پتنت جدید اپل یک کامپیوتر مک به شکل صفحه کلید را نشان می‌دهد

اپل در سال ۲۰۲۰ یک پتنت به ثبت رساند که کامپیوتری را در قالب صفحه کلید به نمایش می‌گذارد اما امروز شاهد انتشار جزئیات آن بودیم.

در ماه آگوست سال ۲۰۲۰، اپل پتنتی را در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده‌ی آمریکا(USPTO) به ثبت رساند. این پتنت برخلاف تمام پتنت‌های دیگری که شرکت آمریکایی به ثبت رساند، بسیار جالب و نوآورانه به نظر می‌رسد چرا که صفحه‌کلیدی را نشان می‌دهد که می‌تواند یک کامپیوتر مک قابل حمل نیز باشد.

این‌طور که به نظر می‌رسد، باید این محصول را یک کامپیوتر مک مینی در نظر بگیریم که می‌تواند به اندازه‌ی یک سیستم کامل، قدرتمند و مجهز باشد. فقط شکل ظاهری آن به‌گونه‌ای است که اصلا نمی‌توانیم تصور کنیم با یک سیستم طرف هستیم. طبق توضیحات مطرح شده در پتنت، این محصول «کامپیوتری در قالب یک محصول ورودی» است. محصولی قدرتمند درون یک صفحه کلید که در راستای تقاضای بالای کاربران برای محصولاتی قدرتمند اما قابل حمل، اپل پتنت آن را به ثبت رساند.

البته معمولا طرح‌هایی که در پتنت به نمایش گذاشته می‌شوند چندین سال طول می‌کشد که در دنیای واقعی هم حضور پیدا کنند. تولید بسیاری از این محصولات هم به طور کامل لغو می‌شود و هیچ‌وقت شاهد حضور آن‌ها در بازار نیستیم. در رابطه با کامپیوتر جدید اپل هم نمی‌توانیم به طور حتم بگوییم آن را در بازار شاهد خواهیم بود. فعلا تنها چیزی که از آن در اختیار داریم یک پتنت است که در سال ۲۰۲۰ به ثبت رسید.

در توضیحات این پتنت هم این‌طور آمده است که تقاضای بالا برای خرید محصولاتی قدرتمند و قابل حمل باعث کاهش اندازه و وزن دستگاه‌هایی شده که یک روزی با اندازه‌ی بسیار بزرگ و مصرف انرژی بالا، نیاز کاربران را برطرف می‌کردند.

پتنت جدید اپل صفحه کلید
پتنت جدید اپل

در این صفحه کلید کوچک، شرکت آمریکایی می‌تواند تمام آنچه درون یک لپ‌تاپ قرار دارد را تعبیه کند. از جمله می‌توان به پردازنده‌ی مرکزی، باتری، حافظه‌ی رم، بردهای یکپارچه و… اشاره کرد تا بدین ترتیب کاربر برای استفاده از آن فقط نیاز به یک کابل با قابلیت اتصال به مانیتور داشته باشد. اپل اما به همین‌جا قانع نشد و این اطلاعات را درون پتنت مربوطه اضافه کرد که برای جلوگیری از داغ شدن صفحه کلید، از موادی در ساخت آن استفاده خواهد شد که می‌تواند در پخش دما عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.

این پتنت زمانی به اوج جذابیت خود می‌رسد که بدانید امکان تا کردن آن هم وجود خواهد داشت تا بیش از پیش فضای کمتری را اشغال کند. این احتمال هم وجود دارد که حتی یک ترک‌پد درون این صفحه کلید به کار گرفته شود تا کاربر حتی نیازی به ماوس هم نداشته باشد.

پتنت یادشده یک نوع محصول را نشان نمی‌دهد، بلکه احتمالاتی را در نظر می‌گیرد که می‌توان با توجه به آن، یک سخت‌افزار قدرتمند به شکل صفحه کلید داشت. حال اشکال مختلفی از این محصول می‌تواند مد نظر باشد اما اینکه در نهایت کدام شکل تأیید می‌شود مشخص نیست. البته این پتنت هیچ چیز را ثابت نمی‌کند و همان‌طور هم که گفته شد، نمی‌توانیم بگوییم شرکت آمریکایی روی ساخت چنین محصولی مشغول کار است. اما تصور چنین محصولی می‌تواند جالب باشد.

منبع: GSMArena

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی