۱۰ انیمه‌ی کمدی بامزه که حتما باید ببینید

انیمه‌ی کمدی برای تماشا زیاد است، و هر سال هم کلی اسامی جدید به این فهرست اضافه می‌شود. به نظر نمی‌آید فعلا مشکلی از نظر خنده داشته باشیم. مخاطبانی که به دنبال کمدی‌های باکیفیت هستند، در حال حاضر کلی گزینه‌ی خوب پیش روی خود دارند.

انیمه‌های کمدی معمولا با گونه‌های دیگری چون عاشقانه، اکشن و ماجراجویی، یا حتی عناصر ماوراءالطبیعه ترکیب می‌شوند، ولی ویژگی مشترک تمام‌شان این است که عناصر خنده‌دار زیادی در تمام‌شان دیده می‌شود. ۱۰ انیمه‌ای که در این مطلب معرفی می‌شوند، نمونه‌های اعلاء چنین چیزی هستند، مملو از شخصیت‌های جذاب، خطوط داستانی عجیب و مسلما، چندین موقعیت خنده‌دار مختلف.

۱۰. زمان طلایی (Golden Time)

زمان طلایی

  • کارگردان: چیاکی کن
  • تولید کننده: جی. سی. استاف
  • سال: ۲۰۱۳

یک کمدی رمانتیک عالی که اتفاقا لحظه‌های درام جدی خوبی هم در خود دارد. «زمان طلایی» داستان رابطه‌ی بین یک دانشجو به نام تادا بانری و یک کاگا کوکو زیبا ولی پررمز و راز است. این وسط دوستان دانشجویی تادا هم همیشه حضور دارند. درام اصلی داستان حول گذشته‌ی بانری می‌چرخد. او یک تصادف وحشتناک را از سر گذرانده و ضربه‌ی شدیدی به حافظه‌اش وارد شده است، به همین دلیل نمی‌داند قبلا چه کسی بوده است.

با این‌حال، بانری برای انتخاب مسیرهای زندگی‌اش در آینده دچار سردرگمی شده و نمی‌تواند دانشگاه را ادامه بدهد و خود گذشته‌اش را فراموش کند. خوشبختانه دوستانش همیشه کنارش هستند و آماده‌اند که کلی لحظه‌ی درخشان و پرهیجان ثبت کنند.

۹. اوره‌سوکی: آیا تو واقعا همان کسی هستی که مرا دوست داری؟ (Oresuki: Are You Really the Only One Who Likes Me?)

اوره‌سوکی

  • کارگردان: نوریاکی آکیتایا
  • تولید کننده: کانکت
  • سال: ۲۰۱۹

بخش عمده‌ای از بامزگی این انیمه به خاطر قهرمان فراموشکارش است، عنصری که در انیمه‌های زیادی به کار رفته است. قهرمان اصلی «اوره‌سوکی» آماتسویو جورو کیساراگی است، یک دانش‌آموز دبیرستانی که به امید این‌که به داستان کمدی رمانتیک باب میل خود برسد، نقش یک دوست معصوم و بی‌اطلاع را بازی می‌کند. کم‌کم که داستان جلو می‌رود و نیت‌های عاشقانه‌ی شخصیت‌های مختلف انیمه برملا می‌شود، نقشه‌های او با شکست مواجه می‌شوند. خیلی زود، انیمه به یک کمدی فارس تبدیل می‌شود و جورو مجبور است خود را از این مخمصه نجات دهد.

این انیمه همچنین یک ضدقهرمان هم دارد. این ضدقهرمان نیمکت پارک است! نیمکتی که به نظر می‌آید همیشه آماده است برای جورو دردسر درست کند. «اوره‌سوکی» مجموعه‌ای از شخصیت‌های دوست‌داشتنی دارد و یک کمدی رمانتیک لذت‌بخش، مملو از لحظه‌های خنده‌دار است.

۸. دختر امتیاز بالا (Hi Score Girl)

دختر امتیاز بالا

  • کارگردان: یوشیکی یاماکاوا
  • تولید کننده: جی. سی. استاف، اس‌ام‌دی‌ای
  • سال: ۲۰۱۸

برای انیمه‌دوست‌هایی که کلاسیک باز هستند و هنوز در بازی‌های ویدئویی قدیمی و به طور کلی دهه‌ی ۱۹۹۰ سیر می‌کنند، «دختر امتیاز بالا» یک گزینه‌ی عالی است. این انیمه حول یک عاشق بازی‌های ویدئویی به نام هارو یاگوچی می‌چرخد، رویای او این است که یک بازیباز حرفه‌ای شود، رقیبش هم آکیرا اونو پولدار و خجالتی است. آکیرا تنها آرکید باز آن منطقه است که می‌تواند هارو را در بازی «استریت فایتر ۲» شکست دهد.

«دختر امتیاز بالا» یک کمدی رمانتیک سرخوشانه با شخصیت‌های جانبی جذاب است، این شخصیت‌های جانبی آن‌قدر دوست‌داشتنی هستند که کم‌کم قهرمان اصلی داستان را زیر سایه‌ی خود می‌برند. انیمیشن‌های انیمه سبک خاصی دارند و کم می‌شود نمونه‌ای مثل آن‌ پیدا کرد. چه دنبال نوستالژی باشید یا صرفا می‌خواهید یک کمدی شیرین و ساده تماشا کنید، «دختر امتیاز بالا» گزینه‌ای مناسب برای شماست.

۷. کونوسوبا: موهبت الهی برای این جهان شگفت‌انگیز!!‌ (Konosuba: God’s Blessing On This Wonderful World!!)

کونوسوبا

  • کارگردان: تاکائومی کاناساکی
  • تولید کننده: استودیو دین
  • سال: ۲۰۱۶

این انیمه یک هجویه بر انیمه‌های ایسکای است، با کلی کلیشه‌های عجیب و شوخی با دستمایه‌های مرسوم این گونه. «کونوسوبا» ترسی از شوخی با شخصیت‌های خود ندارد و به هر نحوی که شده، آن‌ها را دست می‌اندازد. این مساله به ویژه در مورد کازوما ساتو انزواطلب صدق می‌کند، کسی که بعد از مرگ ترجیح می‌دهد به جای بهشت، وارد جهان فانتزی شود.

در آن‌جا به او ماموریت می‌دهند که یک پادشاه اهریمنی قدرتمند را شکست دهد. آن هم در حالی او که قادر به تامین هزینه‌های اولیه‌ی زندگی‌اش هم نیست. کازوما مجبور می‌شود خود را درگیر ماجراهای فرعی کند که اتفاقات بامزه‌ی زیادی را رقم می‌زنند. «کونوسوبا» شاید تند و تیزترین هجویه در بین انیمه‌ها نباشد، ولی فضای ماجراجویانه‌ی فانتزی خنده‌داری دارد و می‌توان آن را «بامزه‌ترین انیمه‌ی ایسکای» موجود در نظر گرفت.

۶. شیطان کارش پاره‌وقت است! (The Devil Is A Part-Timer!)

شیطان‌ کارش پاره‌وقت است

  • کارگردان: نائوتو هوسودا
  • تولید کننده: وایت فاکس
  • سال: ۲۰۱۳

حتی اگر از نام این انیمه متوجه نشده‌اید، بد نیست بدانید که «شیطان کارش پاره‌وقت است» هم در روند داستان و پیش‌فرض داستانی‌اش، یک پوچی عجیب و غریب دارد. اسم این انیمه استعاره نیست، واقعا این انیمه درباره اهریمنی است که در دنیای واقعی بدون قدرت مانده و برای گذران زندگی مجبور است دست به هرکاری بزند. این شیطان در کالبد انسانی به نام سادائو مائو فرو می‌رود و در یک غذاخوری مشغول کار می‌شود.

مائو شدیدا به این کار جدید خود علاقه‌مند می‌شود و از نردبان پیشرفت بالا می‌رود و در دنیای انسان‌ها به جایگاه مهمی می‌رسد. بهترین لحظه‌های کمدی این انیمه مربوط به جاهایی است که این شیطان در شرایط انسانی مضحکی قرار می‌گیرد و با وجود این‌که همین چند وقت پیش یک موجود قدرتمند نامیرا بوده است، حال مجبور است با چنین مشکلاتی دست‌وپنجه نرم کند.

۵. گرند بلو دریمینگ (Grand Blue Dreaming)

گرند بلو

  • کارگردان: شینجی تاکاماتسو
  • تولید کننده: زیرو-جی
  • سال: ۲۰۱۸

«گرند بلو دریمینگ» یک کمدی عالی درباره‌ی ماجراجویی‌های ناجور ایوری کیتاهارا است، بعد از مهاجرت او به شهر ساحلی ایزو در اولین سال دانشجویی‌اش. او که در اتاقی بالای مغازه‌ی غواصی عمویش زندگی می‌کند (نام مغازه گرند بلو است)، امیدهای زیادی‌ به زندگی‌ دانشجویی‌اش دارد. ولی همان‌طور که پیش‌بینی می‌شود، اوضاع اصلا باب میل او پیش نخواهد رفت.

بخش عمده‌ای از مشکلات او ناشی از اعضاء عجیب و غریب باشگاه غواصی آن منطقه است، و در نهایت همه با ایوری دوست می‌شوند. این انیمه خیلی خوب زیرگونه‌های کمدی و برشی از زندگی را ترکیب می‌کند و آن را به یک تجربه‌ی لذت‌بخش و پردردسر تبدیل می‌کند.

۴. کومی نمی‌تواند صحبت کند (Komi Can’t Communicate)

کومی نمی‌تواند صحبت کند

  • کارگردان: آیومو واتانابه، کازوکی کاواگوئه
  • تولید کننده: او‌ال‌ام
  • سال: ۲۰۲۱

شوکو کومی محبوب‌ترین دختر کلاس‌شان است، همه او را دوست دارند، حتی با وجود این‌که خیلی کم حرف می‌زند و بسیار مرموز است. هیتوهیتو تادانو، یکی از پسرهای همکلاسی اوست که تنها آرزویش در دنیا این است که کسی به او توجه نکند. متاسفانه از شانس بدش او کنار کومی می‌نشیند و به همین دلیل، همه‌ی کلاس او را رقیب خود می‌دانند.

تادانو کمی بعد متوجه می‌شود که کومی مرموز نیست، مشکلش این است که اضطراب اجتماعی شدیدی دارد. همین درد دل‌ها کومی را به بهترین دوست او تبدیل می‌کند. «کومی نمی‌تواند صحبت کند» خیلی خوب لحظه‌های تلخ و شیرین را با هم ادغام می‌کند و یکی از بهترین کمدی‌های سال گذشته بود. حتما به سراغش بروید.

۳. کاگویا-ساما: عشق جنگ است (Kaguya-Sama: Love Is War)

عشق جنگ است

  • کارگردان: شینیچی اوماتا
  • تولید کننده: ای-۱ پیکچرز
  • سال: ۲۰۱۹

«عشق جنگ است» یک کمدی رمانتیک است که خیلی خوب موفق می‌شود گونه‌ی سینمایی عاشقانه را با یک جنگ ذهنی «دفتر مرگ»گونه ترکیب کند. داستان این انیمه در آکادمی شوچین می‌گذرد، جایی که دانش‌آموزان نخبه‌ای مثل میوکی شیروگانه و کاگویا شینومیا پیوسته در حال نبرد هستند تا طرف مقابل را وادار به اعتراف به عشق خود کنند. این زوج پیوسته وارد موقعیت‌‌های مضحکی می‌‌شوند و هرکاری که لازم است انجام می‌دهند تا از اعتراف عشق خود به دیگری دوری کنند.

«عشق جنگ است» انیمه‌ای است که در آن، شخصیت‌های مکمل و داستان‌های جانبی به اندازه‌ی اتفاقات اصلی بامزه هستند. همچنان که سریال پیش می‌رود، افرادی دفتردار شورای دانش‌آموزی و چیکا فوجیوارا و یو ایشیگامی از جمله‌ شخصیت‌های مکمل بامزه‌ای هستند که فرصتی برای خودنمایی پیدا می کنند و به اوج می‌رسند. فصل سوم آن هم سال آینده قرار است منتشر شود و فرصت خوبی است که به سراغش بروید.

۲. ماهنامه‌ی دخترانه‌ی نوزاکی-کون (Monthly Girls’ Nozaki-kun)

ماهنامه‌ی دخترانه

  • کارگردان: میتسوئه یامازاکی
  • تولید کننده: دوگا کوبو
  • سال: ۲۰۱۴

این انیمه‌ی تک فصلی در سال ۲۰۱۴ پخش شد. «ماهنامه‌ی دخترانه‌ی نوزاکی» داستان شخصی به نام اوماتارو نوزاکی است، یک پسر دبیرستانی که نویسنده‌ی یک مانگای عاشقانه‌ی دخترانه هم هست. یک شخصیت دیگر هم چیو ساکورا است، دختری که به نوزاکی علاقه دارد. با این‌حال، با وجود این‌که ساکورا تمام تلاشش را می‌کند که عشقش را به نوزاکی ابراز کند، از دید او تنها شبیه یک هوادار یا نیروی کمکی به نظر می‌رسد.

این سوءتفاهم بین آن‌ها در انیمه خیلی خوب جا افتاده است. داستان اصلی حول ارتباط بین این دو و دوستان‌شان می‌چرخد، ویژگی تمام‌شان هم این است که پیوسته در دام سوءتفاهم‌ها و مشکلات مختلف گیر می‌افتند. «ماهنامه‌ی دخترانه‌ی نوزاکی » یکی از بهترین انیمه‌ها درباره‌ی مانگاسازها است و خیلی زود به یک کمدی مفرح با شخصیت‌های ماندگار و لحظه‌های عجیب تبدیل می‌شود.

۱. زندگی فاجعه‌بار سایکی کی. (The Disastrous Life Of Saiki K.)

زندگی فاجعه‌بار سایکی کی

  • کارگردان: هیروآکی ساکورای
  • تولید کننده: جی. سی. استاف
  • سال: ۲۰۱۶

اگر از آن دسته از مخاطبان هستید که کمدی‌های پرسرعت و مملو از شاه‌بیت‌های مختلف را دوست دارید، «زندگی فاجعه‌بار سایکی کی» بهترین گزینه برای شماست. هر قسمت این سریال به تکه‌های کوچک‌تر پنج دقیقه‌ای تقسیم می‌شود و هر یک از این تکه‌ها، به اندازه‌ی یک قسمت کامل بامزه و خنده‌دار هستند. کمدی سریال به حدی سریع است که ممکن است خیلی از شوخی‌ها را از دست بدهید و مجبور شوید به عقب برگردید.

این انیمه حول ماجراجویی‌های ناجور سایکی کوسو می‌چرخد، یک دانش‌آموز دبیرستانی که می‌خواهد هرطوری شده قدرت‌های ابرانسانی خود را از دید بقیه پنهان کند و یک زندگی عادی را در پیش بگیرد. او دوستانی دارد که پیوسته بر علیه‌اش عمل می‌کنند و ناخواسته او را وارد دردسرهای بیشتری می‌کنند. او بیشتر از یک ابرقهرمان عادی باید بدبختی بکشد. فعلا دو فصل کامل از این انیمه منتشر شده است، البته یک سریال کوتاه‌تر هم به نام «سایکی کی دوباره بیدار شد» هم ساخته شده که داستان آن را به انتها می‌رساند.

منبع: ScreenRant

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی