید. در اینجا فقط کافی است Shazam را اجرا کرده و آن را در معرض شنیدن موسیقی در حال پخش نگه دارید. بعد از چند ثانیه گوش دادن به موسیقی، نام آن برایتان به نمایش در خواهد آمد.

خوشبختانه Shazam فقط برای گوشی‌های هوشمند در دسترس قرار ندارد. بلکه می‌توان آن را در ساعت‌های هوشمند اپل هم نصب و از آن استفاده کرد. شاید فکرش را هم نمی‌کردید که ساعت هوشمند شرکت کوپرتینویی هم چنین قابلیتی داشته باشد اما خوشبختانه این‌طور هست. مسلما خیلی سریع‌تر خواهد بود اینکه از ساعت هوشمندی که روی مچ دستتان قرار دارد برای شناسایی موسیقی در حال پخش استفاده کنید چون دسترسی به آن سریع‌تر هم هست.

اگر بدانید چطور باید یک اپلیکیشن را در اپل واچ حذف یا نصب کرد، دریافت و نصب Shazam روی ساعت هوشمندتان بسیار راحت خواهد بود. کافی است آن را روی آیفون خود نصب کنید و اگر هم قابلیت دانلود خودکار فعال باشد، به صورت خودکار آن را روی اپل واچ خود هم دریافت خواهید کرد. همچنین می‌توانید از اپ‌استور موجود روی ساعت هوشمند خود برای دانلود Shazam استفاده کنید. در ادامه آموزش خواهیم داد چگونه از Shazam روی اپل واچ خود استفاده کنید.

آموزش استفاده از اپلیکیشن موسیقی‌یاب Shazam در اپل واچ

  • بعد از دانلود و نصب Shazam روی آیفون و اپل واچ، کافی است آن را روی ساعت هوشمند خود اجرا کنید. آیکون اپلیکیشن باید در همان منوی برنامه‌ها به نمایش در بیاید.

اپل واچ موسیقی

۲. روی آیکون Shazam ضربه بزنید. در این بخش یک میکروفون نارنجی رنگ را در بالای نمایشگر مشاهده می‌کنید که نشان می‌دهد ساعت هوشمند شما در حال گوش دادن به موسیقی است.

  • ۳. در این مرحله اگر نام خواننده و اثر او در پایگاه داده Shazam وجود داشته باشد، باید آن را مشاهده کنید. این اپلیکیشن حتی نام آلبوم آن اثر را هم در صورتی که در دسترس باشد در اختیارتان قرار می‌دهد. حتی این پیشنهاد به شما می‌شود که موسیقی را در سرویس اپل موزیک به صورت کامل گوش دهید.

سیری، چه آهنگی در حال پخش است؟

علاوه بر Shazam، سیری هم به‌عنوان یک دستیار صوتی هوشمند همیشه برای یافتن نام موسیقی در حال پخش به کمک شما خواهد آمد. تنها کاری که باید بکنید این است که تاج دیجیتالی روی اپل واچ را فشار دهید تا سیری فراخوانده شود. در این مرحله باید به زبان انگلیسی، ?What song is playing را بگویید تا سیری با گوش دادن به آن، نام موسیقی را برایتان پیدا کند.

در حال حاضر این دو روش برای پیدا کردن نام موسیقی در حال پخش در اپل واچ عالی هستند. اما اگر راه دیگری برای انجام این کار سراغ دارید حتما در بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید.

منبع: Tom’s Guide

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی